DAF uzlabojis savu kravas automobiļu drošību, ieviešot jaunās paaudzes avārijas bremzēšanas sistēmu (AEBS-3) jau bāzes aprīkojumā.
Turpmāk visi XF, CF un LF sērijas automobiļi jau standartā būs aprīkoti ar trešās paaudzes avārijas bremzēšanas sistēmu AEBS-3. Uzlabotā tehnoloģija nodrošina pilnībā autonomu avārijas bremzēšanu, ļaujot izvairītos no sadursmēm pat ar kustīgiem šķēršļiem. Kontroles diapazons paplašinās līdz 80 km/h. Drošības sistēma tiek piedāvāta kombinācijā ar adaptīvo kruīza kontroles sistēmu un sadursmes brīdināšanas sistēmu (FCW).
Jaunā sistēma ieviesta visiem XF, CF un LF sērijas automobiļiem, izņemot dažus celtniecības jomai paredzētos transportlīdzekļus.
Jaunajai AEBS sistēmai DAF Trucks izmanto duālo radaru ar 16 iepriekšējo septiņu antenu vietā, nodrošinot uztveršanu tuvākā un tālākā diapazonā. Noteikšanas diapazons palielinājies līdz 250 metriem (iepriekš - 200 metri), bet tuvplāna skata leņķis ir palielināts no 50 līdz 120 grādiem.
Pēc ražotāja teiktā, lielākā daļa parametru atbilst labākajiem rādītājiem segmentā.
IMO diezgan paplats tas leņķis, ka nav tā ka uz nebutiskiem šķēršļiem no malas sākt likt pa memajiem, un aizmugurē braucošo saņem "dibenā" . Jau vadītājus reizēm ir grūti prognozēt, bet kas notiek ar šādām sistēmām + vadītājs ar "dīvainībām" vispār atsakos pat minēt
Lai tā nebūtu, izdari 3 lietas:
1) iemācies braukt
2) iemācies CSN - konkrēti - par distances ievērošanu
3) pildīt CSN. Konkrēti,- turēt auto labā tehniskā stāvoklī ( pārbaudīt bremzes). Jo dīvaini, ka ja vieglā auto bremzēšanas ceļš ir garāks kā 16 tonnīgam kraviniekam, vai ja pilns, tad 39 tonnīgam.
Tur nav nekā dīvaina, elementāri fizikas likumi. Kādu laiciņu atpakaļ te bija kāds iemetis pavecu vācu televīzijas raidījumu - tur čaļi ņēmās salīdzināt bremzēšanas ceļus, konkrēti paņēma VW T4 un MB actros, vai kā to fūri sauc - ne tikai fūre bremzēja labāk, bet piedevām pēc piekraušanas tās bremzēšanas ceļš vēl saīsinājās.
Bet normālu mašīnu ņēma? Ar tiem transportieriem tikai mazohisti braukā. Varbūt speciāli tiem sūdiem bremzes sliktas, jo mazohistiem patīk ciešanas.
Es to kādreiz no jutūbes ieliku. Var pameklēt "bremsen test", tur lec ārā visādi testi.
Tukša un krauta mašīna stājas vienādi! Apmēram tā to pasniedz ar reāliem piemēriem.