Rudens testa brauciena iespaidi; BMW 540i vs Arteon, Golf vs i30 un Fiesta (+ foto) 26

 

Latvijas Gada auto 2018 Rudens testa brauciena dalībnieki pie t/c Mols

Agnis Krauja speciāli iAuto.lv | 30.septembris 2017 11:09

Pagājušajā sestdienā Kurzemes ceļos vienlaicīgi tika testēti 11 “Latvijas Gada auto 2018” titula pretendenti. Starp tiem trīs spēkrati bija no mazās klases – “Ford Fiesta”, "Nissan Micra" un "Citroen C3", tāpat trīs no kompaktklases – “Volkswagen Golf” , "Hyundai i30" un "Honda Civic" arī divi vidēja izmēra krosoveri "Volvo XC60" un "Renault Koleos", viens kārtīgs Premium apvidnieks "Land Rover Discovery" un divi biznesa klases pārstāvji – sportiskais sedans "BMW 540i xDrive" un elegantā piecdurvju kupeja “Volkswagen Arteon”. Ar dažiem no šiem auto (Micra, C3, Civic, Discovery) jau paspēju iepazīties un tos novērtēt pavasara testa braucienu sesijā, tāpēc šeit daudz neatkārtošos.

Latvijas Gada auto 2018 Rudens testa brauciena dalībnieki pie Usma SPA

Manas galvenās atziņas, ko guvu šajā rudens testu sesijā – pārsteidzoši elegantais “VW Arteon” spēja raisīt spēcīgākas emocijas, nekā divreiz dārgākais “BMW 540i xDrive”, jaunais “Renault Koleos” krosovers sastādīja cienīgu konkurenci izsmalcinātajam “Volvo XC60” un jaunais “Hyundai i30” vairs neatpaliek no paša kompaktklases etalona “VW Golf”!

BMW 540i xDrive

BMW 540i xDrive

Jā, bieži negadās braukt ar 100 tūkstošus vērtu auto… Testētajam “BMW 540i xDrive” (G30) ir sešu cilindru benzīna dzinējs, 340 zirgi, astoņu pārnesumu “Steptronic” transmisija, paātrinājums 0–100 km/h 4,8 sekundēs. Komentāri lieki! Visam šim krāšņumam bāzes cena ir 61100 eiro. Taču, mūsu demo eksemplārs ir tā “nopakots”, ka tā cena sasniedz maģisko 100 tūkstošu (!) robežu. Protams, lai izmēģinātu visas šī auto sniegtās iespējas, nepietiktu pat vairāku dienu… Pēc tam varētu jau gari un plaši diskutēt - vai šādas ekstras, kas paceļ autiņa cenu līdz 100 tūkstošu atzīmei, ir nepieciešamas, taču – vai tās jau nebūtu “oligarhu sarunas”? Vien piebildīšu , ka šeit audiosistēmas skaļumu var regulēt, netālu no paneļa viduskonsoles vienkārši pakustinot gaisā roku ar apļveida kustību, taču “BMW” navigācija joprojām nerunā latviski…

BMW 540i xDrive

Tomēr, pārsteidzošākais šīs testu sesijas dalībnieks bija nevis “BMW”, bet gan – “VW Arteon R-Line” ar 2.0 TSI 280 zs dzinēju, DSG7 pārnesumkārbu, 4 motion pilnpiedziņu, kam bāzes cena ir 45587 eiro. Kurš gan būtu no allaž pragmatiskā folksvāgena gaidījis tik emocionāli spēcīgu auto? “Arteon” modelis atspoguļo “Volkswagen” vīziju par Premium klases auto – tas aizrauj ar savu emocionālo dizainu, sportisko harizmu, elastību un plašumu – 2841 mm riteņu garenbāze un bagāžnieka tilpums no 563 līdz pat 1557 litriem. “Arteon” sākumcena par 1.5 TSI 150zs DSG-7 priekšpiedziņas versiju ir 31 743 eiro. Savukārt, 45 587 eiro jāmaksā par testēto R-Line versiju ar 280 Zs TSI benzīna motoru un 46 393 eiro par R-Line versiju ar 240 ZS TDI BiTurbo dīzeļa motoru.

Volkswagen Arteon

Abām jaudīgajām versijām standartaprīkojumā ietilpst DSG automātiskā transmisija un 4Montion pilnpiedziņa. Šī elegantā “VW” piecdurvju kupeja uz ielas liek atskatīties vairāk, nekā iepriekš pieminētais, divreiz dārgākais “BMW”. Salīdzinot ārējos izmērus, atklājas, ka “Arteon” virsbūve ir nedaudz īsāka (-74 mm), taču par sprīdi platāka (+3 mm) par “BMW”, ko pārspēj arī bagāžnieka ietilpības ziņā (+33 dm3). Un pavisam droši varu apgalvot, ka man šie abi auto testa sesijai atvēlētajā laikā sagādāja vienlīdz spilgtus braukšanas baudas mirkļus.

“Volvo XC60” deviņos gados kopš tā laišanas tirgū ir kļuvis par Eiropā visvairāk pārdoto Premium segmenta vidēja izmēra krosoveru. Tagad bija iespēja iepazīties ar XC60 otro paaudzi - dinamiskā zviedru krosovera evolūcijas paraugu. Testējām “Volvo XC60 Inscription D5 AWD” ar 2.0 litru 235 zs turbodīzeli, kam bāzes cena ir 55 831 eiro, bet demomašīna maksā jau 73154 eiro. Jaunais XC60 ir viens no drošākajiem automobiļiem autobūves vēsturē.

Volvo XC60

Uzlabotā pusautonomā vadītāja palīgsistēma “Pilot Assist” rūpējas par stūrēšanu, paātrinājumu un bremzēšanu, braucot līdz 130 km/h pa ceļiem ar skaidri saskatāmu joslu marķējumu. Revolucionāro “City Safety” sistēmu papildina stūres palīgmehānisms “Steer Assist”. Jauna “Oncoming Lane Mitigation” drošības sistēma palīdz izvairīties no frontālas sadursmes, savukārt “Blind Spot Indication” sistēma samazina sadursmes risku, kad tiek mainīta josla. Brauciena laikā sadursmes novēršanas sistēmas un joslu maiņas kontroles sistēmas aktīvā iejaukšanās pašā braukšanas procesā mani pārsteidza nesagatavotu. Taču, iespējams, ka ilgākā šā auto lietošanas laikā pie tām varētu pierast un praktiski novērtēt to sniegtos labumus. Pagaidām nācās secināt – “Volvo” kā jau “Volvo” – drošība pirmajā vietā, viss pārējais pēc tam...

Volvo XC60

Kopumā jāsaka, ka jau tā lieliskais XC60 kļuvis vēl labāks, vēl izsmalcinātāks, vēl drošāks, tomēr ar šiem testa auto 20 collu riteņiem uz zemesceļa “trepes” tas drebelējās vairāk, nekā jaunais “Renault Koleos” ar saviem 18 collu riteņiem.

Testētais “Renault Koleos” ir aprīkots ar 2.0 dCi 177 zs dzinēju, X-Tronic automātu un pielpiedziņu, tas maksā 32390 eiro. Sākumcena “Koleos” priekšpiedziņas versijai ar 1.6 dCi gan būs pavisam saprātīgi 25570 eiro. Pēc dizaina šis jaunais, respektablais krosovers lieliski saskan ar aktuālajiem Espace, Megane, Talisman, Scenic un Kadjar modeļiem, iemiesojot franču autoražotāja jaunā korporatīvā stila iezīmes.

Renault Koleos

Moderns salons ar iespaidīgu plašumu gan priekšā gan aizmugurē sēdošajiem, pārliecinoša un komfortabla gaita gan uz šosejas, gan uz izdangāta grantsceļa. Salonā un braukšanas izjūtās “Koleos” sniedza līdzīgu Premium sajūtu kā gandrīz divreiz dārgākais XC60. Izmēros “Koleos” nedaudz piekāpjas XC60 garumā (-15 mm) un platumā (-59 mm), taču pārspēj to augstumā (+20 mm) un bagāžnieka ietilpībā (+60 dm3).

Renault Koleos

Šis otrās paaudzes "Koleos" izgatavots uz "Renault-Nissan" alianses modulārās platformas, kas izmantota arī jaunā "Nissan X-Trail" pamatā ( "Koleos" riteņu garenbāze (2,71 metri) ir par pieciem milimetriem garāka par "X-Trail"). Vēl papildus simpātijas mūsu “Koleos” ieguva par to, ka drosmīgi devās iekarot lielo smilšu kalnu pie Usmas ezera skatu torņa. Un kas par to, ka netika līdz pašai augšai? Kalnā neuzbrauca arī lielais “Discovery”…

Vai jaunā “Hyundai i30” atnākšana ir maza revolūcija kompaktklasē? Kopš neatminamiem laikiem šīs klases etalons vienmēr bijis “VW Golf”. Jā, pēdējā laikā testējot vairākus šī klases automobiļus (Ford Fiesta, Opel Astra, Renault Megane), esmu jau iepriekš atzīmējis, ka atsevišķos kritērijos katrs no tiem ir ļoti pietuvojies etalonam vai to pat nedaudz pārspējis. Taču, pirmo reizi manās rokās ir nonācis auto, kurš ir tik “golfisks”, ka, neredzot ražotāja zīmolu, to pat varētu noturēt par īstu “VW Golf”. Un to es saku pēc tiešas “Hyundai i30” un “VW Golf” konfrontācijas testa braucienā!

Hyundai i30

Volkswagen Golf 7

Tātad, jaunais “Hyundai i30” ar 139 zs 1.4 benzīna motoru un 7DCT/AT, kam bāzes cena ir 17990 eiro, bet “Style” versijā 24590 eiro, pret “VW Golf R-line” ar 150 zs 1.4 TSI dzinēju un DSG7, kam bāzes cena ir 23302 eiro, bet demomašīna maksā jau 28596 eiro. Tagad “i30” visos izmēros pat nedaudz pārspēj golfu: garumā (+82 mm), platumā (+5 mm), augstumā (+3 mm) un bagāžnieka ietilpībā (+15 dm3). Abas mašīnas pat uz vecās Talsu šosejas viļņveida asfalta demonstrē pārsteidzošu stabilitāti. Gaita, vadāmība, komforts… šajos rādītājos grūti sameklēt būtiskas atšķirības. Un tas nozīmē, ka “Hyundai i30” ir panācis “VW Golf”, vismaz šo, 7.paaudzi, kas dienasgaismu ieraudzīja tālajā 2012.gadā.

Un visbeidzot – jaunā “Ford Fiesta” ar 1.0 litra 100 zs dzinēju ar PowerShift automātu, kam bāzes cena ir 15400 eiro, bet demomašīna maksā 22700 eiro.

Ford Fiesta

Spāņu valodā vārds “fiesta” nozīmē svētkus, festivālu vai ballīti, tāpēc uz demomašīnas sāna lasāms uzraksts “Izbaudi katru “Fiesta” mirkli! “. Un es pie mašīnas stūres atvēlētos mirkļus patiešām izbaudīju! Arī testu sesijā klātesošais pasaules rallijkrosa čempionāta dalībnieks Jānis Baumanis, kura kaujas ierocis ir “STARD” komandas sagatavota pilnpiedziņas “Ford Fiesta RXS Supercar” ar vismaz 600 zirgiem zem motora pārsega, jokoja, ka pie šīs jaunās ielas “Fiestiņas“ stūres viņam pietrūkstot tikai trešā pedāļa. Lai arī “Fiesta” ir mazās klases auto, tomēr tas šķiet krietni nopietnāks par rotaļīgo, uz jauniešu auditoriju mērķēto “Nissan Micra”. Savās ikdienas gaitās arī es varētu doties kopā ar “Fiesta” un justos laimīgs, jo šis auto visu dara tieši tā, kā tam ir jābūt.

Nissan Micra

 
Visi komentāri
 
viencexperc 30.septembris 2017 12:10
11 8 Atbildēt

uz ielas neatskatās ne uz pasātu ( atvainojiet, aertonu), ne uz žurku ( atvainojiet, to iksdraivu piecsimtsčetrdesmito). Tādu ir pilnas ielas. Pelēkās masas auto komunistiem.

ezis71 30.septembris 2017 23:05
4 1 Atbildēt

Bet uz manu c3 picasso uzmet aci,kaut modelis nav nekāds svaigais.

msh 1.oktobris 2017 10:02
4 4 Atbildēt

Tāpēc ka izskatās pēc ērma un vairs īpaši nav ieraugāms, jo ļoti labās kvalitātes dēļ lielākā daļa jau ir izgājusi caur tolmeta vārtiem.

Abavnieks 30.septembris 2017 14:05
6 0 Atbildēt

Nez kādi raksti taptu, ja šajos testos būtu jābrauc ar tiem pašiem autiņiem bāzes versijās?

msh 30.septembris 2017 14:25
0 0 Atbildēt

Nu bet tāpēc arī tā nenotiek vismaz vairākus desmitus gadu... Sēžot britu classic-audi.co.uk redzu ka šiem ir zināms fetišs uz bijušajām preses mašīnām, un tā var ieraudzīt, ar kādiem jauniem audī modeļiem britu žurņi atstoņdesmitajos brauca - tāpat visādas žurņiem domātās kupejas, urkas un A90 bija aprīkoti virs vidusmēra...

iAuto 30.septembris 2017 16:02
3 0 Atbildēt

Tādus mums uz testiem nedod

iAuto 30.septembris 2017 20:51
3 0 Atbildēt

Kad braucam uz auto testiem ārzemēs, arī tur visi auto ar dažādiem dzinējiem ir max komplektācijās. Pa visiem šiem gadiem bāzīte vispār nav bijusi.

ezis71 30.septembris 2017 22:56
2 4 Atbildēt

Tāpēc nav jābrīnās kad vācu autiņi ir aptumšojuši jūsu prātus.

iAuto 1.oktobris 2017 9:16
4 0 Atbildēt

Saka, taču, ka virs 90 000 + EUR to auto Latvijā nepirks.

Taču nopietni runājot, tāds Latvijas Gada auto pasākums ir ļoti labs, jo vienā dienā vari iesēsties un salīdzināt dažādu ražotāju jaunākos auto. Dīleri cenšas atvest labāko pilnākajā komplektācijā, tad jau var salīdzināt Topu.

Ja Tu to pamēģinātu, tad Tu vienas dienas laikā saprastu, ka Vācu auto būve ir stipri labāka it visā, taču tas arī maksā. Un te jau jāvertē tā attiecība.

Tā tāda kopējā replika par mums ierasto autobūvi. Bet nāk virsū jaunā ēra autobūvē. Te ir Tesla un citas mums mazāk zināmas kompānijas (arī Āzijā), kuras sasniedzot kritisko masu, piemēram, ar Model 3, pārvētīs visu tirgu globāli. Un tam būtu jānotiek ap 2020 gadu. Tā kā drīz.

Ezis71! Ir ļoti svarīgs informācijas daudzums, kuru katrs mēs pārvaldām. Es katru gadu izbraucu ar vairāk kā 50 jauniem auto (tai skaitā dažādas modifikācijas, atšķirīgi motori utt). Es nezinu ar kādiem jaunajiem vācu automobiļiem Tu esi braucis. Ja neesi, tad apgalvojums "aptumsojuši" nebūtu īsti korekts. Ja esi, tad labprāt lasītu argumentētu pamatojumu, jo savādāk tāda sprēgāšana sanāk.

reforma 2.oktobris 2017 20:09
0 0 Atbildēt

Pieci izredzētie vizinās, pārējie tik noskatās. Kur taisnība???

Damn 2.oktobris 2017 15:11
0 0 Atbildēt

2020. gads ir pārāk optimistiski skatoties uz patreizējo elektrības uzglabāšanas veidu.

es 2.oktobris 2017 10:39
2 2 Atbildēt

Viss tur ir vienkārši - vācu auto tiek piegādāti tādā komplektācijā (un attiecīgi cenā), kādā visiem pārējiem pat prātā nenāk izgatavot - Megane nekad nav ražota tādā max komplektācijā kā Golf GTI. Un taisnība viņiem ir - tās vācu max komplektāciju mašīnas ir nenotirgojamas un tāpēc der tikai žurnālistu uzpirkšanai.

Secīgi vērtējums situācijai ir sekojošs: nevajag mēģināt salīdzināt nereālus auto ar reāliem. Tie vācu auto nekad nenonāks tirgū (netiks nopirki), pārējie nonāks.

msh 1.oktobris 2017 10:09
0 0 Atbildēt

Ezi, tu neesi rados ar Piebaldzeenu? Bija te sen atpakaļ tāds karakters, tik ja tu esi nopircis egli, viņš bija nopircis vagīnu - vēl centās uzsākt vagīnas forumu un ko tur vēl ne - man liekas ka teksti arī bija līdzīgi tev... Protams ka tas forums pieder senai pagātnei, jo jums līdzīgi domājošus dīvaiņus nav viegli atrast, un tāpēc nevienam nah to nevajadzēja.

ezis71 1.oktobris 2017 11:59
1 1 Atbildēt

Kāpēc tu sevi tā pazemo?

msh 30.septembris 2017 14:22
1 2 Atbildēt

Uz arteonu atskatās vairāk tāpēc, ka kaut kas neredzēts, kamēr piecsimtais bembijs ir piecsimtais bembijs...

Man, kā vienmēr, patīk mašīnu salīdzinājums pēc ĀRĒJAJIEM izmēriem, lai arī ārējie izmēri pa lielam norāda mašīnas spēju vai nespēju kaut kur ielīst, bet ne to, cik iekšā vietas...

Conqueror 30.septembris 2017 16:13
0 2 Atbildēt

Dīzeļus nevajag vairs piedāvāt- tie tiek noņemti noražošanas. Benzīnieki joprojām bez hibrīdversijām...nissan leaf pietrūka.Secinājumi: Latvijā vēl mēģinās dīleri notirgot atlikušos dīzeļus un nehibrīda benzīnauto.Anglijā jau met pakaļ dīzeļvolvo ar 11 tūkst. un dīzeļbmw ar 5 tūkst. atlaidi.

GB12 1.oktobris 2017 21:45
0 1 Atbildēt

Jaunais Leaf līdz Latvijai nonāks tikai pavasarī. Gan jau dabūs nākamā gada ekoauto titulu.

iAuto 3.oktobris 2017 0:48
0 0 Atbildēt

Leaf Latvijā būs jau janvārī vai februārī 2017

BMW 30.septembris 2017 18:41
0 0 Atbildēt

Eksperti saka, ka jauno 540i ir izdevīgāk pirkt kā M5:

BMW 30.septembris 2017 18:42
0 0 Atbildēt

Piedodiet, 550i.

Par kruto passat 30.septembris 2017 23:18
2 8 Atbildēt

nu gan sasmejos)) Vw pasutits raksts - aertons sajusmina, golfs klases etalons;)))

Neatkarigs vertejums...

kasinsh79 1.oktobris 2017 23:48
4 1 Atbildēt

Stulbs? Cilvēks izteicis savas domas kā parasts mirstīgais (ne žurnālists)! Es viņam piekrītu 100%, būs iedvesma - arī uzrakstīšu.

wes 1.oktobris 2017 2:50
2 2 Atbildēt

Kādam ir jābūt idiotam(bmw fanātam) lai pa 2 gadiem zaudētu 100000 eur no jauna auto vērtības...

www.youtube.com/watch?v=bYFNAcz6PTY

iAuto 1.oktobris 2017 9:18
2 0 Atbildēt

Atgādinu, ka iAuto Youtube video var ievietot uzreiz redzamā veidā ar funkciju "Pievienot video" virs pogas "Apstprināt"

klm 2.oktobris 2017 8:38
1 0 Atbildēt

Līzinga maksājums paliek nemainīgs. A kurš lohs brauc pēc tam, pie kājas...

Šumba 2.oktobris 2017 20:01
0 0 Atbildēt

Tas jau nav nekāds kalns, piedevām vēl taisna līnija bez līkuma!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 7

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 5

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 1

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti