iAuto testē: Renault krosoveru izaicinājums 17

 

Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 18.novembris 2017 13:25

Ko krosoveri prot bezceļos? iAuto.lv testē trīs Renault apvidus automobiļus - priekšpiedziņas Captur, kā arī Kadjar un jauno Koleos ar pilnpiedziņu.

Ja agrāk, izdzirdot vārdu salikumu ‘apvidus auto’, pirmais nāca prātā “Nissan Patrol”, “Mitsubishi Pajero” vai kāds cits šāda lieluma auto ar visai iespaidīgām spējām bezceļos, tad šobrīd šis termins ir visai izplūdis. Par tiem tagad sauc arī krosoverus – automobiļus, kuri apvieno īpašības no dažādu klašu automobiļiem. Piemēram, ietilpīgs ģimenes auto ar pilnpiedziņu un augstāku klīrensu, kā “Honda CR-V” vai “Škoda Kodiaq”  vai spējīgs auto mērenos bezceļos ar visai sportisku vadāmību kā kompaktklases hečbekam kā “Volkswagen Tiguan”.

Kamēr daļa sabiedrības novērtē ieguvumus, ko sniedz krosoveri – augstāka sēdpozīcija, vieglāka iekāpšana, izkāpšana, augstāks klīrenss u.tml., ir arī otra frontes puse, kas uzskata, ka šie automobiļi ir ne šis, ne tas. Būsim dzirdējuši teicienu “kas der visam, neder nekam”.  Vai krosoveri bezceļiem neder?

Foto: iAuto.lv

Šī stāsta galvenie varoņi ir Renault aktuālie krosoveri -  “Koleos”, “Kadjar” un “Captur”, kas īpašā orientēšanās pasākumā “Renault krosoveru izaicinājums” tika dzīti pa taciņām Garkalnes mežos. Pēc ievadlekcijas par braukšanu bezceļos, kārtējo reizi ir skaidrs, ka braslu, dziļu dubļu špūru, un pilnīgu bezceļu šķērsošanai šie auto nav paredzēti. Galvenie traucēkļi ir pārāk lielās pārkares pār asīm, nepareiza riepu izvēle un nepietiekošs klīrenss, lai gan “Kadjar” un “Koleos” tie ir pieklājīgi 200 un 210 mm. Protams, zari un citi bezceļā atrodami šķēršļi visai viegli atstātu bojājumus arī spīdīgajā krāsojumā u.c. detaļās.

Testa trase šiem modeļiem bija meža ceļi un stigas, kuru segums mijās no cieta un pat šķembām klātas virsmas, līdz lāmām, kokvedēju izbraukātiem dubļu laukumiem un irdenu smilšu pakalniem.

Renault Captur

Mazākais no testa dalībniekiem veidots uz “Renault B platformas”, kura izmantota arī “Renault Clio” un “Nissan Juke” modeļos. Klīrenss 170 mm, tomēr pilnpiedziņa Eiropā pieejamam modelim nav pieejama. Krievijā pieejams Kaptur ar “K”, kas vizuāli ir tāds pats, taču ražots uz “Renault B0” platformas, kā dēļ tas ir nedaudz garāks, ar 200 mm klīrensu un pilnpiedziņas iespēju.

Renault Captur Foto: iAuto.lv

“Captur” ir veikli un precīzi vadāms, tomēr salīdzinoši īsās garenbāzes dēļ, dažādiem meža nelīdzenumiem to ir daudz vieglāk sašūpot, tas gan nerada nedrošības sajūtu. Komforta sajūtu salonā nolaupa 17” diski, ar kuriem bija apauts testa eksemplārs - lai gan balstiekārta nelīdzenumus kopumā apslāpē labi, pārbraukšana saknēm gan bija īpaši jūtama.

Salīdzinot ar lielākajiem ‘brāļiem’, “Captur” vadīšana sarežģītos apstākļos tomēr prasa lielāku uzmanību, un ir jāpārdomā, vai priekšā esošais šķērslis ir pārbraucams, vai tomēr nē. “Captur” irdenā smilšu uzkalniņā kapitulēja. Situācija visdrīzāk būtu labāka, ja automobilim būtu šiem apstākļiem atbilstošākas riepas ar raupjāku zīmējumu. Šādās reizēs arī uzskatāmi redzami vienas ass piedziņas trūkumi, salīdzinot ar pilnpiedziņu. Par piemēru nākas atcerēties testus Ungārijā, kad par 20 mm zemākais “Opel Mokka X” ar pilnpiedziņu un ielai paredzētām riepām, rādīja brīnumus dziļās dubļu špūrēs. Pilnpiedziņa izglāba. 

“Captur” bezceļu spējās ierobežo arī teju 87 cm garā priekšējā pārkare, kas ierobežo uzbraukšanu un nobraukšanu stāvākos pakalnos. Tāpēc jāsliecas domāt, ka “Captur” vieta ir dzīvei pilsētās un piepilsētās, kad augstāks klīrenss būs noderīgs braukšanai sniega apstākļos vai parkojoties pie nestandarta apmalēm. Ar 16” diskiem tas var būt labs kompanjons arī braukšanai pa grants ceļiem.

Renault Kadjar

Šis kompaktais krosovers radīts uz kopīgi ar “Nissan” izstrādātās CMF platformas, uz kuras top arī “Nissan Qashqai”, “Nissan X-Trail”, “Renault Espace”, “Megane”, “Scenic” un arī jaunais “Koleos”.

“Kadjar” pilnpiedziņa pieejama tā jaudīgākajā versijā – ar 130 Zs 1.6 litru dīzeļdzinēju un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Vadāmības ziņā “Kadjar” devies komforta virzienā – tā gaita šķiet nesatricināma, un nepamet sajūta, ka braucam ar klasi lielāku SUV.  Nepārprotiet, “Kadjar” nav neveikls - tas neprovocē uz sportošanu, bet aicina uz komfortablu kreisēšanu. Tomēr šeit tas pats, kas mazākajam “Captur” – 17” disku dēļ saknes un citi smalkie nelīdzenumi salonā kļūst diezgan kaitinoši.

Renault Kadjar Foto: iAuto.lv

Arī mežā liela daļa trases bez sarežģījumiem tika pārvarēta vienas ass piedziņas režīmā. Automātiskajā režīmā automobilis pēc vajadzības novadīs līdz 50% jaudas aizmugurējai asij, kā arī pilnpiedziņu iespējams saslēgt pastāvīgā 50/50 režīmā. Radās iespaids, ka “Kadjar” labi justos pat sarežģītākos apstākļos, vienīgi arī šim auto to ierobežo 90 cm priekšējā pārkare, kas atdursies pie stāvākiem šķēršļiem. Ja arī gadās saskarties ar strupceļu un pa šaurajām meža takām ir jāstumjas atpakaļ, traucēs ierobežotais skats uz aizmuguri.  Jā, ir arī atpakaļskata kamera un parkošanās sensori, taču dubļu trasē tie ātri kļūst nelietojami.

Renault Kadjar pašmasa – 1536 kg.

Renault Koleos

Lai gan būvēts uz tās pašas platformas, uz kuras “Kadjar” un joprojām tiek pieskaitīts kompakto krosoveru klasei, tas ir lielāks un augstāks. Pieejams vien ar dīzeļdzinējiem – vājākais 1.6 litru 130 Zs ar priekšpiedziņu un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, savukārt jaudīgākais 2 litru 175 Zs ir ar pilnpiedziņu un pēc izvēles ar manuālo vai “X-Tronic” automātisko kārbu.

Renault Koleos Foto: Publicitātes attēls

Jaunā “Koleos” izskats ir kļuvis izteikti elegants, salīdzinot ar savu priekšteci, un izskatās dārgāks, nekā ir patiesībā - tas labi izskatītos kādu privātmāju rajonā, blakus daudz dārgākiem automobiļiem.  Mežs patiesībā būtu pēdējā vieta, kur tādu gribētos sūtīt. Tomēr mežs drīzāk ir šī auto kaislība, kur auto uzvedas ļoti pārliecinoši pat ar 17” diskiem un šādiem apstākļiem visai pieticīgu riepu protektora zīmējumu. Koleos gadījumā drīzāk jāuztraucas nevis par to, vai auto spēs izbraukt, bet gan vai nenoskrāpēsim glauno krāsojumu un vai nenolauzīsim kaut ko no bufera – šim modelim ir 93 cm pārkare.

Renault Koleos pašmasa – 1829 kg.

Vai augstāks klīrenss un pilnpiedziņa ir nepieciešami?

Šāds tests parāda, ka ar krosoveriem var bezrūpīgāk doties sarežģītākos ceļa apstākļos un droši vien arī tālāk, nekā ar līdzīgas klases vieglo automašīnu. Iespējams, ka šādu meža trasi prasmīgs vadītājs spētu izbraukt arī ar standarta vieglo automašīnu, tomēr risks iestigt būtu lielāks. Protams, ar augstāku klīrensu un pilnpiedziņu, mēs šo risku samazinām, taču te katram pašam jāizvērtē savi paradumi – cik bieži gadās iekļūt šādās situācijās, kur nepieciešams augstāks auto ar četriem velkošajiem riteņiem. Ja padomā braukšana sarežģītos apstākļos, tad ir labi, ja ir abi.

Tirgus rāda, ka pieprasītāki ir krosoveri ar vienas ass piedziņu, nevis pilnpiedziņu. To var izskaidrot gan ar to, ka vienas ass automobiļa cena ir lētāka, gan iespējams arī ar to, ka lielākā daļa no tiem tomēr tiks lietoti pilsētas apstākļos, kur paaugstināts klīrenss ir noderīgāks par pilnpiedziņu.

Foto: Publicitātes attēls

Renault Koleos Foto: iAuto.lv

Renault Koleos Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Renault Captur Foto: iAuto.lv

Renault Koleos Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
msh 18.novembris 2017 23:59
3 2 Atbildēt

Ar apvidus auto brauc tādos bezceļos, kur jālieto komplektācijā esošā vinča un reizēm jāpriecājas ka mašīna ir ar rāmi, nevis nesošo virsbūvi, kamēr šitentās kastes kaut ko, kas nav asfalts, ierauga vien tad, ja īpašnieks ir sevišķi slinks makšķernieks, kurš nevīžo aiziet līdz ūdenim, bet gribas vicināt savu kātu, sēžot mašīnas ķeblī.

viencexperc 19.novembris 2017 9:32
6 4 Atbildēt

jūsu bildēs es bezceļus neredzēju. Bija viena bilde, kur ūdenī, bet tā ir oficialā bilde, nevis no jūsu testa. Pa jūsu "bezceļiem" arī S klase izbrauktu.

Saprotu, ka testa auto nedrīkst slīcināt, bet ja ražotājs to prezentē kā krosoveri, bet dīleris neļauj iebraukt purvā, tad, tāds dīleris ier jāsūta na**j, un tā arī jāraksta - "dīleris neļauj, jo tas nav domāts nobraukt ārpus asfalta".

Viss šis man atgādina kārtējo neprofesionalitāti, bezmaksas reklāmu un žurnaļugu pakļaušanos reklāmdevējiem."

martinslusis 19.novembris 2017 12:28
8 0 Atbildēt

Nekad nesapratīšu to loģiku, kāpēc daudzi uzskata, ka auto ar paaugstinātu klīrensu jāpērk tikai tad, ja ir baigais offroad braucējs. Tā, it kā nebūtu pietiekami daudz scenāriju, kad vidēji laba caurgājamība arī būtu ļoti noderīga.

Te daudziem ekspertiem viss ir vai nu melns vai balts - vai nu tu brauc pa tādiem dubļiem, kur pēc tam Wrangleru jāvelk ārā ar vinču vai arī asfaltu. Nē, dzīvē ir pietiekami daudz gadījumu, kur noder arī parasts krosovers (nerunāsim par to, ka tie noder pat pilsētā vietās, kur ir augstas apmales).

Pēc jūsu loģikas skriešanas botas vajag pirkt tikai tiem, kuri skrien vai nu maratonu vai ultramaratonu. A ko darīt tam, kurš grib pa reizei pēc darba 5 kilometrus noskriet?

msh 20.novembris 2017 1:05
2 1 Atbildēt

Nesaprašanai laikam būs pie vainas pārmērīga atrašanās iekš dižās pilsētas, kur cilvēki, kas nemāk braukt, vai kuriem ir kaut kādi kompleksi, masveidā ar bankas naudu pērk šitādus pseidodžipus. Izbrauc kādus 100-200 kilometrus ārpus dižās pilsētas, laukos, un paskaties, ar ko brauc cilvēki, kam nauda kabatu nespiež, bet ikdienā ir jābrauc pa sliktiem ceļiem. Bet nu aiztaupīšu tev šādu braucienu, pastāstīšu kas parasti ir redzams. Agrākos laikos klasiskais krosovers bija B3 passāts, lielākoties aprīkots ar 1.6 TD nemotoriņu, tik iecienīts ka universāļa formā bija nopelnījis kļičku "zemnieka sapnis" - un otrie golfi. Tagad tie visi ir jau bik izmiruši, un lielākoties aina ir - B5 passāc, C4 A6, mk3 golfs, mk4 golfs, atlikušais pa lielam ir pametams zem "dažādi" apraksta - kaut kādi līdzīga vecuma opeļi un vēl šis tas. Tiem, kam tiešām ir jābrauc pa bezceļiem, tiem ir īsti džipi, parasti pikapa formā. Nu un uz pirkstiem var saskaitīt turīgākus zemniekus, kas ar kādiem desmitgadīgiem XC90 brauc.

Tātad, pa sūdīgu granti un citiem sūdīgiem ceļiem un bezceļiem var braukt ar parastu vieglo mašīnu - kam tad ir domāti šitie pseidodžipi?

Konuss 20.novembris 2017 1:16
3 0 Atbildēt

Laikam Tev varavīksnē ir tikai divas krāsas - melna un balta.

msh 20.novembris 2017 12:01
0 1 Atbildēt

A kādus starptoņus lai ieliek, ja var redzēt gan pseidodžipu galveno pielietojumu - rīgas apvidus auto, domāti lai brauktu pa asfaltētiem bezceļiem - gan lielākās daļas "džipa izstrādājumu" nepiemērotību īstiem bezceļiem, tādējādi pasvītrojot pirmo punktu - ? Tu gribi lai es un citi satiksmes dalībnieki sajūsmā plaukšķinātu ar rociņām par pseidodžipiem, kuri aizsedz skatu un met ciet stiklus [ja paveicas, tad akmeņi arī lido] ? Es neko nesaku par busiem un īstiem džipiem; atšķirībā no pseidodžipiem, kuri 90% gadījumos ir nopirkti kaprīzes pēc, busus un īstus džipus šāda pat iemesla dēļ pērk uz rokām saskaitāmi ļautiņi.

jucis 20.novembris 2017 10:25
2 0 Atbildēt

>Tātad, pa sūdīgu granti un citiem sūdīgiem ceļiem un bezceļiem var braukt ar parastu vieglo mašīnu - kam tad ir domāti šitie pseidodžipi?

Lai tāpat brauktu pa granti un citiem sūdīgiem ceļiem, tikai darītu to nedaudz labāk, jo mazāka iespēja, ka auto šļūks uz vēdera?

Turklāt ar lielāku klīrensu var braukt lielākā ātrumā, jo mazāka iespēja kaut ko nolauzt, un jo lielāks ātrums, jo mazāk vajadzīgs AWD. Reāli klīrenss+riepas+fwd ir lētākais veids kā dabūt caurgājamību.

msh 20.novembris 2017 11:39
0 1 Atbildēt

Pacelt augstāku var arī parastu mašīnu; ar pseidopilnpiedziņu vai pilnpiedziņu nokomplektēt visbiežāk arī. Un kad tu runā par ātrumu - pseidodžips, kas nokomplektēts ar zemprofila riepām, nav paredzēts lai kaut kādu sliktāku ceļa posmu ņemtu ar ātrumu, jo ar tādu tā darot var palikt pusceļā ar sasistu disku un pārsistu riepu...

jucis 20.novembris 2017 12:09
2 0 Atbildēt

Jā, var pacelt mašīnu, var arī nomainīt motoru, var pārtaisīt FWD par AWD, viskautko var izdarīt. Tas tiešām ir daudz loģiskāk nekā nopirkt jau gatavu auto..

P.S. Krosoverus parasti var nokomplektēt arī ar normālām riepām.

msh 20.novembris 2017 12:15
0 3 Atbildēt

Samainīt atsperes tiešām ir loģiskāk, kā arī ātrāk, nekā mainīt mašīnu - meklēt vienu, meklēt kam notirgot otru, a tā - veikals, serviss un viss notiek. Pārējo tu piefantazē.

Pseidodžipiem kaut kā šausmīgi reti var ieraudzīt normālus ripuļus.

Konuss 20.novembris 2017 23:53
1 0 Atbildēt

Nopirkt automašīnu, lai pēc tam visu ko samainītu ir ļoti loģiski un viegli. Tik viegli, ka Tavs Audi A90 joprojām stāv garāžā uz klučiem. Pardon, ja situācija mainījusies un šis auģiks jau vago Dienvidkurzemes grants ceļus.

Runājot par klasiskajiem 'zemnieku' krosoveriem - B5 Pasātu un visiem pārējiem, ko nosauci - tad kad pēdējā desmitgadē aktuālie krosoveri būs lētāki par 5000 EUR, tad jau arī šie būs daudz redzamāki Latvijas ārēs, nomainot Tevis nosauktos.

martinslusis 20.novembris 2017 11:44
0 0 Atbildēt

Tikai viens piemērs no dzīves - pirms gadiem 4-5 Positivus laikā divas dienas kārtīgi nolija un auto stāvvieta pļavā bija pilnīgi izbraukāta. Mūsu tobrīd primārā mašīna Toyota Corolla (sedana versijā), braucot pa to pļavu visu laiku "šļūca ar dibenu" pa zemi. Tā rezultātā sievai sanāca arī aizķert tik pamatīgi zemi (nelielā ātrumā un ar visiem cilvēkiem un mantām ārpus mašīnas), ka atrāvās motora aizsargs un bamperis.

Tā, lūk, ir situācija, kur "pseidodžips" elementāri tiktu galā, tīri pateicoties krietni augstākam klīrensam.

Un vēl jau tāds sīkums kā augstāka sēdpozīcija.

msh 20.novembris 2017 12:12
0 2 Atbildēt

Piemērs ir slikts - cilvēks nopērk ļoti zemu mašīnu, neko nedara lietas labā, un pēc tam vaimanā ka vajag pseidodžipu, jo, lūk, parasta mašīna zema. Pilnai laimei uzskatāma ilustrācija tam, cik puņķainas konstrukcijas mašīnas cilvēki mēdz pirkt, ka vajag tikai bik pastrīķēt pret zemi lai jau purns izjuktu...

Augstākā sēdpozīcija, jā, pseidodžipiem ir tāds nopietns mīnuss - sēdi nevis kā mašīnā, bet gan kā uz virtuves taburetes, un līgojies. Kāpēc atsevišķi ļautiņi pēc kā tāda tiecas, nezinu - es to būtu ar mieru pieciest ja man par mašīnas vadīšanu kāds maksātu.

ZZZZ 19.novembris 2017 12:59
6 0 Atbildēt

No savas pieredzes varu teikt, ka atsevišķi bezrāmja paaugstināta klīrensa pilnpiedziņas auto ir pat labāki forsējot aizputinātus vai dubļainus ceļus. Tiem ir mazāka pašmasa un nosacīti līdzenāka auto apakša, kas daudz ko izsaka ekstrēmās situācijās. Šeit ļoti liela nozīme ir riepu protektora izvēlei. Rāmja auto vairāk, manā uzskatā, nepieciešams smagākas kravas vai piekabes vilkšanai.

aigi 20.novembris 2017 9:37
5 0 Atbildēt

Ja kāds, pēkot krosoveru, sapņo, ka viņš var šķērsot Ķemeru tīleri, tā ir viņa paša problēma. Pārsvarā, pērkot krosoveru, ir doma par labāku sēdpozīciju un augstāku klīrensu, lai var drošāk braukt par nelīdzenu lauku ceļu vai sniegu un tās ir 2 dažādas lietas no offroad.

Kopš man ir krosovers (Kadjar), man nav bijušas domas pārsēsties uz zemo auto, nav tā vērts. Un nav arī bijušas domas neapdomīgi izmēģināt laimi kādā braslā vai dūksnājā.

martinslusis 20.novembris 2017 11:46
3 0 Atbildēt

Tieši tā

Redaktors 20.novembris 2017 22:39
1 0 Atbildēt

Tīri uzziņai bezceļš (offroad) nav sinonīms vārdam apvidus!

Lūdzu nejaukt arī vārdus SUV un Krosovers, pirmais var būt tikai ar 4x4, bet krosovers var būt tikai ar vienas ass piedziņu - turklāt viena no pirktākajām auto segmentu grupām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti