Testējam atjaunoto "Renault Captur" (+ FOTO) 18

 
Agnis Krauja speciāli “iAuto” | 17.novembris 2018 9:32

Mazie pilsētas krosoveri  ir samērā jauns autotirgus segments, kas sāka attīstīties tikai 2010. gadā ar "Nissan" drosmīgā, tobrīd pat nedaudz šokējošā modeļa "Juke" parādīšanos. Atšķirībā no citiem automašīnu segmentiem, mazie krosoveri pat Eiropas dziļākās ekonomiskās krīzes laikā izrādījās vienīgais augošais autotirgus segments. Vēl 2008. gadā tika pārdoti 130 tūkstoši šādu automobiļu, bet piecus gadus vēlāk realizācija bija palielinājusies vairāk nekā divas reizes — 264 000 vienību.

Mazo pilsētas krosoveru galvenie trumpji ir augstāks klīrenss un nedaudz lielāki riteņi, kas īpaši noderīgi uz mūsu nelīdzenajiem ceļiem. Arī augstāka sēdpozīcija un "džipiskais" izskats šādiem braucamrīkiem piešķir zināmu "krutuma" piešprici, bet to īpašniekiem — papildu pašapziņu. Sen zināms, ka ne jau izcilas apvidus spējas ir noteicošais arguments, kādēļ lietotāji izvēlas šādus auto. Tos visbiežāk pērk modifikācijā ar priekšpiedziņu. Pragmatiski autoražotāji tāpēc nemaz neapgrūtina sevi ar "pilnpiedziņas problēmu". Un šādi spēkrati mūsdienās daudzviet tiek klasificēti savdabīgā apakšklasē, kam izgudrots speciāls nosaukums "urban allroader" — pilsētas visceļu automobiļi. Grūti iedomāties, kādus "visceļus" tie meklēs Parīzē, Berlīnē vai Londonā, bet pie mums, Rīgā, ziemā uzsniegot pirmajam sniegam, tie savu eksistenci attaisnos katru dienu, tiklīdz braukšanas maršruts aizvedīs nost no lielajām satiksmes maģistrālēm uz mazajām ieliņām, pa kurām nekursē sabiedriskais transports.

Franči kādu laiku augstprātīgi, taču ar zināmu skaudību vēroja kā popularitātes augļus bauda "Nissan" mazais šķelmis "Juke". Un tad 2011. gada Ženēvas autoizstādē "Renault" prezentēja dizainera Lorensa van den Akera veidotu iespaidīgu futūristiska izskata konceptauto ar nosaukumu "Captur". Daudzi noticēja, ka sērijveidā ražotais krosovers būs vēl agresīvāks par "Juke", jo frančiem taču itin bieži ir padevušies atraktīvi automobiļi. Kad 2013. gada pavasarī Ženēvas autošovā pasaule pirmo reizi ieraudzīja sērijveida modeli, no koncepta efektīgās ārienes visai maz bija palicis pāri… Nevar teikt, ka "Captur" būtu pilnīgi pazaudējis Van den Akera domas lidojumu, taču ģimenes auto statusa nosacījumi prasījuši savu tiesu. Vizuālās atraktivitātes ziņā "Juke" pārspēt nav izdevies, taču "Renault" modelis ir praktiskāks par japāņu brālēnu. Radošā brīvība, kas tika ļauta "Renault" dizaineriem, tomēr izpaužas "Captur" tēlā - plūstošās līnijas izceļ tā dinamiskās virsbūves proporcijas, savukārt lielā diametra riteņi, ievērojamais klīrenss un uz priekšpusi izvirzītais horizontālais vējstikls veido savdabīgu kompaktvena (MPV), apvidus auto (SUV) un supermini hečbeka sajaukumu. "Renault" apgalvo, ka "Captur" iemiesotas visu šo auto tipu labākās īpašības: krosovera raksturs, minivena ietilpība un kompakta hečbeka dinamika.

Tikai 2013. gada pavasarī beidzot "Renault" iecirta zobus tik vilinošajā krosoveru pīrāgā, taču tad jau pīrāga dalītāju bija saradies vesels bars. Tomēr "Renault" mazais pilsētas krosovers, attaisnojot savu nosaukumu (angļu vārds "captur" – iegūt, sagrābt, iekarot), spēja sagrābt un izraut konkurentiem no zobiem ievērojamu Eiropas tirgus pīrāga daļu, jau pirmajā gadā kļūstot par trešo pārdotāko mazo krosoveru. "Renault Captur" ieguva Francijas autopreses asociācijas "Gada auto" balvu "Voiture de l'Année 2013", kā arī "What Car?" vērtējumā tika atzīts par 2014.gada labāko mazo SUV (Sport utility vehicle).

Kopš 2016.gada Krievijas tirgū (kopš 2017.gada – arī Brazīlijā un Indijā) tiek piedāvāts nedaudz lielāks auto ar nosaukumu "Renault Kaptur", kas ir veidots nevis uz "Clio", bet uz "Duster" bāzes, un ir pieejams arī pilnpiedziņas versijā, bet vizuāli izskatās gandrīz tāds pats kā Eiropas "Renault Captur". Tikmēr vecajā kontinentā mazais "Captur" turpināja savu veiksmes stāstu. 2016.gadā Eiropā tika pārdoti 215 670 "Captur" automobiļi, no tiem 600 pārdoti pie mums Baltijā. Lai gan iepriekšējā gadā Eiropā "Captur" joprojām bija līderis B klases SUV segmentā, 2017.gadā "Renault" izlēma modeli atjaunot.  Un pareizi darīja, jo pēdējā gada laikā tirgū parādījušies jauni, spēcīgi tiešie konkurenti "Seat Arona", "Hyundai Kona" un "Citroen C3 Aircross".

Uzreiz jāteic, ka "Renault" gandrīz neskartu saglabājuši auto dizainu, ko pircēji atzinīgi novērtē. Tomēr "Captur"  izskatam jaunu, agrāk nebijušu prestiža dimensiju piešķir jaunie C formas LED dienasgaismas lukturi priekšējā bamperī, kā arī jauni aizmugures lukturi ar LED joslām. Izmainīta arī priekšējā režģa faktūra, bet izteiktus apvidus stila akcentus piešķir alumīnija aizsargpannu imitācija bamperu apakšmalā. Salonā izmaiņas skārušas apdares materiālus, nevis dizainu, bet materiālu kvalitāte ir uzlabota it visur. "Renault" mazajam krosoveram jau agrāk piedāvāja virsbūvi divos kontrastējošu krāsu toņos, kā arī interesantas individualizācijas iespējas. Tagad pieejama vēl plašāka krāsu palete  – saglabājot virsbūves divkrāsu shēmu, ieviestas jaunas - pelēka krāsa jumtam, kā arī oranža, zila un melna krāsa pārējai virsbūvei un detaļām. Ar dažādiem krāsu akcentiem virsbūves detaļās "Renault" piedāvā 145 kombinācijas, kā "Captur" padarīt individuālu, šajā aspektā pārspējot pat "Mini Cooper". Salonu var individuāli pielāgot, sešos dažādos variantos kombinējot materiālu krāsas. Piedāvājuma klāstā nākuši klāt jauni sēdekļu apdares audumi. Vēl viens jaunums ir "Initiale Paris" komplektācija, kas "Captur" padara par visai greznu automobili ar "Nappa" sēdekļu un paneļu ādas apdari, šajā komplektācijā jau standartā iekļautas visas pieejamās ekstras.

"Renault" modelis ar latvieša ausij visai nebaudāmo nosaukumu "kapčer" ir veidots uz "Renault Clio" bāzes. Mazā krosovera pamatā ir tā pati "Renault-Nissan" B modeļu platforma, kas izmantota arī "Nissan Juke". Garumā tas par nepilnu centimetru garāks par "Clio" hečbeku, taču ir par 15 mm īsāks, nekā jau pieminētais "Juke". "Captur" svars ir gandrīz tāds pats kā "Clio", par spīti tā lielākiem gabarītiem un papildu komforta un drošības aprīkojumam. "Renault Captur" ārējās dimensijas: garums — 4122 mm, platums — 1778 mm, augstums — 1566 mm, garenbāze — 2606 mm. Izmēros šis krosovers ir līdzīgs ar "Nissan Juke", "Kia Stonic" un "Seat Arona", mazāks par "Citroen C3 Aircross", "Hyundai Kona" un "Opel MokkaX". "Captur" bagāžnieks — 377 litri ir lielāks par "Juke", "Stonic", "Kona" un "MokkaX", bet mazāks par "Arona" un "C3 Aircross". "Captur" klīrenss — 17 cm, vienāds ar "Kona" un "C3 Aircross", lielāks par "MokkaX", bet mazāks par "Arona" un "Stonic".

Iekāpjot skaisti zilajā "Renault Captur", nevar nepamanīt un nesajust salona apdares uzlabojumus, kas manāmi it visur. Krosovers ir mantojis mazā brāļa "Clio" jauneklīgo interjeru, kurā pieejama plaša krāsu dažādība un individualizācijas iespējas. Franču dizaineriem izdevies apvienot modernu arhitektūru, ko raksturo plastiskas formas un dzīvespriecīgas krāsas, ar optimālu ergonomiku. "Captur" salons no "Clio" atšķiras vienīgi ar augstāku sēdpozīciju un plašāku telpu plecu un galvas apvidū. Paaugstinātais vadītāja sēdpozīcijas stāvoklis (10 cm augstāks nekā "Clio") rada pārliecību, bet ērtības braucējiem nodrošina ietilpīgs salons: attālums no akseleratora pedāļa līdz aizmugurējo sēdekļu atzveltnei ir 1730 mm, savukārt attālums starp priekšējo un aizmugurējo sēdekli aizmugurē sēdošajiem ceļgalu augstumā ir 215 mm (par 75 mm vairāk nekā "Clio"), tātad par vietas trūkumu sūdzēties neklājas.

Liela daļa viedtālruņu lietotāju būs priecīga par "Captur" pieejamo "Android Auto" savienojumu un telefona aplikāciju dublēšanas iespējamību, taču otra daļa – "ābolīša" lietotāji – nebūs sajūsmā, jo "Captur" nav "Apple Carplay". Toties mašīnā iebūvētās "Nav&Go" navigācijas izvēlnes ir viegli lietojamas. Labi skan arī audiosistēma. "Captur"  lepojas ar "Easy Life" cimdu nodalījuma inovatīvo risinājumu priekšējā panelī. Tas ir izvelkams kā atvilktne - sīkmantu novietne šādi ir ērtāk pārlūkojama un vajadzīgās lietas vieglāk sasniedzamas. "Captur" 377 litru bagāžas nodalījums apjoma ziņā daudz neatpaliek no "Megane", taču krosoverā aizmugurējais beņķis ir bīdāms (16 cm diapazonā), tāpēc kravas telpu iespējams palielināt līdz visai respektablam 455 litru apjomam. Otrā sēdekļu rinda dalīta (proporcijās 60:40), un nolokot jebkuru tās daļu, izveidojas līdzena grīda. Kravas telpas apjoma ērtākai izmantošanai bagāžnieka plaukta paneli var novietot divos līmeņos — vai nu nolikt bagāžnieka dibenā kā grīdiņu, vai arī iesēdināt piekto durvju sliekšņa līmenī, atstājot zem tā nodalītu 20 cm dziļu lādi.

Testa braucienā devāmies ar koši zilo "Renault Captur", kuru uz priekšu dzen 1,3 litru benzīna dzinējs ar 150 zirgspēku jaudu, kas ir vairāk nekā pietiekama mašīnītei ar 1350 kg pašmasu. Auto ripo ļoti viegli, radot tādu rotaļīgu braukšanas sajūtu. Dzinējs nodrošina elastīgu dinamiku gan pilsētas gan šosejas režīmos, jaunais automāts darbojas gandrīz nemanāmi. Starp priekšējiem sēdekļiem atrodas "Eco" režīma poga, kuru ieslēdzot, vadības sistēma neļauj strauji sasniegt augstus apgriezienus, ekonomējot degvielu. Taču pat bez "Eco" režīma dzinējs nodrošina draudzīgu degvielas patēriņu - 6 litri uz nobrauktiem 100 kilometriem. Mūsu auto ir aprīkots ar gandrīz pašu pilnāko aprīkojuma paketi – S-Edition, un maksā 20 tūkstošus eiro. Vēl atliek tikai "Initiale Paris", kam cenas starpība ir tūkstotis ar mazu astīti. Ja vēlaties ekonomiskāku auto, "Captur" ir pieejams ar jaunāko no "Renault" spēka agregātiem "Energy TCe 90" -  mazo trīscilindru dzinēju ar 898 cm3 darba tilpumu, kas, pateicoties turbīnai, spēj attīstīt 90 ZS jaudu. Šāds auto par sākumcenu ap 14 tūkstošiem eiro spēj apmierināt visas ikdienas vajadzības, turklāt ar vidējo benzīna patēriņu 4,9 l/100 km.

Vadāmība "Captur" ir izteikti neitrāla, bet stūres reakcijas pietiekami precīzas un prognozējamas, taču par sportiskām tās nenosauksi. Gaitas īpašības vairāk orientētas uz komfortu, kas ir priekšrocība, ņemot vērā Latvijas ceļu seguma nacionālās īpatnības. Auto piekare lieliski slāpē ceļa seguma nelīdzenumus, asfalta plaisas un nekrīt kaunā pat uz grantenieka trepes. Arī skaņas izolācija ir labi nostrādāta, ceļa trokšņus tikpat kā nedzird salonā. Neraugoties uz paaugstināto klīrensu, Captur ir stabils pat visai straujos manevros. Agrāk auto gaita dažkārt šķita peldoša un līkumos bija izteikti jūtamas sānsveres, tagad šie trūkumi ir novērsti ar izmaiņām "Captur" balstiekārtā, kas tika veiktas neilgi pirms feislifta. "Renault" krosovers joprojām ir pieejams tikai priekšpiedziņas versijā. Vienīgais, kas apliecina "Captur" piederību pie apvidnieku saimes (paradoksāli, bet oficiālajā auto asociācijas klasifikatorā jebkurš priekšpiedziņas krosoverītis joprojām tiek pieskaitīts apvidus auto kategorijai), ir 17 centimetru klīrenss. Franči uzskata, ka liela diametra riteņi (16 vai 17 collas) un iespaidīgais klīrenss pavērs "Captur" ceļu piedzīvojumiem. Taču realitātē šis "džipiskums" kalpo galvenokārt kā stila elements, jo bezceļos šāds auto neiespēs neko daudz vairāk par parastu vieglo auto.

Secinājumi

Par spīti atjaunotā dizaina efektīgajiem dienasgaismas lukturiem un apvidnieciskajiem akcentiem, kas auto piešķir jaunu, agrāk nebijušu prestiža dimensiju, "Renault Captur" joprojām nav kļuvis par apvidus auto. Tas ir un paliek uz "Clio" bāzes veidots maziņš pilsētas krosovers. Šādi auto apvieno supermini hečbeka izmērus un relatīvi zemu cenu ar apvidniecisku tēlu un paaugstinātu sēdpozīciju. Pievilcīgs izskats un pieejama cena šajā segmentā ir sevišķi noteicoši faktori. Patīk vai nepatīk auto dizains – tas ir katra konkrēta indivīda gaumes jautājums. Viens sajūsminās par "Nissan Juke" ekstravaganci, kādam patīk "Opel MokkaX" uzspēlētais robustums, citu valdzina "Renault Captur" plūstošās līnijas un harmoniskās virsbūves proporcijas.

Mīlīgais "Captur" ir īsts dzīvesstila auto, tas noteikti patiks sievietēm un visiem tiem, kuri vēlas, lai auto radītu mūsdienīgu tēlu. Praktiska šāda auto vērtība ir augstāks klīrenss, kas tomēr atvieglo pārvietošanos mūsu galvaspilsētas nesakārtotajā pilsētvidē, un augstāka sēdpozīcija, kas uzlabo iekāpšanu, izkāpšanu, un pārredzamību. Pircēji šajā segmentā neprasa ne sportiski asu vadāmību, nedz arī lidojošā paklāja cienīgu komfortu, ko šis franču auto arī nepiedāvā. Toties mazajā "Captur" ir klases ietvaros respektējami daudz vietas salonā. Ģimenes auto, ja ar to domājam mazu ģimenīti ar diviem lielajiem un kādu pamatskolas vecuma bērnu. Bērnu sēdeklīti aizmugurē ievietot ērti, taču bērnu ratiņi pat saliktā veidā ievietojami tikai ar zināmām grūtībām. Tātad, mērķa auditorija šim automobilim ir aktīvi, urbānā vidē dzīvojoši cilvēki un franču autoražotājs vairāk tēmē uz jauniešu auditoriju.

Pēdējā gada laikā "Renault Captur" parādījušies jauni, nopietni konkurenti "Seat Arona", "Hyundai Kona" un "Citroen C3 Aircross". Arī tiem ir kompakti ārējie izmēri, atraktīvs dizains un pietiekami daudz vietas salonā, katram savi trumpji. "Arona" un "Kona" brauc sportiskāk, bet "Citroen C3 Aircross" ir ietilpīgāks, taču dizaina ziņā "Captur" daudziem šķiet tīkamāks.

"Renault Captur" plusi: mīlīgs dizains, plašas auto individualizēšanas iespējas, ekonomiski dzinēji un konkurētspējīga cena; mīnusi: neizceļas ar sportiskām braukšanas īpašībām, nav arī praktiskākais savā klasē.

"Renault Captur" sākumcena ar 1 litra TCe 90 benzīnnieku ir 15 170 EUR, bet ar 1.5 litru dCi 90 dīzeļdzinēju - 17 300 EUR.

 
Visi komentāri
 
Kalvis99 17.novembris 2018 19:13
1 5 Atbildēt

No 2016 gada modeļa atšķiras bamperis un lukturi. Salonā nepamanīju atšķirību. "Studentes sapnis", kā ar darba kolēģi iesaucām ir vieglāk pamanāms atostāvvietā divu krāsu dēļ. Vieglāk iekāpt un parkoties uz apmalēm to dažu cm paaugstinājuma dēļ. bagažniekā nevarēja viegli ietilpināt standarta izmēra koferi. Gaismu pārslēgšana ar grozāmu slēdzi mani kaitināja, salonā tomēr bija paskaļi īpaši lielākos ātrumos. Parkings un kamera normāla, pagriežas un vispār vadās viegli. Eco poga nekam neder, jo tad vispār neiet. Deglielas patēriņš man sanāca >10l/100km bāņi/pilsētas (70:30).

viencexperc 17.novembris 2018 23:33
3 12 Atbildēt

Latvijas speciālisti auto jomā - gan žurnālisti, gan eksperti atzina, ka lambordžīnī urus ir labāks. Tam ir labāka vadāmība un uzraviens pa 3,2 sekundēm - iespārda. Bet kapturis ir sliktāks.

msh 18.novembris 2018 10:17
0 9 Atbildēt

"Mazie pilsētas krosoveri ir samērā jauns autotirgus segments, kas sāka attīstīties tikai 2010. gadā ar "Nissan" drosmīgā, tobrīd pat nedaudz šokējošā modeļa "Juke" parādīšanos."

Man patīk šitas prikols Nē, vienīgais jaunais segments ir "cacmobīļi", kurus pārstāv tas pats joks un varbūt vēl pāris ērmi, pēc definīcijas domāti pseido sievietēm ar kilo špahteles uz sejas, naglenēm kājās utt. Šis tikmēr ir kārtējais no paaugstinātajiem smagnēja dizaina hečbekiem, bet tādus - pārsteigums, pārsteigums ! - ražo jau vismaz 15 gadus - teiksim, nullto gadu vidū bija CrossPolo, un roveris pirms sava bankrota 2005 gadā bija sācis ražot uz 200 bāzēto Rover StreetWise - noteikti ir vēl citi piemēri, man slinkums meklēt. Nerunājot nemaz par to ka paskatoties bildes, šitentais Maksts Ķērājs ir idejiskais pēctecis pirmās paaudzes Maksts Klijai - ripuļi, protams, ir bik mazāki, jo tolaik nebija tādas modes, un nesaucās par šķērsotāju, jo tolaik pieņēma ka mašīna pa ceļiem brauc, nevis tos šķērso...

GB12 18.novembris 2018 18:00
8 3 Atbildēt

Vispār jau nē... Tu, kā parasti, tālāk par savu pāķa bomāra degungalu saskatīt spējīgs neesi... mazos krosoverus pērk ne tikai špaktelētas cacas ar naglenēm kājās, bet arī normālas sievietes/meitenes dažādos vecumos, un, starp citu, arī vīrieši... pašam šis segments sirdij tuvs nav - patīk lieli sedani, bet, dzīvojot tur, kur tagad dzīvoju, var tīri labi saprast šāda auto iegādi - pilsētā pakaļas pārvietošanai neko lielāku nu točno nevajag, bet toties ir vieglāka iekāpšana/izkāpšana, augstāks (attiecīgi pastāv mazāks risks dauzīt bamperus pret apmalēm) u.c. priekšrocības... protams, var jau komunista stilā stāstīt, ka nekas no tā nav vajadzīgs, un ikvienam pietiek ar neizteiksmīgu ne pēc neizskatošos 2.trusi un tā gaitas/"komforta" u.c. īpašībām, bet tomēr - ja tāds braucamais padara auto lietošanu vieglāku/ērtāku un kaut vai vizuāli labāk patīk par parastu hečbeku, tad tā ir tīri normāla izvēle...

msh 19.novembris 2018 14:57
4 10 Atbildēt

Saki, daudz normālu sieviešu brauc ar nissan joke [es speciāli lietoju o burtu] ? Es kā jau "pāķis bomārs" to segmentu sadalu divās daļās, par cik tālāk par savu degungalu neredzu - vieni ir cacmobīļi, kā tas pats joks, otri ir polo vai golfa klases hečbeki, astoņdesmito gadu mašīnu idejiskie pēcteči, kā šis te brīnums. Tevis nosauktās priekšrocības ir jebkurā parastā astoņdesmito gadu hečbekā [izņemot kādu civiku], jā arī manā golfā - protams, tajos laikos mašīnās bija vairāk ērtību - mīkstāka piekare, mīkstāki sēdekļi, augstākas riepas, bet nu tā kā tev wannabesporta mašīnas patīk labāk, tad tās tev ir ērtības pēdiņās

Šī sava degungala skatiena dēļ man neizdodas ieraudzīt nopietnas atšķirības starp šitento makstu ķērāju, vai fofāgena Tu-Roc, un attiecīgā segmenta 20 gadus vecu modeli - nav kā tev ar tavu plašo skatienu; ja rakstīts "krosovers", tātad apvidus auto, un nevis normāla augstuma hečbeks...

GB12 19.novembris 2018 15:13
7 4 Atbildēt

Jā, daudz - gan personīgi pazīstu, gan starp klientiem pārsvarā ir "normālas sievietes"... un, kā jau teicu, arī vīrieši.

Par lielākām ērtībām tā laika mašīnās var tikai pasmaidīt. Bet ko var gribēt no cilvēka, kurš jaunu auto ir tikai interneta bildītēs redzējis? Bet, starp citu, kurā vietā es te pieminēju apvidu vai krosoveru pielīdzināju apvidus mašīnai?

msh 19.novembris 2018 16:30
6 9 Atbildēt

Smaidi vesels. Pietiekami daudz tādu fantastikas stāstītāju kā tu man ir sastāstījuši pasakas par jaunāku mašīnu nenormālajām ērtībām, tik izbraucot ar kaut ko jaunāku vienmēr ir smaga vilšanās - starpība pret manu golfu ir apmēram tieši tik liela, kā tā, ko balstoties uz teoriju es jau gaidīju. Teiksim, mums darbā ir desmitgadīgs jetijs - tu teiksi, ahūna ērtāks par manu golfu - izbraucot līkumu pa bedrainu asfaltu, galvenais kas iekrita acīs - ļoti jūtīgs bremžu pedālis - protams, kā jau gaidīts, vairāk skaņas izolācijas, par visu pārējo tāds pats vai sliktāks. Es tagad skatos, darbadevējs ieķēris jaunu passātu - varētu šim uzplīties lai iedod izbraukt, bet negribas šo apgrūtināt, tikai tāpēc lai kārtējo reizi viltos...

Tu apvidus auto varbūt arī nepieminēji - bet šādos te rakstos tak krosovers = apvidus auto...

s 19.novembris 2018 20:17
12 3 Atbildēt

Nesaprotu par ko Tu visu laiku čiksti?

Ja esi tāds "gudrinieks" dodies strādāt pie k;ada no šiem autoražotājiem un radi savu "perfekto" auto!

Ne tu brauksi ar 99.99% no šejienes jauno auto ne, ko! Parasta tukša muldēšana.

Un ko maina fakts, ka bija tādi crosspollo? Tajā laikā nepietiekoši reklamēja un tādēl arī nepirka, tas arī viss! Būtu ieguldījuši pienācīga reklāmas kampaņā viss būtu aizgājis tā pat, kā savulaik kaškajam, kurš iesāka šo krosoveru ēru.

Pie katra raksta Tev kaut, kas nepatīk, varbūt tādēl arī esi tur kur esi (2 golfā), varbūt vairāk laika vajadzētu veltīt sevis izglītošanai, nevis stulbu komentāru rakstīšanai!?

msh 19.novembris 2018 21:56
1 5 Atbildēt

Šajā gadījumā par to prikolu ka šitentais brīnums piederot jaunam tirgus segmentam. Tikmēr realitātē tas tirgus segments eksistē 30-40 gadus, tik nesenā pagātnē nosaukums nomainīts...

s 20.novembris 2018 14:34
8 0 Atbildēt

Nu tas piederas pie reklāmas, kā jau teicu ari vecie crosspolo, vai kā vinus tur, būtu “aizgājuši”, ja tolaik tiktu pienācīgi reklamēti.

Pēc būtības šie auto galīgi nav slikti, seviški sievietēm, kuras bieži pamanās uzbraukt kādai apmalei.

Un pagātne pofig, skaidrs, ka pat digitālie displeji ir bijuši jau sen, nemaz nerunājot par kompaktklases auto, kuros nekas vairāk par uzlabotu drošību un apgaismojumu (kas ir łoti apsveicami) nav izgudrots. Jo ja mēs skatamies uz aprīkojumu, tad piemēram pēdējais golfs max komplektācījā ir sliktāk aprīkots nekā teiksim 2003 gada brālēns audi a8.

Tā kā kompaktklasē un citos mazaito neko jaunu tā īsti nekad neredzēsim, jo vis jau tiek “uzmontēts” lielākajidm brāliem.

Kas attiecās uz salidzinajumu 2golfs pret passātu, tad tas ir vidnkārši smieklīgi. 2golf ir apmēram trīs reizes nekomfortablāks par veco b5 pasātu (zinu, jo pirms daudziem gadiem īpašumā bija abi šie auto (2.golf bija mans pirmais “legālais”auto).

msh 20.novembris 2018 19:39
0 3 Atbildēt

s-burtiņ, pastāsti, kādās vienībās tu mēri mašīnu ērtumu, ja izdodas precīzi izrēķināt vienas mašīnas ērtākumu attiecībā pret citu... Ļauj, es minēšu - mašīnas ērtums tev ir pirmās pa rokai patrāpījušās mašīnas aprīkojums pret otru tādu pašu. Man tikmēr nav tādu problēmu, jo etalons nav eksemplārs ar "plika žurka" komplektāciju un 1.3 karbuli - tā nu man kaimiņa smukajā B5.5 2.0 TDI neizdodas ieraudzīt neko ne 3x ērtāku, ne 1,5x ērtāku - jā, tur ir fabrikā vairāk skanņas izolācijas sabāzts [es to kaut kad arī darīšu, bet tas ir pēdējajā vietā] , toties ķebļi cieti un neērti, un piekare arī cietāka nekā pa mūsu ceļiem vajadzētu. Aprīkojums pret manu golfu diezgan labi sapas - man vēl nav ne klimats, ne kondišs [bet būs], kaimiņam toties nav ādas ķebļi - citas lietas, tādas kā kruīzs un elektriski logi, ir abiem.

Atgriežoties pie sākotnējās tēmas - ja ražotājiem nevajadzētu lai muļķi piemaksā vairākas štukas par lietojamu produktu, tad nekādi "krosoveri" nebūtu parādījušies. Ikdienā lietojamai mašīnai ir jābūt ar adekvātu augstumu un praktiskas, un nevis stilīgas formas buferiem. 30 gadus atpakaļ tas bija standarta aprīkojumā - standarta augstuma mk2, piemēram, ir spējīgs šķērsot parasta augstuma trotuāru bez iebrauktuves - pamēģini to ar mk7 - Tu-Roc to varbūt spētu, mk7 noteikti buferis būtu lupatās. Kāpēc par šito un citām praktiskām funkcijām šodien ir jāpiemaksā? Kāpēc tas nav standarta aprīkojumā, un stilīgie buferi un zemā piekare nav daļa no R-line aprīkojuma? Kāpēc vairs nav poliuretāna buferi?

s 20.novembris 2018 20:45
3 0 Atbildēt

1. Ko Tu uzskati par labu automašīnas aprīkojumu? Nu nopietni pastāsti, kas Tavuprāt ir labi aprīkots komfortabls auto?

2. Kādēl Tu salīdzini standarta auto pret uzlabojumu? Proti - “savu golfu kaut, kad izolēšu ar 100nieci”... nesalīdzini standarta auto ar uzlabotu auto, jo šādi tas var turpināties bezgalīgi (un NEKAD to nedari, vai arī vari vienkārši neatbildēt uz maniem komentāriem)! Nemaz nerunājot par, to, ka ja “viencexperc” pālī izdomās pavizināties ar savu fordu un iebrauks Tavam golfam purnā, tad labākajā gadījumā no tā golfa paliks pāri tava 100mm vate...

Salīdzi max pret max, vai min pret min - pieleca?

Atceros, kad visi laucinieki raudāja par to, kad audi vw parādījās daudzsviru alumīnija piekare, priekšpiedzinas auto ar šāda tipa balstiekārtu ir krietni baudāmāks. Ja Tu nejūti atškirību tad tā ir Tava problēma. Krēsli cik atceros b5 nu galīgi nebija ne cietāki, ne sliktāki par golfa taburetēm, lai gan precīzi neatceros, kādi tie bīja, jo ar tik aizvēsturiskiem auto neesmu sen braucis.

Atgriežoties pie temata, kur es esmu teicis, ka tas ir labi, ka par krosoveri ir jāpiemaksā? Es saku to, ka crosspolli pietiekoši labi nereklamēja, ja Tu vēl nezināji tad auto industrija ir liels bizness! Un skaidrs, ka Tur visādas mulkības tiek darītas, es nekad to neesmu noliedzis.

P.s.

Manā uztverē komartabls, kvalitatīvs un labi aprīkots auto Ir tāds kurš nelauž muguru braucot pa mūsu celiem, tāds kura stūrei un kontroles svirām ir patīkami pieskarties, ar labu skanas izolāciju un kvalitatīvu audio sistēmu (nejaukt ar sūdu subjiem bagāžniekā), auto kuram ar vienas pogas nospiešanu var regulēt stūres “smagumu” balstiekārtas cietību, bremžu un “gāzes” pedālu jūtību, krēslam jābūt regulējam ne tika 4 dažādās pozīcījās (jā man ir nedaudz sačakarēta mugura, tādēl arī masāžas krēslus uzskatu, kā plusu), auto ar kuru nav jāiespringst apdzenot kādu no nekuridnes uzradušos sēni. Auto ar kuru pēc garas darbadienas ar prieku un komfortu var aizbraukt mājās. Jo tad, kad diena ir pavadīta domājot par to, lai ar darbu varētu nodrošināt tādus, kā Tevi tas ir loti svarīgi, diemžēl loti daudzi to nesaprot un iespējams nekad arī nesapratīs...

msh 23.novembris 2018 22:25
0 0 Atbildēt

1) nevis "labi aprīkots", bet "normāli aprīkots" - tāds aprīkojuma līmenis, kāds ir sastopams labi nopakotā mk4 golfā, vai B5 passātā. Āda, logi, klimats, kruīzs, čupiņa ar pašsaprotamiem knibuļiem, vēl šādi tādi knibuļi. Tu tur nosauci čupiņu bezjēdzīgiem vipendroniem, piemēram, regulējamas cietības amartus utt - jā, ar regulējamiem amartiem var forši pašikot, bet līdz brīdim, kad tie izbeidzas, un izrādās ka jauni maksā foršus ciparus. Kāda iksa pēc bremžu un gāzes pedāļu jūtībai jābūt regulējamai?

2) es vienkārši pieminu vienu atšķirību, kas nav ķeksītis aprīkojumā, bet izmaiņa tirgus izmaiņu dēļ; cik man zināms, mk2 nevarēja ieķeksēt opciju "papildu skaņas izolācija" - bet varbūt kļūdos.

Daudzsviru piekare padara mašīnu baudāmāku? Tu vienkārši no ļurīgas mašīnas iekāpi stingrākā mašīnā, lasīt, cietākas pederes un stingrāki amarti - starpība starp daudzām svirām un makfērsonu varētu būt jūtama trasē vai līdzīgā stilā izpildoties uz ceļiem - šaubos ka tu justu dižu starpību starp B5 un mk4. Daudz lielāku starpību dod pilnpiedziņa ar jebkāda tipa piekari - jo fofāgena grupai tas nozīmē neatkarīgo piekari aizmugurē, un tur gan starpība ir LIELA; to es saku kā kvatras īpašnieks. Ak jā, atceries ka fofāgens pēc B5 passāta atgriezās pie golfa bāzētiem passātiem, tātad pie makfērsona - teiksi, palika daudz sliktāk, nu tavā izpratnē - ?

B5 ķebļi nebija cietāki? Slikti atceries - varu iedot adresi, atbrauksi, nolikšu tev strīpiņā ķebļus - mk2, mk3, mk4, vēl kaut kādi veci audī - tā starpība, kas notika ar mk4, B5 un C5 ieviešanu ir diezgan graujoša - mk4 športa ķebļi zem mana svara iegrimst vismaz 2x mazāk nekā mk3 športa ķebļi.

Vārdu sakot, tava mašīnu izvēle visdrīzāk jau ir pret pirmo tava ērtuma punktu - jo ja tas ir jauns vācietis, tātad, cieti ķebļi, cieta piekare un zemas, cietas riepas - nu vienīgi kosmosa tehnoloģiju amarti gan jau palīdz. Man tikmēr pāris gadus atpakaļ, kad šad un tad gadījās pavadāt pa granti čoma sievu, stāvoklī esošu, viņa mēdza teikt "atšķirībā no citām mašīnām, šajā mašīnā bedres nejūt" - mērinstruments laikam bija vēders. Es gan ar laiku to mašīnu padarīšu bik stingrāku, bet tikai nedaudz - jo, kā jau tu teici, mašīnai nav jālauž mugura.

Pa lielam mūsu uzskati par ērtu mašīnu samērā sakrīt, izņemot to, ka es tur neieskaitu kaut kādus bezjēdzīgus knibuļus [pedāļiem ir jāuzvedas prognozējami, nevis dažādi].

s 24.novembris 2018 16:29
0 0 Atbildēt

Atkal Tu kaut, kādu putru dzen, un tikai tādēl, ka neesi to personīgi pielietojis praksē.

Kad nolietojas zobu birstīte, Tu to remontē? Kāda atšķirība, ka šie amartizatori ka'dreiz izbeigsies? Viss kādreiz nolietojas un saplīst, jebkura gadījumā tā ir baudāma ekstra, ja nevari atļauties nu tad brauc ar kaut, ko citu, bet nesauc to par figņu tikai tādēļ, ka nevari to atļauties!

Daudzsviru alumīnija piekare priekšpiedziņas automobīļos IR komfortablāka, Tu esi vienkārši kārtējais, kurš nejūt atsķirību! Tas ir tā pat kā ar stūres "smaguma" kontorlēšanu. Man personīgi patīk kad uz braucot lēni un parkojoties stūre griežās viegli un pie lielākiem ātrumiem tā ir "smagāka", tas pats ar sport+ režīmu (manam auto) toieslēdzot, piekare kļūst cietāka stūre smagāka, bremžu un gāzes pedālis jūtīgāks, un kārba slēdzas agresīvāk, savukārt comfort+ režīmā auto kļūst izteikti "līgans" stūre "vieglāka" un kārba pārslēdzās pie zemākiem rpm, un tas ir IZTEIKTI jūtāms!

B5 un mk4 IR pietiekoši liela atškirība (cik nu atceros), ka jau teicu sen ar auto, kuriem jau sen būtu jābūt pārstrādātiem naglās neesmu braucis.

golf, pēc būtības fiziski nespēs NEKAD būt komfortabls auto, ta bāze ir pārāk īsa! Piemēram ziemas riepas man ir 245/45/r18 un 275/40/r18, es varu 100% apagalvot, ka auto būs komfortablāks un labāk "aplāpēs ceļa nelīdzenumus, kā Tavs "mīkstobeņķu" golfs ar r14.

Un beigās gribēju pieminēt to, ka pēc būtības ar Tevi ir nekorekti strīdēties, jo atsķirībā no Tevis es braucu ar šo auto, bet Tu tāpat, kā lielāka daļa šejieniešu var tikai minēt, un ar putām uz lūpām aizstāv savu "vienīgo" auto..

msh 26.novembris 2018 20:43
0 0 Atbildēt

Mašīnas galvenais uzvedums ir pārvietošanās, kam latvijas apstākļos ir zināmas nianses. Vai tavai mašīnai sport režīmā arī tiek automātiski izkrāmēti kādi 500 kilo svara ārā? Nē? Nu tad kāda jēga? Beigās izmantojot nekosmosa tehnoloģijas, ar tām pašām ekspluatācijas izmaksām varēs paņemt vienu parastu mašīnu ar ko pārvietoties, un vienu sportisku mašīnu svētdienai, ar kuru varēs ķert daudz vairāk kaifa nekā ar tavu kuģi pseidosporta režīmā, teiksim jaunu toyotu un vecu poršu, vai tamlīdzīgi.

Riteņu bāze ietekmē vadāmību, nevis ērtumu. Es ļoti asi izjūtu starpību starp golfu vai kādu audī - golfā es jūtu ka es atrodos mašīnā un sēžu pie tās stūres - iekš audī es atrodos mašīnā un to vadu, bet īsti pie stūres neatrodos - vairāk liekas ka es vadu kādu motorlaivu vai ko tādu. Man tā situācija nepatīk - tev patīk, un tu to sauc par "ērtību". Un kāds sakars attāļumam starp tiltiem ar piekares un riepu amortizācijas spējām? Jā, tev taisnība, tie tavi koka ratu riteņi vairāk apslāpēs nelīdzenumus - kāpēc? Jo tu būsi nometis pa nažiem un sliedes, tranšeju vai gulošo lēni pārbrauksi, noskatoties kā tur kaut kāds vecs golfs tev cēli paiet garām kā jau stāvošam - tā tas parasti dabā izskatās, iz pieredzes.

Pēdējā frāze tikpat labi attiecas kā uz mani, tā uz tevi....

GB12 20.novembris 2018 10:16
5 0 Atbildēt

Bet nekas jau tāds diži nepareizs rakstā pateikts netiek. Jā, bija visādi tur Cross-Polo un tamlīdzīgi brīnumi (arī opelis gribēja Corsu tādu uzbūvēt, bet krīze noraka projektu), līdzīgi kā pirms pirmā kaškaja bija Grand Vitara un kas tur vēl... Bet, nu, tie nebija diez ko nopietni un tirgu iekarojoši modeļi, un segmentu attīstība pa lielam jau sākās kompaktajā klasē ar kaškaju 2007.gadā una ar džūku mazajā 2010.gadā. Līdzīgi vidējā ar Rav4 1995.gadā un cirvi 1997-ajā.

eidis 20.novembris 2018 17:21
0 0 Atbildēt

Vispār LV izrāvienu šajā segmentā sāka menti un ex menti. Tie par varēm sapirkās Tucsonus melnā krāsā un uz ielas demonstrēja savu krutumu.

Tā man viņš arī klasifikatorā palicis: exmentu mazvērtības kompleksu stabilizators

s 20.novembris 2018 20:04
5 0 Atbildēt

Vispār jau pasaulē sākās šis crosoveru gājiens.

Tu tiešām domā, ka kādam interesē LV policijas auto? Es pat neatceros iepriekšējos CP auto, zinu, ka tagad ir opeli, skodas un kaut kādi subāri. Kurš vispār pievērš tiem CP auto uzmanību? Ja nu vienīgi tramīgie, kuri vai nu nesaprot, ko dara, vai arī nepārtraukti pārkāpj CSN.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti