Mercedes-Benz savu kompakto krosoveru sabiedrībai parādīja jau 2008. gadā, kad klajā nāca modelis ar abreviatūru GLK jeb Geländewagen Luxuss Kompaktklasse. Šī modeļa otrā paaudze, kuru sāka ražot 2015. gadā, nu jau ir pazīstama ar nosaukumu GLC, norādot uz to, ka šis ir C-klases apvidus automobilis.
Mercedes-Benz GLC Foto: iauto.lv
Dzinēji:
Dīzeļa
- GLC220d – 2,2 litru tilpuma biturbo dīzeļdzinējs, 170 Zs pie 3000-4200 apgr./min., 400 Nm pie 1400-2800 apgr./min., CO2: 143 g/km, ar 9 pakāpju G-TRONIC automātisko pārnesumkārbu un 4MATIC pilnpiedziņu, 0-100 km/h: 8.3 sekundes; Cena no 51 010 EUR ar PVN
- GLC250d – 2,2 litru tilpuma biturbo dīzeļdzinējs, 204 Zs pie 3800 apgr./min., 500 Nm pie 1600-2800 apgr./min., CO2: 143-129 g/km, ar 9 pakāpju G-TRONIC automātisko pārnesumkārbu un 4MATIC pilnpiedziņu, 0-100 km/h: 7.6 sekundes; Cena no 52 260 EUR ar PVN
- GLC350d - 3 litru tilpuma turbo dīzeļdzinējs, 258 Zs pie 3400 apgr./min., 620 Nm pie 1600-2400 apgr./min., CO2: 169-159 g/km, ar 9 pakāpju G-TRONIC automātisko pārnesumkārbu un 4MATIC pilnpiedziņu, 0-100 km/h: 6.2 sekundes; Cena no 58 460 EUR ar PVN
Benzīna
- GLC 250 – 2 litru tilpuma turbo benzīna dzinējs, 211 Zs pie 5500 apgr./min., 350 Nm pie 1200-4000 apgr./min., CO2: 166-152 g/km, ar 9 pakāpju G-TRONIC automātisko pārnesumkārbu un 4MATIC pilnpiedziņu, 0-100 km/h: 7.3 sekundes; Cena no 50 490 EUR ar PVN
- GLC 300 - 2 litru tilpuma turbo benzīna dzinējs, 245 Zs pie 5500 apgr./min., 370 Nm pie 1300-4000 apgr./min., CO2: 166-152 g/km, ar 9 pakāpju G-TRONIC automātisko pārnesumkārbu un 4MATIC pilnpiedziņu, 0-100 km/h: 6.5 sekundes; Cena no 55 460 EUR ar PVN
- GLC 350e - 2 litru tilpuma benzīna hibrīds, 327 Zs, 560 Nm, CO2: 64-59 g/km, ar 7 pakāpju G-TRONIC PLUS automātisko pārnesumkārbu un 4MATIC pilnpiedziņu, 0-100 km/h: 7.3 sekundes; Cena no 58 110 EUR ar PVN
- AMG GLC 43 - 3 litru tilpuma biturbo V6 benzīna dzinējs, 367 Zs pie 5500-6000 apgr./min., 520 Nm pie 2500-4500 apgr./min., CO2: 199-189 g/km, ar 9 pakāpju G-TRONIC automātisko pārnesumkārbu un 4MATIC pilnpiedziņu, 0-100 km/h: 4.9 sekundes; Cena no 66 550 EUR ar PVN
- AMG GLC 63 - 4 litru tilpuma biturbo V8 benzīna dzinējs, 476 Zs pie 5500-6250 apgr./min., 650 Nm pie 1750-4500 apgr./min., CO2: 244-234 g/km, ar 9 pakāpju MCT automātisko pārnesumkārbu un 4MATIC pilnpiedziņu, 0-100 km/h: 4.0 sekundes; Cena no 86 070 EUR ar PVN
- AMG GLC 63 S - 4 litru tilpuma biturbo V8 benzīna dzinējs, 510 Zs pie 5500-6250 apgr./min., 700 Nm pie 1750-4500 apgr./min., CO2: 244 g/km, ar 9 pakāpju MCT automātisko pārnesumkārbu un 4MATIC pilnpiedziņu, 0-100 km/h: 3.8 sekundes; Cena no 94 550 EUR ar PVN
Mercedes-Benz GLC Foto: iauto.lv
Izmēri:
- Garums: 4656 mm
- Platums: 1890 mm
- Augstums: 1639 mm
- Riteņu bāze: 2873 mm
- Klīrenss: 180-227 mm
- Pašmasa: 1660-2025 kg
- Pilna masa: 2460-2605 kg
- Bagāžas tilpums: 550-1600 litri
Mercedes-Benz GLC tiek ražots arī Coupe virsbūves versijā.
Mercedes-Benz GLC Foto: iauto.lv
Testa auto
iAuto izmēģināja GLC 220d Sport Edition komplektācijā, kas ir nedaudz bagātīgāk aprīkota par bāzes komplekāciju. Piemēram, pusādas salons, ādas multistūre, divu zonu klimata kontrole, kruīza kontrole, braukšanas režīmu izvēle, modrības un sadursmju novēršanas asistenti, LED lukturi, lietus sensors, 7 collu skārienjutīgs infosistēmas ekrāns, DAB radio, iebūvēta Garmin navigācija, Android un iOS atbalsts, premium audiosistēma, 19 collu vieglmetāla diski, kā arī Exclusive dizaina pakete.
S-klases vaibsti
Kopš sestās paaudzes S-klases modeļa radīšanas, tā dizains ir ticis staipīts gan no mazākā A-klases modeļa, gan līdz lielajam GLS. Arī GLC eksterjerā un interjerā izmantoti tā brīža aktuālā S-klases modeļa (kas 2017. gadā piedzīvoja feisliftu) dizaina elementus. No vienas puses šāda tendence padarīt visus modeļus pēc iespējas līdzīgākus konkrēto marku var padarīt garlaicīgu, jo, raksturojot vienu modeli, to pašu var teikt par pārējiem modeļiem. Tomēr no otras puses Mercedes-Benz ir izdevies radīt vienu no skaistākajiem krosoveriem. Starp tādiem tiešajiem konkurentiem, kā Audi Q5, BMW X3 un arī Volvo XC90, Mercedes-Benz GLC ir visdārgākais bāzes komplektācijā, taču, visus līdzīgi aprīkojot, tie arī maksās līdzīgi.
Mercedes-Benz GLC Foto: iauto.lv
Automobiļa izskatu iespējams izmainīt, izvēloties kādu no dizaina konfigurācijām. Standarta komplektācijā GLC izskatīsies diezgan lakonisks – bez liekiem izskaistinājumiem. Logu aile ietērpta melnā gumijā, melnas plastmasas uzlikas pa perimetru automobiļa apakšdaļā, halogēnie lukturi, vienkāršāki diski u.tml, bet interjerā izmantoti vienkāršāki materiāli bez tekstūrām, maz hroma un spīdumu, kā arī spidometra ietvars drīzāk atgādina kādu komerciālo automobili. Krietni elegantāks automobilis izskatās aprīkots ar kādu no dizaina paketēm – Exclusive Line, Offroad line (tikai eksterjers) vai AMG line. Testa automobilis ietērpts Exclusive Line paketē, tādējādi ieguvis metālisku krāsojumu, hromētu rāmi ap sānu logiem, sudrabkrāsas jumta reliņus, hromētu ‘muti’ priekšējā bamperī un tikpat spīdīgu apakšlūpu aizmugurējā bamperī, ietverot iespaidīgus izpūtēja uzgaļus.
Mercedes-Benz GLC Foto: iauto.lv
Testētā auto salonā pirmajā brīdī valda sportiska S-klases gaisotne, pateicoties alumīnija, ādas, ādas imitācijas apdarei. Centrālais panelis ietērpts nu jau ļoti pierastajā ‘klavieru lakas’ plastmasā. Kopumā iespaids ir kvalitatīvs, vien tuvāk apčamdot plastmasas apdares elementus un slēdžus, šie materiāli prasītos augstvērtīgi, īpaši automašīnā, kas maksā virs 50 tūkstošiem. Acīs arī griežas ‘tukšie slēdži’, kuri atstāti kā atgādinājums, ka konkrētais automobilis nav visbagātīgākajā komplektācijā. Savukārt salons ir ērts un plašs gan priekšā sēdošajiem, gan pasažieriem aizmugurē, turklāt Mercedes-Benz nav meklējuši kompromisu uz bagāžas telpas rēķina. GLC ir plašs 550 litru bagāžnieks, ko iespējams palielināt līdz 1600 litru tilpumam. Liecoties pēc dziļāk novietotajām mantām, itin viegli var nosmērēt drēbes pret aizmugurējo bamperi. Diemžēl šajā Sport komplektācijā GLC nebija aprīkots ar bagāžas durvju elektropiedziņu.
Mercedes-Benz GLC Foto: iAuto.lv
Arhaiska un grūti saprotama multimediju sistēma
Nu jau četrus gadus vecais modelis kopumā joprojām izskatās moderns un mūsdienām atbilstošs, tomēr darvas pile automobiļa imidžā ir informācijas un izklaides sistēma, kas vadības ziņā nav intuitīva, tāpēc kādu laiku ar tās vadību jāiepazīstas, kamēr automobilis neatrodas kustībā. Tās vadība notiek ar vairākos līmeņos izvietotiem spiežamiem, grozāmiem un skārienjutīgiem taustiņiem centrālajā konsolē, vai arī ar vadības pogām uz stūres. Situāciju atvieglo skārienjutīgais 7 collu ekrāns. Arī tās grafiskais noformējums atsauc atmiņā vairākas paaudzes vecākus modeļus. Tiesa gan, kuri ilgstošāk brauc ar Mercedes-Benz automobiļiem, pie šīs sistēmas ir pieraduši un atzīst to par labu esam. Labā ziņa ir tāda, ka jaunākajos Mercedes-Benz modeļos, piemēram, A-klase, CLS un arī atjaunotajā S-klases modelī, ir pilnīgi jauna informācijas un izklaides sistēma, ko šobrīd izskata, lietošanas ērtuma un funkcionalitātes ziņā var uzskatīt par etalonu starp visiem ražotājiem. Nākamgad, saņemot modeļa uzlabojumus, tāda būs arī GLC modelī.
Mercedes-Benz GLC Foto: iauto.lv
Gana ašs, bet orientēts uz komfortu
8,6 sekunžu sprints līdz simtam modeļa vājākajā versijā ir uzteicams rādītājs, tomēr GLC 220d ir vērsts uz komfortu nevis sportiski dinamisku braukšanu. Tam piemīt augsts akustiskais un gaitas komforts, kā arī ērti un plašā diapazonā regulējami sēdekļi. Ja nu vienīgi braucējiem ar platāku muguru tie var likties nedaudz šauri. Protams, izvēloties sportisko braukšanas režīmu, automobilis kļūst stingrāks, asākas stūres un akseleratora pedāļa reakcijas un izmainīta pārnesumkārbas darbība ļauj braukt dinamiskāk, bet GLC vismaz ar vājāko dīzeļdzinēju nav sportists – to titulu visdrīzāk var piedēvēt jaudīgākajām šī modeļa versijām. Ar to nesakot, ka šis automobilis ir lēns, dzinēja un pārnesumkārbas sadarbība ir bet tas nerada sportiskas izjūtas. Tam visnotaļ ir piemērotākas jaudīgākās GLC versijas. Ceļa nelīdzenumus GLC šasija kopumā apslāpē ļoti labi, tomēr lielo disku dēļ Rīgas ielas brīžam salonā ir sajūtamas, arī braukšanu pa asfaltēta seguma risām tie padara nedaudz nervozu. Domājams, ka arī mazākie 17 collu diski izskatīsies labi, toties netraucētu pilnībā baudīt GLC komfortu. Šādi riteņi būs piemēroti ari tad, ja radīsies vēlme izmantot jau standartā pieejamo 4MATIC pilnpiedziņas sistēmu bezceļos.
Mercedes-Benz GLC Foto: iauto.lv
PLUSI UN MĪNUSI
+ Elegants izskats, kas lēni novecos
+ Augsts komforts salonā
+ Patīkama dzinēja un pārnesumkārbas darbība
+ Var teikt, ka ir pat daļeji stradajošs autopilots
- Augsta bāzes cena
- Novecojusi multimediju sistēma, īpaši navigācija
Seko iAuto Youtube kanālam un laimē šo Mercedes-Benz GLC nedēļas nogalei ar pilnu degvielas bāku!
KONKURSA noteikumi, lai piedalītos izlozē:
- "SEKO" mūsu kanālam https://youtube.com/jauniAuto
- Piespied zvaniņu, lai saņemtu jaunumus
- Pie šī video spied "LIKE"
- Raksti komentāros "iAuto KONKURSS", lai mēs zinām, ka vēlies laimēt balvu
Tas tiešām ir apvidus auto, jeb auto, kas izskatās pēc apvidus auto? T.i. minivens ar lieliem riteņiem?