Jaunā Opel Astra – pirmie iespaidi 7

 

Foto: Jānis Ozers

Jānis Ozers | 20.jūnijs 2022 15:14

Ieraugot jauno Opel Astra klātienē pirmais iespaids ir lakonisks – vācu auto.

Ja daudzi ražotāji šobrīd mēģina saviem auto piešķirt pasaules pilsoņu vaibstus, Opel zīmols pēc nonākšanas globālās STELLANTIS grupas ģimenē ir kļuvis savā vizuālajā valodā ievērojami tiešāks, eiropeiskāks un vāciskāks. Vienlaikus, iespējams, arī saprotamāks Latvijā, kur ir senas Vāczemes kultūras tradīcijas. Vācija, Austrija, liela daļa Šveices – valstis, kurās skan vācu valoda mums asociējas ar kvalitāti un senām industriālām tradīcijām un veiksmes stāstiem. Vācu gadsimti gēnu līmenī mums ir dāvājuši darba tikumu, precizitāti, kas varbūt brīžiem pārtop sīkumainībā un savu izpratni par skaisto un pareizo. Viena no vērtībām, kas raksturo gan Opel zīmolu kopumā, gan jauno Astra, – kvalitāte un tehniskās iespējas, kas pieejamas ikvienam. Iekāpjot jaunā auto mēs nojaušam vai arī jau apzināmies, ka visa mūsdienās pieejamā pazīstamo zīmolu tehnika ir patiešām laba, bet trūkumi tai ir tikpat kopīgi kā pozitīvo lietu uzskaitījums. Atšķirības ir detaļās un izjūtās un tajā valodā, ko mēs saklausām no sava auto vai kādu ziņu mēs vēlamies nodot apkārtējiem, izvēloties tieši šo, nevis citu modeli. Ja mūsu bērnībā varbūt visu noteica tehnika, vēlāk zīmoli, patreizējā moderno sociālo “burbuļu” pasaulē tās ir sajūtas, garastāvokļa maiņa, mirklis un tā nospiedums vai dažreiz – arī pa kādai mūsu praktiskai dzīves vajadzībai, kurai konkrēti vēlamies pielāgot savu jauno auto. Būtiski, ka jaunā Astra ir izstrādāta un arī tiek ražota tieši Vācijā, vēsturiskajā Opel zīmola rūpnīcā Riselsheimā (Rüsselsheim).

BAUHAUS IETEKME

Astra pārsteidz ar patīkami skaidru un arhitektonisku vizuālo valodu, kurā mākslas vēsturi zinošie var saklausīt vai saskatīt kādu daļiņu no Bauhaus. Skaistums un arī spēks ir pretstatos un līdzsvarā. Eiropā mēs varam vienlaikus baudīt gan krāšņo un juteklisko Dienvideiropas mākslu un dizainu, gan vāciski runājošajām zemēm un Skandināvijai kopumā raksturīgo skarbāko, vīrišķīgāko un uz ģeometriski precīzām un arhitektūrā balstītām formām vairāk balstīto stilistiku. Patīkams pārsteigums, ka sastopam jaunu auto, kas ir tīrs tā virsbūves un salona formās un nemēģina vienlīdz labi patikt pircējam vai pircējai, piemēram, no Sumatras, Jaunzēlandes, Kanādas, Norvēģijas, Spānijas, Albānijas un Kuveitas vienlaikus. Astra atkal ir mūsu automašīna, kas ir izprotama un “nespridzina” ar sintētiskiem apaļumiem, samocītām un sarežģītām proporcijām vai unisex nenoteikto stilu, kur līnija tās sākumā veido asas šķautnes, bet nobeigumā izplūst bumbierveida formā. Savā sestajā paaudzē kā Astra vai divpadsmitajā, ja ieskaitām arī Kadett, jaunā automašīna dāvā patiesi ļoti rūpīgu un līdz sīkākajām detaļām izstrādātu rūpniecisko dizainu ar nedaudz robustām formām, kas savu Opel Vizor® agresīvās priekšdaļas uzsvērto maskulinitāti līdzsvaro ar elegantu slaidumu un ļoti reti mūsdienu auto pasaulē sastopamo līniju un masu “vieglumu”, kas apliecina augsto dizaina kvalitāti.

Kas ir Bauhaus? Nepretendējot uz nopietniem mākslas vēstures apskatiem, Bauhaus (bau haus tulkojumā no vācu valodas nozīmē būvēt māju) ir vācu mākslas skola, kas bija aktīva no 1919. līdz 1933. gadam un šobrīd tā piedzīvo savu simtgadi. Bauhaus kā radošuma virzītājspēks kļuva slavens ar savu pieeju dizainam, kurā tiek mēģināts apvienot masveida ražošanas principus ar individuālu māksliniecisko redzējumu un sakausēt vienotā veselumā estētiku ar ikdienas funkciju. Bauhaus dibināja arhitekts Valters Gropiuss (Walter Gropius, 1883. – 1969.) Veimārā. Bauhaus stils vēlāk kļuva par vienu no ietekmīgākajiem strāvojumiem mūsdienu dizainā, modernisma arhitektūrā un mākslā, kā arī visas vizuālās mākslas izglītībā.

STATUSS

Astra nav un nekad nav bijusi luksusa vai premium auto. Pat demonstrāciju auto vis-vis-vis ekskluzīvākajā Ultimate komplektācijā par kuru liecina gan īpaša emblēma uz priekšējā spārna un lakota metāla inkrustācijas kāpšļu uzlika, kas tuvāk ielūkojoties, veidota no priekšējo LED dienas gaismas “zibenīšu” rastra. Astra ir godīga un nemēģina ar lētu bižutēriju bez ielūguma ierasties uz Met Gala balli Ņujorkas Metropoles mākslas muzejā (Metropolitan Museum) vai iziet Kannās uz sarkanā paklāja. Toties šai meitenei ir ultramoderni nesvīstoši un ergonomiski sporta snīkeri, seksīga, izcili piegriezta un kvalitatīvi sašūta vietējo mākslinieku apdrukāta īsa kleitiņa, laba veselība, viegls, dabisks un vienmērīgs iedegums, neuzkrītošs un minimāls meikaps, slavenu mākslinieku sudraba rotas bez briljantiem un draudzīgs raksturs, protams, arī ar kādu jaunas sievietes niķīti. Protams, mūsu pārkomercializētajā pasaulē daļa no uzskaitītā attiecas tomēr uz bagātīgākajām modeļa komplektācijām, bet dzīvē jau ir tieši tāpat. Ar Astra jūs varat nodemonstrēt, ka netērējiet savus un mūsu cilvēces kopīgos resursus, lai samaksātu par sava statusa demonstrāciju, vienlaikus tomēr vēloties lietot un baudīt visu jaunāko, kas vien pieejams auto industrijā.

HEČBEKS

Mode ir vienlaikus mainīga un cikliska. Svārku garums nevar mainīties daudz lielākos izmēros par kāju garumu, viss atkarīgs no noskaņojuma un sajūtām gan sabiedrībā, gan individuāli. Automobilizācijas rītausmā tika izmēģināti praktiski visi iespējamie virsbūvju tipi, jo transporta līdzekļi vēl nebija tik specializēti kā mūsdienās un bieži funkcionalitātes diktāts bija spēcīgāks par modi vai izjūtām. Sedanu ilgstošo dominanci personīgo auto segmentā pamazām “atšķaidīja” universāļi, jeb “vagoni”, kam mūsdienās teju visi ražotāji mēģina “piekabināt” vārdu “sports” ne vairs pēc auto veiktspējas, bet gan signalizējot tā spējas pārvadāt aktīvās atpūtas inventāru. Pagājušā gadsimta beidzamajā ceturksnī varu auto pasaulē pārņēma hečbeki – sākot ar pavisam maziņiem un beidzot pat ar daudziem mēģinājumiem ieviest šo virsbūves tipu arī premium segmentā. Evolūcijas rezultātā šie hečbeki mūsu visu acu priekšā ātri pārvērtās par SUV. Rezultātā šobrīd ir vienlīdz grūti atrast savai sirdij tīkamu un maciņam pieņemamu auto gan ar sedana, gan hečbeka virsbūvi, bet visdažādākās SUV variācijas ir izspiedušas arī krosoveru ēras sākumā vēl plaši pieejamās pilnpiedziņas automašīnas un īsts bezceļnieks šobrīd ir kļuvis par sarkanajā grāmatā ierakstāmu sugu.

Opel zīmolam Astra, kas ir senāko laiku “Kadets” ir tieši tikpat svarīgs modelis kā konkurējošajam Vācijas zīmolam – “Golfiņš”. Un abi pagaidām vēl pieejami gan kā hečbeki, gan kā universāļi. Jaunā Astra tikko ieripoja Latvijā tieši kā hečbeks un šobrīd ir viena no retajām iespējām iegādāties šīs virsbūves auto. Ja krosoveru vēstures sākumā varēja izcelties ar tā iegādi, tad šobrīd visdrīzāk vari kļūt atšķirīgs vai atšķirīga no pūļa pie hečbeka stūres. Kompaktklase sen jau vairs nav maza izmēros un hečbeki vairs nav “bulciņas”, bet gan proporcijās pietiekami dinamiski auto, kuru siluetā var nolasīt pat zināmu līdzību ar pagājušā gadsimta pirmajā pusē pavisam elitārajiem vai pat “snobiskajiem” shooting brake modeļiem. Saprotams, ka piecu durvju komplektācija pilnībā izslēdz iespēju kādu no mūsdienu hečbekiem nodēvēt par shooting brake, bet līdzība virsbūves skulpturālo “masu” attiecībās ir tieši tāpat nolasāma kā ķermeņa vai sejas formas daudzām skatuves vai ekrāna zvaigznēm mēs varam atklāt daudzskaitlī tepat Mārupē vai Purvciemā. Tas taču nav slikti, ja mēs pēkšņi esam kļuvuši līdzīgi ar kādu slavenu, izcilu vai īpašu? Astra to noteikti piedāvā. Tieši tāpat jūs iegūsiet ikviena hečbeka sākotnējās pamatvērtības – vadāmības vieglumu un precizitāti, bagāžas nodalījuma praktiskumu, ko var paplašināt transformējot aizmugurējo sēdekļu rindu, mazāku gaisa pretestību braucot pa ātrgaitas šosejām, kas rezultējas augstākā akustiskajā komfortā. Vienlaikus jābūt godīgiem – Astra nevar nodrošināt augstāku sēdpozīciju un lielāku biežas iekāpšanas un izkāpšanas komfortu vai dažreiz bezsāpīgu ietves apmales taranēšanu, kas ir SUV trumpis. Lielākā daļa autobraucēju gada laikā nemaz nenobrauc no asfalta uz bedrainas “gruntenes” vai lauku māju piebraucamā zemes ceļa, ievēro satiksmes noteikumus un neizmanto savu auto sīklietu piegādēm. Toties noteikti ir daudz cilvēku, kuri ikdienas veic tālākus braucienus pa Latviju starp pilsētām un gadā pāris reizes dodas arī tālākos braucienos uz citām valstīm. Sedans, hečbeks vai universālis jau atkarībā no praktiskām vajadzībām noteikti būs labāka izvēle par SUV. Jaunā Astra var piedāvāt divas virsbūves no uzskaitītajām – hečbeku un pēc neliela laika arī universāli.

APRĪKOJUMS

Noteikti vērts vairāk uzmanības pievērst aprīkojumam un “gadžetiem”, jo jaunā Astra spēj sniegt daudz iespēju, kas sākotnēji var pat neienākt prātā. Tāpat kā hečbeka virsbūve – arī jumta lūkas vairs nav tik ikdienišķa “ekstra”, kā tas bija pagājušā gadsimta beigās. Modernais Astra stikla jumts, kas eleganti paceļas un atbīdas uz aizmuguri, atklājot zem tā paslēptu klasisko lūku – tā ir reāla investīcija tieši sajūtās, kas ļaus baudīt gan vasaru, gan pilsētas skatus naktīs un piešķirs vairāk emociju ikdienišķajai saskarsmei ar auto ja ne darbdienās, tad brīvdienās jau noteikti.

Aizmugures skata video kamera un nu jau arī 360 grādu kameras vairs nav retums arī mazākas klases auto, bet Astra ir pieejama arī frontālā platleņķa kamera, kas ļoti atvieglos manevrēšanu autostāvvietās un pilsētas pagalmos. Auto nav tanks, bet kritiski izvērtējot, lielākā daļa automašīnu slēpj daudz “aklo zonu”, kas rada reālu kustības bīstamību šaurās un blīvi apdzīvotās vietās. Jaunākās kameras apvienojumā ar augstas izšķirtspējas, spilgtu un kontrastainu platekrāna displeju noteikti sniegs gan reālu drošību, gan samazinās agrāko stresa līmeni manevrējot auto nedraudzīgā vidē, kāda mums netrūkst nedz pašu mājās, nedz ceļojumos.  

Gaismas nekad nevar būt par daudz! IntelliLux LED PixelLight. Pilnībā automātiskās daudzu vienā lukturu blokā apvienotu datorizēti vadāmo LED elementu gaismas neapstrīdami padara braucienu diennakts tumšajā laikā komfortablāku un drošāku sev, pasažieriem un citiem satiksmes dalībniekiem – gājējiem, velosipēdistiem, braucējiem, dzīvniekiem, kas arī var gadīties uz ceļa braucamās daļas vai tās tuvumā. Būtiski – jaunās LED tehnoloģijas ļauj izveidot daudzveidīgākus un vizuāli iespaidīgākus lukturu blokus gan auto priekšā, gan aizmugurē! LED “actiņas” ir viens no jaunāko laiku auto tēla veidošanas stūrakmeņiem un te nu katrs zīmols sacenšas ar pārējiem gan tehniskajās iespējās, gan vizuālajā sniegumā, lai piešķirtu katram modelim individualitāti. Astra šajā jomā piedāvā segmentā vienu no labākajiem sniegumiem – drošība nevar būt pieticīga! Gaismu veiktspēja viennozīmīgi Opel ir bez kompromisiem.

Piezīmjdators vai automašīnas vadības panelis – tādu jautājumu var sākt uzdot nu jau iesēžoties teju ikvienā jaunā automašīnā. Astra piedāvā Opel Pure Panel® pilnībā digitālo “kokpitu”, kas ir nedaudz attīstīts un uzlabots salīdzinot ar Opel MOKKA, kurā tas tika prezentēts, bet MOKKA tas vēl ir komplektā ar veco un ilgus gadus visā Opel modeļu līnijā nokalpojušo multifunkcionālo stūres ratu. Astra ir pirmais Opel modelis, kas priecē ar pilnībā jauna dizaina stūres ratu, kas kopā ar Pure Panel un STELLANTIS grupas jaunākajiem modeļiem raksturīgo automātiskās transmisijas vadības iegremdēto bīdslēdzi veido stilistiski pabeigtu un kopumā lakonisku un patīkami mūsdienīgu vadītāja vietas vidi, ko pats Opel apzīmē kā Digital Detox un tam var pilnībā piekrist. Jaunums – katrs lietotājs var ar centrālā skārienekrāna palīdzību mainīt abu digitālo displeju saturisko funkcionalitāti un nedaudz arī vizuālo izskatu pateicoties īpašai aplikācijai ar iebūvētu video pamācību kā tādas lietas ir darāmas. Uzreiz gan nedaudz jāsarūgtina, ka tas viss ir iespējams mainot tikai jau predefinētus moduļus, bet tie toties ir katrs pārsvarā trīs izmēros un tā kā ir iespējamas veidot arī vairākas “lappuses” uz mērinstrumentu paneļa, kuras var “pāršķirt” ar pogas palīdzību uz gaismu pārslēga zem stūres rata – iespējas izpausties vai aizpildīt kādu brīvbrīdi auto salonā ir noteikti. Nav Apple vai Tesla, bet Astra vēl nevadās pati un dators vai citas viedierīces jau “karājas” pie mūsu acīm visu dienu – Opel piedāvā zināmu kompromisu arī šajā jomā, kas saskan ar zīmola konceptu par tehnoloģiju pieejamību visiem, bet bez pārmaksāšanas par luksusa statusu vai kādām īpašām jau ļoti sarežģītām un dārgām ierīcēm vai materiāliem.

Astra ir šķīrusies no Opel un agrāk arī citās vācu mašīnās gadu desmitiem izmantoto apaļo gaismu darbības režīmu pārslēgu vadības paneļa pašā kreisajā malā un piedāvā manuālo un automātisko režīmu pārslēgšanu izmantojot multifunkcionālos pārslēgus zem stūres rata. Lai arī kopumā Opel zīmols ir pozitīvi konservatīvs, Astra ir modelis kurā salona komforta ierīču un arī daļa automašīnas funkciju vadības ir pilnībā pārnesta uz centrālo skārienekrānu un fizisko taustiņu dažādo funkciju “īsceļiem” tieši Astra ir mazāk nekā STELLANTIS citu zīmolu kompaktklases modeļu aprīkojumā, kas visi ir būvēti uz kopīgās platformas EMP2. Pie tā jāpierod un testa brauciena un fotosesijas laiks bija par mazu, lai pilnībā varētu teikt, ka viss ir ātri pieejams, jo jāatceras šajā gadījumā ir salīdzinoši daudz secīgu darbību, lai iegūtu kāroto rezultātu, kas vecākās mašīnās prasīja daļu sekundes pirkstu motoriskai reakcijai vajadzīgās pogas virzienā. Bet par digitalizāciju ir jāmaksā tāpat kā par visu dzīvē. Nu jau ir pienācis laiks, ka ražotājiem ielikt vienu displeju ir vairākkārt lētāk nekā izstrādāt un ražot katram modelim veselu komplektu ar pogām, podziņām, slēdzīšiem, kuriem vēl visiem pēc labākajām tradīcijām nakts laikā ir smuki jāizgaismojas. Displejs ir košs, krāsains un ar programmētāju palīdzību mēs bildi uz tā varam radīt un mainīt ik dienas katra zīmola krāsās un grafikā, mainīt spilgtumu atkarībā no ārējā apgaismojuma un “piešķilt” sajūtu, ka mēs atrodamies teju virsskaņas iznīcinātāja kabīnē.

Vēl noteikti varam pieminēt tādas opcijas kā Intelli-HUD (vējstikla projekcijas ekrāns), kas tiešām ir ļoti parocīga lieta un daļēji autonomo Intelli-Drive sistēma. Otrā Latvijas slikti marķēto ceļu apstākļos gan palīdz ne vienmēr, bet šajā lauciņā visiem autoražotājiem vēl tāls ceļš ejams neatkarīgi cik radoši katrs nosauc savu vadītāja atbalsta sistēmu pakotni.

SĒDEKĻI

Ergonomiskie AGR (Die Arbeit der Aktion Gesunder Rücken, standarts Vācijā – nosacīti “akcija veselai mugurai”) sēdekļi ir must have visos vecumos, jo jaunajiem jārūpējas par savu veselību, lai tā būtu laba ilgtspējīgi, bet gados vecākiem un biroja dzīves mazliet saliektiem braucējiem tā jau ir aktuāla nepieciešamība brauciena komfortam. Vadītājam Opel piedāvā arī tādas papildu ērtības kā pilnībā elektrisko sēdekļa vadību ar triju pozīciju iestatījumu atmiņu – nav nekādu hromētu vai nerūsējošā tērauda īpaša dizaina pogu, bet ir saprotami slēdži pie sēdekļa pamatnes kādi bija senāku laiku “dārgā gala” auto, kad šādas lietas ienāca tirgū. Viss saprotami, viss strādā lieliski, paši sēdekļi apdarināti ar mākslīgās ādas un Alcantara® kombināciju ar dekoratīvām un modei atbilstošām šuvuma līnijām – vērts katra centa, kas par to samaksāts un te nav nekā tāda par ko varētu teikt, ka tas ir lieks vai tikai palielinājis cenu. Minimums, bet jau pilnībā citam pašsajūtas un estētiskuma līmenim. Tieši tāpat kā viss jaunajā Astra – sēdekļi ir skaisti, ērti un mūsdienīgi, bet tie nav luxury tādā izpratnē kā mēs pārsvarā to domājam un tas kopumā saskan gan ar Opel, gan jaunās Astra pamatvērtībām.

BRAUKŠANA

Labā ziņa – Astra tiek komplektēta ar STELLANTIS grupas astoņu pakāpju īsto automātisko transmisiju, kas sniedz patiesi lielisku braukšanas pieredzi, nodrošinot gan pietiekoši “garšīgu” dinamiku pilsētā pat ar mazajiem dzinējiem, gan godīgu un akceptējamu degvielas patēriņu garākos braucienos. Par mazo dzinēju jautājumu tas gan vairs nav nedz Opel, nedz Astra stāsts. Pasaulē un ikdienā ir daudz lietu, kuras mēs nevaram ietekmēt, lai gan daudzi no mums saprot, ka tās, ja arī nav pilnībā aplamas, – tad ir vismaz pārspīlētas. Viena no tām – attīstītāko valstu vidū jau ar likumdošanu noteiktā tiekšanās uz nulles izmešiem apstākļos, kad daudzās pasaules valstīs draud bads, nav elementāro ērtību vai cilvēktiesību un notiek karadarbība, kuras laikā viens 50 gadus vecs tanks ar teju 1000 Zs jaudīgu aizvēsturisku dīzeļdzinēju, kas varbūt var klasificēties kā humoristisks EURO -60 salīdzinot ar aktuālo EURO 6 sadraņķē atmosfēru, kas tomēr ir kopīga gan Āfrikai, gan Latvijai, ar tādu daudzumu ogļskābās gāzes un vēl mākoni kancerogēnu un visādi citādi sliktu vielu, ko mēs ar savām “zaļajām” automašīnām un augošajām izmaksām esam taupījuši desmitgades. Mazie datorizētie un visādi citādi ierobežotie dzinēji ir spiesti uzrādīt brīnumus – zemu patēriņu, zemus izmešus, lielu jaudu, klusu skaņu un vēl stumt uz priekšu lielas un ērtas automašīnas, kuras piebāztas ar elektroniskām ierīcēm un displejiem gluži kā kosmisko lidojumu vadības centri. Tas viss ir brīnums, lai arī dārgs, bet bez tās baudas, ko sniedz agrākā dzīve, kuru daļa no mums vēl atceras no jaunības un bērnības gadiem, kad brīvība bija cita un zāle zaļāka. Elektromobilis ir risinājums auto pasaulei tās mūsdienu izaicinājumiem pilnajā ceļa posmā. Ar prieku varam teikt, ka uzlādējamais (Plug-In) 180 Zs Astra hibrīds jau ir pieejams un nākošajā gadā būs nopērkama arī tā vēl jaudīgākā 225 Zs versija un arī pilnībā elektriskā jaunā Astra-e. Opel kļūst elektrisks un tas ir apsveicami, jo tikai tā mēs varam atgūt īsto baudu no auto vadīšanas, ja gribam lietot jaunas automašīnas, nevis pievērsties Joungtimer klubiņam, kas noteikti nav nekas slikts un sniedz milzīgu daudzumu pozitīvu emociju, jaunus draugus un jaunas aizraušanās, bet diez vai būs piemērots risinājums ikdienas mobilitātes nodrošināšanai.

ASTRA

Vides dati. Opel Astra hečbeks ar pašu mazāko 110 Zs benzīna turbodzinēju un 6 pārnesumu manuālo transmisiju kombinētajā ciklā patērē 5,5 – 5,7 l/100 km un rada 126 – 130 g/km CO2 emisijas pēc WLTP protokola. Latvijas attālumiem, iespējams, piemērotākais 130 Zs turbodīzelis ar 8 pakāpju automātisko transmisiju kombinētajā ciklā patērē 4,6 – 4,7 l/100 km un rada 122 – 124 g/km CO2 emisijas pēc WLTP protokola.

Par autoru – manas pirmās attiecības ar Astra ir datējamas ar 1999. gadu – 1.8 litru tā laika jaunāko un jaudīgāko tikko kā piedzimušās otrās paaudzes Astra Sport modeli ar rūpnīcā par ~2 cm sēdinātu un pastiprinātu piekari un Recaro ergonomiskajiem sēdekļiem salonā. Ar šo mašīnu ir izbraukāta Eiropa dažādos virzienos un lai arī informācija par tās tālākajām gaitām jau kādu laiku man vairs nav pieejama, pēc malējām ziņām tā varētu būt savā dzīvē pietuvojusies vismaz pusmiljona nobraukto kilometru attālumam ja ne krietni vairāk. Patreiz jau gadu braucu ar pilnībā elektrisko Opel MOKKA-e. Pirms un pēc Astra ir bijušas daudz un dažādu zīmolu un klašu automašīnas kā arī ļoti daudzas ir izmēģinātas tālākos braucienos nomas auto statusā, tostarp pat Ķīnā ražotas.

 
Visi komentāri
 
LMT 20.jūnijs 2022 19:52
2 4 Atbildēt

izstās, ka nav vēl izrūsējusi. Laba!

MMX 20.jūnijs 2022 23:18
2 0 Atbildēt

Kā cilvēkam, kurš gadiem pārvietojas ar opeļiem, ārēji dizains man patīk, bet iekša tomēr ir vilšanās. Kaut kādi dīvaini displeji + pilnīgs automāts. Opel Astra man vienmēr ir asociējusies kā tāds samērā ņiprs hečbeks ar manuāli vai vismaz kautko ala DSG ar ručkām pie stūres. Šis ir tāds pensionāru variants - jauda varbūt ir, bet prieka no tās jaudas nekāda.

Var piekrist autoram par to zaļo nākotni, bet es laikam turos vēl pie tās domas, ka braukšanas prieku rada jauda+paša iesaiste procesā, nevis tikai plika jauda. SEAT Leon ar DSG tādā ziņā izskatās interesantāks pirkums.

Par laimi lasot arī tekstu piefiksēju, ka ir arī manuālis ar 110Zs, varētu būt vairāk, bet vismaz kaut kas palicis no hečbeku gara.

Niks 21.jūnijs 2022 14:01
3 1 Atbildēt

Ko nozīmē "parasts automāt"? Tu domā, ka tas automātiski nozīmē kaut ko lēnu?

Tie paši dsg ir vienas no stulbākajām un neuzticamākajām kārbām pasaulē dala savu vietu ar visiem variatoriem utt..

Tajā pašā laikā zf8 tā Tevis sauktie parastie automāti ir gan ātrāki, gan izturīgāki par tiem taviem dsg un kia slavinātajiem super uber divsajūgniekiem.

MMX 21.jūnijs 2022 15:16
1 0 Atbildēt

Nav runa par pārslēgšanās ātrumu, stāsts ir par iespēju pašam, pēc nepieciešamības, veikt pārslēgšanu. Šādās nelielās mašīnās pārslēgt ātrumus ir daļa no braukšanas prieka, vai tas ir manuālis vai DSG ar lāpstiņām pie stūres. Pilnīgs automāts ar tumbleri konkrētajā principā nogalina minēto prieku - ieliec D, grozi stūri un spaidi 2 pedāļus. Manās acīs tas neiet kopā ar Astras imidžu, kā tādu lētāku, samērā kvalitatīvu un dinamisku golfa analogu.

Un papētot kataloga lapu nevis tikai šo rakstu var redzēt, ka manuālis ir arī 130Zs versijai, kas tikai pierāda manu domu, ka konkrētajam modelim tā ir daļa no mašīnas idejas. Insignia piemēram ir praktiski pilnībā automatizēta un man tur pat iebildumu nav, jo tas ir lielāks modelis ar citu ideju un citu pircēju bāzi.

Par kārbām - skatoties kāds DSG, radiniekam Škoda jau 270k nobraukusi ar oriģinālo kārbu un sajūgu pie regulārām eļļas maiņām, piekrītu, ka ir daži DSG kārbu modeļi, kas ir klaji neveiksmīgi, bet nu tas gluži nav variatora līmenis.

ZF8 ir laba kārba, bet paredzēta citai tehnikai, kurā tas pārslēgšanās ātrums kaut ko arī nozīmē, nevis 130Zs opelim. Te ir poh cik ātri slēdzas, tas nabaga motoriņš tāpat nespēs izmantot to 0,0000 sekunžu pārslēgšanos.

opelakcija 21.jūnijs 2022 22:06
1 0 Atbildēt

Opel Astra AT8 pilnībā automātiskajai transmisijai ir arī rokas pārslēgšanās iespēja ar lāpstiņām zem stūres rata. Ja atsevišķās bildēs ļoti rūpīgi ieskatās – var pamanīt Lielāka galerija ar bildēm ir šeit: www.opelakcija.lv/lv/news/26

MMX 21.jūnijs 2022 22:54
0 0 Atbildēt

Tiešām, tikko arī pats piefiksēju. Tad viss kārtībā, daļa mana cepiena principā atceļās, paliek tikai doma par tiem īpatnējiem displejiem, bet ok, tā laikam ir nodeva mūsdienu autobūves tendencēm.

Maksims Ter-Oganesovs 22.jūnijs 2022 13:22
0 0 Atbildēt

Salons tiešam ir interesants, bet ārējais izskats nu taaa...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti