Lielbritānijā protestētāji pieprasa legalizēt elektriskos skrejriteņus 6

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 11.septembris 2019 10:06

Elektrisko skrejriteņu lietotāji pierasa izmaiņas likumos, kas atļautu legālu šo transportlīdzekļu izmantošanu Lielbritānijas ceļos.

Kampaņas dalībnieki pieprasa izmaiņas, uzsverot, ka vēlas, lai dīzeļauto un autobusu vietā cilvēki izmantotu videi draudzīgu transportu.

Elektriskie skrejriteņi, kas parasti maksā simtiem vai pat tūkstošiem mārciņu, ir līdzīgi tradicionālajiem bērnu skrejriteņiem, tikai ar to atšķirību, ka tos darbina motors, kas ļauj sasniegt ātrumu 56 km/h vai pat vairāk.

Šim transporta veidam ir pieaugoša popularitāte, taču cilvēki nespēj saprast, ka pārkāpj likumu, braucot pa ceļiem un ietvēm. Apvienotajā Karalistē tos likumīgi var izmantot tikai uz privātas zemes. Ja skrejriteņu lietotājus pieķer braucam pa ielām un ietvēm, viņiem jārēķinās ar sodu 300 sterliņu mārciņu apmērā un sešiem soda punktiem autovadītāja apliecībā.

Kampaņas dalībnieki uzskata, ka Ceļu satiksmes likums ir jāatjaunina, un ka elektriskie skrejriteņi ir videi draudzīga alternatīva automašīnām.

Tomēr viss nav tik viennozīmīgi – bažas par drošību pastiprinājās pagājušajā mēnesī, kad televīzijas un Youtube vidē pazīstamajam darbonim Emīlijam Hārtridžam liktenis lēma kļūt par pirmo cilvēku Lielbritānijā, kurš gājis bojā, braucot ar elektrisko skrejriteni.

Eksperti iesaka, ka elektriskie skrejriteņi jāaprīko ar numura zīmēm, vadītājiem vajadzētu lietot aizsargķiveres, ievērot visus ceļu satiksmes noteikumus un maksāt apdrošināšanu un ceļa nodokli.

“Negaisa mākoņi” piezogas arī no citas puses – jaunākais Ziemeļkarolīnas (ASV) universitātes pētījums liecina, ka elektrisko skrejriteņu lietošana videi nebūt nav tik draudzīga, kā varētu šķiet. Amerikāņu pētnieki atklājuši, ka materiāli, kas nepieciešami skrejriteņa rāmja, riteņu un akumulatora ražošanai, kā arī transportlīdzekļa apkope, uzlādēšana un atgriešana ielās katras dienas beigās rada vēl lielāku siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisiju nekā citi transporta līdzekļi.

Pagaidām elektrisko skrejriteņu izmēģinājumi atļauti karalienes Elizabetes Olimpiskajā parkā Londonā, bet gan jau situācija mainīsies un jaunumi būs, tāpat kā pie mums Latvijā, kur gandrīz katra diena atnes kādas izmaiņas.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vernons 11.septembris 2019 12:10
2 4 Atbildēt

Apdrošināšanas polisi jāpērk cilvēkam ne vis auto! Kā Anglijā!

Katram ar savu rīcību bija, ir un būs jāgarantē drošība!

Konflikts rodas starp ātrāk un lēnāk kustībā esošiem indivīdiem.

Jāpamaina domāšana un atskaites punkti!

... 11.septembris 2019 12:48
1 2 Atbildēt

Ja jau pētnieki izzīduši, ka skrejriteņi ir kaitīgāki par citiem TL, tad dodiet lūdzu tādus pašus pētījumus par elektroauto un hibrīdiem. Hibrīdi vispār 2x kaitīgāki, jo gan ražo izmešus, gan lieto akumulatorus...

msh 12.septembris 2019 1:42
1 0 Atbildēt

Vispār mazs uzgūglējiens rāda ka gāja bojā nevis "darbonis emilijs hartridžs", bet gan emīlija hartridža, tb sieviete...

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Veiksmīga izvairīšanās (+ VIDEO) 10

Vieglās automašīnas vadītājs veiksmīgi izvairās no autobusa, kas gandrīz uzgāžas tam virsū. Lasīt vairāk

 

Honda modernizējusi krosoveru CR-V (+ FOTO) 6

Honda modernizējusi krosovera CR-V versiju Ziemeļamerikas tirgum. Galvenais jaunums – hibrīdmodelis tagad arī šim reģionam. Lasīt vairāk

 

Eksperti: Latvija nedrīkst pārvērsties par “netīra” transporta un “šrotu zemi” 27

Latvijas uzņēmējiem un iesaistītajām valsts institūcijām ir jāīsteno nopietnu pasākumu komplekss, lai pēc dažiem gadiem izvairītos no draudošajām sankcijām par klimata mērķu nesasniegšanu transporta jomā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 jau ir, ID.4 ieradīsies pavasarī (+ FOTO) 2

Vācu Autobild.de uzzinājis, kas būs nākošais Volkswagen pilnībā elektriskais modelis un, kad tas ieradīsies. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti