Igaunijas Iekšlietu ministrija rosina stingrāk kontrolēt elektrisko skrejriteņu tirdzniecību

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 16.jūlijs 2022 10:36

Igaunijas Iekšlietu ministrija secinājusi, ka veikali pārdod jaudīgākus elektriskos skrejriteņus nekā likums ļauj piedalīties satiksmē, tādēļ to tirdzniecību vajadzētu stingrāk kontrolēt.

Pagājušā gada nogalē Igaunijā spēkā stājās likums, kas noteic, ka satiksmē var piedalīties elektriskie skrejriteņi, kuru ražotāja paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 25 kilometrus stundā un dzinēja jauda nav lielāka par vienu kilovatu (kW).

Tomēr policija ir atklājusi, ka satiksmē piedalās elektriskie skrejriteņi, kas spēj attīstīt daudz lielāku ātrumu nekā atļauts, turklāt daļai transportlīdzekļu ir izslēgts ātruma ierobežotājs, tādējādi ļaujot tiem pārvietoties ātrāk nekā paredzējis ražotājs.

Likumā tika iekļauts pārejas laiks, kas nozīmē, ka cilvēki, kas iegādājušies elektrisko skrejriteni ar jaudu virs viena kW drīkst to izmantot, ja tas tiek aprīkots ar ātruma ierobežotāju.

Tomēr Igaunijas Iekšlietu ministrija secinājusi, ka veikalos pieejams plašs klāsts ātrāku un jaudīgāku elektrisko skrejriteņu, un varasiestādes neuzskata, ka tie visi ir iepirkti pirms likums stājās spēkā.

"Tikai daži pārdevēji ir izvietojuši brīdinājumu, ka jaudīgākus skrejriteņus nevar izmantot satiksmē un tos var izmantot tikai uz privātiem ceļiem," ministrija informēja, norādot, ka pretējā gadījumā uzskatāms, ka pārdevējs maldina pircēju pārdodot elektrisko skrejriteni, kas nav izmantojams satiksme'.

Ministrijas vērtējumā, satiksmes drošības garantēšanai problēma ir jārisina agrīnā posmā jeb jau tirdzniecības līmenī.

"Balstoties uz to, mēs lūdzam pievērst uzmanību elektrisko skrejriteņu tirdzniecībai un pārbaudīt tās atbilstību nosacījumiem," teikts ministrijas vēstulē atbildīgajām institūcijām.

Policija ir nolēmusi sniegt informāciju par negadījumiem arī elektronisko skrejriteņu nomas kompānijā, lai tās varētu rīkoties negadījumu skaita samazināšanai.

Igaunijas policija šogad reģistrējusi 127 negadījumus ar vieglajiem personīgajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem, kuros cietuši cilvēki. Tikai jūlijā reģistrēti 33 tādi negadījumi, kuros cietuši 35 cilvēki.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti