a kaads moska zin cik tur maksaa taa iekarta tai dabasgazei ko garazaa var pielikt un pildities????
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
a kaads moska zin cik tur maksaa taa iekarta tai dabasgazei ko garazaa var pielikt un pildities????
Rashns rakstīja:a kaads moska zin cik tur maksaa taa iekarta tai dabasgazei ko garazaa var pielikt un pildities????
sākot no 1000 USD
Skardnieks rakstīja:
Rashns rakstīja:a kaads moska zin cik tur maksaa taa iekarta tai dabasgazei ko garazaa var pielikt un pildities????
sākot no 1000 USD
tu to zini jeb esi kadaa amerikanju lapaa redzejis?
Pats visu laiku domāju par dabasgāzes iekārtu autiņam, kā arī mājas apstākļos gribu pildīties(lētāk). Cena uzpildes stacijām ir no 1000 USD, bet var gadīties, ka var atrast arī lētāk.
es ar te skatijos uz vinjaam,jo maja ir gaaze ir,un gaze maksaa tak 11 sant m3,veel tikai vajag kadu lielaaku autinju lai kur balonus samaukt,nu un ja gimenee ir tadi vismaz divi auto ,tad jau ekonomija buutu juutama,viena firma te latvijaa ir kas nodarbojas ar
sitas iekartas uzstadisanu
Arsmens rakstīja:A biju dzirdeejis par kautkaadu shtelli/iekaartu, tipa panjem no riita pie gaazes pliits uzpildi baloninju, aizstaigaa ar to liidz autinjam, ieliec un tik mauc uz to gaazi kaadus kilometrus pussimts.
Eksistē, bet ellīgi dārga tā spēlmantiņa, tā ka netērē laiku.
Skardnieks rakstījaats visu laiku domāju par dabasgāzes iekārtu autiņam, kā arī mājas apstākļos gribu pildīties(lētāk). Cena uzpildes stacijām ir no 1000 USD, bet var gadīties, ka var atrast arī lētāk.
Sākumam var uzzvanīt uz a/s Latvijas Gāze.
1 kub.m dabasgāzes = 8050 kcal - maksā skat abonenta grāmatiņā.
1 L dīzeļa = 8450 kcal - maksā skat DUS.
1 L 95 = ap 9000 kcal (īsti nezinu)
Paskaiti cenu starpību uz vienu iegūto kW izdali ar iekārtas cenu un tad jau var parēķināt cik km ir jānobrauc gadā lai atmaksātos.
dabas gaaze apmeram 11 sant m3
bendziins apmeram 53 sant L
reekiniet pasi ja gadaa videji 25 000 norulee
1m3 metāna ir aptuveni ekvivalents 1L benzīna. Metans balonos tiek pildīts ar 200 atm spiedienu. Tātad, lai nobrauktu 100 km ar vidusmēra auto, ir vajadzīgi 10m3, jeb 50L saspiestas gāzes.
Vieglajiem auto izmanto stiklašķiedras/alumīnija kompozīta balonus, taču tie ir nemērā dārgi - 300-500Ls gabalā. Ja liek tērauda balonus, tad sabāk ļoti smaga konstrukcija (var salīdzināt ar skābekļa baloniem ko izmanto metināšanā). Sanāk jēga metana balonus likt tādiem auto kā pickupiem, busiem, džipiem, vai arī jau sākotnēji iegādāt auto, kam visa balonu sistēma ir iebūvēta grīdā. Rūpnīcā. Populārākie eiropas auto laikam būtu: Volvo BiFuel, Fiat Multipla, VW Sharan. Skaties mobile.de - erdgas.
Par uzpildīšanos mājas apstākļos. Minētais devaiss par 1000 USD pa nakti (12h) sapumpē ~30L gāzes, tā ka ar to pietiks, ja auto ir mazs vai netiek braukāts katru dienu. Lielākas ražotspējas sūkņi maksā jau ap 5000USD. Bez tā būs jāpiesaka LG šis sūknis, jo tipiskie mājas gāzes skaitītāji nav paredzēti tādam gāzes patēriņam. Un vispār, gāze garažā ir vēl jāievelk
Kopsavilkums: metāna sistēmas ir izdevīgas lielu tilpumu jaunām automašīnām, kas gadā nobrauc >40 000 km. Parasti lokālas distribūcijas firmu autoparkiem (pasts, piegādes pilsētu robežās, utt)
p.s.
metānam sadegot rodas tīrs ūdens un CO2, kas NAV kaitīgs organismam. Pats metāns tiešām ir kaitīgs, taču sakarā ar to, ka tas ir daudz vieglāks par gaisu, nav telpās bīstamā koncentrācijā. Arī sprādzienbīstamība metanam ir DAUDZ zemāka salīdzinot ar propānu/butānu, jo tas, atšķirībā no pēdējā, neuzkrājas telpās.
Nu tad beidzot tiem tumsoņām kāds kaut ko paskaidroja!
savādāk man jau smiekli nāk par dažiem indivīdiem ...
Thnx tu ludis
ludi par to metanu tu iebrauci auzaas
Metama spradzien bistamibas robeza ir 5-15%, Un uzkrajas gan tas telpaas. Ja neesi macijies par so jomu tad nevaig liet!!!!
bīstams viņš ir tikai pie koncentrācijas, taču praksē tā nav sastopama, jo (ja esi mācījies, tad zini) metāns ir ļoti viegls. Tik viegls, ka ir nepieciešams hermētisks trauks, lai to uzkrātu. Tu taču garažu nenosauksi par hermētisku trauku, vai ne? Tipiska garaža ir gana caurumaina, lai jebkādus potenciālos metāna uzkrājumus izventilētu ārā nekavējoties. Ko nevar teikt par propānu/butānu ... Cik gadījumus tu esi dzirdējis kad būtu uzsprāgusi saustā tualete tajā brīdī, kad iekšā sedošais ir smēķējis? Pieļauju, ka esi mācījies un zini kāpēc tā nenotiek
Protams, viss minētais ir jāskata, metāna izmantošanai automobīļos, kontekstā. Nav runas par to ka metāns pats par sevi ir nedegošs. Doma ir sekojoša - metāna izmantošana iekšdedzes dzinējos ir droša, ja izmantotās iekārtas tiek uzstādītas un ekspluatētas atbilstoši to tehniskajām prasībām. Gadījumus, kad pilsonis virtuvē mēģina piepildīt balonu un pēcāk to iestūķēt mašīnā lai aizbrauktu uz laukiem pēc kartupeļiem, un ietaupītu 1 latu, nemaz neizskatu. Piis!
To: ludis
Labi rakstīts un atbildēts, patīkami lasīt.
cik tagad ir uzpildes vietas, kaada naakusi klaat?
visvairaak it fiat multipla ar taam gaazes iekartaam,volvo vai nu bnav izplatiiti,vai arii tiem kam vinji ir negrib skirties no autinjiem
taatad- kur pildaas, cik benziiuzp stac
kaadi bifuel ar leetaam detaljaam iraid?
raimondsm rakstīja:cik tagad ir uzpildes vietas, kaada naakusi klaat?
Ir piecas uzpildes stacijas.
Tātad, ja gribi nobraukt 500 km ar metānu, tad visu nedēļu ir jāpildās un balonu čupa jāliek piekabē, lai ne tikai bagāžnieks paliktu, bet arī lai aizmugures beņķos varētu sēdēt!
Škiet esam aizmirsuši pavisam lētu lietu. 90 to gadu pašā sākumā, pēc neatkarības atgūšanas, kad bija nelielas problēmas ar degvielu, arī bija alt. degvielas bums. Atceros, reiz pa tv rādīja kaut kādu transportu, kas griezās uz malkas apkuri. manuprāt, tas būtu lētākais variants, un arī ceļmalas vairs nebūtu tik aizaigušas. Un ja vien neesi tuksneša vidū, nebūs nekādu problēmu atrast degvielu, lai nokļūtu līdz mājām.
vai tik nebuusi degvielas tirgonis
vispaar jau laikam nevienu cenas celshanaas neiepriecina, bet kaa jaarunaa- ko dariit, taa nezin kaapeec veee...veeee tas slikti, shitas slikti
vai ir iespeejams metaana sisteemas balonos , ja GADIIJUMAA UZ SITIENA NAV PIEEJAMS metaans, pildiit propaanu- butaanu un kaut kaa paarsleegties
otraadi nedriikst- spiediens balonaa utt
.
Vakar tika novērots viens Chevrolet džips, kuram uz jumta bija četri baloni.. laikam jau šis ar to metānu ar braukā.. a varbūt ar NOS'u.
Metāns dabas draugi, jeb citiem vārdiem CH4, ir jauka gāze. Ļoti bieži slikti vēdināmās telpās izraisa sprādzienus. Ja kāds ir beidzis jaukus darba aizsardzības kursus vai apguvis šo tēmu skolas solā, tad zinās, ka ar šo mantu strādāt var tikai pēc speciālu kursu beigšanas, saņemot papīrīti.
Garažā šito joku ieperināt var tikai trakais. Mūsu vidū gan tādu netrūkst.
Svarīgākais - CH4, tāpat kā N2O, Co2 uc. antropogēnās gāzes izjauc siltuma apmaiņas līdzsvaru atmosfēras augšējos slāņos un rezultātā paaugstinās globālā gaisa temperatūra, ceļas jūras līmenis, izmainās sugu sastāvs u.c.
Vēl jāatceras, ka neviens dzinējs 100% to metānu nesadedzina un arī metānu izmantojošiem dzinējiem ir atgāzu normas, kuras ievērot ir problēmas visiem auto ražotājiem. Plus tvertnes. Kopā ļoti dārgi. Tātad gaisā nonāk papildus metāns, kurš ... (lasīt iepriekš).
Ja tas būtu tik izdevīgi, tad viss sabiedriskais transports rulētu uz metāna, jo katrā pilsētā ir attīrīšanas iekārtas, kur notiek mūsu visu mēlsu anaerobā noārdīšana, kuras rezultātā rodas .... metāns.
Galvenais - nekas šķietami efektīgais nav bez negatīvām sekām apkārtējai videi.
Nu, bet ko tad teiks naftas bizness, ja njems un izveidos leetu metaana tehnologjiju? A? Gan jau ka ir iespeejams shito metaanu padariit lietojamu, bet naftas mafija nemuuzham to nepieljaus.
kas ir ar metānu vieglajiem
Kaut kur dzirdēju, ka ne tikai smagajiem, bet arī vieglajiem esot jau pieejams ar metānu , laikam balonus sākuši taisīt no plastikāta, jo terauda smagi...dzirdēju, ka 100km esot Ls1 izmaxas. Kas, kur, kad?