Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Nodokļu bums !

Atvars Reģ.: 05.07.2001

Nodokļu bums !

 
1 2 3 4
nafigators Reģ.: 09.04.2007
0 0 Atbildēt

Kur ir rakstīts, ka tas attiecas tikai uz USA kāriem???

martinello Reģ.: 15.03.2003
0 0 Atbildēt

reku jau akcija no uscāriem!

Protesta akcija-nost ar jaunajiem auto nodokļiem miniveniem.

www.uscars.lv/...

Par grozījumiem likumā \"Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli\"

Šodien tika iesniegta vairāku organizāciju parakstīta atklāta vēstule Valdībai par paredzamo nodokļu paaugstināšanu vieglajām automašīnām un motocikliem.

Latvijas Republikas Saiemai

Jēkaba 11, Rīga, LV1811

Valsts Kancelejai

Brīvības bulv. 36, Rīga, LV1520

Latvijas Republikas Finanšu ministrijai

Smilšu 1, Rīga, LV1919

Masu medijiem

Atklātā vēstule.

16.03.2007

Par grozījumiem likumā \"Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli\"

Ministru kabinets 2007. gada 6. martā ir atbalstījis finanšu ministra Oskara Spurdziņa vadītās darba grupas izstrādāto pasākumu kopumu inflācijas ierobežošanai, kas paredz veikt virkni pasākumu daudzās tautsaimniecības jomās, tai skaitā arī transporta līdzekļu pirmās reģistrācijas nodokļu lieluma izmaiņas atkarībā no dzinēja tilpuma. Šīs darbības, cenu kāpuma apkarošanai, nemaz neliecina par konsekvenci auto tirgus biznesā. Taču ar nožēlu jākonstatē, ka izstrādātās izmaiņas cenu kāpuma apkarošanai ilgstošā laika periodā var radīt neparedzamas sekas LR jau tā novecojušā autoparka attīstībai. Tam nav nekāda sakara ar kopējā valsts pieprasījuma samazināšanos un inflācijas bremzēšanu. Tieši pretēji - uz nodokļu rēķina cenu kāpums tiktu tikai veicināts un līdz tā ieviešanai auto tirgus piedzīvotu tikai papildus ažiotāžu un iedzīvotājiem nāktos vien tērēt papildus summas auto iegādei, jo pēc tam tas vispār lielākajai daļai nebūs iespējams. Latvijā ir vairāk kā 400 lietoto auto tirgotāju, kuri godīgi maksā nodokļus, taču nodokļu paaugstinājums var stipri ietekmēt šo tirgotāju darbību.

Kādas sekas mūsuprāt būtu šādām izmaiņām?

Ņemot vērā 1999. gada 1. aprīlī pieņemto lēmumu aplikt ar papildus nodokli automašīnas, par pamatu ņemot dzinēja tilpuma lielumu, sekas bija katastrofālas Latvijas auto tirgotājiem un ar auto saistīto blakus pakalpojumu sniedzējiem - daudzi stabili strādājošie auto tirdzniecības uzņēmumi, pārvadātāju kompānijas un autoservisi bankrotēja - it sevišķi rajonos;

Latvijā masveidā sāka parādīties automašīnas ar Lietuvas reģistrācijas numuru zīmēm.

Kādas sekas ir šādam reģistrācijas veidam, ja tas tiek pielietots Latvijas iedzīvotāju īpašumā esošajiem auto, lai samazinātu izmaksas auto ekspluatācijai un reģistrācijai?

netiek maksāti ceļa nodokļi, OCTA, u.c.;

viss, kas saistīts ar sodiem un identifikāciju(iespējama bezatbildība un viltošana);

auto tiek pirkti labvēlīgāku nodokļu valstī līdz ar to, protams, samazinās imports, bet nauda pārvietojas uz kaimiņvalstīm, kuras nebaida naudas ieplūšana viņu budžetos;

aizplūst auto tirgotāju peļņa, sociālie nodokļi par algām un citi saistītie ienākumi;

jau 2000. gadā tika konstatēts nevis ieņēmumu pieaugums budžetā, bet gan to iztrūkums miljonos latu;

pazaudējām arī lietoto auto tirgu, kurš pašlaik Lietuvā ir sasniedzis gandrīz 4 miljonus gadā;

pagāja trīs gadi, kamēr atjaunojās normāls auto skaita pieaugums valstī un līdz šim brīdim bija novērojama situācijas stabilizēšanās un kopējā auto parka atjaunošanās.

Ņemot vērā pašreizējo situāciju, kad Latvija ir ES ar vairāk vai mazāk atvieglotām pārvietošanās iespējām gan pilsoņiem, gan viņu līdzekļiem un īpašumam uzskatam, ka sekas būs vēl ļaunākas un zaudējumi lielāki jo arī Igaunijā reģistrēšanas nosacījumi ir daudz labvēlīgāki. Arī attiecībā uz PVN priekšnodokli Lietuva ir sapratusi savu kļūdu un ar 2007. gada 1. septembri atceļ aizliegumu izmantot PVN maksājumu kā priekšnodokli, lai Lietuvas uzņēmēji nedarītu to Latvijā vai Igaunijā reģistrētajos uzņēmumos. Bet Latvija domā par iespēju atcelt šādu kārtību, luksus auto reģistrāciju kompāniju pamatlīdzekļos. Tas būs nākošais lielais grūdiens sākt domāt par auto reģistrāciju kaimiņvalstīs .Un vispār - jēdziens \"luksus auto\" ir ļoti strīdīgs, jo ir ļoti dārgi automobiļi ar neliela tilpuma dzinējiem un ir lēti, vidusmēra pircējam pieejami automobiļi ar lielāka tilpuma dzinējiem. Te vairāk izsaka cena, taču tādus automobiļus, kuru cena pārsniedz vismaz(!) 60 tūkstošus latu, Latvijā gada laikā ieved un reģistrē tikai dažus desmitus.

Varbūt tomēr der atcerēties, ka automašīnas un nauda nav nekustamais īpašums un ir iespēja brīvi pārvietoties Eiropas Savienības teritorijā. Un, ja šāda veida nodokļus pieņemam, tad varbūt to vajadzētu darīt kopā ar pārējām ES valstīm, lai nesanāk tā, ka valsts ar vienu no mazākajām teritorijām un iedzīvotāju skaitu izsludina visnelabvēlīgāko nodokļu nastu un sagaida, ka visi brauks maksāt nodokļus uz Latviju. Jau šobrīd nodokļi LR pirmreizējai automašīnas reģistrācijai ir vairākkārtīgi augstāki nekā Lietuvā un Igaunijā, tāpēc mēģinājums tos vēl vairāk palielināt novedīs pie haosa šobrīd sakārtotajā auto tirgū. Lūdzam neveikt nekādas izmaiņas uz atstāt pašreizējo nodevu apmērus. Atbildi lūdzam nosūtīt uz Lietoto auto tirgotāju asociāciju Biķernieku ielā 58, Rīgā, LV1006.

Ar cieņu:Lietoto auto tirgotāju asociācija Uģis Vītols

SIA Amerikas auto Aldis Sāmītis

SIA Atlas Motors Dāvis Maksiņš

SIA Ameira Edgars Kreicšteins

SIA Auto Statuss Raimonds Īlenāns

SIA Goldauto Agris Kārkliņš

SIA E&S auto Raivo Saļms

Biedrība Amerikāņu auto klubs Dins Ziemelis

Biedrība Latvijas Volvo klubs Ieva Šķēle

Biedrība Latvijas SAAB klubs Normunds Kalvāns

Biedrība Latvijas BMW klubs Jānis Kārkliņš

Biedrība MB Club.lv Valdis Grīnbergs

Biedrība Latvijas Chrysler Voyager klubs Jānis Gaņģis

Viss jau ir nolemts,braucam 18.maijā,tiekamies TC mols,pl 15.00,tas ir piekdien,kluba biedriem būs ielūgumi,nekluba visa braukšanas novirze,būs aprakstīta pasākumos,saprotu ka darba diena,bet svētdienā nav ponta,īstenībā ja jau ļoti grib man liekas izkārtot brīvu piekdienas pēcpusdienu var jebkurš,tad jau redzēsim cik mēs aktīvi Tā ka sākat zīmēt plakātus ko piestiprināt pie vojīša un uz priekšu

vairāk

www.voyagerclub.lv/...

Ozz Reģ.: 25.11.2002
0 0 Atbildēt

Sakritiiba vai likumsakariiba-jau vairaakas dienas Riigaa gadaas redzeet vismaz pa paaris kuteriem uz treiļa.....

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Nezinu, man liekas ka pareizi vien ir, ja auiņiem ar 3L un vairāk liek nodokli. Ar tādu braukt tomēr ir vijebons, jo modernie dzinēji ar tilpumu līdz 3L tilpumu tā pat ir pāris simtiem zs, ar kuriem pietiek arī driftam, tad nafig piekakāt atmosfēru? To jau tāpat amīši paspēja ar saviem SUViem.

Šitā vēstule ir tukšs dirsi*ns, jo pirmajā nodokļu projekta versijā gribēja aplikt auto jau no 2L (ja pareizi atceros) un tā bija nopietna problēma, bet pašlaik, galvenokārt, tas skar dažus indivīdus, kas fano par nekvalitatīvajiem neekanomiskiem US autiņiem.

Nezinite Reģ.: 10.09.2002
0 0 Atbildēt

tā tak marta vēstule...

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Tapēc ka 3.0L piesārņo atmosfēru vairāk, un te nekadu argumentu vienkārši nav, samierinās! Zirgspēki nepiesārņo dabu, bet neefektīvas US mašīnas gan.

Kur te iet runa par mazauto? Kas ta 2.9L sūdīgs tilpums?

Šitie US tirgoņi reālu demogoģiju bārsta.

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Es tev piekrītu, SuperZgigi, smieklīgs arguments no valdības puses, un ar inflāciju te nav vispār nekāda sakara, bet tomēr piekritīsi, ka mūzdienās >3.0L dzinēji nu nav vairs tik ejoši un vajadzīgi. Es arī mēnesī tērēaju ap 120Ls, škrobojos ka man jāmaksā tik liels ceļa nodoklis (kategorija virs 1800kg) un lādējos par bedrēm, kas nepaliek mazāk. Bet pieejot šai lietai pēc būtības, tā gudrā vēstule šite aukšgalā, ir smieklīga, jo tiek runāts par nezkādu krīzi autotirdzniecībā, kas ir fufels. Nu cik cilvēki sapņo par 3 litrīgiem beņdžes rijējiem? Uz tiem kas pašlaik bruc ar lielajiem dzinējiem tas taču neattiecas!!

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

Ir jau gatava shēma kā nemaksāt lielo nodokli.

bizenajs Reģ.: 20.09.2002
0 0 Atbildēt

saf rakstīja: Tapēc ka 3.0L piesārņo atmosfēru vairāk, un te nekadu argumentu vienkārši nav, samierinās! Zirgspēki nepiesārņo dabu, bet neefektīvas US mašīnas gan.

Kur te iet runa par mazauto? Kas ta 2.9L sūdīgs tilpums?

Šitie US tirgoņi reālu demogoģiju bārsta.

sachipots un saviileets dzineejs teerees dakuja benjas un rezultaataa piesaarnjojums taads pats vien buus...

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

Starp citu jāliek priekšā eiropas parlāmentam lai sāk taču beidzot domāt par to ka cilvēks arī bojā gaisu. Ieelpo skābekli bet izelpo siltumnīcas efektu. Arī vajaga nodokli - atkarībā no katra cilvēka svara. Latvija varētu rādīt piemēru visai eiropai un pirmā ieviest nodokli par gaisu no cilvēka.

A ko - reāls kāposts.

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Nu jā, MB moš i vajag 3.2L, bet tad ja tev vajag, tad tas nodoklis toč būs po.

Ne tikai no automīļiem nodokļi aiziet mistiskā virziena, bet citās jomās ar, diemžēl... bet varbūt drusciņš atleks arī valsts vajadzībām?

Nu bet vai ta citu Vojageru nava, 2.5L nevelk to kasti?

Ozz Reģ.: 25.11.2002
0 0 Atbildēt

Lielos motorus parasti baro ar gaazi....un izmeši ir tiiraaki nekaa ar benziinu....ta jau vajadzeeja atrunu, ka ja tiek uzstaadiita gaazes iekaarta, nodokli atmaksaa atpakalj....

un tikai nevajag meegjinaat iestaastiit, ka man esot jaakaapj kaut kaadaa kefiira pakas un zaalespljaaveeja hibriidaa...

P.P.N

un lielam dzineejam liels resurss-attieciigi mazaak remontu, mazaak maksaajam meistariem, mazaaka inflaacija.

Ozz Reģ.: 25.11.2002
0 0 Atbildēt

saf rakstīja: Nu jā, MB moš i vajag 3.2L, bet tad ja tev vajag, tad tas nodoklis toč būs po.

Ne tikai no automīļiem nodokļi aiziet mistiskā virziena, bet citās jomās ar, diemžēl... bet varbūt drusciņš atleks arī valsts vajadzībām?

Nu bet vai ta citu Vojageru nava, 2.5L nevelk to kasti?

dinamika kaa vecam zigulim....

un kas ir veel absurdaak-3.3 l eed mazaak nekaa 2.5 vai liidziigi....

tas arhaiskais 4cilindrinieks to kulbu velk ar gruutiibaam, it iipasi ja pareekjina, ka busaa tomeer sakraamee ieksaa visu ko, un tad brauc...

Ozz Reģ.: 25.11.2002
0 0 Atbildēt

SuperZigis rakstīja:

saf rakstīja:

Nu bet vai ta citu Vojageru nava, 2.5L nevelk to kasti?

ir tiem 2,4 motors laikam..... es nevaru to izteikt, tā kaste NEIET...un ja kāds mēģina ar tādu apdzīt- tas ir līdzvērtīgs pašnāvībai

2.4 ir tiizelis....

2.5 bendza...

kaut kaadi Steyr izstraadaajumi tur bija imho...

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

Ozz rakstīja: Lielos motorus parasti baro ar gaazi....

Un tiem ir dārgāka tehniskā apskate.

Parastajiem 9.45

Ar gāzi 10.47

Ozz Reģ.: 25.11.2002
0 0 Atbildēt

Ja

nemaz neiefilmeeju....

A kur rezons

Tikai taapeec ka taapeec

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Ozz rakstīja:

saf rakstīja: Nu jā, MB moš i vajag 3.2L, bet tad ja tev vajag, tad tas nodoklis toč būs po.

Ne tikai no automīļiem nodokļi aiziet mistiskā virziena, bet citās jomās ar, diemžēl... bet varbūt drusciņš atleks arī valsts vajadzībām?

Nu bet vai ta citu Vojageru nava, 2.5L nevelk to kasti?

dinamika kaa vecam zigulim....

un kas ir veel absurdaak-3.3 l eed mazaak nekaa 2.5 vai liidziigi....

tas arhaiskais 4cilindrinieks to kulbu velk ar gruutiibaam, it iipasi ja pareekjina, ka busaa tomeer sakraamee ieksaa visu ko, un tad brauc...

Daži jautājumi:

Kur ar to CV tik dikti ir jāsteidzas un tik ļoti nemitīgi jāapdzen ikdienā braucot, lai būu akūta nepieciešamība pēc tiem 3.3 ģimenes auto?

Vai vienmēr jāvadā līdzi visa iedzīve, lai motors mašīnu varētu pavilkt? (parasti vairāk par vienu braucēju tajos CV nenovēroju)

Vai pērkot jaunu CV ar 2,7 tomēr nemaksā lētāk par 3.3?

Vai CV ir vēl lielāks dzinējs par to 3.3? (vienam paziņām ir dīvaina versija ar 2.0, bet viņš nesūdzas - nekur nav nokavējis un vienmēr un visur, kur gribējis ar to ir aizbrausis)

Vai par topmodeli tomēr netiek maksāts vairāk arī to iegādājoties?

Un kāpēc Eiropā ir jālieto amerikāņu mašīnas?

Kas vainas VW T4 ar 2,5 TDI? Neiet? Vietas maz? Rij daudz?

Ozz Reģ.: 25.11.2002
0 0 Atbildēt

2 Palaidniex

Un kaapeec Amurikaa ir jaalieto eiropas masiinas

Vai arii-ja tadas demagogs esi, vai Tev, kaa Latvietim praktiskajam, nebuutu jaalieto RAF mikroautobuss Latvija

Cilveeks grib un peerk.To, kas patiik un ir pa kabatai...

Un nevajag to visiem zinaamo tautas vaagji baazt visur ieksaa...ir cilveeki, kam no vinjiem pumpas metas...

un civilajaa versijaa karavella ir kuuudiš daargaaka par CV

P.N.

Jau ar 2.5/manual sajuugi un kaarbas skjiida vinjiem.3nieki bija ar automaatu vismaz paarsvaraa...

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja:

Daži jautājumi:

Kur ar to CV tik dikti ir jāsteidzas un tik ļoti nemitīgi jāapdzen ikdienā braucot, lai būu akūta nepieciešamība pēc tiem 3.3 ģimenes auto?

Pamēģini pabraukt ar 1 l motoru ar dajebkadas markas mizukasti un tad sapratīsi ka apdzenot kādu fūri drusku lielāku paātrinājumu var panākt ja atslēdzam kondicionieri. Vo.

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja: ... (parasti vairāk par vienu braucēju tajos CV nenovēroju)....

Lūk galvenā problēma. Es arī, atzīšos, pārsvarā viens pa pilsētu vizinos. Un ja cilvim tiešām 8 cilvēku ģimeni regulāri jāvizina, tad šis nodoklis viņa nešķitīs nozīmīgs, bet ka ģimenē katram pa 3.3L Vojāgerim, vai Vojāgeris tikai tapēc ka liels un forši viņā vienam/diviem viznāties, nu tad ir jāmaksā ekstra paliek ekstra. Man ar patīk lielāki autiņi un besij mazie krupīši, bet zinu, ka tapēc man vairāk katru gadu jāloka piķis ceļa nodoklim, un vairāk beņdž jāgāž bākā.

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

uupis rakstīja: ..Pamēģini pabraukt ar 1 l motoru ar dajebkadas markas mizukasti...

Nu ko jūs krītiet galējībās? Var braukt arī ar 2.9L vai tas ir maz?

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

uupis rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

Daži jautājumi:

Kur ar to CV tik dikti ir jāsteidzas un tik ļoti nemitīgi jāapdzen ikdienā braucot, lai būu akūta nepieciešamība pēc tiem 3.3 ģimenes auto?

Pamēģini pabraukt ar 1 l motoru ar dajebkadas markas mizukasti un tad sapratīsi ka apdzenot kādu fūri drusku lielāku paātrinājumu var panākt ja atslēdzam kondicionieri. Vo.

un kas tad ir? Podziņu grūti nospiest? Rociņa pa tizlu?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Ozz rakstīja: 2 Palaidniex

Un kaapeec Amurikaa ir jaalieto eiropas masiinas

Vai arii-ja tadas demagogs esi, vai Tev, kaa Latvietim praktiskajam, nebuutu jaalieto RAF mikroautobuss Latvija

Cilveeks grib un peerk.To, kas patiik un ir pa kabatai...

Un nevajag to visiem zinaamo tautas vaagji baazt visur ieksaa...ir cilveeki, kam no vinjiem pumpas metas...

un civilajaa versijaa karavella ir kuuudiš daargaaka par CV

P.N.

Jau ar 2.5/manual sajuugi un kaarbas skjiida vinjiem.3nieki bija ar automaatu vismaz paarsvaraa...

Amurikā par eiropas mašīnām maksā ahuenna! Tur ir speciāls nodoklis par ārpus ASV ražotām mašīnām. Un neviens nepīkst. Pat lepojas ar to, ka viņiem ir Eiropas auto.

Tas CV ir tikai piemērs.

Es piekrīu, ka nav nekāda sakara ar inflācijas apkarošanu, bet piņņāt, ka auto līdz 3 litri neiet - ir murgs! Kas - grūti nomaksāt tos 300 Ls pie pirmreizējās reģistrācijas, ja gribas blatot ar lielāku motoru?

Sakiet, lai pieņem nodokli pēc jaudas? Kā to grasaties pārbaudīt? Gribat jaudas stendu CSDD, lai katru reizi par skates iziešanu jāmaksā vairāk? Kā cīnīties ar tiem, kas uz skati deforsē dzinēju un pēc skates atkal uzceļ jaudu?

Nav vienādas mērauklas, kas derētu visiem. Demokrātijas pamatprincips ir tas, ka vienmēr būš kāds mazākums, kura tiesības tiks nedaudz saspiestas...

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

saf rakstīja:

uupis rakstīja: ..Pamēģini pabraukt ar 1 l motoru ar dajebkadas markas mizukasti...

Nu ko jūs krītiet galējībās? Var braukt arī ar 2.9L vai tas ir maz?

Šitam piekrist!

Ozz Reģ.: 25.11.2002
0 0 Atbildēt

Jeezus.....

Nu tiek razhoti vieglo modelji ar 3.3, nevis 2.9 l motoru.

Un runa kaa reiz iet par LIETOTIEM, nevis jauniem.....Es zinu, ka likums viens, bet jaunus tos CV nemaz taa visi nevar nopirkt, kam vajag....

1 2 3 4
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti