Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Visatļautība

VWfans Reģ.: 21.02.2004

Uz šosejām valda visatļautība. Vakar ap plkst.17 braucu pa Ventspils šoseju uz Rīgas pusi, sākot no Talsu pagrieziena stipri palielinājās satiksmes intensitāte. Kā vēlāk sapratu, tas bija dulno rallija apmeklētāju dēļ - uz Rīgas pusi praktiski mašīnas gāja vienā kolonnā. Lielais vairums (ap 80% vadītāju) turēja ap 95 km/h (protams, arī tas ir pārkāpums, tomēr tas ir neliels) tomēr no Talsu pagrieziena līdz Tukuma pagriezienam pusstundas laikā atradās vairāk kā desmit kretīnu un deģenerātu, kuri plūsmu, kas jau gāja uz 95 km/h, ņēmās apdzīt. Piemēram, tādi kretīni brauca ar jauno Toyota-Landcruiser, iepriekšējās paaudzes Honda-CR-V, 90.gadu beigu Audi-A4, ceturto Golfu, Audi-100 cigāru, iepriekšējās paaudzes Mercedes S klasi, Subaru-Impreza, trešo Golfu, BMW 3.sēriju.

Un lai tie skrējēji tagad nepārmet, ka vainīgi ,,sēnes,, , kas lēni brauc un viņiem traucē. Braucot ar 95 km/h, vakar nepanācu nevienu lēnāk braucošu. Manā skatījumā tā šķendēšanās par ,,sēnēm,, ir stipri pārspīlēta.

 
Shiirs Reģ.: 13.07.2006
0 0 Atbildēt

dekster tu nejeedz braukt, tas nu ir fakts.

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

Shiirs rakstīja: dekster tu nejeedz braukt, tas nu ir fakts.

Zinu.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

visiem laimīgu jauno gadu!

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Kā var lasīt ziņās, pēdējā laikā valstī pasliktinās satiksmes drošības situācija. Ir daudz avāriju ar smagām sekām. Ziemassvētku laikā satiksmes negadījumos bojā gājuši 6 cilvēki.

Kas tam ir par iemeslu? Manuprāt, tie ir pārāk mazie sodi par ātruma pārsniegšanu, kuri nedisciplinē autovadītājus un nemotivē ievērot atļauto ātrumu. Par ātruma pārsniegšanu līdz 20 km/h ārpus apdzīvotām vietām sods ir 5 lati - tas ir smieklīgi maz! Rezultātā autovadītāju vairākuma apziņā ir iesēdusies ļoti kaitīgā doma, ka mēreni pārkāpt ātrumu, braucot ar 100-110 km/h (tā sakot, ,,piecīša robežās”) ir normāli un nav nekas nosodāms. Vēl vairāk - daudzi autovadītāji savā prātiņā nonāk līdz tam, ka ātrumu ievērojošus vadītājus lamā un uzveļ viņiem vainu par avārijām. Citēšu kādu komentāru no ,,Delfu portāla”:

,,Virsraksti un vispār raksti tikai ievirza glupajā domu gājienā, ka pie visa ir vainojams pārāk liels ātrums. Tas vienkārši tiek minēts pie avārijas pēc noklusējuma, nemaz neanalizējot patiesos avārijas iemeslus. Piemēram, vakar pa Daugavpils šoseju vilkās viens vecs sagrabējis autobuss ar 70-80 km/h. Vot šis kadrs izraisīja tik daudz paaugstinātas bīstamības situācijas (cerams, ka ne avārijas situācijas), ka tik turies. Ja uz šosejas izveidojies vairāku kilometru garumā korķis, kur visi velkas dēļ viena gliemeža, tad sākas jautrības - cik daudz nejēdzīgu un bīstamu apdzīšanu.”

Tomēr patiesībā braukšana ar 109 km/h pa šoseju, kur drīkst 90 km/h, nav maznozīmīgs, bet ir rupjš un bīstams pārkāpums. Tādas braukšanas dēļ vadītājs pierod pie palielāka ātruma un tad, kad tiešām veidojas bīstama situācija, nepietiekami samazina ātrumu un riskē. Turklāt jebkuras avārijas sekas, braucot ar 109 km/h, ir daudz smagākas, nekā braucot ar 90 km/h. Ātra braukšana izraisa vēlmi biežāk apdzīt normālos braucējus, bet, jo vairāk apdzīšanu, jo vairāk riska. Bieži vien kretīni, kuri brauc ar 109 km/h, apdzen nepārredzamās vietās un apdraud citus braucējus.

Tāpēc mums ir steidzami ir jāmaina sabiedrības apziņa ātruma ievērošanas jautājumā. Ar bargiem sodiem ir jāmaina sabiedrības priekšstatus, kāds ir optimālais vēlamais ātrums braucot pa šosejām. Lai cilvēku vairums domātu, ka ir OK braukt starp 75 un 90 km/h, bet nav pareizi braukt starp 90 un 110 km/h. Sodus jāpalielina vairākas reizes, nepieciešams efektīvs valsts organizētu noslēptu pārvietojamo fotoradaru tīkls, un tad braukšanas temps pa šosejām tiks samazināts, kas aiztaupīs daudzu cilvēku upurus.

Mani priekšlikumi par sodu apmēru: par ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h 70 lati ārpus apdzīvotām vietām un 30 lati apdzīvotās vietās, no 10 km/h līdz 20 km/h visur 150 lati, 20-30 km/h visur 250 lati, 30-40 km/h visur 400 lati, 40-50 km/h 700 lati utt. Lielo kravas auto ātruma ierobežojumu (80 km/h) var paaugstināt līdz 85 km/h, bet papildus visiem satiksmes dalībniekiem ieviest ātruma ierobežojumu tumšajā diennakts laikā ar tuvajām gaismām 80 km/h. Tādā veidā mēs varētu panākt vieglo auto ierastā šosejas ātruma samazināšanos - vieglie auto pa šosejām masveidā brauks ar 80-90 km/h, nevis ar 90-110 km/h, un tas daudzkārt samazinās apdzīšanas manevru, kas pēc būtības ir bīstami, skaitu.

Pārkāpumu fiksēšanai valstij vajag nopirkt kādus 30 pārvietojamos fotoradarus, kuru atrašanās vietas katru dienu vai vairākas reizes dienā mainīt, nekad neziņojot, kur tie atradīsies. Fotoradarus slēpt! Izveidot Valsts policijas sastāvā Fotoradaru ekspluatācijas nodaļu ar dedzīgu, aizrautīgu priekšnieku, kurš plānotu katras dienas darbu un noteiktu konkrētos punktus, kur likt fotoradarus. Mērķim nebūtu jābūt lielāka pārkāpēju skaita fiksēšanai, bet gan fotoradaru izvietojuma dažādībai, lai autovadītāji varētu rēķināties, ka noslēpts fotoradars var būt jebkur. Mērķim būtu jābūt nevis lielākai sodu iekasēšanai, bet pēc iespējas dažādākām radaru atrašanās vietām. Katru radaru uzstādītu un pēc tam uzmanītu viens bruņots policists. Visai radaru uzraugu brigādei (nodaļai) būtu viens priekšnieks Rīgā, kurš plānotu fotoradaru atrašanās vietas un laikus un dotu uzdevumus policistiem-uzraugiem. Viņš arī caur GPS kontrolētu, ka visi viņam padotie policisti-uzraugi uzdotajā laikā atrodas precīzi noteiktajā vietā. Piemēram, policistam-uzraugam Uldim ar bāzes vietu Valmierā pirmdienā tiktu dots uzdevums izbraukt uz ceļa un uzstādīt radaru Valmieras-Dikļu šosejas 8.kilometrā, otrdien tiktu dots uzdevums izbraukt uz Mazsalacas šoseju 3 km pirms Vecates, trešdien doties uz Rūjienu un uzstādīt radaru 4 km aiz tās Igaunijas virzienā. Būtu jāpanāk situācija, lai visā valstī autovadītāji tiktu pieradināti, ka fotoradars var būt jebkurā vietā.

Piemēram, ja radars būs tikko svaigi uzlikts šosejas posma Smiltene-Gulbene 18.kilometrā (noslēpts neuzkrītošas Toyota-Corolla universāla bagāžniekā), liela iespēja, ka neviens no garāmbraucošajiem to nepamanīs, un pārkāpēji pēc pāris nedēļām saņems bargas soda kvītis - tas, kas brauca ar 97 km/h - 70 Ls, kas brauca ar 106 km/h -150 Ls, kas brauca ar 114 km/h - 250 Ls.

Tāpēc būtu vēlams veikt grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas pastiprinātu sodus par ātruma pārsniegšanu!

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

VWfan, es domāju, ka tu esi ņergains stulbenis.

Par nelaimi citiem šitādi idiņi šad tad tiek pie noteikumu izstrādes un rada vispārējas problēmas. Cerams, ka šis eksemplārs nekur netiks.

80 km/h ar tuvajām gaismām

Kā lai tevi nosauc ??

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

pizģec, FR jāuzrauga BRUŅOTAM policistam...

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

ir tikai viens mierinājums - fans ir izmests no plašās ierēdņu saimes..... Bet tik un tā paliek niknums par to cik tur tādu pajolīšu vēl ir palicis......

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Bet, ja ar aģitāciju un pārliecināšanu tauta nesaprot, ka ir jāievēro ātrumu, ko tad lai dara? Atliek tikai pātaga, pātaga, PĀTAGA !!! Bargu sodu izskatā ! Tā, lai sodi būtu sāpīgi, SĀPĪGI !!!

recluse Reģ.: 04.01.2003
0 0 Atbildēt

Ew, fan, tieši to pašu arī par lēnāku braukšanu. Un posmos ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā x2, ja ir kāds sekojošais auto.

Pēdējo reizi braucot tālāku gabalu pa 100 km, ar atļauto (pēc GPS) apdzinu vienu fūri un kādus 10 vieglos, piekam tikai divi vieglie bija nedaudz zem atļautā un divus aiz manis fūres apdzina. Tas, ka fūre iebrauc pretējā protams ir mazāk bīstami nekā kādam žopelistam braukt ar atļauto un nekavēt satiksmi.

Liekas kas tur liels, -10 km/h jo man ir bail un fūrēm nav jālido. Elementārā matemātika - 10 km/h x 8 h ko drīkst braukt = 80 km, jeb viena stunda fūrista darba.

recluse Reģ.: 04.01.2003
0 0 Atbildēt

www.tvnet.lv/...

Agresīvie gājēji.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Bet es jau neaģitēju, lai vieglie brauktu lēnāk par fūrēm. Es aģitēju, lai viņi brauktu vienā tempā ar fūrēm, nevis masveidā vēlētos braukt ātrāk ar pofigistu 100-110 km/h !!!

recluse Reģ.: 04.01.2003
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Bet es jau neaģitēju, lai vieglie brauktu lēnāk par fūrēm. Es aģitēju, lai viņi brauktu vienā tempā ar fūrēm, nevis masveidā vēlētos braukt ātrāk ar pofigistu 100-110 km/h !!!

Kad Tu brauc uz 90 km/h (pēc gps, ne kļūdainā spidometra), Tevi tiešām tik daudzi apdzen?

Personiskais novērojums, braucot 96km/h pēc spidometra kruīzā (90-91 pēc gps), apdzīto un apdzinēju proporcija ir 10:1. Kā tautā saka - kā stāvošam garām pēdējo reizi man pabrauca vasaras sākumā, laikam steidzās.

Par apdzīvotām vietām nav tirgus.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

recluse rakstīja:

VWfans rakstīja: Bet es jau neaģitēju, lai vieglie brauktu lēnāk par fūrēm. Es aģitēju, lai viņi brauktu vienā tempā ar fūrēm, nevis masveidā vēlētos braukt ātrāk ar pofigistu 100-110 km/h !!!

Kad Tu brauc uz 90 km/h (pēc gps, ne kļūdainā spidometra), Tevi tiešām tik daudzi apdzen?

Nav jau tik traki daudz, bet ,,Latvijas valsts ceļu,, statistika liecina, ka bieži vien vidējais ātrums uz šosejām pārsniedz 90 km/h. Datus var apskatīties ,,Latvijas valsts ceļu,, mājaslapā sadaļā ,,Satiksmes dati tiešsaistē,, . Ņemot vērā to, ka daļa no auto ir kravinieki, kuri ātrāk par 90 km/h nespēj, jāsecina, ka daļa vieglo auto vadītāju pārkāpj būtiski. Piemēram, jaunākie dati no Liepājas šosejas uzskaites punkta netālu no Skrundas liecina, ka vidējais ātrums ir 99 km/h. Ja šiem pārkāpējiem draudētu 70-150 latu sods, tad lielākā daļa nepārkāptu!!!

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Bet, ja ar aģitāciju un pārliecināšanu tauta nesaprot, ka ir jāievēro ātrumu, ko tad lai dara? Atliek tikai pātaga, pātaga, PĀTAGA !!! Bargu sodu izskatā ! Tā, lai sodi būtu sāpīgi, SĀPĪGI !!!

Par laimi tādi demagoģiski izgājieni cauri neies, es vismaz ļoti ceru.

Jo mums jau te gadās pa kādam Pēterim Apinim, dakterim, kuri ir speciālisti visās jomās un sajāj daudz ko tā pamatīgi. Tu ar izskaties tāds galvā pamatīgi izjāts.

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

Nevajag izplatīt muļķības, ne jau 100 km/h ir vainojams nāvēs. Un ne arī 105 km/h.

Tu pats, kretinel, esi klāstījis, kā brauc ar to savu mēsla merivu uz 80 vai pat lēnāk, tu maz nojēdz, cik apdzīšanas manevru tu izprovocē?? Tas, ka tu esi pīzdā mīzējs un diedelnieks ierēdņuga, kuram laika pietiekami , nenozīmē, ka visiem jāvelkas tev no pakaļas.

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

Un vispār, aizej un nodod savu vadītāja apliecību CSDD, atdod merivu tolmētā un BEIDZ PIST PRĀTU normāliem cilvēkiem uz ceļiem.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

100 un 105 km/h ir vainojams avārijās netieši. Cilvēks pierod pie ātruma, un tad kļūst grūti attiecīgā situācijā kādu brīdi pabraukt, ievērojot ātrumu. Un tad metās riskantos apdzīšanas manevros!

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: 100 un 105 km/h ir vainojams avārijās netieši. Cilvēks pierod pie ātruma, un tad kļūst grūti attiecīgā situācijā kādu brīdi pabraukt, ievērojot ātrumu. Un tad metās riskantos apdzīšanas manevros!

Un tu esi tas, kurš to tagad atklājis un uzdod par lielo patiesību. Muļķais, visur brauc mierīgi plus 10 un neviens tevi neaiztiks. Nav runa par apdz vietām un it sevišķi pie skolām utt.

Tā kā vari atslābt un nejāt prātu.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Kāpēc braukt ar +10, ja ērtāk, patīkamāk, ekonmiskāk un baudāmāk ir braukt ar +0 ?

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

vajag pacelt sodus lai ierēdņiem būtu ko ēst

rgcwtxkmt9729w9 Reģ.: 24.11.2004
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja:

Jebaķ, jebaķ... pilnmēness, laikam.

Shiirs Reģ.: 13.07.2006
0 0 Atbildēt

pilniba piekriitu VWfanam, bet dekstera galvu velos redzeet uz mieta.

CRDI Reģ.: 10.01.2008
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Kāpēc braukt ar +10, ja ērtāk, patīkamāk, ekonmiskāk un baudāmāk ir braukt ar +0 ?

Varbūt, ka pusnobrukušai Merivai tas ir ekonomiskāk, man piemēram ekonomiskāk ir braukt +10 pēc GPS.... Tā lūk...

Un nejauc jēdzienu "nepareizi izvēlēts ātrums" ar "pārsniegts ātruma ierobežojums"..... Jefiņš....

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

CRDI rakstīja:

VWfans rakstīja: Kāpēc braukt ar +10, ja ērtāk, patīkamāk, ekonmiskāk un baudāmāk ir braukt ar +0 ?

Varbūt, ka pusnobrukušai Merivai tas ir ekonomiskāk, man piemēram ekonomiskāk ir braukt +10 pēc GPS.... Tā lūk...

Un nejauc jēdzienu "nepareizi izvēlēts ātrums" ar "pārsniegts ātruma ierobežojums"..... Jefiņš....

Tu laikam velc uz to, ka Tev ir dīzeļauto ar sešpakāpju mehānisko ātrumkārbu. Piemēram, Ford-Kuga ar 2 litru dīzeļmotoru. Šādam auto tāpat kā citiem 85-90 km/h ir ļoti ekonomisks ātrums, jo var jau stabili braukt sestajā pārnesumā.

recluse Reģ.: 04.01.2003
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja:

CRDI rakstīja:

VWfans rakstīja: Kāpēc braukt ar +10, ja ērtāk, patīkamāk, ekonmiskāk un baudāmāk ir braukt ar +0 ?

Varbūt, ka pusnobrukušai Merivai tas ir ekonomiskāk, man piemēram ekonomiskāk ir braukt +10 pēc GPS.... Tā lūk...

Un nejauc jēdzienu "nepareizi izvēlēts ātrums" ar "pārsniegts ātruma ierobežojums"..... Jefiņš....

Tu laikam velc uz to, ka Tev ir dīzeļauto ar sešpakāpju mehānisko ātrumkārbu. Piemēram, Ford-Kuga ar 2 litru dīzeļmotoru. Šādam auto tāpat kā citiem 85-90 km/h ir ļoti ekonomisks ātrums, jo var jau stabili braukt sestajā pārnesumā.

Kkā nesaskan liecības. pats esi rakstījis, ka pārslēdzies pie 2.5-3 tk apgriezieniem, kā tad pēc Tavas teorijas pie 90 var slēgt sestajā? Par griezes un jaudas līkņu lietderīgo diapazonu laikam pat nav jēgas diskutēt. Slavenais 2.5TDi V6 pie 90 sestajā ne sūda nevilka.

Un braucot ar 85-90km/h Tu palielini satiksmes bīstamību, jo tas ir zem fūres 89-92km/h vidējā.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti