kruīzkontrole

EDMUNDSS Reģ.: 14.12.2003

Nevaru saprast kas pa figņu notiek ieliekot kruīzu uz 70 ir Ok,bet kā uz 100 tā viņš man krītas nost uz 80-85 vai vispār atslēdzas.kāda varētu būt problēma moška te kāds varētu padalīties.Ak jā mazda 626 2001g 2.0 meh kārb. paldies

 
EDMUNDSS Reģ.: 14.12.2003
0 0 Atbildēt

ŠIEM GAN FANTĀZIJA STRĀDĀ UZ VISIEM 100%

Maija_Eskuella rakstīja: Tak Latvijā atļautais ātrums ir 90 un SCC (smart cruise control) no ceļa raidītājiem to uztver (līdzīgi kā tom toms) un neļauj vairāk par 90 braukt, bet Lietuvā drīkst uz 130 - tur vajadzētu strādāt.

kaksis-Značit tavējai ir jaunās paaudzes Wi-Fi sensors.

kliks-Nevarētu būt ka uzlikti pārāk lieli ripuļi un tādēļ auto ar ACC pats nomet līdz legāli ierobežotam ātrumam?

Ātrumu droši vien nosaka sensors salona spogulī pēc tā, kā mušas sitas pret priekšējo stiklu. Uzliekot uz logu slauķa mazu ķūninga elementu - spoilerīti - mušas lido pāri un apčakarē sensoru. Tā ka - ķeries pie darba!!!

edgars80 Reģ.: 03.08.2004
0 0 Atbildēt

es būt domāt, ka Tavs acc ir saistīts ar kondišku-klimatu, vai kas Tev tur ir!

bogy Reģ.: 14.10.2004
0 0 Atbildēt

EDMUNDSS rakstīja: Kaksis rakstīja: ....

RES/ACC

..lai atgrieztos pie tēmas.

Kādas krāsas (zilu, zaļu vai rozā) dzesēšans šķidrumu vajag pieliet 2000.gada busam ja iedegas orandžā lampiņa, ka līmenis pa mazu.

Bundulī škidrums ir pakšā apakšā un krāsa nav nosakāma.

Mans nav ķīmiķis, bet no krāsaino šķidrumu sastāva likās, ka viena pamatviela visiem un varētu būt arī po.., bet ja nu tomēr sanāk ķīselis?

Maija_Eskuella Reģ.: 07.04.2005
0 0 Atbildēt

bogy rakstīja:

EDMUNDSS rakstīja: Kaksis rakstīja: ....

RES/ACC

..lai atgrieztos pie tēmas.

Kādas krāsas (zilu, zaļu vai rozā) dzesēšans šķidrumu vajag pieliet 2000.gada busam ja iedegas orandžā lampiņa, ka līmenis pa mazu.

Bundulī škidrums ir pakšā apakšā un krāsa nav nosakāma.

Mans nav ķīmiķis, bet no krāsaino šķidrumu sastāva likās, ka viena pamatviela visiem un varētu būt arī po.., bet ja nu tomēr sanāk ķīselis?

Ir po. Visi vienādi.

EDMUNDSS Reģ.: 14.12.2003
0 0 Atbildēt

saulespuķu eļļa būs toč labāk un lietderīgāk.

Maija_Eskuella Reģ.: 07.04.2005
0 0 Atbildēt

bogy rakstīja:

EDMUNDSS rakstīja: Kaksis rakstīja: ....

RES/ACC

..lai atgrieztos pie tēmas.

Kādas krāsas (zilu, zaļu vai rozā) dzesēšans šķidrumu vajag pieliet 2000.gada busam ja iedegas orandžā lampiņa, ka līmenis pa mazu.

Bundulī škidrums ir pakšā apakšā un krāsa nav nosakāma.

Mans nav ķīmiķis, bet no krāsaino šķidrumu sastāva likās, ka viena pamatviela visiem un varētu būt arī po.., bet ja nu tomēr sanāk ķīselis?

www.lmgtfy.com/...

No pirmā linka: www.radiators.lv/...

Ar ko atšķiras - tosols, antifrīzs un kūlants?

Tosols - dzesēšanas šķidrums zilganzaļā krāsā, kuru gandrīz kā vienīgo dzesēšanas šķidrumu lietoja līdz 1990. gadam. Par cik lielākais vairums dzesēšanas sistēmas bija gatavotas no kapara vai misiņa, tosola sastāvā, pēc GOST standartiem, ir aktīvās vielas, kuras kavē apkaļķošanās procesu uz kapara radiatora sieniņām, bet ir arī tādas vielas kā nitrīti, amīni un fosfāti, kuras nelabvēlīgi iedarbojas uz alumīnija un vieglā sakausējuma dzesēšanas sistēmām, tās saēdot.

Atcerieties, ka dzesēšanas šķidruma krāsa nenosaka tā kvalitāti, bet gan ļauj atšķirt, piemēram, no dzeramā ūdens, vai dažādiem citiem šķidrumiem!!!

Pēdējo 12 gadu laikā automašīnu parks ir būtiski mainījies. Līdz ar mašīnbūves attīstību ir mainījušies arī dzesēšanas sistēmas tehnoloģijas un materiāli, kuriem tika izgudroti speciāli dzesēšanas šķidrumi. Kopš 1992. gada pēc auto ražotāju pieprasījuma sāka ražot dzesēšanas šķidrumu, kuru mēs šodien pazīstam kā antifrīzs (Antifreeze NAP-free).

Antifrīzs - dzesēšanas šķidrums tumši zilā vai zaļā krāsā. Antifrīza pamatsastāvā ir Monoetilēnglikols un kā piedevas parasti tiek izmantoti silikāti un triasoli. Tas nesatur nitrītus, amīnus un fosfātus. Šis jaunais dzesēšanas šķidrums nodrošina motoriem un dzesēšanas sistēmām labāku aizsardzību pret koroziju, optimālāku siltuma emisiju, ļauj ātri uzsildīties dzinējam līdz normālai darba temperatūrai, kā arī tā lietošanas termiņi dzesēšanas sistēmās ir garāki. Arīdzan tas ir mazāk bīstams apkārtējai videi un mūsu veselībai. Dzesēšanas šķidrums sistēmā ir jāmaina ik pēc 2-3 gadiem.

Sākot ar 2000. gadu auto ražotāji ir radījuši un piedāvā pasaules tirgū automašīnas ar tiešās iesmidzināšanas dzinējiem. Šie dzinēji attīsta lielākas jaudas un bieži vien strādā ekstremālākos apstākļos. Šim nolūkam tika radīti jaunas paaudzes dzesēšanas šķidrumi - kūlanti (tulk. no angļu val. - Coolant), kurus izmanto mašīnrūpnīcas visā Eiropā un daudzās citās pasaules valstīs.

Kūlants - parasti ir gaiši zaļā vai sarkanā krāsā, tas nesatur nitrītus, amīnus, fosfātus, silikātus un borātus (Coolant NAPSB-free), nodrošinot nevainīgu aizsardzību pret koroziju un sistēmas aizkaļķošanos visiem dzinējā un dzesēšanas sistēmā lietotajiem materiāliem. Veiksmīgi izstrādātā ķīmiskā formula nodrošina optimālu dzesēšanu pie lielāka darba spiediena un ievērojami paaugstina dzesēšanas sistēmā vārīšanās temperatūru līdz +120°C. Kūlanta lietošanas laiks ir ievērojami garāks - 5 gadi un tas ir paredzēts 150.000km.

Izvēloties dzesēšanas šķidrumu savam auto, viennozīmīgi lētāk un pareizāk ir lietot jaunās paaudzes materiālus. Lai nodrošinātu antifrīza vai kūlanta pareizu darbību būtu jāatkaļķo un jāizskalo visa dzesēšanas sistēma. Tam nepieciešams speciāls skalotājs (pie mums nopērkams), ko ielej vecajā sistēmā un brauc 50 km vai liek mašīnai 10 min. darboties tukšgaitā. Pēc tam izlej ārā veco šķidrumu un iepilda jauno. Šī procesa laikā jābūt vaļā salona apsildes radiatoram.

Maija_Eskuella Reģ.: 07.04.2005
0 0 Atbildēt

Te vēl viens viedoklis: www.yr.lv/...

Nelejiet man tosolu! Man vajag antifrīzu!

Ko gan tas patiesībā nozīmē un ar ko šie tehniskie šķidrumi atšķiras?

Laikam jāsāk ar to,ka šie abi šķidrumi ir bāzēti uz etilēnglikola bāzes un tiem ir kādas 20 praktiski vienādas pretputošanas, berzi un koroziju, kā arī vārīšanos samazinošu piedevu, kā arī ūdens un krāsviela. Vārds \"tosols\" ir zināms tikai bijušajā padomijā, bet nez kapēc ārzemēs ir tikai \"Anti-freeze\". Jocīgi, vai tad viņiem tosola nav? Tiesa gan, kādreiz padomju laikos bija gan tosols, gan antifrīzs. Tikai to laiku antifrīzs, kurš vēl pavisam nesen tika liets \"Ikarusu\" dzesēšanas sistēmās bija veidots uz spirta bāzes, bija dzerams, bet pēc 100 gramu izdzeršanas varēja arī nepamosties, jo spirts bija metilspirts, kurš kā zināms, nav īpaši veselībai draudzīgs.

Tātad. Nu, kur tad ir tā radikālā atšķirība, ja jau vairākus gadus arī tosola sastāvā tiek iekļautas tās pašas alumīnija pretkorozijas piedevas, kuras antifrīza sastāvā? Atbilde ir vienkārša-galvenā atšķirība ir krāsvielā, jo tā iemesla pēc, ka patērētāji aizvien pieprasa \"zaļo\" dzesēšanas šķidrumu, vietējie ražotāji pievieno produktam vai nu zilo krāsvielu un tosola etiķeti vai arī zaļo un etiķeti, uz kuras rakstīts \"Anti-freeze\".

Jā, bet vēl ir ārzemēs ražotais rozā antifrīzs! Ar ko tas atšķiras, izņemot kā ar to, ka tiek reklamēts kā ĪPAŠI alumīnija radiatoriem draudzīgs? Galvenokārt ar ūdens koncentrāciju tajā un līdz ar to ar sasalšanas temperatūru, kura parasti ir 18 grādi zem celsija. Par šo konkrētā toso...ēeee...antifrīza īpašību derētu padomāt pirms to lietot mūsu klimatiskās zonas apstākļos.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

āāāāāāāāāāāaaaaa kūlants

Mazāk tādus tizlus raksteļus lasīt un linkus peistot, vēl citi padomās, ka tās muļķības, kas tur ir sarakstītas, ir patiesība

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja: Tas taču skaidrs-ja iedegas oranža lampiņa, jāpielej oranžs šķidrums.

Hmm, kādā krāsā jālej, ja auto par šo nepieciešamību paziņo teksta formā?

Vakar pat nācās lūgt padomu grāmgājējiem - auto paziņoja "STOP FOR FUEL" - bet kā lai zinu, vai viņš dīzeli vai benzīnu grib???

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Sretsked rakstīja: Tas taču skaidrs-ja iedegas oranža lampiņa, jāpielej oranžs šķidrums.

Hmm, kādā krāsā jālej, ja auto par šo nepieciešamību paziņo teksta formā?

Vakar pat nācās lūgt padomu grāmgājējiem - auto paziņoja "STOP FOR FUEL" - bet kā lai zinu, vai viņš dīzeli vai benzīnu grib???

būtu jābūt pokui kādu kannu ieliek bagažniekā

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

msh

15.07.2009 13:21

āāāāāāāāāāāaaaaa kūlants

Mazāk tādus tizlus raksteļus lasīt un linkus peistot, vēl citi padomās, ka tās muļķības, kas tur ir sarakstītas, ir patiesība

.................................................

Vispaar tur ir stipri daudz neprecizitaashu )) Un es veselus

vairaak kaa 15 gadus apguvu shiis ziniibas, domaaju , ka kaut ko zinu ... Principaa jau viss ir stipri vienkaarshaak, zila vai zalja dzeseeshanas shkjidruma kraasa paarsvaraa liecina par t.s. "tradicionaalo receptuuru". Tagad plashi razhotajiem modernajiem shkjidrumiem ar organisko skaabju piedevaam pamataa ir pienjemta oranzha kraasa, vieglaak identificeet. Savaa starpaa vinjus nav veelams jaukt, razhotaaji neiesaka iespeejamaas radikaali dazhaado piedevu reakcijas deelj. Nu te, ja esoshaa shkjidruma kraasa nav nosakaama, tieshaam, labaak nomainiit visu to zampu Jo, ja piedevas ir "izstraadaajushaas" pilniibaa, etileenglikols kljuust par visai agresiivu shkjidrumu, iipashi alumiinija sakauseejumiem un gumijaam. Modernie (oranzhie) dzseeshanas shkjidrumi kalpo ieveerojami ilgaak , nekaa "tradicionaalie".

Starp citu, TOSOL, TOSOL-M un liidziigie ir tie pashi tradicionaalie, vien pashaa Krievijaa arii regulaari uz "krutkaam" uzraujas - eksistee tikai dazhas razhotnes, kuraam ir tiesiibas legaali izmantot sho tirdznieciibas marku!

Teoreetiski veel var uzrautis uz propileenglikola baazes antifriizu, bet normaali tie mazumtirdznieciibaa nenonaak, izmanto galvenokaart smagajaa tehnikaa. Toties jaukt ar etileenglikola baazes shkjidrumiem nedriikst - nav prognozeejama kristalizaacijas temperatuura shaadam maisiijumam!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti