Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Riteņu balansēšana

Dzēsts lietotājs Reģ.: 25.11.2024

jugasvilli rakstīja: Tā kā neesmu diži tehnisks cilvēks, radās jautājums.

Nomainīju autiņam apavus, tobiš, noliku gulēšanai vasaras R17 un uzliku ziemas R16. Vai ir riteņi jābalansē? Stūre nepurina (līdz 140 km/h pamēģināju, ātrāk pa slapjo ceļu neriskēju).

Cik saproti, esi pārskrūvējis riteņus komplektācijā, nevis mainījis riepas. Mana atbilde - ja ripo gludi, tad gaumes jautājums. Es pārbalansētu, ņemot vērā, ka tas necik daudz nemaksā. Bet tas vairāk tādēļ, ka braukāju garus gabalus un negribētu sasniegt kritisko "purināšanas" brīdi, esot tālos ceļos. Ja braukā tikai uz vietas, neko nenokavēsi - ja sāksi just, ka parādās disbalanss, aizbruksi nobalansēt.

 
1 2 3 4 5 6 7 8
Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Sābiem visi ļitaki ir apzeltīti un ar dimanta uzrakstiem "saab"? Jeb vai tev princips neļauj pirkt kaut ko lietotu? Un kādiem jārodas pārsteigumiem ar skrūvju skrūvēšanu?

P.N. No bleķa diskiem lido nost safisti kalpaki un tādi lai droši lido.

Kur pārdod nenojātus lietotus? Un ne jebkurus - man tomēr vizuālais izskats ir svarīgāks par pāris latu ietaupījumu.

Un laikam jau nekad nēesi redzējis salauztas/saliektas riteņatslēgas. Un vēl jo mazāk procesu, kā tas notiek, ja reiz vari pajautāt par pārsteigumiem.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Seene rakstīja:

Pagājušais gadsimts ir beidzies pirms nu jau gandrīz 9 gadiem. Laiks mosties. Riteņu pārsrūvēšanai un piekares diagnostikai mūsdienās izmanto pacēlāju. Un balansēšanai elektronisko stendu. Protams, ja tev tuva ir folklora un sentēvu metodes, vari gulēt zem sava auto un dziedāt tautasdziesmas ejot uz mežu pēc lāpstas kāta. Bet es tomēr labāk izvēlēšos lāpstu ar stiklšķiedras kātu.

Vēl aizmirsi piebilst ka elektroniku diagnosticē ar kompi.

P.N. Kur aiziet tevis piesauktā "specializēšanās", mēs varam pavērot rietumos - truli cilvēki kuri ārpus savas specialitātes maz ko jēdz un pa savu specialitāti arī bieži vien maz ko jēdz Vismaz ar mašīnu apkopi saistītajās un ar datoriem saistītajās specialitātēs, par citās nozarēs esošām ačgārnībām tautiešu stāsti tik ļoti nav iekrituši prātā.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

brmbrmm rakstīja:

Tu pārprati. Tas bija adresēts bobcat, lai gan, šķiet, līdzīga nievājošā attieksme un izteiciens par infantīliem tizleņiem pieder seenem.

Citātu lūdzu....

Atvaino, būšu kļūdījies - pie vainas mobilās operas mini tizlais skats, tāpēc jau rakstīju, ka \"šķiet\". Tomēr palieku pie tā, ka manāma augstprātība no Tavas puses.

Patiesais autors šim \"man nav jaaciesh no citu infantiluma un tizluma\" bija Dark_Side: www.iauto.lv/... , kas, manuprāt, nemaz neapjauš ko pateicis.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Kur pārdod nenojātus lietotus? Un ne jebkurus - man tomēr vizuālais izskats ir svarīgāks par pāris latu ietaupījumu.

Un laikam jau nekad nēesi redzējis salauztas/saliektas riteņatslēgas. Un vēl jo mazāk procesu, kā tas notiek, ja reiz vari pajautāt par pārsteigumiem.

Ņem un meklē. Priekš kam ir ss.lv un tamlīdzīgas vietas? Vēl ir arī cilvēki kas no ārzemēm ved ļitakus - man liekas ka labus bēū audī ļitakus varēja pa 150-200 ls dabūt

Salauztas un saliektas riteņatslēgas neesmu redzējis. Laikam vēl viens iemesls skrūvēt pašam - ja es ar savu svaru pieskrūvēju, tātad pēc tam ar savu svaru man būs arī jāvar atskrūvēt Kaut gan pēc idejas pat ar pistoli uz stiprāko nevar tik stipri piešaut lai pēc tam nevarētu ar rokām atskrūvēt

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Pagājušais gadsimts ir beidzies pirms nu jau gandrīz 9 gadiem. Laiks mosties. Riteņu pārsrūvēšanai un piekares diagnostikai mūsdienās izmanto pacēlāju. Un balansēšanai elektronisko stendu. Protams, ja tev tuva ir folklora un sentēvu metodes, vari gulēt zem sava auto un dziedāt tautasdziesmas ejot uz mežu pēc lāpstas kāta. Bet es tomēr labāk izvēlēšos lāpstu ar stiklšķiedras kātu.

Vēl aizmirsi piebilst ka elektroniku diagnosticē ar kompi.

P.N. Kur aiziet tevis piesauktā "specializēšanās", mēs varam pavērot rietumos - truli cilvēki kuri ārpus savas specialitātes maz ko jēdz un pa savu specialitāti arī bieži vien maz ko jēdz Vismaz ar mašīnu apkopi saistītajās un ar datoriem saistītajās specialitātēs, par citās nozarēs esošām ačgārnībām tautiešu stāsti tik ļoti nav iekrituši prātā.

Par trulumu taisnība. Bet gulēšana ar melnu muti zem mašīnas vai tulznu uzberšana ar zarainu lāpstas kātu noteikti arī nav pareizie risinājumi.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Kur pārdod nenojātus lietotus? Un ne jebkurus - man tomēr vizuālais izskats ir svarīgāks par pāris latu ietaupījumu.

Un laikam jau nekad nēesi redzējis salauztas/saliektas riteņatslēgas. Un vēl jo mazāk procesu, kā tas notiek, ja reiz vari pajautāt par pārsteigumiem.

Ņem un meklē. Priekš kam ir ss.lv un tamlīdzīgas vietas? Vēl ir arī cilvēki kas no ārzemēm ved ļitakus - man liekas ka labus bēū audī ļitakus varēja pa 150-200 ls dabūt

Salauztas un saliektas riteņatslēgas neesmu redzējis. Laikam vēl viens iemesls skrūvēt pašam - ja es ar savu svaru pieskrūvēju, tātad pēc tam ar savu svaru man būs arī jāvar atskrūvēt Kaut gan pēc idejas pat ar pistoli uz stiprāko nevar tik stipri piešaut lai pēc tam nevarētu ar rokām atskrūvēt

Nu redz - pats nosauci apakšējo cenu - 150Ls. Un tas ir bez garantijas ka nebūs defektu. Ar to pietiek riepu montāžai 5 gadiem - lai ar vienu auto nobrauktu vēl ilgāk, ir jābūt īpašai mīlestībai pret to. Man tādas nav.

Par pieskrūvešanu un atskrūvēšanu ar savu svaru gan esi kļūdījies. Pēc pusgada skrūve, kaut labi ieeļļota, atskrūvējama būs ar lielāku spēku, nekā tā tika pieskrūvēta. Lielākā atšķirība pneimatiskajai atslēgai ir iespēja skrūvēt nevis ar lielu vienmērīgu spēku, bet īsiem asiem triecieniem. Un tā kā laikam vienmēr esi skrūvējis riteņus pats, varu pateikt, ka skrūves arī servisā vienmēr tiek pievilktas līdz galam ar parasto, nevis pneimatisko atslēgu, lai varētu kontrolēt pievilkšanas spēku.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja:

Seene rakstīja:

brmbrmm rakstīja:

Tu pārprati. Tas bija adresēts bobcat, lai gan, šķiet, līdzīga nievājošā attieksme un izteiciens par infantīliem tizleņiem pieder seenem.

Citātu lūdzu....

Atvaino, būšu kļūdījies - pie vainas mobilās operas mini tizlais skats, tāpēc jau rakstīju, ka "šķiet". Tomēr palieku pie tā, ka manāma augstprātība no Tavas puses.

Patiesais autors šim "man nav jaaciesh no citu infantiluma un tizluma" bija Dark_Side: www.iauto.lv/... , kas, manuprāt, nemaz neapjauš ko pateicis.

Saprotu, ko gribi teikt, bet tā vairāk ir pretreakcija uz tiem, kas ar putām uz lūpām apgalvo, ka visu darīt pašam un vienmēr un visur taupīt ir pareizais variants. Izasi manu pirmo komentāru šajā tēmā - nedomāju, ka tajā būtu jebkas augstprātīgs vai vienīgi savējo pareizo viedokli aizstāvošs.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Nu redz - pats nosauci apakšējo cenu - 150Ls. Un tas ir bez garantijas ka nebūs defektu. Ar to pietiek riepu montāžai 5 gadiem - lai ar vienu auto nobrauktu vēl ilgāk, ir jābūt īpašai mīlestībai pret to. Man tādas nav.

Par pieskrūvešanu un atskrūvēšanu ar savu svaru gan esi kļūdījies. Pēc pusgada skrūve, kaut labi ieeļļota, atskrūvējama būs ar lielāku spēku, nekā tā tika pieskrūvēta. Lielākā atšķirība pneimatiskajai atslēgai ir iespēja skrūvēt nevis ar lielu vienmērīgu spēku, bet īsiem asiem triecieniem. Un tā kā laikam vienmēr esi skrūvējis riteņus pats, varu pateikt, ka skrūves arī servisā vienmēr tiek pievilktas līdz galam ar parasto, nevis pneimatisko atslēgu, lai varētu kontrolēt pievilkšanas spēku.

Ja tu tā to ņem, tad apakšējais ceņņiks droši var būt sotaks un vēl zemāk

Nu labi, vajadzēs nedaudz lielāku spēku - palekšos mazliet augstāk

Tā kā tu laikam nekad neesi lietojis pistoli, painformēšu ka tā spēka kontrole notiek ieslēdzot attiecīgu pievilkšanas spēku Tajā servisā, kurā vienu laiku bik pastrādāju, neviens ar atslēgām nespēlējās. Protams, ja baigi gribas kaut ko kontrolēt, tad neviens neliedz lietot dinamometrisko atslēgu - vadoties pēc autodatas parastos tirkšķus vispār varētu izmantot vienīgi atskrūvēšanai un visas skrūves jāvelk ar dinamometrisko

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

Nez kāpēc gan tomēr viņi dzīvo labāk, atpūšas un ir daudz smaidīgāki, nekā tie, kuri visu prot un var paši... bet beigās apliek pakaļkājas

Nu labi, tad novēlu tev labu atpūtu gaidot avārijas dienestu Domāju ka pats saproti par kuru tavu stāstu patlaban domāju

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

Ne,nesapratu gan.

Žēl. Tu laikam biji tas kam piederēja tas stāsts par drošekļu izbliešanu vācijas viesnīcā.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Nu labi, vajadzēs nedaudz lielāku spēku - palekšos mazliet augstāk

Un nolauzīsi skrūvi... Lai būtu ar ko pačakarēties nākamo dienu. Tas tā pie apsveramajiem plusiem visu darīt pašam.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Un nolauzīsi skrūvi... Lai būtu ar ko pačakarēties nākamo dienu. Tas tā pie apsveramajiem plusiem visu darīt pašam.

Trīs gadu laikā neesmu nolauzis nevienu skrūvi. Ja sābam bez speciālista klātbūtnes lūzt nost skrūves, laiks domāt par markas vai vismaz mašīnas maiņu

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Un nolauzīsi skrūvi... Lai būtu ar ko pačakarēties nākamo dienu. Tas tā pie apsveramajiem plusiem visu darīt pašam.

Trīs gadu laikā neesmu nolauzis nevienu skrūvi. Ja sābam bez speciālista klātbūtnes lūzt nost skrūves, laiks domāt par markas vai vismaz mašīnas maiņu

Atslābsti, es arī neesmu nevienu skrūvi nolauzis. Bet to, kā gudrīši "pagarina" atslēgu ar trubu vienā pusē un to izdara gan esmu pieredzējis. Un ļoti labi zinu, ka ieteikumu pielikt krustiskajai atslēgai pagarinājumu abās pusēs un atskrūvēt pa diviem, lai skrūvi nelauztu bet grieztu, būtu uztvēruši kā lielāko aizvainojumu savai mākai.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Ja tu tā to ņem, tad apakšējais ceņņiks droši var būt sotaks un vēl zemāk

ss cenas, droši, ka uzstādītas, paredzot tirgošanos:

1. Izskatās ok priekš ziemas, Ls 119: www.ss.lv/...

2. Te 100 Ls ar visām riepām, bet diski jāpārlako: www.ss.lv/...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Atslābsti, es arī neesmu nevienu skrūvi nolauzis. Bet to, kā gudrīši "pagarina" atslēgu ar trubu vienā pusē un to izdara gan esmu pieredzējis. Un ļoti labi zinu, ka ieteikumu pielikt krustiskajai atslēgai pagarinājumu abās pusēs un atskrūvēt pa diviem, lai skrūvi nelauztu bet grieztu, būtu uztvēruši kā lielāko aizvainojumu savai mākai.

Pasaki labāk kas jādara lai to trubu vajadzētu - jāskrūvē skrūves ar safistu vītni? Jāizjāj vispirms vītne stupicā?

Kāds sakars vienai trubai ar laušanu? Man liekas ka to trubu kustina atskrūvēšanas virzienā nevis kaut kādā šķērsvirzienā Krusts ir diezgan tizls veidojums, tādai nelielai atslēgai, kādas VAG vismaz pirms desmit gadiem un vēl senāk deva līdzi mašīnām nav absolūti nekādas vainas - atskrūvēt var un vietu arī maz aizņem.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja:

2. Te 100 Ls ar visām riepām, bet diski jāpārlako: www.ss.lv/...

Jākrāso nevis jālako

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja:

msh rakstīja:

Ja tu tā to ņem, tad apakšējais ceņņiks droši var būt sotaks un vēl zemāk

ss cenas, droši, ka uzstādītas, paredzot tirgošanos:

1. Izskatās ok priekš ziemas, Ls 119: www.ss.lv/...

2. Te 100 Ls ar visām riepām, bet diski jāpārlako: www.ss.lv/...

Nu tie pirmie vēl tā neko... Bet otrie (BEZ riepām starp citu) gan nemaz neizskatās adekvāti. Bet tas nemaina faktu, ka mani apmierina esošie diski un iespēja pašam tos neskrūvēt

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Te nu mēs atgriežamies pie apsiekalotās tēmas par radzēm polijā. Tur gan visi centās apgalvot, ka radzes uz asfalta bremzē ideāli... Un braukšana atbilstoši apstākļiem ir ļoti laba lieta, ko visiem vajadzētu ievērot. Tikai tas nekādi nenozīmē, ka man sava dzīve būtu jāpakārto TAVIEM apstākļiem, t.i. vasaras riepām uz ledus, un ziemā jāaizmirst par normālu pārvietošanos ar auto.

Nez tas Polijas topics absolūti nefis -neesmu šķiet pat tajā ielūkojies Es zinu kam, kad un kādas riepas man ir vajadzīgas, nevis tādēļ ka santīms "jāpamīlē" utml. Tiesa varētu jau teikt kādēl Rīgai neiegādājos parastās ziemenes - bet zin katreiz kad velc uz laukiem mainīt jamās uz šipiem - prikola nav.

P.S. ledu tu šeit veltīgi piesauc - ja būs ledus lielākā daļa ziemeņu nebūs ne ar ko labākas par vasarenēm uz plika ledus - pārbaudīc !!! Šipenes - jā ar tām gan ir starpība !!!

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Pasaki labāk kas jādara lai to trubu vajadzētu - jāskrūvē skrūves ar safistu vītni? Jāizjāj vispirms vītne stupicā?

Kāds sakars vienai trubai ar laušanu? Man liekas ka to trubu kustina atskrūvēšanas virzienā nevis kaut kādā šķērsvirzienā Krusts ir diezgan tizls veidojums, tādai nelielai atslēgai, kādas VAG vismaz pirms desmit gadiem un vēl senāk deva līdzi mašīnām nav absolūti nekādas vainas - atskrūvēt var un vietu arī maz aizņem.

Piemēram, mainot zapasku uz ceļa, jāieskrūvē nedaudz smilšaina skrūve...

Trubai ir vistiešākais sakars ar laušanu - atskrūvēšanas virziens ir ROTĀCIJA, bet trubai tiek pielikts TAISNVIRZIENA spēks. Un skrūve ir tā, kas šajā gadījumā viec šī spēka pārnešanu. Vienā pusē pielikts spēks papildus vēl rada lieku berzi, kas paņem ļoti lielu daļu no tā. To māca pamatskolas fizikā...

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja:

Nez tas Polijas topics absolūti nefis -neesmu šķiet pat tajā ielūkojies Es zinu kam, kad un kādas riepas man ir vajadzīgas, nevis tādēļ ka santīms "jāpamīlē" utml. Tiesa varētu jau teikt kādēl Rīgai neiegādājos parastās ziemenes - bet zin katreiz kad velc uz laukiem mainīt jamās uz šipiem - prikola nav.

P.S. ledu tu šeit veltīgi piesauc - ja būs ledus lielākā daļa ziemeņu nebūs ne ar ko labākas par vasarenēm uz plika ledus - pārbaudīc !!! Šipenes - jā ar tām gan ir starpība !!!

Iegādāties divus ziemas riepas komplektus cilvēkam, kam ir regulāra vajadzība braukt apstākļos, kur radzes ir vajadzīgas nekādi nebūtu prātīga. Tāpat arī nolietotu bezradžu riepu pirkšana cilvēkam, kas kvalitatīvas lameļu riepas nevar atļauties.

Tomēr tikpat muļķīgi ir pirkt radžotas riepas cilvēkam, kas braukā tikai pa Rīgu, tikai tādēļ, ka tas ir "kruta". Vai vēl vairāk - pēc tam sūdzēties, ka ļaunie Poļi (vai Vācieši u.t.t.) neļauj ar tādām braukt.

Un par ziemas un vasaras riepām uz ledus tev nebūs taisnība. Ir ļoti būtiska starpība. Vasaras riepas jau šobrīd zemās temperatūras dēļ slīd pat pa slapju asfaltu.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Otrs variants- paņem sev \"pačotnākus\" ļitakus uz 17\" un vecos lieto ziemai: www.ss.lv/...

Kas interesanti - \"Pašlaik stāv virsū vēl uz autiņa, bet tirgoju, jo vajadzīga nauda ziemas diskiem un riepām\".

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nez Seene ar riteņu skrūvēm nekad nav bijusi problēma atskrūvēt ( protams skrūvēju pats). Bet lai dabūtu skºūvi stāvoklī ka jamo var nolauzt ar "pagarinātu" atslēgu - vot ko nu neesmu redzējis to nu neesmu. Es esmu pat Toyotai papildrāmja līdz nemaņai norūsējušas skrūves (kam diametrs apmeºam tads pat kā riteņu skrūvēm (M10 vai pat leilākas) atskrūvējis ar pagarinātu (speciālu) atslēgu, un nekas nav nolūzis. M4 M5 - tās gan ir lūzušas kā špickas arī ar visparastāko atslēgu - tiesa man ir aizdoma par atšķirīgu metāla kvalitati katrā no šiem "mezgliem".

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja: Otrs variants- paņem sev "pačotnākus" ļitakus uz 17" un vecos lieto ziemai: www.ss.lv/...

Kas interesanti - "Pašlaik stāv virsū vēl uz autiņa, bet tirgoju, jo vajadzīga nauda ziemas diskiem un riepām".

Nu man nemaz neliekas "pačotnāk" katrām sliedēm vilkties pāri kā gliemezim un vēl vairāk domāt par Latvijas lieliskajām bedrēm. Tā ka 17" nekādi neinteresē. Un tas arī nekādi man nesamazinās izdevumus Un tieši tāpat arī nemainīs nevēlēšanos skrūvēt pašam.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Nez Seene ar riteņu skrūvēm nekad nav bijusi problēma atskrūvēt ( protams skrūvēju pats). Bet lai dabūtu skºūvi stāvoklī ka jamo var nolauzt ar "pagarinātu" atslēgu - vot ko nu neesmu redzējis to nu neesmu. Es esmu pat Toyotai papildrāmja līdz nemaņai norūsējušas skrūves (kam diametrs apmeºam tads pat kā riteņu skrūvēm (M10 vai pat leilākas) atskrūvējis ar pagarinātu (speciālu) atslēgu, un nekas nav nolūzis. M4 M5 - tās gan ir lūzušas kā špickas arī ar visparastāko atslēgu - tiesa man ir aizdoma par atšķirīgu metāla kvalitati katrā no šiem "mezgliem".

Kā jau teicu, pats neesmu lauzis. Iespējams, ja ka tikai apstākļu sakritība un tā skrūve, kas tika nolauzta manā klātbūtnē, bija aizlauzta jau iepriekš, iebraucot kādā bedrē. Bet esmu redzējis ne vienu vien auto, kas braukā apkārt ar četrām skrūvēm piecu vietā, jo ielauzto gabalu neviens pat nav pacenties dabūt ārā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

...

Un par ziemas un vasaras riepām uz ledus tev nebūs taisnība. Ir ļoti būtiska starpība. Vasaras riepas jau šobrīd zemās temperatūras dēļ slīd pat pa slapju asfaltu.

OK pieņemu tavu viedokli! Taču pagājušgad speciāli pamēģīnāju kā tas izskatās laukos kad mainīju savas TOYO Proxes uz šīpenēm (Laikam Yokohama) un blakus bija pieejama tikko no salona Škoda ar parastām ziemenēm. Tipa uz apledojuša lauku ceļa atkusnī - kas tās TOYO lietus riepas kas ziemenes uz Skodas - var teikt ar ABS bremzēt bezjēdzīgi (ar domu pedālis gºīdā un ļauj lai ABS dara darbu), kamēr ar šīpiem ... domāju nav jāstāsta.

P.S. Protams pastrādājot ar kāju un ātrumkloķi ABS vietā - nobremzēt nav problēma.

1 2 3 4 5 6 7 8
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti