Sorry, ne to nocitēju
Vai nevar pēc gaumes: gribu - balansēju, negribu - dzeru...
Sorry, ne to nocitēju
Vai nevar pēc gaumes: gribu - balansēju, negribu - dzeru...
Ei nu, jokupēteri! Vai tad nebij tā, ka disks centrējas uz viduča?
Ja disks balstītos un centrētos tikai uz skrūvēm, tad, braucot pa bedrēm, ar laiku var palikt bez skrūvēm un finālā bez riteņa!
====================
Centreeshanaas uz vidus atveres ir tikai centreeshanaas - tur vienmeer ir vismaz 1/10 mm shkjirbas, citaadi tu to disku uz rumbas nemaz nedabuutu virsuu Un centreeshana uz vidus nav shkjeerslis diska sabojaashanai ar sekaam - vai tad neesi redzeejis ritenju diskus, kuri "paarmaukushies" paari skruuvju galvaam / uzgriezhnjiem? Kaa reiz taadas paarvilkshanas sekas!
Yetti
tik salīdzinot slodzes, Maskaviešus varētu salīdzināt ar Daewoo Tico...
=========================
Absoluutas muljkjiibas. Disku stiprinaajums bez vidus centreejuma bija arii visiem GAZ vieglajiem auto, ieskaitot Chaikas, vieglajiem ZIL utt.. Par citviet pasaulee sastopamajiem i nerunaasim, par mikrinjiem RAF arii ne
Stiprinaajums "tikai uz skruuveem" neprasa speciaalas skruuves vai uzgriezhnjus, diska konstrukciju gan - konusam diskaa jaabuut garaakam, resp. diska materiaalam attieciigajaa vietaa biezaakam vai speciaali formeetam. "Atspershaibas" lomu teerauda disku gadiijumaa speelee pats disks, kursh skruuves vietaa atsperiigi deformeejas. Vieglmetaala disku gadiijumaa skruuvi notur tikai berze starp abiem konusiem. Ja baisi interesee, var pamekleet webaa infu, atsleegvaards "Jornsen Reimpell" - vaacu inzhenieris, kura graamatas jau gadu desmitiem ir maaciibu literatuura auto nozares studentiem ...Man diemzheel vinja graamatas krievisko tulkojumu "Amortizatori, shini, koljosa" nozaga Bet principaa vinjam ir vesela seerija graamatu zem kopiiga nosaukuma "Fahrwerkstechnik". Patieshaam interesantas ...
Crankshaft rakstīja: "Atspershaibas" lomu teerauda disku gadiijumaa speelee pats disks, kursh skruuves vietaa atsperiigi deformeejas.
Tam pašam ZAZam disks ir gluži plakans, nekā atsperīga tur nav.
Kā jau Tu teici par centru - diskam tas ir lielāka diametra par stupicu, lai vispār varētu dabūt virsū, tas pats ar skrūvēm /uzgriežņīem. Urbums diskā ir lielāks par skrūves diametru ne tikai par desmitdaļu , bet vairāk. Konuss ir vienīgais variants kā panākt, lai disks attiecībā pret stupicu nekustās , nekustina skrūves - resp, lai skrūves netricina vaļā.
Manam Citroen Xsara Picasso arī diskiem nebija vidus cauruma - tikai 5 skrūves. Šī iemesla dēļ bija gandrīz neiespējami atrast smukus neoriģinālos lietos diskus.
Centis_Nuudele
Tam pašam ZAZam disks ir gluži plakans, nekā atsperīga tur nav.
=====================
Taa bija konstruktoru kljuuda , zinaama jau kopsh ZAZ razhoshanas uzsaakshanas. Kopaa ar diska materiaalu, taa biezumu, pareizaak sakot "plaanumu", tas arii noveda pie biezhiem disku defektiem. Bija pat remonta veids, kad paari shpiljkas caurumam uzmetinaaja teerauda plaaksniiti un konusu no jauna veidoja tajaa Citu variantu ta krievu laikos nebij ...
Conqueror rakstīja:
Tagad toties ir iegādāta dinamometriskā atslēga, lai šaubīgos gadījumos sevi ierobežotu.
tas ir svarīgi, ja pievelk riteņa skrūves vairāk par ražotāja ieteikto, tad ar katru reizi ar vien vairāk tiek izplēstas diska skrūvju caurumu vietas un disks sāk ļurkāties, arī tas ir viens no iemesliem nekomfortablai braukšanai, sīkai trīcei apmēram 80- 110 km/st robežās, riteņu balansēšana to izlabot nevar, disks ir sabojāts.
Crankshaft rakstīja: Ei nu, jokupēteri! Vai tad nebij tā, ka disks centrējas uz viduča?
Ja disks balstītos un centrētos tikai uz skrūvēm, tad, braucot pa bedrēm, ar laiku var palikt bez skrūvēm un finālā bez riteņa!
====================
Centreeshanaas uz vidus atveres ir tikai centreeshanaas - tur vienmeer ir vismaz 1/10 mm shkjirbas, citaadi tu to disku uz rumbas nemaz nedabuutu virsuu Un centreeshana uz vidus nav shkjeerslis diska sabojaashanai ar sekaam - vai tad neesi redzeejis ritenju diskus, kuri "paarmaukushies" paari skruuvju galvaam / uzgriezhnjiem? Kaa reiz taadas paarvilkshanas sekas!
Princips par to 1/10 šķirbas starp diska centru un stupciu ir loģisks, taču piem. mana auto diskiem (lietie,oriģinālie modeļa lietie) nav pat tik mazas šķirbas, tobiš- uzliekam disku-pievelkam to ar skrūvēm ( ar skrūvēšanas palīdzību uzpiežam uz stupicas, jo gandrīz visā skrūvju pieskrūvēšanas gaitā tās ir jāksurūvē ar atslēgu, jo ar rokām uzkrūvēt skrūves nav iespējams) un tad kad disku gribam ņemt nost - atskrūvējam skrūves, a disku no stupicas noņemt ar rokām nevar, pat izkustināt nevar, ir nedaudz jāpadauza ar kaut ko smagnēju pa diska iekšejo plakni-tādējādi nodaudzot disku nost no stupicas.
Auto mazda 626, stupica 59,6mm, disks mazdu oriģinālais, ražotājs MSW (principā disks tāds pats kā 80-to gadu 5-er bmw un jaguāriem)
ValdisM
Princips par to 1/10 šķirbas starp diska centru un stupciu ir loģisks, taču piem. mana auto diskiem (lietie,oriģinālie modeļa lietie) nav pat tik mazas šķirbas, tobiš- uzliekam disku-pievelkam to ar skrūvēm
===================
Jaa, ir taadi auto, bet vispaar no shaadas seezhas censhas izvairiities, jo zinaamos apstaakljos ir iespeejams, ka viss paarveershas par "vienu gabalu". Bez tam nevajadzeetu aizmirst katrreiz viegli ieziest kontakta virsmas ar uudensdroshu smeervielu, kaut vai "litolu"! Literatuura: "Pielaides un seezhas"
ValdisM rakstīja:
Princips par to 1/10 šķirbas starp diska centru un stupciu ir loģisks, taču piem. mana auto diskiem (lietie,oriģinālie modeļa lietie) nav pat tik mazas šķirbas, tobiš- uzliekam disku-pievelkam to ar skrūvēm ( ar skrūvēšanas palīdzību uzpiežam uz stupicas, jo gandrīz visā skrūvju pieskrūvēšanas gaitā tās ir jāksurūvē ar atslēgu, jo ar rokām uzkrūvēt skrūves nav iespējams) un tad kad disku gribam ņemt nost - atskrūvējam skrūves, a disku no stupicas noņemt ar rokām nevar, pat izkustināt nevar, ir nedaudz jāpadauza ar kaut ko smagnēju pa diska iekšejo plakni-tādējādi nodaudzot disku nost no stupicas.
Auto mazda 626, stupica 59,6mm, disks mazdu oriģinālais, ražotājs MSW (principā disks tāds pats kā 80-to gadu 5-er bmw un jaguāriem)
Nu tad maini to, kas tev tur ir greizs, diskus vai stupicas. Manam A80 šitā ar ļitakiem bija uzkrītoši vienam ritenim, kur disku varēja tikai piešaut un lai noņemtu bija jāpasit ar kūvaldu. Citiem riteņiem tā nebija. Būtu tas A80 palicis, gan jau būtu piemeklējis un samainījis stupicu.
alumiinijs ljoti labi piecepas pie blekja.
te Edgaram80 buutu ko teikt ka uz ledus trases nekaa to ripuli nevareeja nodauziit nost
vnk uzsmeeree solidoli/litolu(citu smeeri) uz stupicas,plaani/plaani. i nekas nebuus jaadauza.
taapat uz skruuves uznesiet plastisko ziedi.
ak jaa Edgaram80 blekjis piecepaas pie blekja... kur nu veel ja tas buutu al
? vai riteņu skrūves var smērēt ar kādu smēri, piem solidolu?
did33 rakstīja: ? vai riteņu skrūves var smērēt ar kādu smēri, piem solidolu?
Labāk jau vara smēri.
Arī uz stupicas var uzsmērēt, lai pavasarī nav jāmokās ar diska noņemšanu
Sretsked rakstīja: Ja tu tādu kaut kur dabūsi,zied droši.
netiršos, bet vai solidols ir deficīts?
Solidols ir vai katrā celtniecības bodē un katrā vismazākajā DUSā, maksā kapeikas.
Var un vajag smērēt, bet tikai ar Solidolu (jo tas nebaidās mitruma) vai ŠRUSu smēri (melno, ar grafīta piedevu - miroņgalvām). Droši ļoti plānā kārtiņā var nosmērēt arī to vietu uz kuras disks piespiežas, bet ar kaut ko jānoņem visi pārpalikumi. Jābūt mikroskopiskai kārtiņai.
Mainot riteņus pavasarī būs dikti vieglāk noņemt tos.
Par diskiem bez vidus cauruma - nezinat, kur šādu riteņus var nobalansēt Rīgā?
Bez vidus cauruma reti kurā riepu servisā to var izdarīt. Esmu aptaujājis daudzus riepu servisus.
Cik zinu to var izdarīt Laneksā un Veho.
Laneksā viņi vienmēr pačīkst, ka viņiem iekārta redz man par godu jāregule un kas tik vien vēl neesot par neērtībām.
Zinat vēl kādas vietas?
Sretsked rakstīja: Tad jau jājautā- kas ir solidols....
Smēre Solidols, ko cilvēce pazīst kopš tiem laikiem kad vēl auto nebija izgudrots!
Солидол
Seene rakstīja: Tomēr tikpat muļķīgi ir pirkt radžotas riepas cilvēkam, kas braukā tikai pa Rīgu, tikai tādēļ, ka tas ir "kruta".
Paskatamies ārā pa logu. Pagaidam policijas statistiku. Un radžu riepu pretinieki var ar putām uz lūpām stāstīt par nagloto riepu sliktajām īpašībām šodienas un rītdienas braukšanas apstākļos.
Un jebkurš radžu pretinieka arguments ir sakaujams ar vienu argumentu. Viena izglābta dzīvība, viena nenotikusi sadursme, viena laikā sabremzēšanās atsver visus pārējos radžu radītos mīnusus…
Vot…
Sretsked rakstīja: Tad jau jājautā- kas ir solidols....
solid oil - bieza(cieta) eļļa. Tātad jebkāda smēre, kaut vai sviests
uupis rakstīja:
Un jebkurš radžu pretinieka arguments ir sakaujams ar vienu argumentu.
Jābrauc ir atbilstoši apstākļiem un riepu iespējām un nebūs neviens jāsakauj . 4x4 arī visādi ir pārāks bezceļos, bet tomēr bremzē kā parasts auto. No radžotām riepām dziļā sniegā tāpat diža starpība nav un gumijas sastāvs arī nav tas, ja tās būtu tik izteikti pārākas, tad taču tikai tādas vien pārdotu.
Ne nu šodien ar savu RWD Fordu un XZ cik vecām M+S - diezgan intrsanti bija iesākt braukt, bet visu izbraucu, arī kupenas, arī paugurus. Bet kad braucu mājup gan noķēru nepatīkamu momentu - nevarēju nogriezties uz vajadzīgo ceļa galu Mārupē - slīdēja kā smērēts - nācās nogriezties nākamajā krustojumā.
nomiks rakstīja: Manam Citroen Xsara Picasso arī diskiem nebija vidus cauruma - tikai 5 skrūves. Šī iemesla dēļ bija gandrīz neiespējami atrast smukus neoriģinālos lietos diskus.
Esmu laikam Jamulejs Tups - bet kas traucē izmest tepīlos diskus bez centra cauruma un uzlikt jebkurus lietos ar centra caurumu un dekoratīvo kalpaciņu uz tā?
Riteņu balansēšana
jugasvilli rakstīja: Tā kā neesmu diži tehnisks cilvēks, radās jautājums.
Nomainīju autiņam apavus, tobiš, noliku gulēšanai vasaras R17 un uzliku ziemas R16. Vai ir riteņi jābalansē? Stūre nepurina (līdz 140 km/h pamēģināju, ātrāk pa slapjo ceļu neriskēju).
Cik saproti, esi pārskrūvējis riteņus komplektācijā, nevis mainījis riepas. Mana atbilde - ja ripo gludi, tad gaumes jautājums. Es pārbalansētu, ņemot vērā, ka tas necik daudz nemaksā. Bet tas vairāk tādēļ, ka braukāju garus gabalus un negribētu sasniegt kritisko "purināšanas" brīdi, esot tālos ceļos. Ja braukā tikai uz vietas, neko nenokavēsi - ja sāksi just, ka parādās disbalanss, aizbruksi nobalansēt.