Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Riteņu balansēšana

Dzēsts lietotājs Reģ.: 25.11.2024

jugasvilli rakstīja: Tā kā neesmu diži tehnisks cilvēks, radās jautājums.

Nomainīju autiņam apavus, tobiš, noliku gulēšanai vasaras R17 un uzliku ziemas R16. Vai ir riteņi jābalansē? Stūre nepurina (līdz 140 km/h pamēģināju, ātrāk pa slapjo ceļu neriskēju).

Cik saproti, esi pārskrūvējis riteņus komplektācijā, nevis mainījis riepas. Mana atbilde - ja ripo gludi, tad gaumes jautājums. Es pārbalansētu, ņemot vērā, ka tas necik daudz nemaksā. Bet tas vairāk tādēļ, ka braukāju garus gabalus un negribētu sasniegt kritisko "purināšanas" brīdi, esot tālos ceļos. Ja braukā tikai uz vietas, neko nenokavēsi - ja sāksi just, ka parādās disbalanss, aizbruksi nobalansēt.

 
1 2 3 4 5 6 7 8
Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: blakus bija pieejama tikko no salona Škoda ar parastām ziemenēm.

Nu te jau arī iemesls, kapēc es rakstīju par KVALITATĪVĀM lameļu riepām. Lētā gala "parastās" ziemenes (vai vissezonu) patiešām nav laba izvēle. Tad gan labāk radzes. Tādas var izvēlēties, ja esi pārliecināts, ka vari atļauties auto slidenās dienās atstāt mājās. Vai arī pieredzējuši šoferi, kam ir maz naudas, bet liela vajadzība braukt kaut vai uz to pašu poliju.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja: Nu man nemaz neliekas "pačotnāk" katrām sliedēm vilkties pāri kā gliemezim un vēl vairāk domāt par Latvijas lieliskajām bedrēm.

Tas gan, paziņa, kuram bija tāds pat saab, pirmajā sezonā, neuzmanīgi (a varbūt tieši normāli, ierasti) braukdams, dabūja nomainīt trīs no četrām 17" vasarenēm. Dārgs prieks.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja:

Seene rakstīja: Nu man nemaz neliekas "pačotnāk" katrām sliedēm vilkties pāri kā gliemezim un vēl vairāk domāt par Latvijas lieliskajām bedrēm.

Tas gan, paziņa, kuram bija tāds pat saab, pirmajā sezonā, neuzmanīgi (a varbūt tieši normāli, ierasti) braukdams, dabūja nomainīt trīs no četrām 17" vasarenēm. Dārgs prieks.

Tieši tā. Man pilnīgi pietiek ar 16" riepu cenu. Un sākumā biju domājis par otriem diskiem un 15" riepām ziemai - līdz brīdim, kad uzzināju, ka tas nav iespējams.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Nez Seene ar riteņu skrūvēm nekad nav bijusi problēma atskrūvēt ( protams skrūvēju pats). Bet lai dabūtu skºūvi stāvoklī ka jamo var nolauzt ar "pagarinātu" atslēgu - vot ko nu neesmu redzējis to nu neesmu. Es esmu pat Toyotai papildrāmja līdz nemaņai norūsējušas skrūves (kam diametrs apmeºam tads pat kā riteņu skrūvēm (M10 vai pat leilākas) atskrūvējis ar pagarinātu (speciālu) atslēgu, un nekas nav nolūzis. M4 M5 - tās gan ir lūzušas kā špickas arī ar visparastāko atslēgu - tiesa man ir aizdoma par atšķirīgu metāla kvalitati katrā no šiem "mezgliem".

Atausa atmiņā stāsts par attālu radinieku, kas savulaik (padomju laikos) traktoram nolauza 2 riteņu skrūves - pats bija bifeļa lielumā, spēka netrūka, atslēga arī ar pusotrmetrīgu pagarinātāju, tikai pēc otrās sāka skatīties, un izrādījās kreisā vītne

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Trubai ir vistiešākais sakars ar laušanu - atskrūvēšanas virziens ir ROTĀCIJA, bet trubai tiek pielikts TAISNVIRZIENA spēks. Un skrūve ir tā, kas šajā gadījumā viec šī spēka pārnešanu. Vienā pusē pielikts spēks papildus vēl rada lieku berzi, kas paņem ļoti lielu daļu no tā. To māca pamatskolas fizikā...

Nu tad aizver to pamatskolas grāmatu, kur viss pārsvarā izklāstīts ideālajos apstākļos un paņem rokā riteņu atslēgu Tev vēlamo ideālo rotācijas kustību diemžēl var iedot tikai ar pistoli. Ko nu - ja riepa būs caura, ejakulēsies uz servisu?

P.N. Līdz šim gadījies redzēt vienu nolauztu riteņu skrūvi - muteres golfmašīnai servisā pēc riepu maiņas pieskrūvējot nolūza skrūve , atlikumu izskrūvēja tāpat.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Nu tad aizver to pamatskolas grāmatu, kur viss pārsvarā izklāstīts ideālajos apstākļos un paņem rokā riteņu atslēgu Tev vēlamo ideālo rotācijas kustību diemžēl var iedot tikai ar pistoli. Ko nu - ja riepa būs caura, ejakulēsies uz servisu?

P.N. Līdz šim gadījies redzēt vienu nolauztu riteņu skrūvi - muteres golfmašīnai servisā pēc riepu maiņas pieskrūvējot nolūza skrūve , atlikumu izskrūvēja tāpat.

Es riteņu atslēgu esmu paņemis rokā. Bet vai tu fizikas grāmatu esi? Tepat jau pirms brīža pieminēju, kā vēlamo rotācijas kustību VAR iedot arī ar atslēgu, ne tikai pistoli.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja:

Atausa atmiņā stāsts par attālu radinieku, kas savulaik (padomju laikos) traktoram nolauza 2 riteņu skrūves - pats bija bifeļa lielumā, spēka netrūka, atslēga arī ar pusotrmetrīgu pagarinātāju, tikai pēc otrās sāka skatīties, un izrādījās kreisā vītne

Nepiemini, pats uz šitā joka esmu uzķēries. Tad gan man bija 14 gadi - līdz ar to nebija īpašas iespējas risināt šo jautājumu no spēka pozīcijām - nācās vien domāt. Un izdomāju jau ar - kopā ar iemeslu. Kreisā vīne ir tikai vienā pusē - tā, lai neliela diska "staigāšana" abās pusēs skrūves pievilktu ciešāk. Tās pie viena arī pārdomām jaunietim, kas lielākas skrūves par muteres golfmašīnu nav redzējis un domā, ka atskrūvēt vienmēr būs tikpat viegli kā pieskrūvēt

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

brmbrmm rakstīja:

Atausa atmiņā stāsts par attālu radinieku, kas savulaik (padomju laikos) traktoram nolauza 2 riteņu skrūves - pats bija bifeļa lielumā, spēka netrūka, atslēga arī ar pusotrmetrīgu pagarinātāju, tikai pēc otrās sāka skatīties, un izrādījās kreisā vītne

Nepiemini, pats uz šitā joka esmu uzķēries. Tad gan man bija 14 gadi - līdz ar to nebija īpašas iespējas risināt šo jautājumu no spēka pozīcijām - nācās vien domāt. Un izdomāju jau ar - kopā ar iemeslu. Kreisā vīne ir tikai vienā pusē - tā, lai neliela diska "staigāšana" abās pusēs skrūves pievilktu ciešāk. Tās pie viena arī pārdomām jaunietim, kas lielākas skrūves par muteres golfmašīnu nav redzējis un domā, ka atskrūvēt vienmēr būs tikpat viegli kā pieskrūvēt

Man gan sekmējās ar spēka pielietošanu - vispirms vairākkārtīgi tika nolauztas mopēda galvas skrūves (M6 vītne), tām sekoja vēl citas, bet vislielākais abloms bija nolaužot mocim kloķenes galu (vītnes daļu) - un visas tika nolauztas pievelkot pa daudz, aiz centības.

Tagad toties ir iegādāta dinamometriskā atslēga, lai šaubīgos gadījumos sevi ierobežotu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

WALA rakstīja:

P.S. ledu tu šeit veltīgi piesauc - ja būs ledus lielākā daļa ziemeņu nebūs ne ar ko labākas par vasarenēm uz plika ledus - pārbaudīc !!! Šipenes - jā ar tām gan ir starpība !!!

Nu šis gan ir varens atzinums. Pasaki, kā te lai neņirdz, nu ?

NU tak smejies vesels - nav tak žēl

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja:

Man gan sekmējās ar spēka pielietošanu - vispirms vairākkārtīgi tika nolauztas mopēda galvas skrūves (M6 vītne), tām sekoja vēl citas, bet vislielākais abloms bija nolaužot mocim kloķenes galu (vītnes daļu) - un visas tika nolauztas pievelkot pa daudz, aiz centības.

Tagad toties ir iegādāta dinamometriskā atslēga, lai šaubīgos gadījumos sevi ierobežotu.

Es šo savukārt ātri izmācijos uz velosipēda skrūvēm, kas sākas šķiet ar M3. Kā kādreiz patika ķimerēties gar veļukiem, tā tagad ar auto.

ValdisM Reģ.: 09.11.2005
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Kaut gan pēc idejas pat ar pistoli uz stiprāko nevar tik stipri piešaut lai pēc tam nevarētu ar rokām atskrūvēt

Var!

Vēl kā var.

Man vieni loši bija tā pieskrūvējuši, ka dabūju mājās uz atslēgas likt resnu 1,5m garu trubu un 2atā ar tēvu griezt vaļā. Skrūves trakšķēja (brīnums ka neko nesalauzām), Vēl lielāka jeba bija ar aizmugures riepām-auto svars tur mazāk, pat strādājošā roķene nespēja turēt0ritenis gāja uz rinķi, dabūju ķieģeļus iespiest riepās.

Pēc tau jau uzzināju, ka es nebiju vienīgais kam tā pievilka, tajā vasarā bija n-tie gadījumi kad uz ar evakuatoru uz servisu atveda auto ar nolaistu riepu, un auto siamnieks lamādamies prasīja noņemt riteņi un arī apmaksāt evakuatora pakalpojumus.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Kur tad veļļukam ir M3? Uz spieķiem, vai?

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja: Kur tad veļļukam ir M3? Uz spieķiem, vai?

Spieķiem ir 2. Ar 3 tajā laikā, kad kā šķiet WALA skrūvēja veļļuku, bija pieskrūvētas rokas bremzes u.c. tamlīdzīgas figņas.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Es riteņu atslēgu esmu paņemis rokā. Bet vai tu fizikas grāmatu esi? Tepat jau pirms brīža pieminēju, kā vēlamo rotācijas kustību VAR iedot arī ar atslēgu, ne tikai pistoli.

Tu garantē ka tu ar savu roku piedod tikai rotācijas kustību?

P.N. Jā, pareizi, atskrūvēšanas spēks ir lielāks - pievelku uzkāpjot uz atslēgas, atskrūvēju palecoties

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

nez, neesmu redzejis vel labas originalaas atslegas. Voyageram vispaar salociju divas, izmetu araa. taa VAG atsleega arii suuc, isa un nav taisnais lenjkis, izluzt malas vinjai. iepirku ieksh DEPO proline 60cm atslegu katram auto, vel labu labu mucinju un bedu nezinu. pie sezonas mainjas vienmeer vara smeeri vitnee un uz konusa un vienmeer var visu atskruveet labi. piemineetie sludinajumi ar diskiem... dabaa cenas var atrast vel zemaakas.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Tu garantē ka tu ar savu roku piedod tikai rotācijas kustību?

P.N. Jā, pareizi, atskrūvēšanas spēks ir lielāks - pievelku uzkāpjot uz atslēgas, atskrūvēju palecoties

Veidā, ko iepriekš aprakstīju, ir iespējams piedot pamatā rotācijas kustību, ar nebūtisku laušanu. Bet tev, lēkājot pa atslēgu, LIELĀKĀ daļa enerģija aiziet laušanai.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

Tagad toties ir iegādāta dinamometriskā atslēga, lai šaubīgos gadījumos sevi ierobežotu.

tas ir svarīgi, ja pievelk riteņa skrūves vairāk par ražotāja ieteikto, tad ar katru reizi ar vien vairāk tiek izplēstas diska skrūvju caurumu vietas un disks sāk ļurkāties, arī tas ir viens no iemesliem nekomfortablai braukšanai, sīkai trīcei apmēram 80- 110 km/st robežās, riteņu balansēšana to izlabot nevar, disks ir sabojāts.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Conqueror rakstīja:

Tagad toties ir iegādāta dinamometriskā atslēga, lai šaubīgos gadījumos sevi ierobežotu.

tas ir svarīgi, ja pievelk riteņa skrūves vairāk par ražotāja ieteikto, tad ar katru reizi ar vien vairāk tiek izplēstas diska skrūvju caurumu vietas un disks sāk ļurkāties, arī tas ir viens no iemesliem nekomfortablai braukšanai, sīkai trīcei apmēram 80- 110 km/st robežās, riteņu balansēšana to izlabot nevar, disks ir sabojāts.

Ei nu, jokupēteri! Vai tad nebij tā, ka disks centrējas uz viduča?

Ja disks balstītos un centrētos tikai uz skrūvēm, tad, braucot pa bedrēm, ar laiku var palikt bez skrūvēm un finālā bez riteņa!

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja: Ei nu, jokupēteri! Vai tad nebij tā, ka disks centrējas uz viduča?

Ja disks balstītos un centrētos tikai uz skrūvēm, tad, braucot pa bedrēm, ar laiku var palikt bez skrūvēm un finālā bez riteņa!

Kādreiz PSRS ražoja tādu auto Moskvič-412, AZLK-2140, IŽ-2715 utt.

Tam auto riteņa disku vidus caurums nebija aplis, un centrējās diski tikai uz 5 skrūvēm. Nav gadījies dzirdēt, ka tāpēc kāds būtu palicis bez skrūvēm un bez riteņa.

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Nu kas tur speciāls..

koniski uzgriežņi, tāpat kā koniskas skrūves citām ķerrām...atsperšaibas vai šplintes tak nav, kaut kā jānodrošina pret atskrūvēšanos, ne?

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Ja jums baigi interesē varu piešķirt pētniecības nolūkiem vienu moskviča riteni un sauju ar skrūvēm. tilta nav.

Yetti Reģ.: 28.11.2007
0 0 Atbildēt

Centis_Nuudele rakstīja: ...

Kādreiz PSRS ražoja tādu auto Moskvič-412, AZLK-2140, IŽ-2715 utt.

Tam auto riteņa disku vidus caurums nebija aplis, un centrējās diski tikai uz 5 skrūvēm. Nav gadījies dzirdēt, ka tāpēc kāds būtu palicis bez skrūvēm un bez riteņa.

tik salīdzinot slodzes, Maskaviešus varētu salīdzināt ar Daewoo Tico...

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Yetti rakstīja:

Centis_Nuudele rakstīja: ...

Kādreiz PSRS ražoja tādu auto Moskvič-412, AZLK-2140, IŽ-2715 utt.

Tam auto riteņa disku vidus caurums nebija aplis, un centrējās diski tikai uz 5 skrūvēm. Nav gadījies dzirdēt, ka tāpēc kāds būtu palicis bez skrūvēm un bez riteņa.

tik salīdzinot slodzes, Maskaviešus varētu salīdzināt ar Daewoo Tico...

Ir ķerras ar 6 vai 8 riteņu skrūvēm.....

Centrs jau nepalīdz pārvadīt lielāku griezes momentu.

Savulaik zapiņam - atceries kāds bija centrs? ap 150mm, 4 skrūves, un tikpat sakarā ar mīksto diska materiālu urbumi izļurkājās ,uzgriežņa konuss atdūrās pret stupicu, ritenis sāk ļurkāties utt,...

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Gachs rakstīja: 7lapas atbildot uz jautājumu "Vai ziemas riepu komplekts jāpārbalansē riepas?"

iauto users, U did it again!

Kāmēr vēl nav 100, tikmēr var!

drags Reģ.: 15.10.2003
0 0 Atbildēt

Centis_Nuudele rakstīja:

Yetti rakstīja:

Centis_Nuudele rakstīja: ...

Kādreiz PSRS ražoja tādu auto Moskvič-412, AZLK-2140, IŽ-2715 utt.

Tam auto riteņa disku vidus caurums nebija aplis, un centrējās diski tikai uz 5 skrūvēm. Nav gadījies dzirdēt, ka tāpēc kāds būtu palicis bez skrūvēm un bez riteņa.

tik salīdzinot slodzes, Maskaviešus varētu salīdzināt ar Daewoo Tico...

Ir ķerras ar 6 vai 8 riteņu skrūvēm.....

Centrs jau nepalīdz pārvadīt lielāku griezes momentu.

Savulaik zapiņam - atceries kāds bija centrs? ap 150mm, 4 skrūves, un tikpat sakarā ar mīksto diska materiālu urbumi izļurkājās ,uzgriežņa konuss atdūrās pret stupicu, ritenis sāk ļurkāties utt,...

3

1 2 3 4 5 6 7 8
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti