Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Elektroauto

GB12 Reģ.: 29.03.2011

Nu, tā, kungi, auto nozarē par šo tēmu sāk runāt arvien vairāk. Īpaši šajā laikā, kad degviela kļūst arvien nepanesami dārgāka.

Dažiem droši vien ir zināms, ka ir atvēlēti līdzekļi no valsts puses elektromobiļu iegādei - subsīdijām 50% apmērā no auto cenas (ne vairāk kā 13000 LVL), kā arī infrastruktūras veidošanai.

Tad nu speram vaļā visu, ko par šo tēmu domājam... Droši vien, spams saturēs vairāk kā par tēmu, bet, nu, neko darīt...

 
1 2 3 4 5 6 7 8
msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

DekstersFF rakstīja:

Finišā kurš ir priekšā?

Tas, kura lielākā jauda un garākais motora darbības diapazons lielākos ātrumos sāk kaut ko nozīmēt. Tas piemērs bija izņemts no viena ķīseļspeciālista apgalvojuma par tēmu, nu ķipa apgalvojuma ka ķīselis nemērā rullē, proti ka 2.5 TDI var uztaisīt tā, ka dragreisā turas čipsotam UrS4/UrS6 priekšā līdz kādiem 170 km. Pieņemu ka tas jau ir ātrums pie kura tam dīzelim sāk kristies griezes moments un kārbā arī izbeigties robi ko pārslēgt

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Ā, un vispār - parasti kaut kā visur elektroauto patīkamo dinamiku skaidro ar to, ka tas, parasti ne pārāk iespaidīgais griezes momenta cipars sākas no 0 rpm. Man patika viģiks, kur bija uzfilmēta kvartāla apbraukšana ar GM EV1 - sākot braukt riepas smuki kauca

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

x_rays rakstīja:

Es nezinu, kaa ir jabrauc lai priimuss apestu 18l uz 100. Normali braucot vinjsh neko daudz vairak kaa 6l nerij. Tas pie tam jauktaa rezhiimaa. Ja domaa par ekonomiju, var paterinju ari zemak nodziit. Pats drizak nekad muzhaa ar primusu reali braucis neesi.

Jauktā rezīmā jau nerij... Tieši tur hibrīdam ir vislielākās priekšrocības. "Normāli" ir relatīvs jēdziens - kas nu kuram skaitās normāli. 18l uz 100km var dabūt, ja pēc izbraukšanas no tankštelles pedāli neatlaiž no grīdas, kamēr bāka sausa. Aķis ir izbraukts sauss jau iepriekš un šujmašīnmotors dabū strādāt ar pilnu jaudu.

Tikmēr mans 3.0 dīzelis ir jāierobežo elektroniski un virs 11l uz 100 km nav paceļams, lai arī auto ir smagāks un ar sliktāku aerodinamiku. Bet ierobežotājs nostrādā par kādiem 40km/h aiz Prīmusam ar tukšu aķi sasniedzamās robežas...

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Lai paātrinātos vajag Zs, lai pēc tam ātrumu noturētu - Nm.

Es gan esmu dzirdējis tieši pretēju apgalvojumu un realitāte to pierāda. Vai arī tomēr ražotāji visu laiku jauc griezes momentu un jaudu un tam turbodīzelim, kas paiet garām manam audī, ir nevis vairāk ņūtonmetru, bet lielāka jauda?

Kura realitāte tev to pierāda? Tev kā lauku puisim vajadzētu tomēr zināt, ka MTZ-80 sauc par "80" tādēļ, ka tam ir tik vien kā 80Zs. Pamēģini ar divreiz jaudīgāku 160Zs mašīnu pavilkt trīskorpusu arklu Un pēc tam paej garām savam audī ar traktoru

Nm ir spēks, ko var izlietot visdažādākajā veidā. Līdz zināmai robežai var mēģināt celt dinamiku, transmisijā palielinot apgriezienus. Tikai šo risinājumu ierobežo materiālu izturība - padomā, cik sver traktora kārba vai cik maksā F1 kārba. Vecum vecais izvēles princips - piedāvājumā ir viegla, izturīga un lēta kārba - izvēlies jebkurus divus parametrus. Visi trīs vienlaicīgi nav iespējami.

amiz Reģ.: 05.12.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

GB12 rakstīja:

Gauss rakstīja: Par zaudēto dinamiku vispār nerunāsim.

Kādu zaudēto dinamiku? Ar cik elektroautomobiļiem esi vispār braucis? Tavuprāt, 280 Nm (Leaf) ir maza dinamika?

Kāds sakars griezes momentam ar dinamiku?

Sakars ir tieši tik tiešs kā to apraksta 2. Ņūtona likums pielietots rotacijas kustības gadījumā.

hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/...

x_rays Reģ.: 22.04.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

x_rays rakstīja:

Es nezinu, kaa ir jabrauc lai priimuss apestu 18l uz 100. Normali braucot vinjsh neko daudz vairak kaa 6l nerij. Tas pie tam jauktaa rezhiimaa. Ja domaa par ekonomiju, var paterinju ari zemak nodziit. Pats drizak nekad muzhaa ar primusu reali braucis neesi.

Jauktā rezīmā jau nerij... Tieši tur hibrīdam ir vislielākās priekšrocības. "Normāli" ir relatīvs jēdziens - kas nu kuram skaitās normāli. 18l uz 100km var dabūt, ja pēc izbraukšanas no tankštelles pedāli neatlaiž no grīdas, kamēr bāka sausa. Aķis ir izbraukts sauss jau iepriekš un šujmašīnmotors dabū strādāt ar pilnu jaudu.

Tikmēr mans 3.0 dīzelis ir jāierobežo elektroniski un virs 11l uz 100 km nav paceļams, lai arī auto ir smagāks un ar sliktāku aerodinamiku. Bet ierobežotājs nostrādā par kādiem 40km/h aiz Prīmusam ar tukšu aķi sasniedzamās robežas...

Tu taa brauc ar savu dizeli, kaa apraksti? Pie tam hibridam taa braucot bacholi tukshu neizdosies izbraukt, jo visu laiku laadees klaat. Hibridam akji var nosedinaat tikai braucot ar tukshu baaku uz ljipektriibu vien, bet tur nu arii vajag ipashas prata spejas, lai ko tadu izpilditu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Kura realitāte tev to pierāda? Tev kā lauku puisim vajadzētu tomēr zināt, ka MTZ-80 sauc par "80" tādēļ, ka tam ir tik vien kā 80Zs. Pamēģini ar divreiz jaudīgāku 160Zs mašīnu pavilkt trīskorpusu arklu Un pēc tam paej garām savam audī ar traktoru

Nm ir spēks, ko var izlietot visdažādākajā veidā. Līdz zināmai robežai var mēģināt celt dinamiku, transmisijā palielinot apgriezienus. Tikai šo risinājumu ierobežo materiālu izturība - padomā, cik sver traktora kārba vai cik maksā F1 kārba. Vecum vecais izvēles princips - piedāvājumā ir viegla, izturīga un lēta kārba - izvēlies jebkurus divus parametrus. Visi trīs vienlaicīgi nav iespējami.

A huļi pirksts ar krānu jāsalīdzina? 80 zirguspēki ir tādēļ, ka liels zemapgriezienu motors, kurš augstāk nav pārāk labi spējīgs iegriezties un tāpēc tā jauda ir tāda, kāda tā ir, zato konstrukcija ir atbilstoša lai tie ņūtonmetri sāktos zemu jo zemu.

Un vispār, ar tā tava piemēra jaudu nebūs kā ar veco S-90 jaudu, tikai uz otru pusi?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

x_rays rakstīja:

Tu taa brauc ar savu dizeli, kaa apraksti? Pie tam hibridam taa braucot bacholi tukshu neizdosies izbraukt, jo visu laiku laadees klaat. Hibridam akji var nosedinaat tikai braucot ar tukshu baaku uz ljipektriibu vien, bet tur nu arii vajag ipashas prata spejas, lai ko tadu izpilditu.

Brauc gan - neesi pamanījis ka viņam patīk atvilkt pa bāņiem?

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: ka liels zemapgriezienu motors, kurš augstāk nav pārāk labi spējīgs iegriezties un tāpēc tā jauda ir tāda, kāda tā ir,

Geograf

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Ā, un vispār - ja "hibrīds" asociē ar prīmusu, nu tad nah tādus hibrīdus - ar atbilstoša izmēra fofāgena ražojumu ar dīzeli var dabūt tādus pašus patēriņus, tikai ar kudiž labāku dinamiku. Saprastu ja vēl būtu kā vecais honda insight, kur vismaz neiešana ir kompensēta ar baudāmi mazu patēriņu

Ozz Reģ.: 25.11.2002
0 0 Atbildēt

vai man vienam liekas ka Teslas bundža ir no sāba nolaizīta?

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

x_rays rakstīja:

Tu taa brauc ar savu dizeli, kaa apraksti? Pie tam hibridam taa braucot bacholi tukshu neizdosies izbraukt, jo visu laiku laadees klaat. Hibridam akji var nosedinaat tikai braucot ar tukshu baaku uz ljipektriibu vien, bet tur nu arii vajag ipashas prata spejas, lai ko tadu izpilditu.

Jā, braucu gan... Ne jau Latvijā, protams. Bet laikam nespēj saprast, ka hibrīdam var gan aķi tukšu izbraukt, ja neatlaiž pedāli no grīdas - šamējais tērē vairāk, nekā motors spēj pieražot - hibrīds jau tamdēļ ir domāts, lai lielu patēriņu kompensētu no aķa un pēc tam pieražotu, kamēr stāvi pie krustojuma. Bet ja brauc ilgstoši pa bāni, auto tā arī nesagaida iespēju papildināt aķi un paliek tikai uz tās enerģijas, ko spēj saražot motoriņš. Un to arī pēc labākās sirdsapziņas dara - pārgriežot šujmašīnu ārpus jebkādas efektivitātes robežām.

x_rays Reģ.: 22.04.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

x_rays rakstīja:

Tu taa brauc ar savu dizeli, kaa apraksti? Pie tam hibridam taa braucot bacholi tukshu neizdosies izbraukt, jo visu laiku laadees klaat. Hibridam akji var nosedinaat tikai braucot ar tukshu baaku uz ljipektriibu vien, bet tur nu arii vajag ipashas prata spejas, lai ko tadu izpilditu.

Jā, braucu gan... Ne jau Latvijā, protams. Bet laikam nespēj saprast, ka hibrīdam var gan aķi tukšu izbraukt, ja neatlaiž pedāli no grīdas - šamējais tērē vairāk, nekā motors spēj pieražot - hibrīds jau tamdēļ ir domāts, lai lielu patēriņu kompensētu no aķa un pēc tam pieražotu, kamēr stāvi pie krustojuma. Bet ja brauc ilgstoši pa bāni, auto tā arī nesagaida iespēju papildināt aķi un paliek tikai uz tās enerģijas, ko spēj saražot motoriņš. Un to arī pēc labākās sirdsapziņas dara - pārgriežot šujmašīnu ārpus jebkādas efektivitātes robežām.

x_rays Reģ.: 22.04.2003
0 0 Atbildēt

hibrīds jau tamdēļ ir domāts, lai lielu patēriņu kompensētu no aķa un pēc tam pieražotu, kamēr stāvi pie krustojuma

par sho ludzu siikaak tieshi kaa hibrids pierazho elektribu staavot pie krustojuma?

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

x_rays rakstīja:

hibrīds jau tamdēļ ir domāts, lai lielu patēriņu kompensētu no aķa un pēc tam pieražotu, kamēr stāvi pie krustojuma

par sho ludzu siikaak tieshi kaa hibrids pierazho elektribu staavot pie krustojuma?

Ja brauc pietiekami agresīvi un esi patērējis aķa resursus zem noteiktā līmeņa, šamējais neslēgs ārā dzinēju, bet lādēs aķi. Precīzus ciparus nepateikšu, un ja nemaldos, šamējie ir ar dīlerkompi koriģējami.

x_rays Reģ.: 22.04.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

x_rays rakstīja:

hibrīds jau tamdēļ ir domāts, lai lielu patēriņu kompensētu no aķa un pēc tam pieražotu, kamēr stāvi pie krustojuma

par sho ludzu siikaak tieshi kaa hibrids pierazho elektribu staavot pie krustojuma?

Ja brauc pietiekami agresīvi un esi patērējis aķa resursus zem noteiktā līmeņa, šamējais neslēgs ārā dzinēju, bet lādēs aķi. Precīzus ciparus nepateikšu, un ja nemaldos, šamējie ir ar dīlerkompi koriģējami.

Nu ja akja uzlades limenis ir nokritis zem paredzeetaa, logiski ka vinjsh tiks laadeets. Tikai taads siikums - braucot pa baani, akjis arii tiek pieladets klat visu laiku.

Tu izbrauc mosh vispirms kadreiz, un tad runaa glupiibas.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

x_rays rakstīja:

Seene rakstīja:

x_rays rakstīja:

hibrīds jau tamdēļ ir domāts, lai lielu patēriņu kompensētu no aķa un pēc tam pieražotu, kamēr stāvi pie krustojuma

par sho ludzu siikaak tieshi kaa hibrids pierazho elektribu staavot pie krustojuma?

Ja brauc pietiekami agresīvi un esi patērējis aķa resursus zem noteiktā līmeņa, šamējais neslēgs ārā dzinēju, bet lādēs aķi. Precīzus ciparus nepateikšu, un ja nemaldos, šamējie ir ar dīlerkompi koriģējami.

Nu ja akja uzlades limenis ir nokritis zem paredzeetaa, logiski ka vinjsh tiks laadeets. Tikai taads siikums - braucot pa baani, akjis arii tiek pieladets klat visu laiku.

Tu izbrauc mosh vispirms kadreiz, un tad runaa glupiibas.

Kas tev to aķi lādē klāt uz bāņa? 220 vads no pakaļas?

x_rays Reģ.: 22.04.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Kas tev to aķi lādē klāt uz bāņa? 220 vads no pakaļas?

Pats priimuss laadee, tikko stradaa uz benziina. Tieshi tapat, kaa iesledzas ladeshana, ja korkjii stavot bacholes limenis kriitaas. Plus veel katra bremzeeshana regjeneree elektribu ladeshanai. Nu izbrauc pats, tad redzeesi.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

x_rays rakstīja:

Seene rakstīja:

Kas tev to aķi lādē klāt uz bāņa? 220 vads no pakaļas?

Pats priimuss laadee, tikko stradaa uz benziina. Tieshi tapat, kaa iesledzas ladeshana, ja korkjii stavot bacholes limenis kriitaas. Plus veel katra bremzeeshana regjeneree elektribu ladeshanai. Nu izbrauc pats, tad redzeesi.

Varbūt pats pamēģini izbraukt... Prīmusa max ātrums ir sasniedzams, izmanotjot VISU iekšdedzes dzinēja jaudu + vēl piebarojot no aķa. Padomā pats, kas notiek ja tā tiek braukts ilgstoši.

Un kāda vēl bremzēšana? Kā tev liekas, cik reizes ir jānospiež bremzes pedālis, ja naktī, uzgriežoties uz bāņa, navigācija parāda, ka nākamais pagrieziens ir pēc 650km? parezi - NEVIENU - un visu ceļu ar mazmotoru var braukt ar ķieģeļkruīzu - t.i. iemīt grīdā līdz atdurei un skatīties, kā auto ātrums mainās atkarībā no ceļa slīpuma.

x_rays Reģ.: 22.04.2003
0 0 Atbildēt

Tu tiesham tagad gribi teikt, ka ir reali nobraukt 650km ar max atrumu, ne reizi neatlaizhot gaazi un nepieskaroties bremzei? Kaadaa pasaku pasaulee tu dziivo?

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

x_rays rakstīja: Tu tiesham tagad gribi teikt, ka ir reali nobraukt 650km ar max atrumu, ne reizi neatlaizhot gaazi un nepieskaroties bremzei? Kaadaa pasaku pasaulee tu dziivo?

Pasaku pasaulē dzīvo tu. Gāzi pa retam varbūt arī ir jāatlaiž uz kāda pārvada - t.i. jānomet līdz kādiem 120-130km/h, bet citādi nekādu problēmu, izņemot garlaicību. Un bremzes nav vajadzīgas. Ja max ātrums ir 140-150, kā tas ir Prīmusam ar tukšu aķi, tad tas ir pilnīgi reāli. Protams, ja mašīna ir spējīga attīstīt 200+ km/h, tad ir pagrūtāk ar konstanta maksimālā ātruma uzturēšanu.

Ja tev liekas, ka tajos pāris kilometros, kas salasās uz pārvadiem, motora jaudas atlikums paspēs pielādēt āķi, tu diezgan maldies.

Un nevajag jau nemaz 650km - to minēju tikai kā garāko "taisni", kas ir redzēta navigācijas ekrānā. Cik liela Priusam ir bāka? 40l? Ar lielisko šujmašīnas patēriņu pietiks vien kādiem 250km.

Mans dīzelis izpiesta maksimuma vietā garantē stabilu kruīzātrumu ar 160km/h un tērē 8, nevis 18 litrus degvielas, jo motors strādā apgriezienos, kuros tam ir pietiekami Nm un pietiekami tālu no saviem maksimālajiem apgriezieniem un Zs.

x_rays Reģ.: 22.04.2003
0 0 Atbildēt

Un tagad umnjik pastasti, kuraa vietaa iznjemot Vaciju, tadi tavi nosauktie apstaklji eksistee? Cik man zinams, parejaa eiropaa tomer ari uz banjiem dominee max 130km/h un trafiks pat naktiis medz buut tiri taa neko. Par Latviju nerunasim. Vai arii vacieshi speciali delj tevis sledz bani, lai TU varetu atvilkt uz max. Velreiz saku, reali ar primusu briivi var nobraukt 600km ar baaku, iekljaujoties kopeejaa satiksmes pluusmaa. Tas ir dziivee parbaudits, nevis kaut kur saklausiits. Nav tas primuss ideals, bet nu tu ar stasti pilnigus niekus. Sportam paredzeti citi aparati, bet primuss tak ir domats lai mietpilsonis parastais varetu savu pakalju aizvest no piepilsetas uz darbu un atpakalj. Un to savu funkciju tas pilda lieliski.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja: Tev kā lauku puisim vajadzētu tomēr zināt, ka MTZ-80 sauc par "80" tādēļ, ka tam ir tik vien kā 80Zs. Pamēģini ar divreiz jaudīgāku 160Zs mašīnu pavilkt trīskorpusu arklu

NU, nu, nu... Tam auto jau pirmajā robā maksimālais ātrums ir 2 reizes lielāks kā traktoram vispār!!

Te ļoti lielu lomi spēlē pārnesumu attiecība, un tikai pēc tam deforsētais dzinējs.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

x_rays rakstīja: Un tagad umnjik pastasti, kuraa vietaa iznjemot Vaciju, tadi tavi nosauktie apstaklji eksistee? Cik man zinams, parejaa eiropaa tomer ari uz banjiem dominee max 130km/h un trafiks pat naktiis medz buut tiri taa neko. Par Latviju nerunasim. Vai arii vacieshi speciali delj tevis sledz bani, lai TU varetu atvilkt uz max. Velreiz saku, reali ar primusu briivi var nobraukt 600km ar baaku, iekljaujoties kopeejaa satiksmes pluusmaa. Tas ir dziivee parbaudits, nevis kaut kur saklausiits. Nav tas primuss ideals, bet nu tu ar stasti pilnigus niekus. Sportam paredzeti citi aparati, bet primuss tak ir domats lai mietpilsonis parastais varetu savu pakalju aizvest no piepilsetas uz darbu un atpakalj. Un to savu funkciju tas pilda lieliski.

Kādēļ man tev būtu kas jāstāta "izņemot"? Es runāju tieši par Vāciju un punkts.

Niekus stāsti tu - tev nav ne jausmas, cik ēd Prīmuss, kad no tā izspiež maksimumu. Bet gudri izliecies, ka zini.

Un gariem pārbraucieniem pa bāni nav nekāds sakars ar sportu. Tāpat tam, ko mietpilsonis izdomā darīt brīvdienās, kā ieradis ar veco auto. Jo tirgotājs tak nepabrīdināja, ka viss brīvdienu degvielas budžets tiks norīts pirmajā pārbraucienā

Uz bāņiem dominē max 130 + nerakstīts +20, kas faktiski darbojas visur, izņemot Šveici un Z-Eiropu. Tātad "nakts" plūsma ir ~150km/h, pat ja tāda ir. Tomēr tu maldies arī par šo - naktīs tur nekāda plūsma nav. Nejauc ar savu bērnu gulētejamo laiku. 1:00-5:00 bāņi ir praktiski tukši.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja:

Seene rakstīja: Tev kā lauku puisim vajadzētu tomēr zināt, ka MTZ-80 sauc par "80" tādēļ, ka tam ir tik vien kā 80Zs. Pamēģini ar divreiz jaudīgāku 160Zs mašīnu pavilkt trīskorpusu arklu

NU, nu, nu... Tam auto jau pirmajā robā maksimālais ātrums ir 2 reizes lielāks kā traktoram vispār!!

Te ļoti lielu lomi spēlē pārnesumu attiecība, un tikai pēc tam deforsētais dzinējs.

nu redz... pusīti jau esi sapratis. Padomā vēl... Cik sver MTZ-80 ātrumkārba?

1 2 3 4 5 6 7 8
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti