Elektroauto

GB12 Reģ.: 29.03.2011

Nu, tā, kungi, auto nozarē par šo tēmu sāk runāt arvien vairāk. Īpaši šajā laikā, kad degviela kļūst arvien nepanesami dārgāka.

Dažiem droši vien ir zināms, ka ir atvēlēti līdzekļi no valsts puses elektromobiļu iegādei - subsīdijām 50% apmērā no auto cenas (ne vairāk kā 13000 LVL), kā arī infrastruktūras veidošanai.

Tad nu speram vaļā visu, ko par šo tēmu domājam... Droši vien, spams saturēs vairāk kā par tēmu, bet, nu, neko darīt...

 
1.. 2 3 4 5 6 7 8
Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Chankaishi rakstīja: Dīvaini - zēni apspriež dragreisu teorētiski! Domāju, ka tas ir neproduktīvi. craig.backfire.ca/... - te var palasīties visu, par ko spriežat.

Diezgan precīzs tulkojums tam, ko jau uzrakstīju latviski

craig.backfire.ca/...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

"un motors joprojām attīsta tādu pat jaudu - bet iet jūtami sūdīgāk" - interesanti kur tā jauda rodas? Pat ja tev pašam neliekas absurds šāds pieņēmums, tad atceries, ka jauda ir vien Nm * RPM. Ja krītas Nm, krītas arī jauda.

Man visu laiku kaut kā neizkrīt no prāta ka mans NG nevis pārvērš elektrību kustībā, bet gan benzīna sadegšanas siltumu kustībā. Tātad, ja ieplūst vienāds daudzums gaisa, tiek padots vienāds daudzums degvielas un radīts vienāds daudzums siltuma. Mazliet arī atļaušos apšaubīt ka zemos apgriezienos, kuros tā starpība ir jūtama, vienkārši lielāks daudzums siltuma aiziet izpūtējā - tik vēla tā aizdedze nepaliek

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Nu slikti tev tie \"niknāk uztaisītie dīzeļi\" Manam zemapgriezienu V6 redlains ir 5k un ja gribas ļoti agresīvi braukt, pārslēdzos pie ~4500RPM. Cita lieta, ka ikdienas satiksmē jau pārslēgšanos pie 2000RPM man daži pasažieri sauc par agresīvu braukšanu.

Ložņājot pa stiliņu nejauši uzskrēju viena 2.5 TDI ruļļu izdrukai pic2.fotki.lv/... Kā redzi, VAG 2v zemapgriezienu dīzelis savā pilnībā. Redlains noklusējumā laikam arī bija pie 4,5k, cik gadījies redzēt dīzeļu tahometrus. Nav kā isuzū 3.0 V6 ķīselis ar augstapgriezienu dizainu, kur inženieri pa ceļam no rasējamā dēļa līdz ražošanas līnijai nolohojušies kā rezultātā motors, ja ar to dara to, kam tas projektēts - griešanai - izjūk - vismaz kā tu stāsti...

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

"un motors joprojām attīsta tādu pat jaudu - bet iet jūtami sūdīgāk" - interesanti kur tā jauda rodas? Pat ja tev pašam neliekas absurds šāds pieņēmums, tad atceries, ka jauda ir vien Nm * RPM. Ja krītas Nm, krītas arī jauda.

Man visu laiku kaut kā neizkrīt no prāta ka mans NG nevis pārvērš elektrību kustībā, bet gan benzīna sadegšanas siltumu kustībā. Tātad, ja ieplūst vienāds daudzums gaisa, tiek padots vienāds daudzums degvielas un radīts vienāds daudzums siltuma. Mazliet arī atļaušos apšaubīt ka zemos apgriezienos, kuros tā starpība ir jūtama, vienkārši lielāks daudzums siltuma aiziet izpūtējā - tik vēla tā aizdedze nepaliek

tavs NG neko nav dzirdējis par fiziku.... moš tev jamo parādīt mūžīgo dzinēju speciālistiem?

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja:

Seene rakstīja:

msh rakstīja: Slikti? Nu tādas 90 gadus mudernas tehnoloģijas kā 4v, kā tavam ķīselim nav, tāpēc gluži dabiski ka tik augstu griezt ir beztolks un tas jākompensē ar virsspiedienu, bet nu tas ir cits stāsts

Es tik tālu kā tu aºī sarēķināju, bet iestājas viens klupšanas akmens - 81% no 88 kw ir 71 kw, bet 87% no 60 ir 52 kw, respektīvi pēc tavas teorijas atmosfērisks benzīnnieks joprojām ļurboķīseli uz papīra izliek, lai arī dabā tas tā nenotiek...

Ā, un vēl viens piemērs - ja es savu motoriņu pabaroju nevis ar 98., bet ar 95. oktānskaitļa benzīnu, tad detonācijas dēļ kompis izmanto ne tik agresīvu aizdedzes karti, un kā jau mēs zinām - vēlāka aizdedze = mazāks griezes moments. Dabā izpaužas kā miegains motors līdz kādām trīs štukām, pieņemu ka uz ruļļiem būtu kādi 20-30 nm mazāk tajā diapazonā. Bet tā kā gaiss joprojām tiek iesūkts tādā pat daudzumā, arī degviela tiek padota tikpat daudz - un motors joprojām attīsta tādu pat jaudu - bet iet jūtami sūdīgāk. Ko nu?

"un motors joprojām attīsta tādu pat jaudu - bet iet jūtami sūdīgāk" - interesanti kur tā jauda rodas? Pat ja tev pašam neliekas absurds šāds pieņēmums, tad atceries, ka jauda ir vien Nm * RPM. Ja krītas Nm, krītas arī jauda.

Bet kopumā... Ja vēl nesaprati, tad turpini vien uzskatīt, ka uzvar vājākais motors. Tikai atceries, ka viduslaiki ir pagājuši - izvēlēties ticēt brīnumiem, kuri ir pilnībā saprotami un izskaidrojami, ir katra paša izvēle.

Jocīgi

diezgan tipisks jaudas un griezes atveidojums tabulā

asia.vtec.net/...

kur vislielākā jauda - tur sen grieze krīt...

kaut kā neštimm- grieze reiz RPM vislielākā jauda...

a pēc tavām domām, ka lai iegūtu maz jaudu ir jāpareizna maksimālā grieze ar maksimālajiem apgriezieniem

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: rezultātā motors, ja ar to dara to, kam tas projektēts - griešanai - izjūk - vismaz kā tu stāsti...

Vispār jau dzinējus projektē un ražo dažāda veida jaudas iegūšanai. Griešana tukšgaitā neietilpst plānotajās darbībās un dīzelim ir visai kaitīga, ņemot vērā tā specifiskās atšķirības no benzīna dzinēja.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tātad saab 3.0 TID sliktā slava rodas no pārliekas gāzēšanas stāvot uz vietas? Tad jau laikam to mašīnu braucēji ir lieli strītreiseri

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Tātad saab 3.0 TID sliktā slava rodas no pārliekas gāzēšanas stāvot uz vietas? Tad jau laikam to mašīnu braucēji ir lieli strītreiseri

Kas teica, ka tam Isuzu dzinējam ir slikta slava? Kāds Nīcas pārtikas veikala krāvējs?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nē, pats Seene sen atpakaļ

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

tas motors patiesībā ir labs... tak tā sliktā slava tam rodas tāpēc, ka sābisti ir pieraduši reizi nedēļā mainīt ķēdes, bet tam motoram pirmkārt nevajag un otrkārt ir lēti

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Nē, pats Seene sen atpakaļ

Tad jau tu atkal šķidri laid.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja: tas motors patiesībā ir labs... tak tā sliktā slava tam rodas tāpēc, ka sābisti ir pieraduši reizi nedēļā mainīt ķēdes, bet tam motoram pirmkārt nevajag un otrkārt ir lēti

Tam motoram patiešām nevajag - ir zobsiksna... kas arī pa reizei jāmaina un NAV lēti - šobrīd tieši draugs par šo tēmu interesējās - lētākais variants 700Ls. Pie dīlera 1200Ls.

Bet sliktā slava slēpjas citur. Sākotnēji tas motors ir projektēts kā laivu dzinējs un pēc tam modificēts priekš auto. Un rezultātā ir palikušas problēmas ar dzesēšanu - ir iespēja pārkarsēt bloku. Tā kā bloks ir alumīnija ar galvanizētām cilindru virsmām, pārkaršana nozīmē ātru un tūlītēju motora nāvi. Tāpat arī nepietiekamas eļļošanas gadījumā.

Ja šo ievēro, motors ir izcili ekonomisks un jaudīgs savam gada gājumam. Ja ne - tad vari meklēt nākamo - un cena nabūt nav draudzīga, kā arī nav dabūjams.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Tātad saab 3.0 TID sliktā slava rodas no pārliekas gāzēšanas stāvot uz vietas? Tad jau laikam to mašīnu braucēji ir lieli strītreiseri

Motoru pārkarsēt var ne tikai gāzējot tukšgaitā. Bet TA dara tieši to, kas "nepatīk" jebkuram dīzelim, un ir ļoti kaitīgi īpaši šim dzinējam.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Pirmais rakstīja: tas motors patiesībā ir labs... tak tā sliktā slava tam rodas tāpēc, ka sābisti ir pieraduši reizi nedēļā mainīt ķēdes, bet tam motoram pirmkārt nevajag un otrkārt ir lēti

Tam motoram patiešām nevajag - ir zobsiksna... kas arī pa reizei jāmaina un NAV lēti - šobrīd tieši draugs par šo tēmu interesējās - lētākais variants 700Ls. Pie dīlera 1200Ls.

Bet sliktā slava slēpjas citur. Sākotnēji tas motors ir projektēts kā laivu dzinējs un pēc tam modificēts priekš auto. Un rezultātā ir palikušas problēmas ar dzesēšanu - ir iespēja pārkarsēt bloku. Tā kā bloks ir alumīnija ar galvanizētām cilindru virsmām, pārkaršana nozīmē ātru un tūlītēju motora nāvi. Tāpat arī nepietiekamas eļļošanas gadījumā.

Ja šo ievēro, motors ir izcili ekonomisks un jaudīgs savam gada gājumam. Ja ne - tad vari meklēt nākamo - un cena nabūt nav draudzīga, kā arī nav dabūjams.

iekļauties 1200 ķēdes maiņā tas ir katra Normāla Sābista sapnis.... ne visiem izdodas atrast tik lētu servīzi

vēl jamiem patīk mainīt sarkanos blokus, savas mizas vraku tīrīt ar smilšu strūklu un pārtaisīt stāvbremzes no priekšas riteņiem uz pakaļu....

tā paiet vidējā sābista retās brīvdienas

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

DekstersFF rakstīja:

msh rakstīja: Tātad saab 3.0 TID sliktā slava rodas no pārliekas gāzēšanas stāvot uz vietas? Tad jau laikam to mašīnu braucēji ir lieli strītreiseri

Kas teica, ka tam Isuzu dzinējam ir slikta slava? Kāds Nīcas pārtikas veikala krāvējs?

msh: Nē, pats Seene sen atpakaļ

Palasiet kaut ko pašu SAAB forumu utt. IR tam dzinējam slikta slava, tiesa gan, ne tik traki kā daži pārspīlē.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:

Seene rakstīja:

Pirmais rakstīja: tas motors patiesībā ir labs... tak tā sliktā slava tam rodas tāpēc, ka sābisti ir pieraduši reizi nedēļā mainīt ķēdes, bet tam motoram pirmkārt nevajag un otrkārt ir lēti

Tam motoram patiešām nevajag - ir zobsiksna... kas arī pa reizei jāmaina un NAV lēti - šobrīd tieši draugs par šo tēmu interesējās - lētākais variants 700Ls. Pie dīlera 1200Ls.

Bet sliktā slava slēpjas citur. Sākotnēji tas motors ir projektēts kā laivu dzinējs un pēc tam modificēts priekš auto. Un rezultātā ir palikušas problēmas ar dzesēšanu - ir iespēja pārkarsēt bloku. Tā kā bloks ir alumīnija ar galvanizētām cilindru virsmām, pārkaršana nozīmē ātru un tūlītēju motora nāvi. Tāpat arī nepietiekamas eļļošanas gadījumā.

Ja šo ievēro, motors ir izcili ekonomisks un jaudīgs savam gada gājumam. Ja ne - tad vari meklēt nākamo - un cena nabūt nav draudzīga, kā arī nav dabūjams.

iekļauties 1200 ķēdes maiņā tas ir katra Normāla Sābista sapnis.... ne visiem izdodas atrast tik lētu servīzi

vēl jamiem patīk mainīt sarkanos blokus, savas mizas vraku tīrīt ar smilšu strūklu un pārtaisīt stāvbremzes no priekšas riteņiem uz pakaļu....

tā paiet vidējā sābista retās brīvdienas

Da labi, nav tik traki. Man savulaik 9000 2.3T Maskavas 449 (Auto Aprūpe laikam saucās, ņēmās speciāli ar SAABiem) piedāvāja ķēdi nomainīt par kādiem 300-400 latiem.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

Palasiet kaut ko pašu SAAB forumu utt. IR tam dzinējam slikta slava, tiesa gan, ne tik traki kā daži pārspīlē.

IR un pamatoti. Motors ir ļoti labs, kamēr iet, bet kaprīzs. Ja sāk taupīt uz eļļas maiņām un jāj kā pagadās, ilgi nav jāgaida viņa gals.

Ne velti šamējo noņēma no ražošanas, jo pārāk daudz problēmu radās dēļ vidusmēra braucējiem, kas to iedomājās jāt tāpat, ka var darīt ar tā paša gadagājuma nenokaujamo 2.2 TiD.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

DekstersFF rakstīja:

msh rakstīja: Tātad saab 3.0 TID sliktā slava rodas no pārliekas gāzēšanas stāvot uz vietas? Tad jau laikam to mašīnu braucēji ir lieli strītreiseri

Kas teica, ka tam Isuzu dzinējam ir slikta slava? Kāds Nīcas pārtikas veikala krāvējs?

msh: Nē, pats Seene sen atpakaļ

Palasiet kaut ko pašu SAAB forumu utt. IR tam dzinējam slikta slava, tiesa gan, ne tik traki kā daži pārspīlē.

Ej nu ej... Tak par 400lašiem sevi cienošs sābists knapi tīra ventilāciju kārbai

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:

GB12 rakstīja:

DekstersFF rakstīja:

msh rakstīja: Tātad saab 3.0 TID sliktā slava rodas no pārliekas gāzēšanas stāvot uz vietas? Tad jau laikam to mašīnu braucēji ir lieli strītreiseri

Kas teica, ka tam Isuzu dzinējam ir slikta slava? Kāds Nīcas pārtikas veikala krāvējs?

msh: Nē, pats Seene sen atpakaļ

Palasiet kaut ko pašu SAAB forumu utt. IR tam dzinējam slikta slava, tiesa gan, ne tik traki kā daži pārspīlē.

Ej nu ej... Tak par 400lašiem sevi cienošs sābists knapi tīra ventilāciju kārbai

Da labi... beidz fleitēt. SAABs, tāpat kā Renault, ir normāla mašīna, ja tā tiek normāli uzturēta. Pašam ir bijis, brālim ir bijis, arī šobrīd vairāki paziņas brauc un nesūdzas.

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

DekstersFF rakstīja:

msh rakstīja: Tātad saab 3.0 TID sliktā slava rodas no pārliekas gāzēšanas stāvot uz vietas? Tad jau laikam to mašīnu braucēji ir lieli strītreiseri

Kas teica, ka tam Isuzu dzinējam ir slikta slava? Kāds Nīcas pārtikas veikala krāvējs?

msh: Nē, pats Seene sen atpakaļ

Palasiet kaut ko pašu SAAB forumu utt. IR tam dzinējam slikta slava, tiesa gan, ne tik traki kā daži pārspīlē.

Slikta slava tāpēc,ka motors slikts vai slikta slava tāpēc,ka netiek apkopts atbilstoši paredzētajiem priekšrakstiem?

Cik sābisti to dzinēju ir apkopuši no nulles? Vai eļļas maiņas intervāli ievēroti? Dzeses šķidrums tiek mainīts regulāri? Viss pārējais ir precīzi ievērots?

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

GB12 rakstīja:

Palasiet kaut ko pašu SAAB forumu utt. IR tam dzinējam slikta slava, tiesa gan, ne tik traki kā daži pārspīlē.

IR un pamatoti. Motors ir ļoti labs, kamēr iet, bet kaprīzs. Ja sāk taupīt uz eļļas maiņām un jāj kā pagadās, ilgi nav jāgaida viņa gals.

Ne velti šamējo noņēma no ražošanas, jo pārāk daudz problēmu radās dēļ vidusmēra braucējiem, kas to iedomājās jāt tāpat, ka var darīt ar tā paša gadagājuma nenokaujamo 2.2 TiD.

Nu re re, iemesls skaidrs- āpsis pie stūres. Tādiem nevajag Isuzu dzinēju bet gan žiguli.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

Pirmais rakstīja:

GB12 rakstīja:

DekstersFF rakstīja:

msh rakstīja: Tātad saab 3.0 TID sliktā slava rodas no pārliekas gāzēšanas stāvot uz vietas? Tad jau laikam to mašīnu braucēji ir lieli strītreiseri

Kas teica, ka tam Isuzu dzinējam ir slikta slava? Kāds Nīcas pārtikas veikala krāvējs?

msh: Nē, pats Seene sen atpakaļ

Palasiet kaut ko pašu SAAB forumu utt. IR tam dzinējam slikta slava, tiesa gan, ne tik traki kā daži pārspīlē.

Ej nu ej... Tak par 400lašiem sevi cienošs sābists knapi tīra ventilāciju kārbai

Da labi... beidz fleitēt. SAABs, tāpat kā Renault, ir normāla mašīna, ja tā tiek normāli uzturēta. Pašam ir bijis, brālim ir bijis, arī šobrīd vairāki paziņas brauc un nesūdzas.

a kur var nopirkt sābu?

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

DekstersFF rakstīja:

Slikta slava tāpēc,ka motors slikts vai slikta slava tāpēc,ka netiek apkopts atbilstoši paredzētajiem priekšrakstiem?

Cik sābisti to dzinēju ir apkopuši no nulles? Vai eļļas maiņas intervāli ievēroti? Dzeses šķidrums tiek mainīts regulāri? Viss pārējais ir precīzi ievērots?

Abi kopā.

"Autobraucējs parastais" ir pieradis, ka motori piedod kļūdas apkopē. To, ka vien spaidot pedāļus neko nevar salauzt u.t.t. Protams, ka šāda vispārpieņemta situācija cilvēkiem liekas izdevīga un tiek piemērota visiem gadījumiem.

Savukārt šis Isuzu dzinējs ir savam laikam Hi-Tech, piedāvājot līdz tam nebijušu jaudas un ekonomijas salikumu. Bet kā jau viss jaunais - ar "bērnu slimībām", kuras nepiedod sliktu apiešanos. Līdz ar to - nederīgs vispārpieņemtajiem standartiem.

Neilgi pēc tam Audi un BMW radīja savus 3.0 dīzeļus ar tādām pat tehnoloģijām, kuros šādas problēmas jau bija novērstas. Attiecīgi SAAB (GM) neatlika nekas cits, kā vien atteikties no šī dzinēja, jo vienam nišas autoražotājam nav iespējams lauzt pūļa priekšstatus par to, kā dzinēju jākopj. Un varbūt arī nevajag... Žēl tikai, ka Isuzu noslinkoja un nenovērsa šī dzinēja problēmas, kas nav nemaz tik sarežģīti. Valmieras dīzeļcentrs, piemēram, to ir izdomājis un spēj novērst individuālā kārtā par visnotaļ saprātīgu summu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Tam motoram patiešām nevajag - ir zobsiksna... kas arī pa reizei jāmaina un NAV lēti - šobrīd tieši draugs par šo tēmu interesējās - lētākais variants 700Ls. Pie dīlera 1200Ls.

Jebal Dīzeļa "ekonomija" kā parasti ierullē

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Tam motoram patiešām nevajag - ir zobsiksna... kas arī pa reizei jāmaina un NAV lēti - šobrīd tieši draugs par šo tēmu interesējās - lētākais variants 700Ls. Pie dīlera 1200Ls.

******* Dīzeļa "ekonomija" kā parasti ierullē

Izlien no savas mucas. Analoga benzīnnieka (Aero) apkopes izmaksas tev arī liksies tikpat briesmīgas. Ne visām mašīnām rezerves dalas maksā pāris latus spainī.

Bet aptuvenā starpība, ko ar šo auto esmu ietaupījis degvielā salīdzinot ar Aero ir ~7000Ls. Varbūt, ka pietiekami, lai tomēr uzskatītu par ekonomiju.

1.. 2 3 4 5 6 7 8
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti