Elektroauto

GB12 Reģ.: 29.03.2011

Nu, tā, kungi, auto nozarē par šo tēmu sāk runāt arvien vairāk. Īpaši šajā laikā, kad degviela kļūst arvien nepanesami dārgāka.

Dažiem droši vien ir zināms, ka ir atvēlēti līdzekļi no valsts puses elektromobiļu iegādei - subsīdijām 50% apmērā no auto cenas (ne vairāk kā 13000 LVL), kā arī infrastruktūras veidošanai.

Tad nu speram vaļā visu, ko par šo tēmu domājam... Droši vien, spams saturēs vairāk kā par tēmu, bet, nu, neko darīt...

 
GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Pirmais rakstīja: kad iemācīsies saražot akumulatorus ar kuriem varēs pēc 10 gadiem nobraukt 100km bez lādēšanas, tad es paņemšu renaultu z0e

Tādus māk ražot jau sen - palasi to dažu īsto elektromobīļu lietotāju pieredzi. Pārsimts štukas spēj izvilkt. Cita lieta - temperatūra...

Nu, un kas tad ir ar temperatūru? Cik zinu, somi/norvēģi elektroautiņus lieto ne jau pirmo gadu. Baigi meklējis neesmu, bet īpašas sūdzības nav. Protams, papildus sildot auto, ātrāk tērējas aķis. Bet tas arī viss. Bez tam, vairākiem (par visiem nezinu), ir speciāli "termosi", kas tos aķīšus palīdz uzturēt pie normālas temperatūras.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Chankaishi rakstīja: Elektromotora efektīvai vadībai, lai tas autiņš daudz-maz normāli kustētos kopējā plūsmā, jāizmanto arī sarežģītas vadības ierīces.

Chankaishi, vari lūdzu pakomentēt šito? Nekā neiebraucu, ko tu ar to biji domājis.

Gauss Reģ.: 15.09.2010
0 0 Atbildēt

Chankaishi rakstīja: Tīrs elektromobīlis, manuprāt, pagaidām ir utopija. Tas neatmaksājās nekādā veidā, lielākoties nepilnīgu akumulatoru dēļ - tie ir ļoti dārgi, tajos izmanto ļoti dārgus materiālus, kuru uz zemes nemaz nav tik daudz. Elektromobīlis kopumā nav arī ekoloģiski tīrs. Pat ja uzlādē ar elektrību, kura saražota, neizmantojot kurināmo. Domāju, ka elektromobīļi apsveicami kā eksperimentālas ierīces, lai labāk varētu attīstīties hibrīdi. Bet, tā kā valsts gatava maksāt par elektromobīļiem un līdzīgām lietām, tas jāizmanto apsviedīgākajiem. Elektromotora efektīvai vadībai, lai tas autiņš daudz-maz normāli kustētos kopējā plūsmā, jāizmanto arī sarežģītas vadības ierīces. Esmu par veloceliņu attīstību un par velosipēdu ar papildus elektromotoru ieviešanu. Tas būtu daudz reālāk, ja piem. Rīgā būtu veloceliņu tīkls ar pietiekoši biežām akumulatoru uzlādes vietām Nezinu, vai tas būtu lētāk kā sabiedriskais transports, bet veselīgāk gan.

Utopija, ne utopija, bet mums kādreiz bija elektroauto. Darbojās no trīsfāzu tīkla, caur kabeli. Pagalma izbraukāšanai pietika.

Gauss Reģ.: 15.09.2010
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

Chankaishi rakstīja: Elektromotora efektīvai vadībai, lai tas autiņš daudz-maz normāli kustētos kopējā plūsmā, jāizmanto arī sarežģītas vadības ierīces.

Chankaishi, vari lūdzu pakomentēt šito? Nekā neiebraucu, ko tu ar to biji domājis.

Palien zem tramvaja un apskaties... cik salīdzinoši mazi ir elektrodzinēji un cik lieli ir to vadības iekārtu bloki

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Gauss rakstīja:

GB12 rakstīja:

Chankaishi rakstīja: Elektromotora efektīvai vadībai, lai tas autiņš daudz-maz normāli kustētos kopējā plūsmā, jāizmanto arī sarežģītas vadības ierīces.

Chankaishi, vari lūdzu pakomentēt šito? Nekā neiebraucu, ko tu ar to biji domājis.

Palien zem tramvaja un apskaties... cik salīdzinoši mazi ir elektrodzinēji un cik lieli ir to vadības iekārtu bloki

OK, sāka pielekt... Bet nu un? Domā, iekšdedzes dzinējiem sarežģītas sistēmas nav vajadzīgas?

Gauss Reģ.: 15.09.2010
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

Gauss rakstīja:

GB12 rakstīja:

Chankaishi rakstīja: Elektromotora efektīvai vadībai, lai tas autiņš daudz-maz normāli kustētos kopējā plūsmā, jāizmanto arī sarežģītas vadības ierīces.

Chankaishi, vari lūdzu pakomentēt šito? Nekā neiebraucu, ko tu ar to biji domājis.

Palien zem tramvaja un apskaties... cik salīdzinoši mazi ir elektrodzinēji un cik lieli ir to vadības iekārtu bloki

OK, sāka pielekt... Bet nu un? Domā, iekšdedzes dzinējiem sarežģītas sistēmas nav vajadzīgas?

Iekšdedzes dzinējam ir salidzinoši mazs kompis, bet visas gudrās sistēmas ir iekšā dzinējā.

Chankaishi Reģ.: 11.07.2007
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

Chankaishi rakstīja: Elektromotora efektīvai vadībai, lai tas autiņš daudz-maz normāli kustētos kopējā plūsmā, jāizmanto arī sarežģītas vadības ierīces.

Chankaishi, vari lūdzu pakomentēt šito? Nekā neiebraucu, ko tu ar to biji domājis.

Cik zinu, tad izmanto asinhronos 3-fāzu elektromotorus, bet baro no akumulātoriem, tātad līdzstrāvas. Apgriezieni arī jāregulē, pie tam sen vairs neizmanto tās tramvaju pariktes - tipa reostatus un tamlīdzīgas lietas. Nav gan tie aparāti ļoti lieli, bet sarežģīti un dārgi gan.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja:

Raacens rakstīja: Lai nu kā visiem te piesauktajiem dzinējiem DARBA diapazonā raksturlīkne būs +/- vienāda un to lai viņš strādātu šai diapazonā paveiks tramsmisija.

Kāda transmisija??? Sajūgs, kardāns utt?!!

Te pagaidām par elektromobīli runājam. Tā starp citu - dažiem dzinēji pat riteņos iemontēti! Tā ka DARBA diapazons sākas no NULLES.

un tagad saliec savus tekstus ar maniem dažas lapas atpakaļ

hei, iņčiņer!! kas pa šo laiku izmainījās??? kāpēc tagad arī tavam elektromotoram grieze parādījās pie maziem apgriezieniem??? gūgli pašķirstīji???

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Gauss rakstīja:

Seene rakstīja:

Pirmais rakstīja: tavam hamburgīnī 1000nm ir 4000 apriezieniem...

zem 1000 apgriezieniem jams ir vājāks par jebkuru tramvaju

maldies... "manam hamburgīnī" tie Nm ir 1200-1600rpm diapazonā. Zem 1000 - t.i. pie 800 minimālajiem rpm ir tikai 650Nm

Un jebkurā gadījumā dragreisā zaudēs tieši dinamikas trūkuma dēļ, neskatieties uz 10x lielāku griezes momentu

Dragreisam ar Nm ir visai mazs sakars. Tur neviens ar lielu Nm dīzeļiem nebraukā, vispār ar dīzeļiem nebrauc. Dragraisā tieši vajag pēc iespējas lielākus abarotus, kas dod lielus zs un lielu ātrumu.

Šaubos vai tu ar savu dīzeļsābu vispār spētu riepas uzsildīt līdz vajadzīgajai temperatūrai.

Tas tā, neprofesionāli izsakoties.... Nm vajag traktoriem, nevis lidmašīnām...

Tieši to jau arī vēlos pateikt. Dragreisā vajag dinamiku un Nm to nenosaka.

Lieli Nm ir vajadzīgi kravas pārvadāšanai, braukšanai pret kalnu u.t.t. Lai paātrinātos vajag Zs, lai pēc tam ātrumu noturētu - Nm.

Runājot par manu dīzeļsābu - "dragreisā" zaudēšu Aero, ja būs abiem pašmasa, bet vinnēšu, ja pilna masa. Tas ir dzīvē pārbaudīts.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

stulbeņi

kas tad ir ZS??? pa lielam tie ir NM pareizināti ar apgriezieniem (un konstanti)

vienkārši iekšdedzes dzinējiem griezes moments ir maziņš minimālajos apgriezienos, liels kautkur pa vidu un atkal maziņš lielos apgriezienos...

tas, ka jūs te fanojat par ahujenniem ZS ir pilnīga huiņa.... līdz tādiem apgriezieniem pie kuriem ir tie zirgspēki lielākā dīzeļsābi tiek aizgriezti vienu dienu gadā.... un daži bencīnsābi vipār nekad mūžā

bet šito iekšdedzes dzinēju piesaukšanu šite iesāka i-iņčiners.... nu i nekui tos - par elektromobīļiem labāk bazarējiet...

ko teiksiet par teslu? varbūt vēvēfans varētu testa braucienu veikt un izteikt savu viedokli

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

www.teslamotors.com/...

tur var atrast aptuvenas cenas

ķipa jamie sola 8 gadus garantiju aķiem - tad ir cerība, ka ar pilnu uzlādi varēs tos 100km nobraukt (ja sākotnēji paredzēts nobraukt 500+)

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

skatījos 5gīru, tur jamie testēja zaļu teslas rodsteri

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:

un tagad saliec savus tekstus ar maniem dažas lapas atpakaļ

Vo, vo - u palasi dažas lapas atpakaļ un piemet klāt gugli!

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja: stulbeņi

kas tad ir ZS??? pa lielam tie ir NM pareizināti ar apgriezieniem (un konstanti)

pats nestulbenis? Te jau tiek apgalvots, ka pliki Nm dod dinamiku.

Dinamikai vajag kW(Zs) - t.i. Nm + apgriezienus. Milzu Nm bez apgriezieniem vienkārši kaut ko salauzīs, bet uz priekšu netiks.

Un tiklīdz elektromotoram atgriežamies pie kW, tā ļoti saasinās jautajums par akumulatora ietilpību.

Jeb savādāk sakot - ražotājs sola, ka auto ar 12kW dzinēju spēj konstanti uzturēt 80km/h.

Manā pieredzē gan ekoauto ar 30kW un pedāli grīdā "atduras" pret vēju ~100km/h. Kādai aerodinamikai ir jābūt, lai tiktu uz priekšu ar mazāk kā pusi no šādas jaudas?

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Jeb savādāk sakot - ražotājs sola, ka auto ar 12kW dzinēju spēj konstanti uzturēt 80km/h.

Nu nez, kā tie nodrošinās, ka tas kafijdzirnaviņu dzinējs, pie patstāvīgas, ilgstošas slodzes, prasti sakot ātri vien nenosvils?

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Pirmais rakstīja: stulbeņi

kas tad ir ZS??? pa lielam tie ir NM pareizināti ar apgriezieniem (un konstanti)

pats nestulbenis? Te jau tiek apgalvots, ka pliki Nm dod dinamiku.

Dinamikai vajag kW(Zs) - t.i. Nm + apgriezienus. Milzu Nm bez apgriezieniem vienkārši kaut ko salauzīs, bet uz priekšu netiks.

Un tiklīdz elektromotoram atgriežamies pie kW, tā ļoti saasinās jautajums par akumulatora ietilpību.

Jeb savādāk sakot - ražotājs sola, ka auto ar 12kW dzinēju spēj konstanti uzturēt 80km/h.

Manā pieredzē gan ekoauto ar 30kW un pedāli grīdā "atduras" pret vēju ~100km/h. Kādai aerodinamikai ir jābūt, lai tiktu uz priekšu ar mazāk kā pusi no šādas jaudas?

kautkur kautkad lasīju, ka teorētiski labam elektromobīlim uz 100km/h vajag ~150wh uz kilometru... pie tam uz vēja pretestību tur aiziet apmēram puse. starp citu - riepas daudz enerģijas noēd....

tātad sanāk, ka tur tavam dižmobīlim vai nu tur nav 30kw, vai zudumi ir lielāki visādās transmisijās, riepās uttt...

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

vispār, ja tu nepamanīji, tad Pirmais apgalvoja, ka specifikācijās tiek norādīti maksimālie NM un ZS, patiesībā dabā to var dabūt šaurā apgriezienu diapazonā....

un šaurā diapazonā arī tiek spiests uz ekonomiju...

rezultātā parādās tādi brīnumi kā 5 litri uz 100km 150zs mašīnai

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:

Seene rakstīja:

vispār, ja tu nepamanīji, tad Pirmais apgalvoja, ka specifikācijās tiek norādīti maksimālie NM un ZS, patiesībā dabā to var dabūt šaurā apgriezienu diapazonā....

un šaurā diapazonā arī tiek spiests uz ekonomiju...

rezultātā parādās tādi brīnumi kā 5 litri uz 100km 150zs mašīnai

Nu bet Pirmais nepamanīja, ka diskusija ir par to, vai dinamiku nodrošina Nm vai kW, nevis par to, kas rakstīts specifikācijās.

Un kādēļ gan "5 litri uz 100km 150zs mašīnai" lai būtu brīnums? Tādēļ, ka lielākā daļa neaptver, ka jaudīgs motors var braucot darboties efektīvā pusslodzē, kamēr šujmašīnai ir jāizmanto maksimālā jauda, kas jau ir tālu no efektivitātes.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:

tātad sanāk, ka tur tavam dižmobīlim vai nu tur nav 30kw, vai zudumi ir lielāki visādās transmisijās, riepās uttt...

Nu ja... Tā sanāk... Un ar šo domu elektrobraucējs varēs sevi mierināt, kad aķis būs tukšs jau pusceļā.

Zināji, ka Prius reāli dzīvē spēj noēst 18l/100km? Ražotājs citus ciparus sola - tikai aizmirst piebilst, ka ar šo mašīnu nedrīkst braukt garus gabalus ar pedāli grīdā.

x_rays Reģ.: 22.04.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Pirmais rakstīja:

tātad sanāk, ka tur tavam dižmobīlim vai nu tur nav 30kw, vai zudumi ir lielāki visādās transmisijās, riepās uttt...

Nu ja... Tā sanāk... Un ar šo domu elektrobraucējs varēs sevi mierināt, kad aķis būs tukšs jau pusceļā.

Zināji, ka Prius reāli dzīvē spēj noēst 18l/100km? Ražotājs citus ciparus sola - tikai aizmirst piebilst, ka ar šo mašīnu nedrīkst braukt garus gabalus ar pedāli grīdā.

Es nezinu, kaa ir jabrauc lai priimuss apestu 18l uz 100. Normali braucot vinjsh neko daudz vairak kaa 6l nerij. Tas pie tam jauktaa rezhiimaa. Ja domaa par ekonomiju, var paterinju ari zemak nodziit. Pats drizak nekad muzhaa ar primusu reali braucis neesi.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Pirmais rakstīja:

Seene rakstīja:

vispār, ja tu nepamanīji, tad Pirmais apgalvoja, ka specifikācijās tiek norādīti maksimālie NM un ZS, patiesībā dabā to var dabūt šaurā apgriezienu diapazonā....

un šaurā diapazonā arī tiek spiests uz ekonomiju...

rezultātā parādās tādi brīnumi kā 5 litri uz 100km 150zs mašīnai

Nu bet Pirmais nepamanīja, ka diskusija ir par to, vai dinamiku nodrošina Nm vai kW, nevis par to, kas rakstīts specifikācijās.

Un kādēļ gan "5 litri uz 100km 150zs mašīnai" lai būtu brīnums? Tādēļ, ka lielākā daļa neaptver, ka jaudīgs motors var braucot darboties efektīvā pusslodzē, kamēr šujmašīnai ir jāizmanto maksimālā jauda, kas jau ir tālu no efektivitātes.

kādēl brīnums???

tāpēc, ka 5 litros degvielas nav tik daudz enerģijas lai nodrošinātu 150zs jaudu laikā, kas nepieciešams 100km nobraukšanai

tas, ka viens dzinējs kautkādos savos darbības apgabalos spēj nodrošināt 150zs un citos apgabalos 5l/100km, tas ir pavisam cits stāsts

kāpēc nelikt 2 dzinējus???vienu kad vajag ekonomiju,otru jaudai

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

x_rays rakstīja:

Seene rakstīja:

Pirmais rakstīja:

tātad sanāk, ka tur tavam dižmobīlim vai nu tur nav 30kw, vai zudumi ir lielāki visādās transmisijās, riepās uttt...

Nu ja... Tā sanāk... Un ar šo domu elektrobraucējs varēs sevi mierināt, kad aķis būs tukšs jau pusceļā.

Zināji, ka Prius reāli dzīvē spēj noēst 18l/100km? Ražotājs citus ciparus sola - tikai aizmirst piebilst, ka ar šo mašīnu nedrīkst braukt garus gabalus ar pedāli grīdā.

Es nezinu, kaa ir jabrauc lai priimuss apestu 18l uz 100. Normali braucot vinjsh neko daudz vairak kaa 6l nerij. Tas pie tam jauktaa rezhiimaa. Ja domaa par ekonomiju, var paterinju ari zemak nodziit. Pats drizak nekad muzhaa ar primusu reali braucis neesi.

ja domā par ekonomiju, tad prīmuss ir jādod fanam

p.n.

šodien paskatījos renaultam vidējo - 6.2 kā briedis

starp citu - ja runa ir par paliksanu ceļā elektrības trūkuma dēļ, tad jāņem vērā ne tikai sildīšana/dzesēšana, bet arī gaismas..... un skaņa gājēju biedēšanai

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Gauss rakstīja:

Dragreisam ar Nm ir visai mazs sakars. Tur neviens ar lielu Nm dīzeļiem nebraukā, vispār ar dīzeļiem nebrauc. Dragraisā tieši vajag pēc iespējas lielākus abarotus, kas dod lielus zs un lielu ātrumu.

Šaubos vai tu ar savu dīzeļsābu vispār spētu riepas uzsildīt līdz vajadzīgajai temperatūrai.

Tas tā, neprofesionāli izsakoties.... Nm vajag traktoriem, nevis lidmašīnām...

Kur tu to izpīpēji? Bet nu labi, pieņemsim ka tā ir un ka tu saproti ko tu pats apgalvo - izskaidro man lūdzu tādu lietu - kāpēc kāds C4 2.5 TDIq, kas uztaisīts uz kādiem 24-250 zs un 500 nm, spēj labu momentu noturēties priekšā UrS4, kurš pēc čipsošanas attīsta uz 280 zs un kādus 400 nm - pēc tavas teorijas tam ķīselim būtu jāpaliek aizmugurē jau pēc starta jau nepieciešamības pārslēgt vairāk robus dēļ...

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Gauss rakstīja:

Dragreisam ar Nm ir visai mazs sakars. Tur neviens ar lielu Nm dīzeļiem nebraukā, vispār ar dīzeļiem nebrauc. Dragraisā tieši vajag pēc iespējas lielākus abarotus, kas dod lielus zs un lielu ātrumu.

Šaubos vai tu ar savu dīzeļsābu vispār spētu riepas uzsildīt līdz vajadzīgajai temperatūrai.

Tas tā, neprofesionāli izsakoties.... Nm vajag traktoriem, nevis lidmašīnām...

Kur tu to izpīpēji? Bet nu labi, pieņemsim ka tā ir un ka tu saproti ko tu pats apgalvo - izskaidro man lūdzu tādu lietu - kāpēc kāds C4 2.5 TDIq, kas uztaisīts uz kādiem 24-250 zs un 500 nm, spēj labu momentu noturēties priekšā UrS4, kurš pēc čipsošanas attīsta uz 280 zs un kādus 400 nm - pēc tavas teorijas tam ķīselim būtu jāpaliek aizmugurē jau pēc starta jau nepieciešamības pārslēgt vairāk robus dēļ...

Finišā kurš ir priekšā?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Lai paātrinātos vajag Zs, lai pēc tam ātrumu noturētu - Nm.

Es gan esmu dzirdējis tieši pretēju apgalvojumu un realitāte to pierāda. Vai arī tomēr ražotāji visu laiku jauc griezes momentu un jaudu un tam turbodīzelim, kas paiet garām manam audī, ir nevis vairāk ņūtonmetru, bet lielāka jauda?

Lasītākie raksti

Jaunie raksti