tas viss ir ar jauniem akumulatoriem
man ir vecais ibma x-iņš (41)
jauna bača jamajam lādējās stundas trīs un turēja stundu (atkarībā no tā ko tā ķerra dara, protams)
tagad tā bača tur 10 minūtes, bet tāpat lādējas 3 stundas
tas viss ir ar jauniem akumulatoriem
man ir vecais ibma x-iņš (41)
jauna bača jamajam lādējās stundas trīs un turēja stundu (atkarībā no tā ko tā ķerra dara, protams)
tagad tā bača tur 10 minūtes, bet tāpat lādējas 3 stundas
Pirmais rakstīja:
Seene rakstīja:
GB12 rakstīja:
Gauss rakstīja: Par zaudēto dinamiku vispār nerunāsim.
Kādu zaudēto dinamiku? Ar cik elektroautomobiļiem esi vispār braucis? Tavuprāt, 280 Nm (Leaf) ir maza dinamika?
Kāds sakars griezes momentam ar dinamiku?
a kas pēc tavām domā ir dinamika???
tas cik skaļi skan muzons salonā???
Kas ir dinamika? Rupji runājot kW/kg.
Ja netici, padomā - dragreisā vinnēs Fiat Punto ar 102Nm vai Lamborghini R8 ar 1050Nm?
tavam hamburgīnī 1000nm ir 4000 apriezieniem...
zem 1000 apgriezieniem jams ir vājāks par jebkuru tramvaju
Pirmais rakstīja: tavam hamburgīnī 1000nm ir 4000 apriezieniem...
zem 1000 apgriezieniem jams ir vājāks par jebkuru tramvaju
maldies... "manam hamburgīnī" tie Nm ir 1200-1600rpm diapazonā. Zem 1000 - t.i. pie 800 minimālajiem rpm ir tikai 650Nm
Un jebkurā gadījumā dragreisā zaudēs tieši dinamikas trūkuma dēļ, neskatieties uz 10x lielāku griezes momentu
Pirmais rakstīja:
atbilstošas jaudas elektromotoram pie maziem apgriezieniem viennozīmīgi būs lielāks griezes moments
Pie cik maziem, un kādam elektrodzinējam??
Teiksim asinhronajam pie 10 apgr/min??
i_edgars rakstīja:
Pirmais rakstīja:
atbilstošas jaudas elektromotoram pie maziem apgriezieniem viennozīmīgi būs lielāks griezes moments
Pie cik maziem, un kādam elektrodzinējam??
Teiksim asinhronajam pie 10 apgr/min??
Kā tu domā? Cik viegli ir tevi nosaukt par gudru?????
šitos abus divus te nevajadzēja laist.
Seene rakstīja:
Pirmais rakstīja:
Seene rakstīja:
GB12 rakstīja:
Gauss rakstīja: Par zaudēto dinamiku vispār nerunāsim.
Kādu zaudēto dinamiku? Ar cik elektroautomobiļiem esi vispār braucis? Tavuprāt, 280 Nm (Leaf) ir maza dinamika?
Kāds sakars griezes momentam ar dinamiku?
a kas pēc tavām domā ir dinamika???
tas cik skaļi skan muzons salonā???
Kas ir dinamika? Rupji runājot kW/kg.
Ja netici, padomā - dragreisā vinnēs Fiat Punto ar 102Nm vai Lamborghini R8 ar 1050Nm?
ja nemaldos, tad kW ir noteiktā laik apaveiktais darbs.
Nm ir spēks, kas to darbu dara...
Vēl pasaki, ka Nm nav nekāda sakara ar dinamiku...
Jo vairāk spēka, jo mazāk laika vajag darba veikšanai...
Palaidniex rakstīja:
Seene rakstīja:
Pirmais rakstīja:
Seene rakstīja:
GB12 rakstīja:
Gauss rakstīja: Par zaudēto dinamiku vispār nerunāsim.
Kādu zaudēto dinamiku? Ar cik elektroautomobiļiem esi vispār braucis? Tavuprāt, 280 Nm (Leaf) ir maza dinamika?
Kāds sakars griezes momentam ar dinamiku?
a kas pēc tavām domā ir dinamika???
tas cik skaļi skan muzons salonā???
Kas ir dinamika? Rupji runājot kW/kg.
Ja netici, padomā - dragreisā vinnēs Fiat Punto ar 102Nm vai Lamborghini R8 ar 1050Nm?
ja nemaldos, tad kW ir noteiktā laik apaveiktais darbs.
Nm ir spēks, kas to darbu dara...
Vēl pasaki, ka Nm nav nekāda sakara ar dinamiku...
Jo vairāk spēka, jo mazāk laika vajag darba veikšanai...
Maldies. Vats (arī kW) ir jauda, nevis darbs. N (nevis Nm) ir spēks. Darbs ir tieši Nm!
"Jo vairāk spēka, jo mazāk laika vajag darba veikšanai" Noliec zemē boulinga bumbu un iesper tai no visa spēka. Kad atgūsies, palūdz kādam sīcim ar vienu pirkstu to atripināt vietā
Pirmais rakstīja:
i_edgars rakstīja:
Pirmais rakstīja:
atbilstošas jaudas elektromotoram pie maziem apgriezieniem viennozīmīgi būs lielāks griezes moments
Pie cik maziem, un kādam elektrodzinējam??
Teiksim asinhronajam pie 10 apgr/min??
Kā tu domā? Cik viegli ir tevi nosaukt par gudru?????
Nu un Tevi kā nosaukt?? Par tukšpļūti!! Tikai un vienīgi. Varbūt kaut vai guglē apskatīsies kādas ir iekšdedzes dzinēja, asinhronā maiņstrāvas dzinēja un līdzstrāvas dzinēja raksturlīknes?? Tieši sadaļu par griezes momentu.
Pirmais rakstīja: Pļek, pļek
Viņš te elektrībā dikti zivi cērtot!!
Ja pateici A, tad saki arī B.
anonimikis rakstīja: šitos abus divus te nevajadzēja laist.
bez viņiem būtu pilnīga garlaicība
124iem meršiem elektromotorus un bačas nepiedāvā?
man pirtī ir 3f 32A ... varēs gan teļļuku lūrēt, gan metināt izrūsējušos caurumus, gan vakuumpumpi darbināt, uzlādes laikā.
Pirmais rakstīja: kad iemācīsies saražot akumulatorus ar kuriem varēs pēc 10 gadiem nobraukt 100km bez lādēšanas, tad es paņemšu renaultu z0e
Tādus māk ražot jau sen - palasi to dažu īsto elektromobīļu lietotāju pieredzi. Pārsimts štukas spēj izvilkt. Cita lieta - temperatūra...
Gauss rakstīja:
Ierēķini vēl, kā jau te minēja, cenu starpību, akumulatoru izmaksas u.t.t. Par zaudēto dinamiku vispār nerunāsim.
Kuru zaudēto dinamiku - to, kas zūd kamēr lādē?
i_edgars rakstīja:
Pirmais rakstīja:
i_edgars rakstīja:
Pirmais rakstīja:
atbilstošas jaudas elektromotoram pie maziem apgriezieniem viennozīmīgi būs lielāks griezes moments
Pie cik maziem, un kādam elektrodzinējam??
Teiksim asinhronajam pie 10 apgr/min??
Kā tu domā? Cik viegli ir tevi nosaukt par gudru?????
Nu un Tevi kā nosaukt?? Par tukšpļūti!! Tikai un vienīgi. Varbūt kaut vai guglē apskatīsies kādas ir iekšdedzes dzinēja, asinhronā maiņstrāvas dzinēja un līdzstrāvas dzinēja raksturlīknes?? Tieši sadaļu par griezes momentu.
tev vaidzētu ražot elektromašīnas, nevis skursteņos kāpt... tu tāds gudrs izklausies
nu vai vismaz tramvajus rīgai vaidzēja pasūtināt kautkur līvānos
Pirmais rakstīja:
tev vaidzētu ražot elektromašīnas, nevis skursteņos kāpt... tu tāds gudrs izklausies
nu vai vismaz tramvajus rīgai vaidzēja pasūtināt kautkur līvānos
Atskaitot kārtējās glupības, neko citu nevari uzrakstīt? Guglē paskatījies, vai slinkums??
i_edgars rakstīja:
Pirmais rakstīja:
i_edgars rakstīja:
Pirmais rakstīja:
atbilstošas jaudas elektromotoram pie maziem apgriezieniem viennozīmīgi būs lielāks griezes moments
Pie cik maziem, un kādam elektrodzinējam??
Teiksim asinhronajam pie 10 apgr/min??
Kā tu domā? Cik viegli ir tevi nosaukt par gudru?????
Nu un Tevi kā nosaukt?? Par tukšpļūti!! Tikai un vienīgi. Varbūt kaut vai guglē apskatīsies kādas ir iekšdedzes dzinēja, asinhronā maiņstrāvas dzinēja un līdzstrāvas dzinēja raksturlīknes?? Tieši sadaļu par griezes momentu.
Nu nu un kādas tad ir tās raksturlīknes un ko pēc tām var pateikt? Lai nu kā visiem te piesauktajiem dzinējiem DARBA diapazonā raksturlīkne būs +/- vienāda un to lai viņš strādātu šai diapazonā paveiks tramsmisija.
Seene rakstīja:
Palaidniex rakstīja:
Seene rakstīja:
Pirmais rakstīja:
Seene rakstīja:
GB12 rakstīja:
Gauss rakstīja: Par zaudēto dinamiku vispār nerunāsim.
Kādu zaudēto dinamiku? Ar cik elektroautomobiļiem esi vispār braucis? Tavuprāt, 280 Nm (Leaf) ir maza dinamika?
Kāds sakars griezes momentam ar dinamiku?
a kas pēc tavām domā ir dinamika???
tas cik skaļi skan muzons salonā???
Kas ir dinamika? Rupji runājot kW/kg.
Ja netici, padomā - dragreisā vinnēs Fiat Punto ar 102Nm vai Lamborghini R8 ar 1050Nm?
ja nemaldos, tad kW ir noteiktā laik apaveiktais darbs.
Nm ir spēks, kas to darbu dara...
Vēl pasaki, ka Nm nav nekāda sakara ar dinamiku...
Jo vairāk spēka, jo mazāk laika vajag darba veikšanai...
Maldies. Vats (arī kW) ir jauda, nevis darbs. N (nevis Nm) ir spēks. Darbs ir tieši Nm!
"Jo vairāk spēka, jo mazāk laika vajag darba veikšanai" Noliec zemē boulinga bumbu un iesper tai no visa spēka. Kad atgūsies, palūdz kādam sīcim ar vienu pirkstu to atripināt vietā
Kaut kā tu par to spēka momentu sabrauci auzās: "Spēka moments raksturo spēka spēju izraisīt ķermeņa rotāciju attiecībā pret rotācijas asi. Vienāds ar spēka lieluma un spēka pleca (attāluma līdz rotācijas asij) reizinājumu. Spēka moments raksturo rotācijas spēku. SI sistēmā to mēra ņūtonmetros (N*m)."
Un par to bowlinga bumbu - nu iesperšu, nu aizsperšu viņu tālu tālu un tad? Vienkārši tādi idiņi kā tu pa to bumbu spers ar basu kāju...
i_edgars rakstīja:
Pirmais rakstīja:
tev vaidzētu ražot elektromašīnas, nevis skursteņos kāpt... tu tāds gudrs izklausies
nu vai vismaz tramvajus rīgai vaidzēja pasūtināt kautkur līvānos
Atskaitot kārtējās glupības, neko citu nevari uzrakstīt? Guglē paskatījies, vai slinkums??
par papildus samaksu es tev varu izrēķināt to raksturlīkni... pie nosacījuma, ja tu man pateiksi visu par to motoru un barošanu tajā nisanā
Palaidniex rakstīja:
Kaut kā tu par to spēka momentu sabrauci auzās: "Spēka moments raksturo spēka spēju izraisīt ķermeņa rotāciju attiecībā pret rotācijas asi. Vienāds ar spēka lieluma un spēka pleca (attāluma līdz rotācijas asij) reizinājumu. Spēka moments raksturo rotācijas spēku. SI sistēmā to mēra ņūtonmetros (N*m)."
Un par to bowlinga bumbu - nu iesperšu, nu aizsperšu viņu tālu tālu un tad? Vienkārši tādi idiņi kā tu pa to bumbu spers ar basu kāju...
Nesabraucu jau gan. Tava definīcija ir pareiza. Bet Nm ir arī cita definīcija - "Darba SI sistēmas mērvienība ir džouls (J), kurš tiek definēts kā darbs, kas paveikts ar vienu ņūtonu lielu spēku vienu metru garā distancē."
Tad, kad sapratīsi, kādēļ griezes momentu var izmērīt ar to pašu mērvienību, kā darbu, sapratīsi, kādēļ Nm saistība ar auto dinamiku ir visai netieša.
Tikmēr sper droši boulinga bumbai arī ar apģērbtu kāju. Spēks būs liels, bet darbs mazs, jo spēka pielikšanas laiks būs pietiekami īss. Jo spēcīgāk spersi, jo lielāka iespēja, ka salauzīsi kāju. Tajā pat laikā vari ar niecīgu spēku aizripināt tālu, ja spēks tiks pielikts pietiekami ilgā laikā.
Seene rakstīja:
Pirmais rakstīja: tavam hamburgīnī 1000nm ir 4000 apriezieniem...
zem 1000 apgriezieniem jams ir vājāks par jebkuru tramvaju
maldies... "manam hamburgīnī" tie Nm ir 1200-1600rpm diapazonā. Zem 1000 - t.i. pie 800 minimālajiem rpm ir tikai 650Nm
Un jebkurā gadījumā dragreisā zaudēs tieši dinamikas trūkuma dēļ, neskatieties uz 10x lielāku griezes momentu
Dragreisam ar Nm ir visai mazs sakars. Tur neviens ar lielu Nm dīzeļiem nebraukā, vispār ar dīzeļiem nebrauc. Dragraisā tieši vajag pēc iespējas lielākus abarotus, kas dod lielus zs un lielu ātrumu.
Šaubos vai tu ar savu dīzeļsābu vispār spētu riepas uzsildīt līdz vajadzīgajai temperatūrai.
Tas tā, neprofesionāli izsakoties.... Nm vajag traktoriem, nevis lidmašīnām...
Gauss rakstīja:
Seene rakstīja:
Pirmais rakstīja: tavam hamburgīnī 1000nm ir 4000 apriezieniem...
zem 1000 apgriezieniem jams ir vājāks par jebkuru tramvaju
maldies... "manam hamburgīnī" tie Nm ir 1200-1600rpm diapazonā. Zem 1000 - t.i. pie 800 minimālajiem rpm ir tikai 650Nm
Un jebkurā gadījumā dragreisā zaudēs tieši dinamikas trūkuma dēļ, neskatieties uz 10x lielāku griezes momentu
Dragreisam ar Nm ir visai mazs sakars. Tur neviens ar lielu Nm dīzeļiem nebraukā, vispār ar dīzeļiem nebrauc. Dragraisā tieši vajag pēc iespējas lielākus abarotus, kas dod lielus zs un lielu ātrumu.
Šaubos vai tu ar savu dīzeļsābu vispār spētu riepas uzsildīt līdz vajadzīgajai temperatūrai.
Tas tā, neprofesionāli izsakoties.... Nm vajag traktoriem, nevis lidmašīnām...
Dīzelim liela grieze ir īsu brīdi - tā ir problēma...
Raacens rakstīja: Lai nu kā visiem te piesauktajiem dzinējiem DARBA diapazonā raksturlīkne būs +/- vienāda un to lai viņš strādātu šai diapazonā paveiks tramsmisija.
Kāda transmisija??? Sajūgs, kardāns utt?!!
Te pagaidām par elektromobīli runājam. Tā starp citu - dažiem dzinēji pat riteņos iemontēti! Tā ka DARBA diapazons sākas no NULLES.
Tīrs elektromobīlis, manuprāt, pagaidām ir utopija. Tas neatmaksājās nekādā veidā, lielākoties nepilnīgu akumulatoru dēļ - tie ir ļoti dārgi, tajos izmanto ļoti dārgus materiālus, kuru uz zemes nemaz nav tik daudz. Elektromobīlis kopumā nav arī ekoloģiski tīrs. Pat ja uzlādē ar elektrību, kura saražota, neizmantojot kurināmo. Domāju, ka elektromobīļi apsveicami kā eksperimentālas ierīces, lai labāk varētu attīstīties hibrīdi. Bet, tā kā valsts gatava maksāt par elektromobīļiem un līdzīgām lietām, tas jāizmanto apsviedīgākajiem. Elektromotora efektīvai vadībai, lai tas autiņš daudz-maz normāli kustētos kopējā plūsmā, jāizmanto arī sarežģītas vadības ierīces. Esmu par veloceliņu attīstību un par velosipēdu ar papildus elektromotoru ieviešanu. Tas būtu daudz reālāk, ja piem. Rīgā būtu veloceliņu tīkls ar pietiekoši biežām akumulatoru uzlādes vietām Nezinu, vai tas būtu lētāk kā sabiedriskais transports, bet veselīgāk gan.
Elektroauto
Nu, tā, kungi, auto nozarē par šo tēmu sāk runāt arvien vairāk. Īpaši šajā laikā, kad degviela kļūst arvien nepanesami dārgāka.
Dažiem droši vien ir zināms, ka ir atvēlēti līdzekļi no valsts puses elektromobiļu iegādei - subsīdijām 50% apmērā no auto cenas (ne vairāk kā 13000 LVL), kā arī infrastruktūras veidošanai.
Tad nu speram vaļā visu, ko par šo tēmu domājam... Droši vien, spams saturēs vairāk kā par tēmu, bet, nu, neko darīt...