Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Ātrums pirms dzelzceļa pārbrauktuves

seller Reģ.: 24.08.2001

Labdien, vēlos uzdot jautājumu par CSN prasībām attiecībā uz braukšanas ātrumu tuvojoties dzelzceļa pārbrauktuvei.

CSN 15.daļa par dzelzceļa pārbrauktuvju šķērsošanu pati par sevi neuzliek par pienākumu braucot ar attiecīgajā vietā max atļauto braukšanas ātrumu, to pirms dzelzceļa pārbrauktuves samazināt.

Piemēram, jābrauc virzienā uz pārbrauktuvi ar barjeru un par to informē brīdinājuma zīme „Dzelzceļa pārbrauktuve ar barjeru”.

Mans jautājums ir: lai gan CSN 166.-173.punkti neko tieši nesaka par braukšanas ātruma izvēli tuvojoties pārbrauktuvei, vai tie tomēr saistībā ar CSN 112.un 113.punktu nenosaka, ka pat situācijā, kad saskaņā ar 15.dalas noteikumiem pārbrauktuvi var šķērsot, vadītājam pirms pārbrauktuves šķērsošanas ir jāizvēlas tāds braukšanas, kas gadījumā, ja tuvojoties pārbrauktuvei iestājas CSN 168.punktā minētie apstākļi, atļautu apturēt transportlīdzekli CSN 169.punktā noteiktajā attālumā no pārbrauktuves (piemērā - 5 metri no barjeras). Citiem vārdiem – vai iepriekšminētie CSN punkti un minētā zīme kopumā tomēr nepieprasa zināmu braukšanas ātruma samazinājumu pirms dzelzceļa pārbrauktuves, it īpaši tās tuvumā, lai pēkšņi iedegoties (kamēr vēl vadītājs redz luksoforu) aizlieguma signālam vadītājs spētu transportlīdzekli apturēt saskaņā ar CSN 169.punkta prasībām, jo degot sarkanajam signālam uz pārbrauktuves saskaņā ar CSN 168.punktu uzbraukt ir AIZLIEGTS.

Būtu pateicīgs, ja te rakstošie CSN eksperti arī izteiktos par iepriekš minēto. Ja šie jautājumi ir jau tikuši pārrunāti, lūdzu saiti.

 
1 2
msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Par cepistu piesiešanos pie pārbrauktuvēm - tiem, kas pa liepāju nav daudz braukuši - zemnieku ielas galā ir dzelzceļa luksafors, kurš dublē to, kas ir turpat pa labi uz brīvībenes pirms pārbrauktuves. Nu lūk, dažus gadus atpakaļ gadījās satikt cilvēku, kuru tur par neko cepisti uzvilka - šis brauca pa zemnieķeni un, protams, griezās pa labi, brīdī, kad brauca garām zemnieķenes luksaforam, tajā iedegās sarkanais, kuru viņš nepamanīja, nogriezās pa labi, apstājās pie sarkanā, a tur uzreiz šim uzreiz cepisti klāt - cepistu viedoklis - šis uzlika mīksto zemnieķenes luksaforam un apstājās jo šie viņu apstādināja :@

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

seller rakstīja: vai ātrums pirms dz.c. pārbrauktuves ir jāsamazina saskaņā ar CSN?" Un atbilde uz šo jautājumu ir NĒ!

-----------------------------------------------

Nu man tomēr liekas, ka viennozīmīgi nevar teikt, ka nav jāamazina, lai arī tas tiešā tekstā nav ierakstīts CSN. piemēram, ja braucot klāt pārbrauktuvei ar atļautajiem 90 km/st, ja kādus 50 m pirms tās iedegas aizlieguma signāls, un vadītājs bremzē un ieslīd barjerās, viņš tomēr būs pārkāpis prasības par atbilstoša ātruma izvēli konkrētajā vietā. Manuprāt is svarīgi, ka uz pārbrauktuves uzreiz iedegas aizlieguma signāls, nav starpsignāla (dzeltenais), tas visdrīzāk nozīmē, ka visi drošibas pasākumi, un darbības, lai izpildītu CSN prasības, kas VAR iestāties (par ko brīdina caļa zīme par attiecīgā veida pārbrauktuvi) ir jāveic JAU tuvojoties pārbrauktuvei, kas visdrīzāk nozīmē braukšanas ātruma samazināšanu, jo uz pārbrauktuves iedegoties (kaut vienu reizi) aizlieguma signālam uzbraukt ir AIZLIEGTS.

Piekrītu, ka nevar noteikt precīzi, uz cik km/st kurā attālumā no pārbrauktuves ātrums ir jāsamazina, jo to var ietekmēt citi apstākļi (a/m masa, ceļs sauss/mitrs/ ledus utt), tas ir atstāts vadītāja rīcībā konkrētajos apstākļos.

Nevienā acī nesaprotu par ko tik enerģisks cepiens???

Kā tas milicis pa gabalu pateiks/noteiks ka sarkanais iedegās milimetru, metru, centimetru, metru divdesmit centimetrus pirms līnijas šķērsošanas?

Un kurā fizikas stundā ir nosapņota iespējama momentāna apstāšanās?

seller Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Nevienā acī nesaprotu par ko tik enerģisks cepiens???

-----------------------------------------------

Ir case interesē nianses.

Kā tas milicis pa gabalu pateiks/noteiks ka sarkanais iedegās milimetru, metru, centimetru, metru divdesmit centimetrus pirms līnijas šķērsošanas?

----------------------------------------

milicis ne, bet ja nu to, kas notiek uz pārbrauktuves ieraksta kamera, kur redz, ka pārbrauc jau pēc aizlieguma signāla iedegšanās.

Un kurā fizikas stundā ir nosapņota iespējama momentāna apstāšanās?

--------------------------------------------------------------

nav nosapņots, noteikumi aizliedz degot aizlieguma signālam uzbraukt uz pārbrauktuves. Runa ir par to vai to var izpildīt līdz pēdējam brīdim tuvojoties pārbrauktuvei ar max konkrētajā vietā atļauto braukšanas ātrumu.

Vēlos viedokli - vai lai izpildītu visas iepriekšuzskaitītās CSN normas par aizliegumu uzbraukt uz pārbrauktuves, kā arī par apstāšanos noteiktajā attālumā no sliedes/barjeras, pirms pārbrauktuves ir vai nav jāsamazina braukšanas ātrums. Tas (ka jāsamazina) nav tieši ierakstīts CSN, bet manuprāt izriet no to vispāºējām normām.

Cepiena nekāda nav, vēlami viedokļi, vislabāk pamatojoties uz konkrētu pieredzi

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

seller rakstīja:

nav nosapņots, noteikumi aizliedz degot aizlieguma signālam uzbraukt uz pārbrauktuves. Runa ir par to vai to var izpildīt līdz pēdējam brīdim tuvojoties pārbrauktuvei ar max konkrētajā vietā atļauto braukšanas ātrumu.

Atkārtoju vēlreiz - TO nevar izpildīt neatkarīgi no braukšanas ātruma. Pie JEBKURA ātruma, kas atšķirīgs no 0, pastāv risks neapstāties CSN paredzētajā vietā! Tātad pēc šīs loģikas nevis ir jāsamazina ātrums, bet gan pārbrauktuvi šķērsot nedrīkst vispār.

Lai varētu spriest par to, vai un cik jāsamazina ātrums, tuvojoties dzelzceļa pārbrauktuvei, vispirms nepieciešams vienoties par to, cik drīkst pārkāpt CSN - t.i. kādā attālumā apstāšanās aiz stoplīnijas ir pieļaujama. 1mm pirminēšana visiem liekas absurda - un pareizi, jo to pieminu, lai ilustrētu prasības absurdumu - vienīgais leģitīmais risinājums būtu divkāršas stoplīnijas ieviešana - t.i. papildināt ar robežsvītru, kas nosaka, ka jebkurai automašīnai, kas atrodas pirms tās, ir jāspēj apstāties līdz stoplīnijai, iedegoties aizliedzošajam signālam. Tas nav nekas jauns - A kategorijas eksāmenā tiek šada sistēma izmantota - laukumā izpildot bremzēšanas uzdevumu ir divkāršā stoplīnija - ir jāmāk nobremzēt starp šīm līnijām.

Chankaishi Reģ.: 11.07.2007
0 0 Atbildēt

Arī šis ir viens no ļoti daudzajiem iemesliem, kāpēc pie auto stūres vēl ilgi nesēdēs roboti. Lai gan robottehnikā viegli atrisināms, ja robots šoferis darbotos kopīgi ar vilciena robotu- vadītāju

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Pie Ieriķu dzelzceļa pārbrauktuves uz Veclaicenes šosejas es ātrumu nometu pamatīgi - līdz kādiem 20 km/h.

seller Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

pareizi, jo to pieminu, lai ilustrētu prasības absurdumu - vienīgais leģitīmais risinājums būtu divkāršas stoplīnijas ieviešana -

------------------------------------------------------

Nu bet tad jau sanāk, ka CSN prasība ir absurda?? Jo uz pārbrauktuves iedegoties aizlieguma signālam uzbraukt ir aizliegts? Un noteikumi ir jāpilda. Tas manuprāt viennozīmīgi pieprasa mazināt ātrumu pirms pārbrauktuves.

Vispār CSN, skatot tos kopumā nodrošina ko līdzīgu divkāršai stoplīnijai pirms pārbrauktuves: pirmais ir prasība, ka jāapstājas noteiktā attālumā no sliedes/barjeras (nosacīti - pirmā līnija) - atzīmēju, ka par šīs prasības neievērošanu sodz ir neliels. Otrais ir aizliegums vispār uzbraukt uz pārbrauktuves iedegoties aizlieguma signālam (nosacīti otrā stoplīnija) - un par šo pārkāpumu sods ir daudzkārt lielāks. Sanāk, ka vadītājam ar samazinātu ātrumu, īsi pirms pārbrauktuves šķērsošanas iedegoties aizlieguma signālam tomēr ir iespēja izvairīties no smagākā pārkāpuma, paliek vienīgi vieglākā pārkāpuma risks, par kuru sods ir ievērojami mazāks.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

seller rakstīja: Sanāk, ka vadītājam ar samazinātu ātrumu, īsi pirms pārbrauktuves šķērsošanas iedegoties aizlieguma signālam tomēr ir iespēja izvairīties no smagākā pārkāpuma, paliek vienīgi vieglākā pārkāpuma risks, par kuru sods ir ievērojami mazāks.

Tieši tā. Vadītājam, neskatoties uz to, cik pedantiski tas cenšas ievērot CSN, pastāv risks izdarīt pārkāpumu. Vai tas neliecina, ko noteikumi ir absurdi?

seller Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

neskatoties uz to, cik pedantiski tas cenšas ievērot CSN, pastāv risks izdarīt pārkāpumu. Vai tas neliecina, ko noteikumi ir absurdi?

-----------------------------------------------------------------

Nu nē, noteikumi ir izdoti un tie ir jāpilda. Un sanāk, ka lai tos izpildītu, ātrumam jābūt samazinātam, nekas cits te neatliek?

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

aansis rakstīja:

juriz rakstīja: "dzeltenais" principā arī ir aizliedzošais signāls.

"dzeltenais" principā ir brīdinājuma signāls! Luksoforā brīdina par sarkanās gaismas ieslēgšanos vai neregulējamu krustojumu (mirgojošs). Pagriezienu lukturos par pagriezienu veikšanu vai avārijas situāciju. Ceļu remonta vietās par šķēršļiem. Bākugunīs par nestandarta transportlīdzekļiem u.t.t.

princīpā mācies CSN

56. Luksoforu signāliem ir šāda nozīme:

56.1. zaļš signāls atļauj kustību. Lai ceļu satiksmes dalībniekus informētu par to, ka zaļā signāla darbības laiks beidzas un drīz iedegsies aizlieguma signāls, var lietot zaļu mirgojošu signālu. Lai ceļu satiksmes dalībniekus informētu par laiku (sekundēs), kas atlicis līdz zaļā signāla darbības laika beigām, var lietot informācijas tablo;

56.2. dzeltens signāls aizliedz kustību, izņemot šo noteikumu 65.punktā minētos gadījumus, un brīdina par gaidāmo signālu maiņu;

56.3. dzeltens mirgojošs signāls vai divi pārmaiņus mirgojoši dzelteni signāli atļauj kustību un informē par neregulējamu krustojumu, gājēju pāreju, ceļu darbu vietu vai citu bīstamu ceļa posmu. Lai informētu par neregulējamu gājēju pāreju vai vietu, kur satiksme netiek regulēta un brauktuvi šķērso velosipēdu ceļš vai gājēju un velosipēdu ceļš, var lietot dzeltenu mirgojošu signālu vai divus pārmaiņus mirgojošus dzeltenus signālus ar attiecīgi cilvēka siluetu, velosipēda simbolu vai cilvēka siluetu un velosipēda simbolu;

56.4. sarkans signāls (arī mirgojošs) vai divi pārmaiņus mirgojoši sarkani signāli aizliedz kustību. Lai informētu par sarkanā signāla degšanas ilgumu, zem luksofora vai tā sekcijas var uzstādīt paskaidrojoša satura plāksnīti;

56.5. sarkans signāls vienlaikus ar dzeltenu signālu aizliedz kustību un informē, ka iedegsies zaļais signāls;

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

seller rakstīja: Nu nē, noteikumi ir izdoti un tie ir jāpilda. Un sanāk, ka lai tos izpildītu, ātrumam jābūt samazinātam, nekas cits te neatliek?

Ātrumam ir jābūt samazinatam līdz 0, lai garantēti ievērotu šo CSN prasību. Ja tas, ka saskaņā ar šādu CSN interpretāciju atļauts ir tikai stāvēt, tavuprāt nav absurdi, tad ko vēl piebilst?

Surikats Reģ.: 30.10.2013
0 0 Atbildēt

Tu vari braukt, cik ātri gribi, bet, ja iedegsies sarkanais un būs menti, tad dabūsi maksāt. Vēl daļa pārbrauktuvju ir tik drausmīgas, ka jābūt trakam. lai brauktu pāri ar ātrmu virs 20 - 30 km/h. Vairumā gadījumu, protams, var braukt krietni ātrāk un visi tā arī dara.

1 2
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti