GB12 rakstīja:
Pilnīgi pievienojos šīra komentāram un silti iesaku nerakstīt par lietām, kurās neorientējies.
Nu piedod man - lētu urnu maģos tiešām neorientējos. Toties labi zinu ka C5 audī visiem bija grabulis, vismaz avantiem [varbūt sedaniem ražotājs izdomāja ka grabažnieks ir pārāk labi izolēts lai būtu jēga], iekš C4 avantiem arī kas tāds ir manīts. Un, tagad arī es zinu ka kaščejam nav - tātad vai nu tikai opcija, vai vienkārši mērķauditorijai basus nevajag.
Nissan Qashqai+2 dzīvē
Tā, kungi un dāmas (ja kāda šeit uzturas vai nejauši iekļūst), šovakar uznākusi, tā teikt, inspirācija seriāla, kura pirmā sezona tika apzīmēta ar nosaukumu "VW Passat B6 dzīvē", turpinājumam.
Kā jau pēc nosaukuma var nojaust, šis topiks veltīts automobilim, kurš ir nonācis autora - jūsu padevīgā kalpa, kurš turpmāk tiks apzīmēts 1. personā, rīcībā. Kā jau tika minēts sanāca visai ironiski - kad pirku Passātu, kā otrs izvēles objekts bija tieši šis modelis, bet toreiz kaut kā nožmiedzos...
Tātad, izejas dati - Nissan Qashqai+2 (nezinātājiem - tas ir jau daudzus gadus ļoti populārais un savā laikā arī Latvijas Gada Auto titulu ieguvušais automobilis Nissan Qashqai, tikai ar 7 (+2) vietām, no kurām pēdējās divas izmantojamas gan tikai maziem bērniem vai uz pavisam īsu brīdi, lai aizgādātu kādu kompāniju līdz mājām, par 21 cm pagarinātu riteņu bāzi un patīkamāku - mīkstāku gaitu), izlaiduma gads - 2012., nobraukums iegādes brīdī - apt. 40,5 tūkstoši kilometru, dzinējs - 1,6 dCi (jaunais kurināmādzinējs, jauda - ZS, ņūtonmetri - 320), pārnesumkārba - sešpakāpju manuālā (vienīgais šim dzinējam pieejamais variants), piedziņa - pilnā jeb kā daži šeit forumē mītoši lauku tipāži saka - pareizā.
Patiesību sakot, nebiju plānojis ņemt tik jaunu un, jā, nosacīti dārgu auto. Kad pārdevu Passātu, mērķis bija apmēram tāda paša +- kādi 1000 lati līmeņa mašīna. Apmēram mēnesi dzīvoju bez ikdienas mašīnas - parazitēju uz darba, sievasmātes rēķina, reizi pa reizei izbraucu ar otru - restaurējamo auto, kuram, par laimi, tomēr saņēmos un jūnijā skati izgāju... Apskatīju vairākus variantus - Corollu, 2009. gada kaškaju (parasto, ar 2.0 benzīnu), biju pat vienam GS300 leksusam aci uzmetis u.c. Un tad nāca šis piedāvājums. Sākumā pateicu diezgan kategorisku "nē", arī sieviņa teica, ka nevajagot mums tik dārgu mašīnu, bet tad nodomāju, tā kā tāpat braucamais ir vajadzīgs un sazin kad vēl uzzīmēsies kaut kas ņemams, arī piedāvātā cena bija tāda, ka pavasarī to varētu pārdot par apm. tādu pašu, ja ne labāku, ciparu, tad jāņem ciet un, ja nepatiks, tad pārdot jau vienmēr paspēs. Kā zināms, Qashqai tirgū ir diezgan pieprasīts auto ar salīdzinoši stabilu vērtību. Šobrīd gan auto ir iepaticies un esmu pārdomājis, ka laikam tomēr vismaz kādus gadus divus (līdz garantijas beigām) jānobrauc, tad jau redzēs.
Aprīkojums - ļoti viduvējs. Salīdzinot ar diviem iepriekšējiem auto, liekas pat baigi pliks. Tajā pašā laikā it kā viss nepieciešamais, un pat vairāk, tur ir - dubultais klimats, sēdekļu apsilde (priekšā), kruīzs, stūres lifts gan augstumā, gan dziļumā, borta kompis, miglas lukturi, lietie diski, aizmugurējie sensori un vēl šis tas (t.s. Acenta aprīkojuma līmenis). Ļoti patīk stikla jumts, kas nāk visu QQ+2 komplektācijās. Kā jau minēju, šamējam modelim ir arī pilnpiedziņa, es gan tās vietā labāk būtu vēlējies labāku aprīkojumu - teiksim, navigāciju, bet, nu, lietots auto ir lietots - jāņem tāds, kāds ir. Par aprīkojumu runājot - iegādājoties šo mašīnu, tika veikti daži vizuāli, manuprāt, uzlabojumi - pāris hroma elementi un vēja deflektori uz haubes un sānu stikliem. It kā bez tā, protams, var iztikt un vispār es neesmu vizuālā šķūninga piekritējs, bet, QQ dizaina ziņā vispār ir diezgan prasts auto, bet man tomēr gribas braucamo, kurš arī kaut cik labi izskatās, un, manuprāt, minētās lietas šim auto piestāv diezgan labi. Vēl bija doma visus melnos moldingus un uzlikas nokrāsot virsbūves krāsā, kā to viens mans klients izdarīja, bet kaut kā nožmiedzos un aizdomājos - a ja nu šitai krāsai neizskatīsies?
Tad nu tā, pirmie divarpustūkstoši ir nobraukti un šādus tādus secinājumus var izdarīt. Sākšu ar patīkamo.
+ Viennozīmīgi - degvielas patēriņš. Vidēji ap 6 litriem uz 100 km. pie normāla (ne-sēņojoša, ne-trakojoša braukšanas stila). Pilsētā sanāk ap 7, šoseja - 4,5-5,5. Pieļauju, ja nebūtu to deflektoru, būtu vēl par kādu puslitru mazāk. Domājams, tie to aerodinamiku un attiecīgi patēriņu ietekmē.
+ Ar visu ekonomiju dzinējs ir ļoti patīkams. Uzrāviens diezgan labs - tā teikt, normālam braukšanas stilam pilnīgi pietiek, ļoti maz atpaliek no iepriekš lietotā VAG grupas 2.0 TDI. Ne ar konkrēti šo, bet ar tādu pašu ir sanācis braukt arī ar 200 km/h stundā. Un sajūta diezgan droša, cik nu droša tā var būt pie šāda ātruma;
+ Salons. Jau 2007. gadā, kad QQ modelī (pirmajā) pirmoreiz iesēdos auto izstādē, toreiz nodomāju - jopcik, šajā diezgan ātri var atrast sev ērtu pozīciju. Pie tam, braucot ar QQ, nenogurst pat tālākos gabalos. Arī aizmugurē vietas ir pietiekami, bez tam, stikla jumts rada tādu kā plašuma sajūtu. Tā, protams, ir mānīga, bet tomēr. Patīkami ir tas, ka panelis ir no mīkstās plastmasas. Arī sēdekļu transformēšanas iespējas ir labas - nolaižot aizmugurējos sēdekļus (kuriem ir regulējama atzveltne), var iegūt līdzenu grīdu, kur var gulēt un caur stikla jumtu vērot zvaigznes un brīdi, kad balts putna izkārnījums izšķīst pret nule kā nomazgāto auto.
+ Gaita. Kā jau rakstīju, QQ+2, salīdzinot ar parasto QQ, ir mīkstāka un patīkamāka gaita. Auto daudz labāk "ņem" bedres. Skaņas izolācija ir diezgan laba - diezgan labi tiek slāpēts motora troksnis, kas gan paliek diezgan nepatīkams, ja "dod piparā".
Pārejam pie mīnusiem, kas, atklāti sakot, šim auto tomēr arī nav nemaz tik maz.
- Galvenais un kaitinošākais - ļoti nekvalitatīva audio sistēma. Basus vispār tikpat kā nedzird, skaļruņi tikai 6. Skaņa drausmīgi plika. Šo trūkumu ir plānots modificēt - sākot ar pašas magnetolas nomaiņu (pret oriģinālo Nissan Connect ar navigāciju) un beidzot ar skandām, pieliekot klāt sabūferu. Bet par šo vēl domāju pakonsultēties ar ļaužiem, kas no auto audio lietām vairāk sajēdz.
- Diezgan prasts salons. Jā, ērtajam un braukšanā patīkamajam, kā arī plašam salonam tomēr ir diezgan daudz mīnusu. Jā, ērts, bet tomēr prasts un tik jaunam modelim, kurš tomēr uz konkurentu fona arī nav nekāds lētais auto, neatbilstošs. Tumsā apgaismojums ir kā, apmēram, deviņdesmito gadu Renault - tāds nemoderni oranžs. Nepatīkams atklājums bija, ka nav apgaismoti, piemēram, spoguļu regulēšanas slēdži. Tāpat nav apgaismoti salona gaismas slēdži, stiklu elektropacēlāju slēdži (izņemot vienu pogu vadītāja pusē), nav apgaismots bagāžas nodalījums. Nepatīkami, ka nav saulesbriļļu turētāja. To gan kā atsevišķu aksesuāru varot uzstādīt, bet tas ir diezgan čakarīgs process, jo jāņem nost apšuvums, jāatslēdz gaisa spilveni un vēl visādas manipulācijas jāveic, kas attiecīgi arī maksā. Tā kā, būs vien jāsamierinās ar futrāli bardačokā. Un vēl - ļoti maz nodalījumu, kur ielikt telefonu u.c. sīklietas. Pasātam un opelim tādu bija papilnam.
Tehniski - nu, pagaidām viss ir OK. Cik zinu, pa garantiju ir mainīts izpūtējs. Tikai nezinu, kāpēc. Un jā, jau sācis grabēt aizmugurējais vāks. Tikai nevar saprast, kas īsti. Kādā brīvākā brīdī būs jāiedod servisam, lai atrauj vaļā.
Kopumā jāsaka - latvijas apstākļiem atbilstošs auto. Par to, kā lietosies, tad jau informēšu.