Līdz šim lielākajā automobiļu iepirkumā Valsts policijai atklājusies šmaukšanās, svētdien ziņo TV3 raidījums "Nekā personīga".
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Līdz šim lielākajā automobiļu iepirkumā Valsts policijai atklājusies šmaukšanās, svētdien ziņo TV3 raidījums "Nekā personīga".
Manuprāt, jo lielāks tas eiro cipars, jo dārgāka un sarežģītāka turpmāk ir tā automobiļa ar dīzeļmotoru ekspluatācija.
Sižets tapa, jo A26 grupa, ja nemaldos, bija Auto Blitz (kuri uzvarēja citā sadaļā - ar Mokkām), kuri konkrētajā sadaļā šī iemesla dēļ nepiedalījās. Ja šmaukšanos atklātu no A26, tad šāda sižeta nebūtu. Gan jau saprotat, kāpēc.
Tika noslēgts līgums, ka mēnesī policija par vienas mašīnas nomu maksās 800 eiro, bet par visiem "Citroen" furgoniem piecos gados - vairāk nekā 806 820 eiro.
Par cik šajā biznesā esmu pavadījis pusi mūža, tad zinu gan, kas tur notiek. Baidos, ka šoreiz GB12 šauj drusku garām - tam visam ar Auto Blitz sakars varētu būt arī nekāds.
Uzdodiet sev jautājumu nedaudz citādi - kāpēc tieši Īles pārstāvētie uzņēmumi un auto markas daudzu desmitu gadu garumā ir bijuši vieni no galvenajiem lielo konkursu uzvarētājiem un piegādātājiem?!
Vai tiešām Euro 5 bija pārsteigums? Tikai domāja, ka būs kā parasti - neviens neko "neraks".
Man, protams, nav pierādījumu - tas ir KNAB darbs tos savākt, taču ilūziju par valsts, pašvaldību un citiem konkursiem, kur tiek tērēta budžeta nauda, man nu gan nav pilnīgi nekādu!
Savā praksē atceros tikai vienu iepirkumu ap 1996.g., kas bija godīgs, kuru izsludināja Latvijas banka. Vēlākos gados tādu vairs netiku manījis!
Kad es opelī strādāju, no visiem iepirkumiem, kurus sanāca taisīt, ja nekļūdos, arī tikai viens iepirkums (kurā runa bija par vairākām mašīnām) bija godīgs - Hipotēku un zemes bankas par 6 mašīnām, kuru toreiz vinnēju tikai pāris punktu pārsvaru pār Fordu. Atceros pat tādas pērles konkursa nolikumos kā "2.5 litru boxer tipa dzinējs", "L200 tipa" vai "degvielas patēriņš pilsētā ne MAZĀKS kā 6.2 litri un ne lielāks kā 6.4" un copy/paste aprīkojumi no dīleru mājas lapām... vai, piemēram, kaut kādu Maz3.14ānu pagastvecim dienesta auto - "universālis ar 2.0 TDI 170 zs dzinēju, divsajūgu automātisko pārnesumkārbu, navigāvijas sistēmu, elektronisko rokasbremzi"... tā ka, par visiem 100% piekrītu Didzim - ja būtu vēlēšanās, tad iepirkumu sfērā KNABam būtu ko rakt, cik uziet... bet tā bezzobainā iestāde jēdz tikai kultūras nama vadītājas sodīt...
Nezinu, šauju vai nešauju garām, bet varētu tad uzdot līdzīgu jautājumu - kāpēc pēdējos gados tik daudzos lielajos iepirkumos piegādātājs ir tieši AB - policija, ātrie, muita...
Tāda sistēma ir jebkurā valsts iestādes piepirkumā, ne tikai auto. Pat pieņemot darbā vajadzīgo cilvēku, konkursa nolikums tiek pielāgots viņam. Starp citu, tā notiek visur, arī ES etalonvalstīs Vācijā, Francijā u.c. Starpība ir tikai tā, ka normālos apstākļos ļauj pelnīt visiem. Vienā konkuršā uzvar viens, otrā cits. Problēmas atklātībā nonāk tikai tad, ja netiek ievērotas aizkulišu norunas.
Kas ir AB? Kaut ko esmu palaidis garām?
OK! Paldies!
Spēku samēru maiņa - vajag papētīt AB īpašnieku vārdus un ģimeniskās saites - jautājumu nebūs. Vienkārši Īle manījies vismaz 15 gadu dominēt, tagad AB ķer, ko var. Pieļauju, ka tieši šie spēki sākuši urķēt to Euro 6 padarīšanu.
Vismaz viņi nekrāpjas kā Īle, jo iesmērēt viltotu sertifikātu varētu arī AB...
" Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (V) plāno šo jautājumu ar Valsts policijas šefu Intu Ķuzi pārrunāt rīt, kad viņš atgriezīsies no atvaļinājuma."
Ļoti interesnti, ko tad viņi beigās nosprieda!?
Palasot iepriekšējos komentārus, top skaidrs, ka liela daļa komentētāju ir vienkārši baumu pārstāstītāji!
Jāsāk jau ar to, ka lielos konkursos uzvar kāds ražotājs. Iepriekšējā policijas auto konkursā uzvarēja Opel, auto piegādāja trīs firmas - Auto Blitz, Amserv un Autofavorīts, kas visi ir oficiāli Opel dileri Latvijā. Domāju ka daudzi redzēja Krasta ielā Amserv teritorijā stāvošas aprīkotas policijas automašīnas pirms tās tika nodotas policijai.
Tā kā piegādes līgumu slēdz 2 puses, tad no piegādātāju puses to parakstīja AB pārstāvji, kuri arī kārtoja visus dokumentus, tātad uzņēmās atbildibu.
Šoreiz Citroen piegādes līgumu parakstīja firma A26, aiz kuras stāv M.Īles pārvaldītās kompānijas. Var teikt, ka pēc pāris gadu pārtraukuma, kas ir saistīts ar M.Īles biznesa (VW Siguldā) problēmām, viņš atgūst tik daudzus gadus pierastā konkursu uzvarētāja statusu. Nu opelistiem tas noteikti nepatika, nostučīja. Ne velti raidījumā intervēja Amserv pārstāvi!
Pag pag, ko nostučīja??
Pa mūsu naudu pērk kkādas nereāli dārgas miskates, pie tam pērk POLICIJA, kurai tiek iesniegti VILTOTI dokumenti un tagad te kādam pārmet, ka nostučīja?
Ble slima mums tā sabiedrība!
Formāli ir tā, kā Tu saki - viss ir pa smuko.
Tev nav pat nojausmas, kas par mēslu čupu burbuļo apakšā ze, tā visa!!! Tici man! Es arī pie Īles esmu strādājis - zinu kā viņš uzvar konkursus!
DidzisKalnietis rakstīja: Formāli ir tā, kā Tu saki - viss ir pa smuko.
Tev nav pat nojausmas, kas par mēslu čupu burbuļo apakšā ze, tā visa!!! Tici man! Es arī pie Īles esmu strādājis - zinu kā viņš uzvar konkursus!
Laikam ne pārāk draudzīgi šķīrāties, ja šo raksti
Lai nu kā, varu tikai piekrist. Atceros pat konkrētu gadījumu - Kandavas novada dome. 7-vietīgs minivens. Neoficiāli zināju, ka viņi uz Sharan tēmē, bet pēc visiem parametriem ideāli iet iekšā arī Zafira, kas standartā maksā par apm. 25% lētāk. Pats personīgi aizvedu dokumentus, iesniedzu apm. 5-10 minūtes pirms noteiktā termiņa. Un pēc pāris dienām IUB mājas lapā lasu, ka vinnējis Auto Īle ar VW Sharan par 8 latu zemāku cenu Nē, nu, var jau būt, ka VW ar pirmo piegājienu bija iedevis 30-35% atlaidi vienas mašīnas iepirkumam, bet, cik tas ir ticami, domāju, zina jebkurš, kurš treknajos gados strādāja jauno auto biznesā.
A tagad pastāsti, ka klientam dabūt to Sharanu, ja viņš negrib braukt ne ar opeli, ne fordu ne tamlīdzīgu, kaut vai tīri no ergonomikas viedokļa līmenī patīk/nepatīk. Vot i jāshēmo gribi vai negribi. Būtu normāli uzrakstījuši tur x% no oficiālās cenu lapas nost valsts iestādēm, nekādas shēmas nebūtu.
Patiesībā runa par pavisam ko citu - tad, kad tiek tērēta nodokļu maksātāju nauda, nav svarīgi, kas patīk ierēdnim, vai deputātam, bet svarīgi ir kā tiek tērēta šī nauda.
Un vēl - ja konkursus vinnē ar "otkatu", palīdzību, tad tas vien jau norāda par to, ka kaut kas ar šo nodokļu maksātāju naudas tērēšanu nav kārtībā!
Zelta vārdi - ir pilnīgi pie vienas vietas, ko grib kārtējais ierēdnītis vai Lejasfisānu pagasta vagars! 99,999% gadījumu tam auto ir funkcija nogādāt kāda ierēdnīša pēcpusi no punkta A uz punktu B. Daudz lētāk par auto un šoferu algošanu izmaksā modernās sakaru tehnoloģijas vai pareizi saplānoti darbi!
Un tie ekstru uzskaitījumi - vienkārši pērle! Savulaik atceros ka Iecavas novada kundziņi sarakstīja konkursa nolikumu ta lai sanāktu BWM X3. Kāda suņa pēc Iecavas novada ļurļakiem premium boibiks??? Par kādiem nopelniem? Pilnīgi būtu pieticis ar Fiat Panda 4x4 un atliktu nauda pagasta ceļu attīrīšanai no sniega!
Mums vajadzētu to pašu regulējumu, kurš bija Vācijā valsts/pašvaldību autoparkam. Tikai dienvidu zemēs bija atļāuta tāda ekstra kā Lūka VAI kondicionieris. Par ādas beņķiem, niknāks motors par bāzi, pilnpiedziņu, utt. ekstras varēja aizmirst kā aizpērnos rudzus! Lai gan pati Vācija atšķirībā no šejienes, patiešām ir auto LIELražotājvalsts!
Ja tas būtu bijis vienīgais gadījums... Un vēl par vienu auto...
Atmini kaut vai Faetonu premjeram, Tiguan policijai utt... Visu nenosauksi...
DidzisKalnietis rakstīja: Ja tas būtu bijis vienīgais gadījums... Un vēl par vienu auto...
Atmini kaut vai Faetonu premjeram, Tiguan policijai utt... Visu nenosauksi...
Un kā ar to Lincoln Nafigator, kuru iekrāva kā neekonomiskāko patruļmašīnu pašvaldībniekiem?
Izpildītājs cits, ideja tā pati! Agrāk katrs mazais priekšnieciņš par mūsu naudu pirka, ko vien sirds kāroja. Tagad tas drusku sakārtotāks, taču teju uz katru valsts, pašvaldību, lielo AS konkursu atrodas "lietu kārtotāji", kuri "silda ķepiņu" un gan jau vairumā gadījumu arī dalās ar "tīrajiem" iepirkuma komisijas vai vadības locekļiem, jo "gariņi" reizēm nebūt nav tik lieli, lai paši spētu sakārtot lietas!
x_rays rakstīja: A tagad pastāsti, ka klientam dabūt to Sharanu, ja viņš negrib braukt ne ar opeli, ne fordu ne tamlīdzīgu, kaut vai tīri no ergonomikas viedokļa līmenī patīk/nepatīk. Vot i jāshēmo gribi vai negribi. Būtu normāli uzrakstījuši tur x% no oficiālās cenu lapas nost valsts iestādēm, nekādas shēmas nebūtu.
> x_rays - par savu naudu lai kaut ar bentliju brauc...
Tieši tā, lai klients pats aiziet pie dīlera un pasūta tādu Sharan, kādu vēlas.
Manuprāt, būtu loģiski noteikt iepirkumu normas, kuras drīkstētu pārkāpt tikai ar, piemēram, divu dažādu valsts institūciju akceptu (jo tomēr ir reizes, kad izņēmumi ir nepieciešami).
Varētu uzlikt gan cenu limitus, gan iepirkumā prasīto aprīkojuma ierobežojumus. Piemēram, kondicionieris/klimatkontrole = pamatota prasība, ādas sēdekļi vai panorāmas lūka = nepamatota. Un tā tālāk.
Un ja paskatās uz privātajām firmām, kur nauda tomēr pašiem jāpelna, tad vairums uzņēmumu auto - vismaz ar uzņēmuma simbolku, kas pa Rīgu braukā - ir mazauto vai kompatklases, un nebūt ne no 'dārgā' gala: Toyota, VW, Opel u.tml. markas.
Kas arī ir normāli, jo ja cilvēkam jābrauc no mājas uz darbu un pa dienu pie klientiem u.t.t., tad to tikpat labi izdarīs ar Toyota Corolla, kā ar BMW X3.
Pašvaldību klerkiem un deputāteļiem neko īsti labāku (lielāku) par Peugeot 107, Toyouta Aygo, Fiat Panda un tamlīdzīgiem motokrēsliem nevajag!
Tos dažus kilometrus PAKRATĪTIES pa pašu apsaimniekoto pilsētu visos var arī četratā.
Kozlovskis: Divu nedēļu laikā I.Ķuzim jātiek skaidrībā ar automašīnu nomas konkursa likumību
Ir jaunumi: Saistībā ar neatbilstošu dienesta automašīnu piegādi policijā sāktas vairākas disciplinārlietas
Man liekas, ka mums pašos pirmsākumos ir nepareiza pieeja iepirkumiem, vajadzētu iet atpakaļ ceļu, un izvēlēties auto atbilstoši budžetam, piem: iestādei ir iedalītas "n" eiras mēnesī auto nomai un autoražotāji no savas puses piedāvā auto, kas iekļaujas dotajā budžetā.
Tālāk jau izvēle paliek iestādes rokās, vai grib braukt ar "pārbāztu" DACIA, vai pliku VW..., i nodokļu maksātājam viens pīpis, jo summa nemainās pat ja "atkats" ir sarunāts.
P.S. Nu un neapskaužu tos darbiniekus arī "privātajos" uzņēmumos, kam ikdienā jānoripina kāds pārsimts km ar sīkiem "ne auto", (žēl bij tos sarkano SANITEX Fiat Pandu lietotājus , tagad vismaz iekš Clio sasēdināti, nez kondiķis vismaz ir?!
Domā tas Clio ir patiešām galvas tiesu labāks par to Fiat?
Un ja tev kā uzņēmējam būtu jāsarūpē pirmais auto pussimts merčeniem no savas kabatas - tu tak visiem sapirktu ja ne Volvo xc90, tad vismaz B8 pasātus?
Starp pilsētas mazauto un XC90 pa vidu ir vēl lērums ar citiem auto, kas ir ērtāki un piemērotāki lielākiem braucamajiem gabaliem, vai ne ?!
Ja tāda ir tā domāšana, tad kantorī būtu arī visi jāsasēdina uz kartona kastēm, nu vai uz koka ķebļiem kā "extra", un pie 13" monitoriem, rāda taču....
P.S. Nav pat domas jaukties citu biznesā un dzīves uztverē, tikai izteicu savas sajūtas redzot tos vālējam pa šosejām ar tiem "pepelaciem"...
Nu, ja man būtu darbinieki jāpārvieto pa Rīgu un viņi brauktu pa vienam vai divatā, viņi viennozīmīgi pārvietotos ekonomiskā mazauto...
Kad tieši Tev būs jānopērk kādi 45 auto saviem darbiniekiem - tad parunāsim, ko tieši braucamāku pirksi vai cik rentabls būs tavs uzņēmums... ;)
Kas vainas Fiat-Panda automobilim? Obligātā ekstra būtu tikai gaisa kondicionieris. Ja tāds ir, tad var ar baudu braukt pat uz Viļņu.
Šodien A26 atsūtīja savu skaidrojumu
Nu kā parasti - Īle jebkuru tekstu māk iztulkot, kā viņam vajag, gan jau līdzdarboņi arī piepalīdzēja, lai mēģinātu izķepuroties no tās šņegas...
Domājiet, ka šitas beigsies ar kādām sankcijām? Diez vai! "Tulkojumus" pieņems par patiesību, un visi paliks, kur ir!
Šaubu nav, protams, ka "izkruķīsies". Ne pirmo gadu šajā biznesā. Gan, jau pazīst vajadzīgos cilvēkus. Latvijā funkcionāri vienmēr tiek sveikā cauri.
Ta nu gan interesanti palika - ražotājs samazināja lai iekļautos, bet EURO6 atbilstības sertifikātu tā arī nespēja (nesaskatīja par nepieciešamu) izsniegt/uzrādīt.
Laikam jau ne gluži atbilst tām rbežvērtībām vai papīrs pacieš visu...
Nu, viss atkarīgs no interpretācijas. Ja nolikumā ir "dzinējam jāatbilst Euro 6 normām", tad juridiski viss it kā varētu pat būt kārtībā. Nu, ķipa, dzinējs ir Euro 5, bet, veicot uzlabojumus, Euro 6 normām atbilst... Nu, līdzīgi kā savā laikā ar policijas Tiguāniem - toreiz, cik zinu, jauda arī neatbilda prasītajai. A šie paņēma un nočipoja.
Mhm - čipotie...
Vai nu ir EURO6 atbilstīgi un ir sertifikāts, vai nu nav...
Tā visdrīzāk tas pasākums arī beigsies. Sodīs iepirkuma komisiju. Savukārt šmaucēju kantoris tiks sveikā.
Kā jau rakstīju - nedarbinot motoru atbildīs kaut EURO8 vai pat EURO2008 standartam.
Ja piegādā ar izņemtu motoru, tad vaše vēl kādus 300000 ekonomiju var sniegt.
Kamēr nav sertifikāta (tieši tā ar tas saucās EURO6 atbilstības sertifikāts), kurš apliecina, ka atgāzes patiešām atbilst, tikmēr tā ir proza un lirika - pilns pamats iekaķīt atpakaļ visu to autoparku brīdī, kad nākamais, bet godīgais komersants piegādājis iepirkuma prasībām atbilstošus auto.
Nu, vai arī šie ir samainīti pret Euro6.
Normālā valstī nedotu iespēju pat apmainīt, jo tad tas ir negodīgi uzvarēts konkurss - visi varēja piedalīties konkursā ar dajebkādiem auto un pēc tam apmainīt pret EURO6
Gluži tāpat, kā Rīgā ceļu būves konkursu vērtē pēc punktu sistēmas - Cena 20 punkti, termiņš 70 punkti.
VIsi saliek reālu termiņu 21-25 dienas (tehnoloģiski nevarot ātrāk paveikt) un atbilstošu cenu 280-320 kEUR. Vins ieliek lielāku cenu 420 EUR, bet apzināti samelo par termiņiem - 14 dienas.
Konkursu uzvar ar labāko sasolīto (sameloto) termiņu un pēc tam spiež uz termiņā pagarinājumu līdz tām pašām 20-25 dienām, ko jau startā solīja pārējie konkursa dalībnieki.
Rezultātā konkurss vinnēts par lielāko cenu bet faktiski ar to pašu realizācijas laiku kas citiem...
Godīgi?
Ko jūs mums esat piegādājuši !? Mūsu specifikācijā līgavai jāstāv uz divām kājām, bet tā, ko jūs esat atveduši, stāv uz četrām un faktiski ir kaza! -Atļaujiet paskaidrot, jūsu specifikācijā nav rakstīts, ka kaz.., tas ir. līgavai jāstāv uz divām kājām VISU LAIKU, kad mēs viņu paceļam un turam, vai kad viņa pati sniedzas pēc augstu augošām lapām, viņa stāv uz 2 kājām. Bez tam viņa ir veģetāriete, kā paši saprotat, tas ietaupīs ekspluatācijas izdevumus, uzskatiet to par speciālu bonusu. Mēs pilnībā ceram uz turpmāku sadarbību un sekmīgiem nākamiem konkursiem
Auto tirgoņi apšmauc policiju un piegādā neatbilstošu transportu
Sveiki, iAuto.lv lasītāji! Latvijā nav nekāds brīnums, ka notiek krāpšana valsts iepirkumos, kuros ir piesastīti valst līdzekļi - nodokļu maksātāju nauda. Nereti šādas krāpšanas atklājas. Šorieiz, iespējams, pašiem nezinot par krāpnieku upuri ir kļuvsi Valsts policija. Komersants, iespējams, rīkojies negodprātīgi un piegādājis neatbilstošu, līguma nosacjumiem transportu. Proti, automašīnas ar samazinātu izmešu daudzumu prasa Eiropas Komisijas regulas, tāpēc konkursa prasības bija piegādāt automašīnas ar Eiro6 dzinējiem, taču konkursā uzvarējušais komersants piegādāja automašīnas ar Eiro5 dzinējiem. Valst policija, jau it kā saka, ka nav šo kļūdu pamanījuši.
Ko par šo tēmu domajat jūs? Vai kāds zin ko vairāk? Paldies!