- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Braucot pa betonu, gan jau ātri saplēsīsi tās zeķes.
Tas pats, kas zeķēs pa māju staigāt
Pa betonu braukāšana sanāk minimāla, gandrīz tikai iebraukt un izbraukt, pat stūre nav gandrīz jāgroza. Vairāk interesē vai tādas zeķes kaut ko dod sniegā, jo vizuāli pārliecību neievieš.
Bet ja nu?
Neķer krenķi,ķēdes praktiski nebojā betonu ja nu vienīgi betona klājums sūdīgs.
Tāpat kā ķēdes, arī zeķes domātas vairāk ārkārtas gadījumiem. Princips tur ir savādāks nekā ķēdēm - samīcot sniegu, virsma, pa kuru slīd riepa, kļūst mitra. Šī mikroskopiskā ūdens kārtiņa padara sniegu slidenu. Tas pats princips darbojas arī slidām uz ledus, tās arī slīd pa ūdens slānīti.
Zeķes šo ūdeni iesūc/aizvada/neitralizē un sanāk braukt kā pie -20 grādiem - vairs nav tik slidens.
Man mētājās trosīšu pretslīdes zirneklis, princips tāds pat kā ķēdēm. Nopirku jo bija jābrauc pa kalnu ceļu kur šitāda manta obligāta. Izvelējos tādu jo svara ziņā vieglāks, trosei diametrs kur ap 4mm. Tā arī nepamēģināju, bija labas ziemenes un uzbraucu, aizbraucu visur kur gribēju.
Man liekas tās zeķes ātri saplīsīs. Vari paeksperimentēt ar zāles pļāvēja trimera resno pīto kaprona auklu. Aptin ap riepu caur diska caurumiem un gatavs.
Tur pietrūkst punkts ka pneimatiskajām var atrauties mīksto, bet pilnajām ne...
Manā darba mūžā 29 gadi(15 gadi saistīti ar iekrāvējiem) nav gadījies redzēt pārdurtu iekrāvēja riepu bet ir redzēts kas notiek kad tāda riepa uzsprāgst cehā stāvošam kariņam,sievietes mūk un bļauj,10 atmosfēras nav joks.
Man darbā ir divi autokāri, laikam abiem ir pneimatiskās riepas, varbūt pārspīlēšu sakot ka tam, kurš tiek lietots visu laiku, reizi mēnesī ir mīkstais, bet reizi pa diviem ir toč.
Zini kā Kreissā ir,ja fūres šoferim viņa vainas dēļ uzsprāgst riepa tad jaunu viņš pērk pa savu naudu.
Un kas tad ir?
Tev, acīmredzot, ir darīšana tikai ar smuki, līdzeni izbetonētām, tīrām telpām - būsi pārsteigts - autokārus mēdz ekspluatēt arī nesmukākos apstākļos. Ar ko parasti riepas mūsu kāristam gadās pārdurt, nezinu, neesmu pētījis vai prasījis, nav interesējis. Minos arī, 10 gadus atpakaļ gadījās strādāt vienā mazā autoservisā, un tajā pašā teritorijā bija arī kaut kāda firma ar kāriem, un kā reiz atceros reizi kad mūsējie čaļi varēja lāpīt vienam viņu kāram riepu...
Priekšējās velkošās ir pumpējamas, bet vienalga diez kas nav tukšā ar viņu pa sniegu vai ledu. Iekrāvējs nav liels, kaut kur 1,5t laikam bija, tukšā viss smagums ir uz aizmuguri, tāpēc velkošajiem saķere minimāla un pat kādi 5-7cm sniegs jau ir problēma. Teritorijā asfalts arī nav no gludākajiem.
Autozeķes
Tā kā tuvojās ziema, iedomājos pameklēt iekrāvējam ķēdes ar kurām varētu braukt arī telpās pa betonu, nebojājot to. Uzdūros šādiem brīnumiem www.autosock.com/en/
Tā kā tie tiek piedāvāti visu veidu transportam, ir kādam pieredze, domas?