Pēc pulēšanas luktri daudz ātrāk paliks matēti jo tiks iznīcināt aizsargkārta.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Pēc pulēšanas luktri daudz ātrāk paliks matēti jo tiks iznīcināt aizsargkārta.
Aizved nolakot pie jebkura krāsotāja ne jau lukturis jāpulē bet gan jāatjauno aizsarglaka. Plika plastmasa saulē būtu pagalam gada laikā.
Tā doma jau arī būtu tāda - nopulēt un uzlikt laku ar UV aizsargkārtu. Kāds uz materiāliem varētu norādīt? Labprātāk pats pieķertos tam.
Nepareizi. Ir jāuzmatē ar smilšpapīru un jānolako. Tās aizsargākrtas ir tāds pats fufelis kā auto vasks kas ātri noiet. Autolaka jau bloķē UV starus un papildus nekas nav jāapstrādā. Taču ar kreiso ksenonu UV aizsargkārta gan būtu jāliek bet no iekšpuses
Tā pulēšana+lakošana normālā kantorī ir lētāka kā jauni lukturi.
Kanibaals rakstīja: Aizved nolakot pie jebkura krāsotāja ne jau lukturis jāpulē bet gan jāatjauno aizsarglaka. Plika plastmasa saulē būtu pagalam gada laikā.
Ir kāds prūfs? Dzirdēju pretēju viedokli - cūdīga lakošana nedzeltē un drīz atkal jāpulē.
Savam vasaras sākumā uzpulēju bez lakošanas, pgdm viss čotka. Bet ja ir proofs par UV briesmu darbiem (par UV iespaidu uz garām polimēru ķēdēm esmu informēts), jāskrien kkā lāpīt situāciju.
Pulēt jau var tikai tas ir nelietderīgi ja tāpat jalako. Prūfs ir tajā faktā, ka nedzeltē jau polikarbonāta lukturis bet gan laka, kas ir uzklāta pa virsu. Nopulējot laku par daudz sāks dzeltēt plastmasa un tad ir pī. Ja vecā laka sākusi dzeltēt vai viegli skrāpējas varbūt lietderīgāk ir to atjaunot un pie nopulēta laka neturas. Gan jau profs uz aci pateiktu uzreiz kuru ir vērts pulēt bet kuru jāpārlako.
Luktura pulēšana + aizsargplēve. Kāds ir mēģinājis?
Teorētiski TA nespīd, jo lukturi nedrīkst pārklāt.
Jā, ir mēģinājis: www.youtube.com/watch?v=LzKKuGj_1Ek
Jūtu jums visiem līdzi
Stils prasa upurus
Tu laikam par to, ka Golfam ir stikla lukturi?
Ne tikai golfam - man uz sitiena nenāk prātā neviens modelis, palaists tirgū pirms deviņdesmito otrās puses, kam būtu plastmasas lukturu parodijas - kā reiz pirmais audī ar tādiem bija C5 - fofāgeniem nezinu bet pieņemu ka mk4. Man šobrīd sētā 10m rādiusā stāv 4 mašīnas - visām lukturi ar stikliem
Manai vecajai mašīnai stikla hella miglas lukturus izsita pavisam ātri ceļinieku uzbērtie akmentiņi uz piķa no pretim lidojošie. Plastmasas gaismas veselas.
Beidziet žīdoties, ielieciet jaunus binokļus. Visa tā pulēšana, lakošana ir pagaidu līdzeklis un uz laiku. Beigu beigās tāpat būs jāmaina, ja jūs tagad tehniskā nelaiž cauri .
man tādi pulēsanas meistari arī piedavājās pulēt astrai, jā ok, izgāju tehnisko, bet pēc kādi 2 gadi atgriezos izejas pozīcijā
Vasaras sākumā veicu Astrai šo procedūru. Ņēmu smilšpapīrus no 800 pakāpeniski līdz 2000 un slīpēju visu to dzelteno, necaurredzamo herņu nost. Pēc tam ar pulējamo pastu. Tik dzidrus lukturus tam auto nekad nebiju redzējis. Tad ņēmu laku un visu sačakarēju . Ok - ne jau nu galīgi sačakarēju, bet otrajā kārtā sanāca pamatīgs apelsīns, kas nedaudz sačakarēja visu efektu. Kāpēc tā sanāca - nav ne jausmas, laku no baloniņa pūtu pirmo reizi mūžā, bet it kā viss pēc instrukcijām. Lai nu kā - efekts ir pamatīgs - tumsā atkal ir normāls, fokusēts stars, gaismas arī vairāk. Cik ilgi turēsies? Ta jau redzēs.
Cik gadus tie lukturi tev kalpo? man dzelteni palika pēc kādi 14
Baigie brāķi
Lukturiem tikpat, cik autiņam - 20 gadi. Bet kaut kad pirms gadiem tika jau pulēti - pa ātro, tikai ar pastu un bez lakošanas.
Saulīte un UV plastikātu saēd ka nav ko redzēt, man 2 auto viens kuram lukturi ilglaicīgi "lūrēja saulē" un otram tikai mazu dienas daļu lukturi "sauļojās" - izteikta atšķirība. Bet nu principā ar abrazīvu to sajāto daļu vajadzētu mierīgi varēt noņemt un viss būtu "štokos". Patreiz gan rokas par īsām - darbi pie mājas svarīgāki, līdz ar ko pārējais paliek uz labākiem laikiem.
Esmu pats 2x labojis virsmu. Pirmo reizi mācoties uz kļūdām. Otrā reizē jau perfekts iznākums. Tātad - lukturus tikai Koļas pulē. Lukturi ir jāslīpē. Mātēto virsmu klāju ar divkomponentu UV laku sagatavotu baloniņā. Laka jāiztērē bija 48h laikā. Un slīpēšana jāveic uzmanīgi. Nedrīkst pārkarsēt plastikātu.
Vēl tāda nianse. Ja nolakot ar pirmo reizi neizdodas, tad nokaltējot var atkal noslīpēt un no jauna mēģināt.
UV laka ir tāda, kas cietē UV staris tad jau vēl UV lampu vajadzēs.
Tiešām? Cik šodien izdzerts?
Ir domāta laka, kura nelaiž cauri UV starojumu. UV staros cietējoša laka ir pavisam cita tēma un nekā kopīga ar auto lampām.
Jebkura laka tam der, tāds jau ir lakas mērķis pasargāt krāsojumu. Es tikai vēršu uzmanību, ka meklējot UV laku var tiešām tādu arī nejauši nopirkt.
Domu sapratu, bet būs aizšauts garām.
Tur nu tu kļūdies. Tā laka, kura pārdodas baloniņos un derīga 12mēnešus pēc atvēršanas vai līdz brīdim, kad bumbiņa iekšā vairs nekratās, nekam nav derīga. Tā ir mīksta laka pēc sacietēšanas, kura auto virsbūvei neder. Kur tad tu meklē to UV laku? Poligrāfijas piederumu veikalā? Auto krāsu veikalā iejauks to, kas vajadzīgs.
darklight rakstīja: Vasaras sākumā veicu Astrai šo procedūru. Ņēmu smilšpapīrus no 800 pakāpeniski līdz 2000 un slīpēju visu to dzelteno, necaurredzamo herņu nost. Pēc tam ar pulējamo pastu. Tik dzidrus lukturus tam auto nekad nebiju redzējis. Tad ņēmu laku un visu sačakarēju . Ok - ne jau nu galīgi sačakarēju, bet otrajā kārtā sanāca pamatīgs apelsīns, kas nedaudz sačakarēja visu efektu. Kāpēc tā sanāca - nav ne jausmas, laku no baloniņa pūtu pirmo reizi mūžā, bet it kā viss pēc instrukcijām. Lai nu kā - efekts ir pamatīgs - tumsā atkal ir normāls, fokusēts stars, gaismas arī vairāk. Cik ilgi turēsies? Ta jau redzēs.
Apelsīns otrajai kartai sanāca tāpēc, ka pirmo kārtu pārkaltēji. Pirmā kārta nedrikst kļūt sausa, tobiš nelipīga. Sanāk diezgan ātri nest virsū otro kartu un telpas temperatura ir vēlama pēc iespējas siltāka.
Volx rakstīja: Beidziet žīdoties, ielieciet jaunus binokļus. Visa tā pulēšana, lakošana ir pagaidu līdzeklis un uz laiku. Beigu beigās tāpat būs jāmaina, ja jūs tagad tehniskā nelaiž cauri .
man tādi pulēsanas meistari arī piedavājās pulēt astrai, jā ok, izgāju tehnisko, bet pēc kādi 2 gadi atgriezos izejas pozīcijā
Tieši tā. Pulē kreisajos kantoros priekš pārdošanas. Tāpēc ari 2 gadus ilgāk nekalpo. Normāli meistari slīpe matētu un klāj ar laku. Uz pulētas laka neturēsies. Vismaz ne tā, kura paredzēta lukturiem. Viņai ir divi efekti. Aizsarga no UV, lai plastikāts nedzeltētu un veido cietu kārtiņu, kura iztura to akmentiņu deformāciju, kur plastikatā paliktu pēdas.
Normāli meistari pievēršas luktura iekšu izjaukšanai un konkrēti reflektoru atstarojošās virsmas atjaunošanai.Vai vismaz viņu attīrīšanai.Ja ir plastmasas lukturis ar iekšpusē apsūbējušu reflektoru un aizmiglotu stikla lēcu,ārējās luktura virsmas pulēšana tur diži nelīdzēs.
Latvijā tādu meistaru nav. Ja plastmasas reflektors bojāts tad uz plastmasas vēlreiz virsū neko nenohromēs. Var protams nošmaukt un nokrāsot ar hroma imitāciju bet tas nav tas.
Vispār jau hroma imitējošo ķīmiju šodien lieto visur. Un pārsvarā gadījumu veiksmīgi. Arī metāla reflektoru atjaunošanai. Pieļauju, ka plastmasas reflektorus tieši tā pat atjauno, jo tā pati ķīmija jau viņiem virsū no rūpnīcas. Bet reflektoram savukārt ražotāja hroms, vai šodien jau tikai ķīmija, jo hromēšana sadārdzina, izdeg tikai tad, kad ieliek neatbilstošas spuldzes. Grib no vecas tehnoloģijas izspiest ārā LED un Laser spožumu.
Es savam lūznim reflektorus pirku lukturiem.lv (jāpieprasa tagad keš par reklāmu ) Arī bija izdedzināti tā, ka varēja tumsā braukt tikai ar migliniekiem.
Tas (diemžēl) ir teju vienīgais "normālais" kantoris LV.
Bet idejā novecojuši un sevi neattaisnojušie plastmasas refektori izdegun sakūst ar jebkuru spulddzi, ieskaitot oem paredzēto.Xenona spuldzes ar paaugstinātu gaismasspēju vispār ir retums un tikai beidzamajos gados parādījies.
Hroms kā tāds, savukārt, ir atkarīgs no modeļa un konstrukcijas.Hella beidzamajā laikā nelieto tradicionāli pierasti "spožo" refliektora pārklājumu.Tur tas ir lielākoties matēts- tāds kā jumta skārdam vizuāli līdzīgs.Tas lūk esot īpaši gudri "domāts" - lai veidotu "vienmērīgāku" gaismas plankumu uz asfalta.Tas, ka pēc 3g arī tur gaismas vairs "nav"- tas jau ir otro/trešo roku lietotāja problēma.
Pag, te jau jārunā par izmaksām. Noslīpēt un pārlakot lukturi ir lētāk nekā nopirkt jaunu pat manai Astrai. Bet cik maksās izjaukšana un reflektora atjaunošana?
Ne gluži par izmaksām. Ja pareizi visu dara, tad izmaksās pat vairāk, kā aizbraukt pie laba meistara. Manā skatījumā tas vairāk tāds entuziasma pasākums, kad cilvēks, kuram nav līkas rokas, grib iemācīties ko jaunu un ir guvis kaut kādu gandarījumu.
Atjaunots reflektors no markas var maksāt smuki. MB W220 xenons laikam maksāja par 1gab. 50€, ja atdod pretī savus.
Meistari ir,bet tas nebūs lēti un jāvadās pēc tā,cik konkrēti tas Tavs maksā jauns.
Plastmasa reflektori ir pirmo xenon lukturu sērga,ieskaitot pat te minētos senāka gadagājuma variantus ar stikla ārpusi.Vecais slavenais tas c4 ir tipiskākais tam piemērs..Karstums un nepietiekama ventilācija,rezultāts sakusis melns apgabals reflektora augšpusē.Kura "atbild" tieši par gaismas projekciju braucēja degungalā.Tāpēc izdeguši xenoni spīd pa malām tālāk nekā uz priekšu un redzamības nav un nebūs.Tāpēc arī audi modeļos no c6 sākot jau oacmit g lieto matētus bleķa reflektorus.Bet neviens nav vel izdomājis,kā notīrīt no tiem putekļus un kā noslaucīt no Abān pusēm tiem priekšā esošo dzidrību zaudējušo stikla lēcu luktura iekšpusē.Turklāt jaunajiem tiem plastmasas lukturiem tas priekšējais "stikls" ir pielīmēts un pats lukturis pa lielam tā bez papildu iemaņām ir neizjaucams.
eidis rakstīja: Nav taisnība - man 2 gadi apkārt, nekādas pazīmes par nepieciešamību vēlreiz pulēt.
Honda
Kā tā nevar būt taisnība!? es tak nestāstu kkur saklausītus piemērus, bet reāli no savas mašīnas. OK, varbūt tai laikā varu kļūdītie 2,5-3 gadi moška bija, bet rezultāta es tāpat ieliku jaunus lukturus. Man tur viņi nav tik dārgi lai ķēpātos ar šitām visām mahinācijām
Kalvis99 rakstīja:
Manai vecajai mašīnai stikla hella miglas lukturus izsita pavisam ātri ceļinieku uzbērtie akmentiņi uz piķa no pretim lidojošie. Plastmasas gaismas veselas.
Jauns stikliņš un aidā, ja vien gumijas nelaiž cauri kondensātu....
Par stikliem runājot - vecām hellām ar manāmiem virspusējiem bojājumiem dzidrība un attēls ir jūtami labāks nekā gludiem depo stikliem - neticami, bet fakts, manīts savulaik C4jam pārkrāmējot no 2 lukturiem vienu - tāds gemorojs ar lampām laikam tikai C5jam bija, kgan arī ne tik traki, sameklēju pāri, ielika un viss bumbās (ja vēl nebūtu servisos pizduni, kas macētu korekti pievienot ķegai gaismu korektoru, vispār būtu jauki).
Šie izskatās, ka ir no 80ka.
Lukturu pulēšana
Sveiki,
Vēlējos nopulēt sev priekšējos lukturus pēc traka brauciena no laukiem pilnīgā tumsā un redzamību apm. 5 metri. Ar procesu esmu daudz maz pazīstams, bet varbūt kāds varētu norādīt, kur materiālus atrast - smilšpapīrus, pastas u.c. noderīgas lietas?