galīgi (Dzēsts) uzrāviens viņam
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
galīgi (Dzēsts) uzrāviens viņam
Nesen no testa brauciena ar jauno CUPRA FORMENTOR. Iespaidu gana, izbraukts Rīgā, aizbraukts netālu ārpus pilsētas, patestēts arī uz kārtīga vēl cieta un sniegota grunts ceļa utt. Nobraukti kādi 70km dažādākajos režīmos, ko jau var uzskatīt par sava veida testu pretstatā dīlera ierasti piedāvātajam ~ 10km aplim un pie tam vēl - Rīgā.
Es šo auto vērtēju divējādi. Kā sapnis (brīvdienu izbrauciens jeb benzīna patēriņa absolūta ignorance) pret realitāti (ar ģimeni, ar bērna sēdeklīti, pārsvarā mierīgā režīmā, tomēr pakalkulējot arī izmaksas utt.) Te īsumā pirmie iespaidi.
Ja SAPNIS. Benzīns ar 310zs, 4drive pilnpiedziņa, DSG automāts, vairāki dzinēja/piekares režīmi, no kuriem Cupra ir ļooti karsts, cieta un stingra piekare, perfektākās līdz šim testētās Brembo bremzes, 245 platuma zemprofila riepas uz 19 diskiem, ļoti laba sterosistēma, ērti un visuāli izskatīgi sporta sēdekļi, glīts salons ar gaumīgi nostrādātu priekšējo paneli utt. Ļoti ļoti laba dinamika ikreiz, kad iemin grīdā akseleratora pedāli Zvēram ir jāēd, tāpēc 12 litru patēriņš varbūt ir pat pieņemams. Patīkama vadāmība, superīgi ērta stūre. Melnie griesti, diezgan mazie sānu logi rada vairāk kā sporta auto sajūtu. Kilometri tiek nobraukti ar baudu un nejūtami ātri.
Ja REALITĀTE. Teicams vizuāli pievilcīgs kompaktklases izmēru auto. Izvēloties dzinējus ar 150zs vai 190zs - pietiekama jauda ikdienai (Latvijai). Arī iegādes cena jau reāla. Kas pozitīvi, visas iespējamās modifikācijas vizuāli teju neatšķirsies (ja vienīgi izpūtēja trubas, milzīgie Brembo bremžu diski un pāris nianšu salonā būs niknākās modifikācijas ieguvumi). Ļoti labi aprīkots auto. Salīdzinoši akustiski neskaļš auto. Salonā priekšējie sēdētāji jutīsies ērti. Aiz tiem sēdētājiem kājām pat atliks gana vietas (pie nosacījuma, ka priekšā sēdošie sēdekli neatbīdīs atpakaļ par tālu). Salonā šaurība, kā kompaktklasē, piemēram, es ikdienā braucu ar B8 Passat, kur vietas stipri vairāk un ērtības visiem - jūtami lielākas. Pilnpiedziņa ar vairāk izteiktu priekšpiedziņas sadalījumu (izcili strādā un "velk ārā līkumā"). Mierīgi braucot - auto būs ekonomisks. Ar 150zs un 190zs dzinējiem - pat ļoti ekonomisks. DSG kārba strādā nejūtami. Bērna sēdeklītim Isofix stiprinājumi ir visiem sēdekļiem Bagāžnieks - visai mazs. Manuprāt, pārāk saspiests auto, diemžēl nākas izsvītrot to no wish list, kas man patlaban aktuāls.
Neitrāli viedokļi. Uz auto atskatās, gan izskata dēļ, gan skaņas dēļ utt. Otra tāda ielās vēl laikam pat nav. Mana sieva teica, viņai patiktu tāds ikdienas auto - kompakts, glīts, dinamisks. Tehnisks cilvēks - mans radagabals patiešām kaifoja no vadāmības, jaudas un nostrādātības salonā. Ļoti pozitīvs iespaids, paldies Mārim par uzticēšanos, 310 zs ziemā ir wow
Paldies par sakarīgo apskatu. saki pašaurs? izmēros vai sajūtās?par XC60 varētu būt mazāks? 4 cilv ģimenei ar aktīvās atpūtas piesitienu par mazu? Nav zems? mežā iebraukt?
kaut kas pa vidu starp golf un golf variant, priekš pārgājieniem derēs, bet grabažnieks būs pamazs, un apjomīgāku ekipējumu neiekrāmēsi
Šo skatījos, likās ka priekš dizaina un pakojuma cena saprātīga. Nejuta lētuci kautkur? brīnumi jau nenotiek. Un vai zini pilnpiedziņa kāda? haldex or smth? šis ir viens par ko domāju. jāpagaida plugins, tad jāuztaisa testdraivs.
GB12 rakstīja: Šī bija tā ūbersolītā atsauksme?
A ko tu gaidīji? (Dzēsts) uz sportiski ergonomiskajiem sēdekļiem atstāšu Nomika ziņā
Es tikko cupra oficiālajā lapā pielasīju komplektāciju, kas plus minus atbilst manām velmēm kam būtu jābūt
mūsdienīgā auto. Cena sanāca 55 tūkstoši. Tas Vācijā, kur PVN ir 16 procenti.
Par visu jāpiemaksā. Negribi baltu krāsu - maksā. Gribi ādas salonu - maksā. Gribi apple carplay - maksā. Pat par sānu airbagiem aizmugurēsēdošajiem un par vadītāja sēdekļa atmiņu un elektrisku regulēšanu ir jāpiemaksā. Kaut kāds sviests...
A kādi tad bija tie sēdekļi?
Nu, Shiir, aiziet uzraksti kau ko vairāk par 3 teikumiem, par kuriem visiem ir skaidrs, ka VAG prasa maksāt var visu. Savādāk iedod tev auto un tu neko nevari pateikt. Nenopietni.
Pieprasām Šīrim iedot auto!
Paldies bet man šāds drots galīgi neinteresē. Viņš neiet un rij nenormāli daudz benzīna. Arhajiski zirga rati. Izmaksas arī kosmiskas. Par garantiju +3 gadi vēl jāpiemaksā štuka eiro. Piekam par apkopēm vēl pašam no savas kabatas jāmaksā, apkopes arī nav cenā iekļautas. Riktīgs naudas izmīžamais.
Varētu padomāt, ka par tava apkopēm maksā kaut kādi tur labie tēvoči. To izmaksas vienkārši ir pierēķinātas pie auto cenas, a tu vienkārši uzķēries uz mārketinga trika. Plus, ja mašīna ir līzingā, maksā vēl arī procentus par tām.
Tā ir dažu ražotāju politika par tām bezmaksas apkopēm. Tā būtu jābūt visām jaunām mašīnām. Citādi tu samaksā štuku par papildus garantiju un tev ir 5 gadi. Un vēl tevi katru reizi smagi slauc.
Mūsdienās normālām mašīnām pirmo apkopi veic uz 80tk. Zinu zinu. Tev tas nav saprotams, jo veca zelta bembe ar 197k no vācijas uber alles.
Jā, ir politika, par to jau neviens nestrīdās. Bet tu tiešām esi naivs, ja domā, ka tās apkopes ir "bezmaksas". Tu par tām samaksā, jau pērkot mašīnu, tobiš, uz priekšu, pat ja visus tos 5 gadus nenobrauksi, attiecīgi, uzdāvini naudu dīlerim/importētājam. Un, kā jau teicu, cēl procentus līzinga kompānijai. Ja šo "bezmaksas" apkopju nebūtu, auto zena būtu zemāka.
Man arī ir bijis jauns auto, nemaz nerunājot, ka darbs ir cieši piesaistīts auto biznesam, tā ka, vari nespriedelēt, ko es saprotu vai nesaprotu.
Un es zinu kāpēc Nomikam nogāja ar šito braucot.
Viņš ikdienā sevi piesmej ar komerctransportu, kuram papildus komplektācija ir četri ķebļi un 5 stikli. Ko no tāda testētāja citu var sagaidīt? Tikai karstu biksēs un pēcāk uz papīra. Ja kas japāņi ražo daudz labākus auto, šitas cupra viennozīmīgi patīk tirliņiem kuri sapņoja slapjos sapņus par imprezu STI bet vecā pusi līzingam nepiemeta
Kāds gaida banu, izteikts Deksters 2 no pagātnes
Nu, Shiira teksti tomēr daudz sakarīgāki, nekā 650-tā :-/
Tu pat nepaskatījies cik ir jāpiemaksā par taviem pieminētajiem brembo suportiem? Pat tie nenāk standarta komplektācijā.
2.6 tūkstoši.
Nē. Tas nav iekļauts cenā - 37 tūkstošos.
Un jā. Tas ir ļoti daudz. Un cik noprotams, bremžu diski neatšķiras no standarta. Tātad kārtējais lohatrons.
Un te nav krievija kur aizvāc nevēlamus cilvēkus par viedokļa paušanu.
Es varu iedomāties kādas tam lūznim ir bremzes ja lielākais disku izmērs ir 19
Paldies Šīrim par izsmeļošo aprakstu
Visi šitie fermentētie kupri ir vienkārši mārketinga triciņi kā iesmērēt Golfu par lielāku cenu.
Nesen, kad meklēju auto vecākiem, vēlējāmies atrast tieši Golfa 'klases' vieglo universāli. NAV. Tādu nav. Ir visādi 'krosoveri', un citi uzpumpētie brīnumi (kā šitais fermentētais)
Aprunājos ar čali no autonomas, kas gadā pērk padsmit līdz pārdesmit mašīnas. Arī viņš apstiprina trendu - ražotājiem nav izdevīgi (it īpaši tagad, kad mašīnas pērk maz(āk)) dreijāt konveijeru ar lētučiem. Tāpēc lētuči parādās tikai cenu lapās, bet dīleru plačos ir pilns ar fermentētajiem. Ja gribas vienkāršu Golfu u.tml, jāpasūta, un jāgaida x mēneši, un atlaides nekādas. Jeb tev iegrūdīs tipa uzumpētu Polo par Golfa cenu.
Tā kaut kā.
Bet loģiski- visa peļņa balstās uz pārcenotām ekstrām. Bāzes modeļus dabūt ir grūti, parasti tie domāti autoparku iepirkumiem, kur var nopelnīt uz apjomu.
un tāpēc parādās mārketinga spiediens uz visādiem 'krosoveriem'. Un arī elektroauto un hibrīdiem.
Bet patērētāji tak spigdami atbalsta trendu. Stāsta par absolūti nepieciešamo klīrensu, drošību un pārredzamību.
Kautkāds nezināšanu tirgus ..... auto feisbuks ir noticis.
Principā veikalinga rezultātā tie fermentētie ir jaunie Golpi. Golpi kas Golpi ir tāda pat eksotika kā kādreiz Nissan Patrol.
Nu, ja Tu Roc uztaisītu normālu purna dizainu, tad to mašīnu varētru mierīgi pārsaukt par golfu - pie tā, kas tā mašīna ir, tā mašīna faktiski ir kāda mk2 vai mk3 golfa idejiskais pēctecis.
Abet par patērētājiem - jaunu mašīnu pircēji ir cilvēki kas negrib vai nespēj sajēgt kaut ko no dzelžiem. Un tā nu ražotāji modes un papildus ienākumu dēļ normālās mašīnas ir pataisījuši par lowraideriem, un piedāvā tās pašas mašīnas, tik savādākā izskatā un ar normālu augstumu, kā atsevišķus modeļus par papildus maksu, un ķeblī pirdēji ar savu naudu nobalso par pseidodžipiem. Ja jaunu mašīnu pircēji nebūtu ķebļos pirdēji, tad autoražotājiem šāds gājiens cauri neietu, jo tad golfu pircēji pirktu nevis Tu Roc bet gan golfus, un atsperu/amortizatoru komplektus lai tos golfus paceltu līdz normālam augstumam.
Vari apvainoties, bet bik jau ar to golfu esi apreibis Draugam 7 golfs un Troc. Kad palūdzu godīgi atbildēt kurš auto ir ''labāks'' izrādijās ka roks. Jo drošāk parkoties un mežā iebraukt...Un ko viņam, tagad tam golfam likt distancerus atsperēs?
Un šis ir pārsteidzoši. Jo draugs gan jau nav pilnīgi tumsonīgs tehniskās lietās un ar auto pieredzējis? Jautājums kā viņš nonācis līdz šādai atziņai. Jo parkojoties atmuguriski abi auto ir vienādi. Jo auto principā ir jāparko atmuguriski dēļ informācijas asimetrijas - parkojoties tu zini kas uz ielas notiek, bet braucot ārā nezini. Tātad izbraucot tev jābūt izdevīgākā pozīcijā kā iebraucot. Turklāt manevru skaits abos risinājumos ir identisks.
Tas pats par mežu - cik liela ir varbūtība, ka tas celms ir nozāģēts tieši tajā 3 cm diapazonā, kur troc pāri iet, bet golps neiet? Tā klīrensa starpība ir absolūti nenozīmīga virsmu kvalitātes variāciju diapazonā no Itālijas autobāņa līdz Skotijas purvam.
Zato patēriņš, nestabilitāte un neietilpība ēd visu laiku tavu bērnu universitātes fondu.
Atkal sākās vecās pasakas par šausmīgo nestabilitāti dažu klīrensa centimetru dēļ... Un tajā pašā laikā, kā mēs uzzinām, daži centimetri klīrensa dīvainā kārtā neko nedod... Pastāstīšu tev kaut ko jaunu, ko tu acīmredzot neesi pamanījis - tā kā augstāku šķēršļu ir mazāk par zemākiem šķēršļiem, līdz ar augstāku klīrensu iespējamība pret kaut ko apsist apakšu samazinās EKSPONENCIĀLI. Šī iemesla dēļ tādai mašīnai kā mk4 golfs [un uz to bāzētajiem modeļiem], kam karteris atrodas ~12 cm no zemes, ir pilnīgi normāli ka tas karteris reizēm ar kaut ko sakontaktējas - tajā pašā laikā manam golfam, kam karteris atrodas 18 cm no zemes, ir pilnīgi normāli ka karteris nekontaktējas ne ar ko. Pazīstama čaļa mk2 Seat Toledo [mk4 bormašīna vien ir] tā kartera kante ir smagi satraumēta - uz mana golfa pirms četrarpus gadiem nokrāsotā kartera redzamās pēdas liecina ka šo gadu laikā tas ar kaut ko kontaktējies kādas divas reizes. Tikai sešu centimetru atšķirība, bet tik liela starpība...
Ja es būtu tādā situācijā, es noteikti skatītos vai Tu Roc piekares detaļas golfu nepaceltu uz augšu, ja nē, tad skatītos aftermarketa virzienā, vissliktākais variants varētu būt koiloveri, tie toč paceltu, vienīgi apskates rūķītim varētu nepatikt.
Tava draugs ir uzskatāms piemērs - cilvēks nolocīja ~3 pakas par klīrensu un pabriesmīgu izskatu - ja fofāgens piedāvātu golfam augstāku piekari, par to 3 pakas diez vai varētu noplēst...
Jā, klīrenss Rīgas ielās korķos tik tiešām ir vajadzīgs. Un smieklīgākais tas, ka daļai to crossoveru nemaz nekāds baigais klīrensa palielinājums nav. Šitie polo/golfa crossoveri bija ar 1-2cm max augstāku klīrensu. Nu ko tas maina? Iebrauc meža ceļā un tāpat apakša pa ceļa vidu sāks skrāpēties. Toties cena uzreiz bija kkādi +2-3k salīdzinot ar polo/golf. Reāli pārdod to pašu auto par lielāku cenu.
Meklējāt jaunu? Ir pietiekoši daudz. Opel Astra, Kia Ceed, Fiat Tipo, Toyota Corolla... Pārsvarā šie visi modeļi ir nopērkami uzreiz, ja vien nemeklē kaut kādu ūberkrutu komplektāciju.
Opeļa nebija, Kija nepatika, Fiata nebija, Toyota nav dīzeļa
Interesants auto savā segmentā.
Skatos, ka cilvēki ļoti iespringst par to vai cena pareiza un kādēļ vispār jāpērk jauns auto... katrs pērk auto pēc savām vēlmēm, vajadzibām un iespējām. Vienam šis ir perfekts, citam neder. Nav jēgas uzspiest savu viedokli.
Paldies iAuto par šādu un citu ekskluzīvāku auto testu iespējām. Ikdienā tāds ne katram ir vajadzīgs/noderīgs. Bet pamēģināt gribās...Tad tik saproti, ka savējā saulīte vēl gana laba Un tad vēl pēc gada jau cits skaistums uzdizainerēts...un ko tad? Ja katru dienu kūkas ēdīsi, sāks šķebināt. Pats sāksi prasīt siļķi ar kartupeļiem
Formentor noteikti ir foršs auto, tikai tie tačskrīni atbaida. Bet es par citu... Pirms kāda gada (?) visi te mežonīgi sajūsminājās par Kia Stinger. A vot reāli uz ielām viņš, manuprāt, vispār nav parādījies. Kāds ir redzējis kaut vienu, izņemot dīlera demo auto? Varbūt pat kāds pazīst kādu, kurš ir nopircis?
Tādu auto nekad neraudzīt vairumā uz ielas, tomēr specifisks. Un neviens negrib pirkt KIA par premium cenu, lai cik labs tas KIA būtu. Eiropā par to pašu naudu var nopirkt, piemēram, Audi A5 Sportback Q.
Tāpēc ka stingeris ir kija. Par stingeri sajūsmināties ir viens, bet nopirkt ir kas cits, jo kijas pircēji ir cilvēki kas grib hujdaju bet nespēj to pacelt, un tie kas grib jaudīgu kupeju, diez vai pirks mašīnu ar apšaubāmu prestižu.
Man ir aizdoma ka to gadu atpakaļ es jau ko līdzīgu teicu.
Esmu manījis vismaz 2 Stinger, un tie noteikti nav dīlera demo auto, kas nozīmē - reāli ļautiņi tepat LV iegādājās.
Es esmu... vairākkārt. Vienu brīdi viens diezgan bieži Cēsu ielas pusē zīmējās.
Jajā,igaunijass gadaauto un taa.Šedevrs,bestsellers.Irir redzēti,jā,Daudz.Tas srakanaiss demoauto ssā kādu laikam gadu stāvēja.Nez vai tagad ir pārdots..Tāpat kā iA iebrauktais iV, hlams pa 33k.Tas arī tur apm gadu "tirgojās".Saprasts nav viens- ka starp teorētiskajiem "ar 40k operējošajiem" nav tik liels dablaēbu procents,kā starp moggo lietotājiem,kas rosās 15k segmentā un te gadiem ilgi te blēj par savass izvēles lieliskumu.
Sevi cienošs 40k pretendents nepirks smirdošu salona plastmasu un aizmugurē sēdošajiem kā vienīgo iespējamo extru pliku usb caurumu.
Kāpēc tieši Stinger, tikpat labi var uzjautāt cik ir nopirkuši Supru? Abas tak pilnīgi nepraktiskas mašīnas un ģimenē tās izskata kā trešo opciju. Ikdienai tak ņem pavisam citus autiņus. Tāpēc par pārdošanas skaitļiem nav nekāds izbrīns, tas tikai loģiski.
Pašam ieinteresēja šie skaitļi
Toyota Supra - 1800
Kia Stinger - 5000
Tās ir pārdotās vienības Eiropā 19.,20. gadā
Un cik BMW M3 vai audī RS4?
BMW 3 pa šiem 2 gadiem 240k, bet viņiem gadu no gadu krīt pārdošanas apjomi. 15 gadus atpakaļ tos bmw3 vienā gadā tik daudz pārdeva. Un BMW3 tak nekas īpašs nav, tos tak štancē jau 100 gadus. Salīdzinām tak kādu jaunu modeli, jaunpienācēju
Hyundai Solaris Krievijā arī no top3 pārdotākajām mašīnām nekrīt ārā, vislaik pērk
Es teicu M3, nevis trīssimto sēriju vulgaris. Te bija runa par jaudīgām un nepraktiskām mašīnām...
Sorrī es tās vācu markas neatšķir. M3 kkas īpašs, paskatīšos.
Drīkst zināt, kādēļ atbaida tačskrīni? Esi no tiem kas ož pēc naftalīna?
Drīkst. Es savā mašīnā praktiski jebkuru slēdzi varu nospiest vai pagriezt tīri uz tausti. Man nav jānovērš skats no ceļa, lai pārregulētu siltumu vai ieslēgtu miglas. Uzskatu, ka tačskrīns der navigācijā un multimedijā, bet automašīnas funkcijas daudz ērtāk un arī drošāk ir slēgāt ar fiziskām pogām.
Dīvaini. Tu ar acīm ciet brauc un tad kā aklais tausti pēc kondicioniera kruķilkas? Manam auto tikpat kā nav fizisko pogu. Ir tikai tačskrīns. Pagaidām manuprāt nekas ērtāks nav izdomāts un pieļauju ka tuvākajā nākotnē tā būs visiem auto un tev nāksies pierast.
Nu, acīmredzot, atšķirībā no tevis, viņš skatās uz ceļu, nevis viduskonsolē esošo planšeti.
Attiecībā par tavu prognozi - kļūdies. Jā, protams, ražotāji cenšas iepist kapeiku kur spēj, un tāpēc arī tev normālo [bet dārgo] pogu vietā ir iesmērēta tā planšete par kuru tu priecājies, jo vēl neesi, to dročījot, nopļāvis kādu gājēju - bet redzi, ražotāji reizēm mēdz ieklausīties pircēju vēlmēs - tā nu normālie spidometri ir nolemti izzušanai [ja tie jau nav izzuduši], tajā pašā laikā pogas viduskonsolē nē - uzskatāms piemērs ir hondas kivičs - iepriekšējajam modelim uztaisīja tādu atejas risinājumu kā tev, kad nomainīja modeli [vai arī uztaisīja feisliftu, neatceros], uz pircēju prasību viduskonsolē atgrieza atpakaļ pieprasītākās pogas. Tā ka nebaidies - arī subārs sapratīs ka tik daudz iepist kapeiku kā uz tavējo mašīnu nedrīkst, un nākamajam modelim arī būs kāds pusducis pogu
Mazliet izbrīna, ka CUPRA - atsevišķa auto marka. Vairs nekāds SEAT. Tiem jāpārdod daudz tādas CUPRA, lai vispār pastāvētu, ne tā?
Nu tur noteikti nebūs atsevišķi dīleri, kas tirgos Cupra. Tirgos blakus SEAT, tikai pasniegs kā dārgāku/spotiskāku brendu.
kas tad vispār mūsdienās ir noslēpts zem termins 'atsevišķa auto marka'?
Ja kaut ko skrūvē uz viena konveijera ar Golfu, liek kopā no tām pašām detaļām kā Golfu, tad pietiek uz spīdīga papīrīša uzrakstīt CUPRA (un ar lielajiem burtiem obligāti) lai patērētāji čurātu karstu
Jā, un pasaki vēl ka škoda ir tas pats kas VW...
Un vai tad nav?
Platforma tā pati, motori tie paši, bremžu sistēma tā pati.
WAG ar vienu vārdu sakot
Bleķi un bļemba cita
Jā un nē. No fofāgena tur ir tevis piesauktās lietas, un tās lietas kas rūp tiem kas mašīnu remontē - var pieslēgties ar VCDSu, sameklēt remonta instrukcijas ELSĀ utt. Tajā pašā laikā virsbūve ir škoda, salons ir škoda, dažādi elektrības un salona risinājumi ir škoda utt. Manas muteres fābija ir mk4 polo ne vairāk par 50% - fābija un rūmsteris satur nedaudz mazāk fofāgena nekā oktāvija, jo čehi uz tām, kā apakšgala mašīnām, ir iepisuši kapeiku vairāk nekā uz oktāviju, procesā radot savus īpašus tehniskos risinājumus kādi fofāgenam nav. Ak jā, tajā fābijā esošais 1.4 16v motors laikam pat nāca tikai škodās; detaļu katalogā pie polo tādu kodu neredzu; šaubos ka kods atšķiras tikai tāpēc ka uz dekoratīvā plastmasa ir škodas bļemba...
Seat, cik sanācis ar viņiem darīšana, ir +/- kā ar škodu, vienīgi kapeika bik mazāk iepista; neesmu vēl redzējis tādu situāciju kā mk2 fābijā/rūmsterī, kur elektrisko logu elektronika uztaisīta savādāka ar vienīgo mērķi - iepist kapeiku - seat varbūt vienīgi iepiš kapeiku uz lielām lietām, nu kā tur kaut kādam modelim [aizmirsu kuram], R golfa motors bet divritenis, un jūtami lētāks par to R golfu...
Un beidz lietot nepareizu saīsinājumu - pareizais ir VAG - VolksWagen Audi Group.
nu i tev iesipās nepareizais saīsinājums, lol. Visādi ceškas, makstis, un vēl skuj zin kāds tava kakta leksikons ir ok, vet kā kāds vienu V sajauc ar W tā tev ausīs griež?
Tevis nosauktie ir tikai komplektējošās daļas, kas atšķiras neba dēļ tā, vai tā VAG fabriciņa ir ar Škoda vai Seat žimi, bet dēļ tā, kā tu saki, ka ar vietējākām detaļām var iesipt kapeiku. Ir vesela virkne modeļu, kurus montē uz vieniem konveijeriem, un vēl vesela virkne komplektējošo daļu, kuras ir vienādas arī starp fabrikām.
Paskaties kaut vai dajebko kaut kādā rez. daļu www veikalā, un paskaties tam dajebkam saderīgos auto, tur būs no Audi līdz Skoda
Un šis VAG iesipiens izskatās diezgan smieklīgs. Tā sirsnīgi iesipt kapeiku var japāņu stilā - paredzot kadu galēju skaitu komplektācijām. Turklāt patērētājs no šī tikai iegūst, jo visas kombinācijas ir iztestētas un labi saprojektētas. Tā vācu supertailorētā pieeja IMO rada lielāko daļu no to auto problēmām - visu kombināciju savietojamība nav pārbaudīta un tad, kad vēl sāk skrūvēt Škodas šļaukas Audi suportiem, sākas īstais kino. Manuprāt patērētājiem nav nemaz tik precīzs vēlmju saraksts, lai nevarētu izvēlēties starp dažiem kombināciju variantiem
Par kādām savietojamības problēmām tu te murgo? "visu kombināciju savietojamība nav pārbaudīta", WTF, ko tu lieto?! Kā reiz tevis piesaukto dzelžu savietojamība ir pārbaudīta miljons reižu no viena gala līdz otram, jo vesels pusducis četru marku mašīnu izmanto vienu no 2-3-4 piekares detaļu un bremžu kombinācijām - tajās atsevišķajās reizēs kur vecākā platformā jāieskrūvē jaunāki dzelži, tur inženieri pie specifiskajām detaļām labi piestrādā. Tas kas tiešām aprīkojumu kombināciju dēļ ir sarežģītāks, ir elektronika; tā ir kodējama lai piekodētu dažādās aprīkojuma kombinācijas.
Par to "tavuprāt", tev pilnīga taisnība - tavuprāt. Es pat varu iztēloties kā tas izskatītos - kaut kāda pelēcīga honda ar 1.5 zāles pļāvēja motoru būtu bāzīte, tāda pati, tikai tas motors uztaisīts par 100 grami lielāks, ar 5 zs un 7 nm vairāk un salonā ielikti mīkstākas lupatas maģiskie sēdekļi būtu "SUPER DELUXE", un tāda pati, ar 100 grami lielāko motoru un melnu griestu apšuvumu būtu "SUPER SPORTS". Es tiešām priecājos ka vācu ražotāji tā nedara, un golfu var nopirkt gan tādu kurš atbilst pensionēru gaumei, gan tādu kurš simtu sasniedz piecās sekundēs
"ar vietējākām detaļām var iesipt kapeiku"? Esi dzirdējis par tādu lietu kā apjoma ekonomija? Škoda izmanto dažādas detaļas uz kurām ir rupji iepista kapeika, līdzīgi kā tava dacīte to dara, tikai vēl rupjāk. Tie paši elektriskie logu pacēlāji - golfveidīgie, un arī mk1 fābija līdz 2005. gadam, izmanto pacēlājus, kas ar komforta bloku sarunājas pa CAN kopni un satur attiecīgās durvis "vadības bloku", tb darbina visu kas atrodas attiecīgajās durvīs. Bet CAN lietošana ražotājam liek maksāt patentmaksu par katru saražoto ierīci, un CAN kopne izmanto 2 vadus - škoda mk1 fācijai 2005. gadā nomainīja pacēlājus uz tādiem kas izmanto LIN kopni - tas ir primitīvāks standarts, domāts nesvarīgākiem dzelžiem, tas standarts ir brīvs, bez patentmaksām, un izmanto vienu signāla vadu, nevis divus - nu vienīgi pacēlāji vairs ir tikai pacēlāji; komforta bloks nu dabū pats darbināt durvju slēdzenes, un spoguļi laikam tiek darbināti kā deviņdesmitajos gados, pa tiešo no slēdža. Vai atkal - priekšējais panelis kurš ir viens liels lējums, ar maksimāli samazinātu detaļu skaitu. Vai atkal - centrālās elektrības bloks ar ierobežotu funkcionalitāti, lai izvairītos no nepieciešamības pēc stūres kontroles bloka... Tā varētu paturpināt. Un kā jau teicu - oktāvijā šādi risinājumi laikam tiek izmantoti jūtami mazāk...
Par to ieteikumu par rezerves daļu veikalu sasmīdināji - tas ir diezgan draņķīgs ieteikums, kaut vai tāpēc ka tie internetveikali ir neprecīzi, jo detaļu ražotāji mēdz visus pielietojumus kas fiziski der, samest vienā maisā. Es lietoju ETKU, VAG elektrisko detaļu katalogu, vai tā tiešsaistes versijas; tiešsaistes versijās kā reiz ir iespēja pa tiešo apskatīties kam vēl attiecīga detaļa nāca.
Tevi jau neaizrunāsi, tu ar putām u lūpām stāstīsi vvz ko.
Nu, un ko tad tā etka būtiski citādu sastāstīs? visā tavā penterī taču nav nekādas pretrunas - bleķi un šādi tādi elektronikas komponenti ir atšķirīgi, pārējais - vienāds.
Ko ETKA parādīs savādāku? Nu, teiksim, iz pieredzes - ražotāji B3 20v ir tā nounificējuši stāvābolus ka riteņi vairs arkās nesanāk pa vidu. Vai arī klasiskais joks - nopērc 2.5 ceškai motora spilvenus, tev veikalā labprāt pārdos benzīnnieka gumijas gabalus [atbilstoši ražotāja norādītajām saderībām], tas nekas ka 2.5 TDI nāk elektrohidrauliskie...
tev saka vienu, bet tu atbildi par kaut ko citu, advancētais etka jūzeri
Es jau nobrīnījos, wtf, 2.5 ceškas spilveniem gudri cilvēki saka ka nav aftermarketa, a te ir - tad paskatījos detaļas numurus, a tas ir C5 spilvens...
Fļe, kā man zināt, ko tava aprobežotā smadzene saprot ar 'ceška'
Seat visdrīzāk neļaus cenu griestus pacelt virs VW. Jauns "premium sport" brends ļaus. Man gan šķiet, ka ļaudis ar tādiem ienākumiem skaidri apzināsies, ka to visi atpazīs kā pārcenotu Seat. T.i. tā ir mantkārības stutēta vientiesība. Tikpat vientiesīgi kā tas Caddy kabluks par 30k. Jau ar Phaeton viņi šo izmēģināja, bet miera jau nav - gribas $$$$.
Bet laiks rādīs.
Kas tas ir, ko viņi ar phaetonu izmēģināja, ķipa phaetons = pārcenots vw? Phaetons bija no tērauda uztaisīts A8, tikai vēl smalkāk uztaisīts nekā A8 - pieņemot ka tā mašīna maksāja kā A8, tam bija pamats. Un , nē, ne jau fofāgens gribēja baigo piķi ar to mašīnu nopelnīt, bet tā vienkārši bija markas halo mašīna un, manuprāt, veiksmīga - vismaz no tāda viedokļa ka ja arī tā varbūt lielu plusu nedeva, tad mīnusu arī ne - fofāgens uz audī platformas ar audī dzelžiem pamanījās uztaisīt fofāgenu kurš A8 prestižu iedragāt nespēja.
Izmēģināja mantkārības ievirzītu vientiesību. Nenostrādāja - modelim bija vāja tirgus vilkme. T.i. sameta podā R&D izmaksas, kas arī nav maz. Bieži vien pat krietni vairāk kā sastāvdaļu upgrade no iepriekšējā modeļa.
Un tas W10 motors, cik saprotu, bija nestabils murgs.
Kāds vēl nah W10? Tāda motora fofāgena grupai nav bijis - ir bijis W8, W12 un W16. Es pieņemu ka tu domā W12.
Kā jau teicu - Phaetons bija markas halo mašīna, daudz piemērotāka nekā B5.5 W8 passāc. Līdzīgi kā kijai stingeris, tikai stipri augstākā plauktiņā.
Principā lielisks auto,orientēts paša vadītāja un blakussēdētāja izpriecai.Ja var atļauties tos 40,- vai ikmēneša 400,-savam priekam,imidžs nebūtu slikts.Līdz brīdim, kamēr runa ieiet par aizmugurē sēdošajiem un mantu iekraušanu.Jo tur tad nav vairs ne ērtību, ne arī īsti vietas.Tā kā "ceļojumi" ir atcelti kā suga un idejiski sen jau izsmieti no aviolaineru un nomas entuziastu puses, tad pielietojums te ir teju vienīgi paša šoferētāja lokālajam priekam.Ar tiem 12 litriem un 310zs diezin vai "ģimenes apspriedē" šobrīd reāli tiks lemts par 40k "īsto" izlietojumu.Varbūt vienīgi ar tiem abiem "citiem" motoriem- bet tad jau pats idejas iniciātors jutīsies apdalīts un nevarēs savā lokālajā mahimass stāvvietā uzblatot ar 5sek, gumball trubu un brembo bļambu.Beigsies visdrīzāk ar to, ka paņems pa atlaidi uz pusi lētāku atecu/parasto ar 16cm ekrānu un izpūtēja vietā 2gab usb cohumiem..
uz to jau arī ir tēmēts viss mārketings, lai parastais Janka, kas tā īsti nemaz nevar auto par 15 tūkst nopirkt, sasapņojas par to, par ko prasa 40, un beigās, nedabīgi izstiepjot savas finanses, nopērk kaut ko par 25 tūkst.
Tak viss vienkārši, piem tev pieder Cupra vai Seat...Nissan vai Infiniti, Toyota vai Lexus utt
Rekur jau Formentoram special edition iznācis ar 5 cilindriem un 390hp. Formentor VZ5. Būs 7000 vienības. Cupra 3 gadu jubilejas variants. Pamanīju autobrava reklāmu FB.
Vai Cupra Formentor šodien izcīnīs Eiropas Gada auto 2021 titulu?
Atstāšu savas piecas kapeikas.
Nu tā. Iet labi, jaudas pietiek. Salona apdare ok, bet ergonomika - kaut kā ne tā. Logu tīrītājam Auto režīmu tā arī neizdevās atrast, kaut gan uz slēdža bija uzraksts, klimatkontroles temperatūras regulēšanas un radio skaļuma regulēšanas pogas iznestas viduskonsolē, bet pogas skārienjūtīgas, tā arī līdz galam nesapratu kurā vietā jāpieskaras, lai regulēšana notiktu. Start poga un motora režīmu pārslēgšanas pogas uz stūres, stilīgi, bet pogas ne pārāk parocīgas. Ja Start pogu jānospiež tikai iedarbinot, tad ar režīmu pogu bija jāpaslēdzas. Sporta režīmā motora troksnis smuks, izklausās pēc vismaz sešcilindru, pie pārslēgšanās arī smuki rūc, bet ar sporta režīmu iebraucot pilsētā un sākot braukt mierīgā pilsētas satiksmē motors vienalga tiek griezts līdz 5k un tikai tad notiek pārslēgšanās. Gribētu tomēr lai adapcija notiek labāk, nevis man ar pogu jāpārslēdz Normal režīms. Gaita un vadāmība stingra un paredzama. Ekstrēmos režīmos nemēģināju, bet ikdienas satiksmē pat ļoti OK. Stilīgs un jaudīgs braucamais.
Njā, izskatās, ka lielisks auto ir sačakarēts ar nelietojamu salona ergonomiku. Ka tikai VAG nav sev pamatīgi iešāvis kājā, saliekot visu tačskrīnā, jo izskatās, ka pārējie ražotāji ir apdomājušies un atgriežas pie normālām pogām vismaz klimatam.
Nu, Formentor ir auto, kurā viss ir pareizi. Man ir aizdomas, ka šis ir reāls pretendents uz Latvijas Gada auto 2022 titulu un to varētu arī saņemt. Konkursa žūrija gan vēl nav balsojusi, bet Cupra ir manta un pelnīti būtu viens no pēdējiem benzīna modeļiem, kas šo titulu saņem pirms elektromobiļi pārņem stafeti pilnībā.
Ja ārā būs šādas ziemas, kā šonedēļ, tad elektroauto vēl ilgi rindā jāpastāv, līdz iegūs gada auto titulu, ja nu vienīgi dalīs nominācijas - vasaras gada auto vai ziemas gada auto!
Cupra Formentor tests, atsauksmes un iespaidi 2021 / 2022
Jaunais Cupra Forementor 2021 / 2022, kāda pieredze?