Cupra ir ekskluzīvs, bet pieejams zīmols. Interesantā kārtā pat ļoti pieejams. Jauno Formentor iespējams iegādāties, sākot no 29 900 eiro. Tas var pārsteigt, bet Formentor dzinēju klāstā ir ne tikai mūsu izmēģinātais 2,0 litru 310 ZS motors, bet arī priekšpiedziņas 1,5 l un 4Drive pilnpiedziņas 2,0 l versijas, kas attiecīgi attīsta 150 un 190 ZS.
Cupra interjers ir krietni askētiskāks nekā tā ārējais tēls. Formentor nebūt nav pārbrendots Seat, bet tas pavisam noteikti ir daļa no Volkswagen grupas un vācu saknes var just dažādās niansēs. Digitālo mērinstrumentu paneli papildina paneļa vidusdaļā novietots 10 collu multimediju ekrāns, kuram pievienota skārienjosla klimata kontroles vadībai un audio skaļuma regulācijai. Tiem, kuri pieraduši atbalstīt īkšķi pret ekrāna pamatni, kamēr operējat ar displeja funkcijām, var nākties nejauši pazemināt vai paaugstināt temperatūru salonā. Ne visi ir sajūsmā par kopskatu un ergonomiku, taču tāda ir jaunā stila tendence.
Kausveida sēdekļi un Alfa Romeo stila iedarbināšanas poga uz stūres ir patīkami elementi, kas Formentor interjeru atšķir no kuplā krosoveru pulka.
310 ZS versijai dots nosaukums VZ jeb Veloz (ātrs – tulkojumā no spāņu valodas), bet mazāk jaudīgās versijas ieguvušas Cupra nosaukumu. Var rasties jautājums, ko 150 ZS agregāts, kas tiek izmantots arī pavisam vienkāršos VAG grupas automobiļos, meklē tik ugunīgā auto kā Formentor. Meklējot atbildi uz šo jautājumu, der atcerēties, ka ar Porsche Macan mēs saprotam ne tikai GTS modifikācijas 2,9 litru V6 440 ZS krosoveru, bet arī standarta 2,0 l 245 ZS benzīna agregātu. Lētākās versijas ārēji pratīs atšķirt vien lietpratēji, tomēr vienlaikus jūs sēžat pie šķietami dārga Porsche stūres. Ar Formentor ir līdzīgi.
Vizuāli 150 un 310 ZS versijas atšķirt ir sarežģīti, lai neteiktu, ka neiespējami.
Nedaudz mazāks vieglmetāla disku izmērs un cita dizaina aizmugures bampers ir vienīgie indikatori, kas norāda uz VZ un Cupra atšķirībām. Lētāka cena un iespēja saplūst ar pārējiem Formentor devusi vēlamo rezultātu. Aptuveni 20 – 30% iegādājas tieši mazjaudīgās versijas. Protams, šos skaitļus ietekmē arī auto pieejamība, jo deficīta laikos mazjaudīgie Formentor ir noķerami noliktavās.
Kas attiecas uz Gada Auto pieteikto 310 ZS versiju, tā izveidota pārsteidzoši adekvāti, lai kļūtu par sabiedroto arī ikdienas ritējumā. Ja nesteidzaties, pilnpiedziņas krosovera degvielas patēriņš būs zem 10 l/100km. Septriņpakāpju DSG strādā bez vilcināšanās un 4Drive sistēma rūpējas, lai katrs launch control izdotos perfekts. Interesanti, ka viduskonsolē iestrādāta uzkrītoši liela pretslīdes poga, kas ir kā radīta, lai ātri sagatavotu krosoveru kartējam launčam. Piemēram, Cupra Ateca tas aizņem visai ilgu laiku, līdz sagatavojam krosoveru straujam paātrinājumam.
Ražotājs izstrādājis vairākus braukšanas režīmus. Niknākie un sportiskākie iestatījumi uzticēti Cupra režīmam, taču šādos regulējumos krosovers kļūst krietni par cietu mūsu ceļiem, savukārt trases apstākļos diez vai akmens cietie amortizatori automašīnai ar šādu klīrensu dotu lielu pienesumu.
Patiesībā Formentor ir visai augsts auto, klīrensam ļaujot pieveikt arī meža celiņus.
Papildaprīkojuma sarakstā es noteikti vēlētos redzēt Akrapovich izplūdes sistēmu, kas uzstādīta arī karstajā Volkswagen T-Roc R.
Tā vien šķiet, ka Formentor radījuši nevis dizaineri, inženieri un citi augsta līmeņa autobūves speciālisti, bet gan mārketologi un reklāmas speciālisti. Tas izskatās tieši tik pievilcīgi, lai nekļūtu pārlieku uzkrītošs. Tā 310 ZS aizraus elpu daudziem, vienlaikus ļaujot dinamiski un droši braukt arī svētdienas braucējiem. Tas nav lēts, bet arī nav arī nesasniedzams. Lieliska mārketinga rezultāts ir garas rindas pēc produkta un apmierināts pircējs.
Cupra Formentor tests, atsauksmes un iespaidi 2021 / 2022
Jaunais Cupra Forementor 2021 / 2022, kāda pieredze?