Piemirsu ierēķināt atmostacijas celšanas, kodolmateriālu iegūšanas un transporta ietekmes, kas jāierēķina katrā kilovatstundā. Jā, vēl pārvades un sadales infrastruktūra un zudumi tīklā.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam




















Vēl jau ir tāda lieta, ka, ja elektroenerģiju saražo vai arī transports brauc ar siltuma dzinēju (iekšdedzes parasto vai turbīnu), tad būtībā jau tiek saražots arī siltums. Pieņemsim, tā pati dabasgāzes koģenerācijas stacija ražo elektrību kādus 50% un siltumu kādus 40% no kurināmā potenciāla un to siltumu stacionārai iekārtai tomēr ir kur likt.
Taču braucošam vilcienam, kuģim vai auto tas siltums nav vajadzīgs, ja nu ziemā kāda piektā daļa. Tā ka tas vēl ir jaaprēķina, kas tur sanāk, ja koģeneŗācija lādē akumualtorus un ar to brauc auto un siltumam ir patērētājs vai arī auto brauc ar degvielu, no kuras tikai 40% labākajā gadījumā izmanto pārvietošanai.
Būtība jau atomstacija arī izamanto kodolreakciju ūdens tvaika iegūšanai un tvaika turbīnas darbināšanai ar lietderību kādi 50%. Pārējais siltums faktiski silda atmosfēru.
Pilsētās ir siltāk, nekā laukos, jo tās visas mājas taču ziemā silda un tas siltums tomēr kaut kādi procenti parādās vidē. Tāpat tāds 100kw max jaudas auto, ja viņš ar kādu 10kw siltuma jaudu izbrauac cauri pilsētai 10 kilometrus piecpadsmit minūtēs, tur ari kaut kādas kilovatsundas siltuma vidē nonāk.Un ja nu tam vajag pusstundu vai vairāk?