iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
lynx85 19.09.2016 13:05

"Tā miegošanās ir "galvā", nepareizā pozā pie stūres un ķermeņa fiziskajā sagatavotībā."

Tieši tā! Katram pašam būtu kritiski jāizvērtē pēc savām spējām, varbūt ofisa planktonam jau divas stundas pie stūres ir tik nogurdinošas, ka kāds taisnāks posms jau ver acis ciet, bet tā nav norma! Un tieši miegošanās pie stūres ir signāls ka ar veselību vai psihi kautkas nav gluži kārtībā, nevis jāstāsta ka gulēšana pie stūres ir fizioloģiska vajadzība mazkustīgā procesa dēļ.

lynx85 19.09.2016 11:30

Beidzot pats atzīsti ka to vajag novērst. Es saku, ka to vajag novērst jau saknē, nevis tad kad zem plakstiņiem jau špickas jāstutē... Visa tā atšķirība.

lynx85 19.09.2016 11:27

Šķiet, es nebūšu pirmais kas jautā - stulbs vai izliecies? Ja pie stūres nāk miegs, aizej parunā ar kādu speciālistu, sāc kaut ar ģimenes ārstu lai assinspiedienu pamēra, kaut. Es neesmu speciālists lai ieteiktu ko konkrētu. Es jau kādu komentāru iepriekš rakstīju, ka cilvēki ir dažādi - pārlasi vēlreiz. Tev, pēc uzkāpšanas uz varžacīm spriežot, piemēram, ar 90% varbūtību varu prognozēt, ka migsi ciet arī pie konveijera strādājot, bet tas ir tikai mans diletanta minējums, spriežot pēc apvainošanās, kāda sekoja kad ieteicu stūres gulētājiem meklēt medicīnisku palīdzību...

lynx85 19.09.2016 11:20

Šī situācija ir tā, kad tu vadi paaugstinātas bīstamības ierīci, kuras vadīšanai nepieciešams iziet apmācību un atestāciju? Tas vien nav normāli, manuprāt.

Es personīgi esmu divreiz aizmidzis pie stūres, abas reizes pamodies jau pretējās puses(!!) nomalē, bet bija dzīvē iespēja uzzināt ko jaunu un pēdējos 8 gadus sajuties miegains esmu tikai vienu reizi.

lynx85 19.09.2016 11:16

Tieši tā - VESELAM cilvēkam NAV PROBLĒMU noturēt adekvātu uzmanības līmeni uz ceļa notiekošajam, neatkarīgi, vai brauc plūsmā uz 120 vai viens pats uz 70. Ja žoperītim ir hronisks miega trūkums, pie vainas nebūs pārāk mīkstie auto beņķi vai pārāk siltā rudens saule bet gan dzīvesveids, kas tādu miega trūkumu rada, ar stresu vai bez (kā gan mūsdienās nemēdz būt).

lynx85 19.09.2016 11:12

Cenrādis nemainās, mainās mans tolerances slieksnis to apmaksāt un tērēt laiku gaidot protokolu. Ja mēs esam 4 cilvēki mašīnā - vai manu egoistisku VĒLMJU dēļ man likt viņiem klausīties manas sarunas ar policaju tā vietā lai mēs sarunātos savā starpā braucot? Tas ka centies izraut kādu frāzi no konteksta un piešūt man "nedrošu braukšanu" - tas nerada vēlmi tev vairs ko pierādīt un taisnoties.

Par replikas otro daļu - es neesmu mediķis, kur nu vēl speciālists, padomus varu dot no sērijas "viena tante teica". Bet atkārtošos vēlreiz - ja šoferis (nevis pasažieri) BRAUCOT kļūst miegains, TAS NAV NORMĀLI. Tad ir jārok dziļāk un jānoskaidro, KĀPĒC. Vai tās ir veselības problēmas kas neļauj izgulēties naktī, vai vēl kas - labāk vērsties pēc profesionālas palīdzības. Punkts.

lynx85 19.09.2016 10:53

NU ļoti skaisti ja tev viss skaidrs arī par manu drošo ātrumu. Citi varbūt sapratīs ka es vienkārši neesmu ar mieru biežāk braukt par tādu cenrādi. Droši braukt konkrētajos laikapstākļos un satiksmes intensitātē es varu arī ātrāk, bet ne par to stāsts.

Par gulētājiem pie stūres - aizejam pie laba ergonomikas speciālista un liela daļa problēmu būs atrisināta.

Es, protams, saprotu, cilvēki ir dažādi, ir tādi, kas, piemēram, nav piemēroti darbam pie konveijera, ir tādi, kam neder nakts darbs, ir tādi, kam stress un adrenalīns ir kā dopings (sportistiem ļoti vērtīga fizioloģiskā īpašība) - bet ja tu miedz ciet pie auto stūres - meklē profesionālu palīdzību nevis atrunājies ar vienmuļo ainavu/ātrumu...

lynx85 19.09.2016 10:35

Ja cilvēks lieliski apzinās, kas ir monotonijas stāvoklis un braucot pie stūres nespēj neko iedomāties izdarīt, lai šo efektu novērstu - nu tad tiešām - laiks pie daktera. Stresa un nervozitātes nomocītie kā reiz migs pie stūres ciet jo viņu ikdienu nomoka bezmiegs - atkal - vai nu pie daktera, vai maini dzīvesveidu.

Par bērniem - arī neveiksmīgi - kāds bija tas sindroms, kas neļauj pievērst uzmanību ilgāk par 15min? Tagad tādiem izstrādā speciālas programmas, agrāk tupēja dvoješņiku solos...

Vēlreiz atkārtošos - ja šoferis uzskata ka miegainība pie stūres ir norma - ej pie ārsta vai sēdies sabtransā.

Un ja miegainības novēršanai nespēj izdomāt neko citu kā pārkāptu ātrumu vai riskantas apdzīšanas, tad nu tas gluži normāli nav. Ir dzirdēti stāsti - "braucu naktī, pamodos purns purnā fūre taurē - uhh, cik žirgts biju nākamo pusstundu!" Un mēs vēl spriežam par atļautā ātruma pacelšanu...

lynx85 19.09.2016 10:02

Precīzos ciparos īpaši neizplūdīšu, bet nedēļu pabraukāju tā speciālāk pievēršot uzmanību "plūsmai"

Tātad, maršruts Saulkrasti-Krāslava, turp-atpakaļ. Turp ceļā čilloju ar lēno plūsmu ar 85-95, atpakaļ palaidu kopā ar steidzīgajiem 105-110kmh

Kas palika atmiņā, vien dažas epizodes:

1) Pie mazās Juglas tilta avārija, neliels stūķītis, mēs, kas griezīsim uz Ogres pusi nost no apvedceļa, savācamies labs bariņš. Plūsma tā ka uz tiem 90 velk, pārsvarā viens otram bamperi ostīdami - es tā kā gribētu lielāku distanci sev. Protams, drīz jau viens mani nodzen un tālāk netiek. Nolamājos, atkal palielinu distancīti - mani apdzen vēl divi. Bet - tajā ceļa posmā no Rīgas apvedceļa līdz lielajam tīnūžu aplim tie apdzinēji nekur nav tikuši - pirmais brauc laukā no apļa, kad es tajā iebraucu, mans zaudējums - 12 sekundes. Vai 12 sekundes bija tā vērtas lai es to ceļa posmu ostītu bamperi un visu laiku raustītos - domāju ka nē. Ja kāds šāda situācijā arī apdzen, tad parasta šofera nepatika pret tādu apdzinēju ir balstāma aizspriedumos, ne racionāli pamatojama.

2)Epizode nr2 - jau atceļā, posms Pļaviņas - Koknese. Braucu ar lēno plūsmu, bet mūs gana daudzi dzen. Taisnākajos gabalos no 8-10 auto vilcieniņiem 4-5 iet uz apdzīšanu. Faktiski ir divu dažādu ātrumu plūsmas, bet skaitliski vienādos izmēros. Satiksme nav necik intensīva, neskatoties uz svētdienas dienu - esmu pārāk agri izbraucis lai ietiktu kopējā laucinieku tranzīta stūķī, kas dodās uz Rīgu aizvadīt kārtējo darba nedēļu. Nu lūk - padomāju arī es - dzīšu es kopā ar ātrajiem. SAvācāmies mēs tāds izklaidus vilcieniņš no 6 auto, kas dzen visas fūres un lēnos - ap 110kmh ejam. Man apnika - pāris epizodēs līdz 140-150 nodzinu viņus visus, pie jaunā asfalta kas pie likteņdārza konstanti 100 (tas jau pie tās zīmes 70 ir +30). Tātad, būt steidzīgajam nozīmē būt gatavam aizmaksāt pēc pastāvošā cenrāža +30 +60. Es tā bieži negribu

3) Šī epizode ar konkrētiem skaitļiem. Koknese - Tīnūži, jaunās šosejas aplis -aplis galos. Uzbraucu virsū 15.35. Satiksme ne cik intensīva nav, fūres maz, vieglie salipuši bariņos pa 3-6, tuvāk Rīgai jau pa 8-12gab. Sākotnēji ejam divatā, viens audis aiz manis sponsorējās visu ceļu, te tā godīgāk 105-110. Pāris fūres, pāris vieglie "lēnie" nekā interesanta un intensīva - tiekam līdz pirmajam fotoradaram, esam sadzinuši nākamo vilcieniņu, kas arī velk nedaudz virs simta - protams, kā te iepriekš jau bija pieminēts, kādam tak pat no tāda uz 100kmh ejoša vilcieniņa vajag sadzēsties uz 78 un salikt kārtīgu stūķi bamperis pie bampera no vismaz 10 auto... Gods kam gods, beidzās radara zonas nepārtrauktā līnija, mums jau ir tieši 90 un vēl pēc kādiem 300m jau atpakaļ kruīza ātrums 105. Masveida apdzīšanas nenovēroju. Pie nākamā radara esam nedaudz paretojušies, izbraucam pilnīgi bez raustīšanas un liekas bremžuguņu zibināšanas uz 88kmh. Tālāk jau drīz tās dažas vietas kur zīme 70 - tur mūsu vilcieniņš iebrauc ar konstantu 100. Tīnūžu gala aplī iebraucu 16.09

Secinājums - cik tur tos 60km nobraucu ar fikso plūsmu 35min laikā. Braucot kopā ar fūrēm būtu jāpavada 45min. Lai ietaupītu vēl 5min, būtu jāvelk visu ceļu ar konstantu 120, kas pierīgas gala "70" vietās nozīmē +50.

Jāpiebilst, ka laiks mums bija ideāls, skaisti apmācies, sauss. Jāpiebilst arī ka, braucot ar visu ģimeni, šajā maršrutā esmu pie lēno plūsmas, nu tiem, kas brauc ap 95 un ITKĀ maisās pa kājām tiem ātrajiem Vismaz šajā braucienā man, kā ātrajam, netraucēja NEVIENS lēnais

Vēl daži vārdi par plūsmu - ar copes kolēģi nedaudz šo jautājumu apspriedām tajos retajos brīžos, kad zivis nekērās - kas tad ir plūsma? No cik liela skaita auto kompaktā vilcieniņā tad sākas tā plūsma? 5? 10? Cik tālu var saredzēt? Kas liek domāt ka es braucu ar plūsmas ātrumu, nevis tie lēnākie ir plūsma, kurai pielāgoties vajadzētu tieši man? Arī šajā forumā nereti tiek pieminēts ka "lēnie" taisa stūķus un traucē "plūsmai" - bet vai tad tie lēnie jau tad nekļūst par PLŪSMU jo kautkas ir licis braukt tajā konkrētajā ātrumā jau veselam baram? Ja viņi man priekšā nevar apdzīt, varbūt arī man, kas nupat pietuvojās no aizmugures, to nevajadzētu darīt, jo tas, visnotaļ iespējams, nav vairs izdarāms bez lieka riska šajos apstākļos? Kāpēc vienmēr ar "plūsmas ātrumu" tiek attaisnota tā nedaudz fiksākā paskriešana?

Vēl nedaudz par tiem, kas ātrumu vēlas jo citādi miegot ciet. Ko es varu pateikt - ejat nervus ārstēt, citu neko.

lynx85 11.09.2016 22:02

Nekas, drīz nāks drēgnie tumšie un lietainie laiki un šī diskusija taps aktuāla ar nākamā gada saulainajām maija dienām - šobrīd tas vairāk izskatās pēc atvadām vasarai. Nu nav mums to ceļu tādu, ne to lielo kilometru ko braukt, ko nevarētu mierīgi paspēt ar atļautajiem 90 (lasi - dzīvē 110 tāpat jau ir).

Principā priekšlikumu neatbalstu. Ir citas lietas, ko vairāk sakārtot vērts. Par tām pašām kreisajām joslām - jājautā, kāda velna pēc tad mums eksistē ceļa zīme "minimālais ātrums"? Sakārtot var, ir visas iespējas, bet vai ir kādam vēlme?

Par vēlmi (tieši tā, vēlmi, nevis tiesībām) ātri braukt - tikai neaizmirsīsim, ka mūsu valstī vēl pastāv dažādas braucēju kategorijas ar dažādiem max ātrumiem - smagie, velkot piekabi, retāks gadījums - velkot kādu striķī - nekad, nu nekad nesanāks tā ka visi spēs (drīkstēs) vilkt ar max atļauto +-1kmh dajebkādos apstākļos.

P.S tiek pieminēts arī drošs ātrums - bet nez kāpēc parasti tad tiek argumentēts ka drošais esot lielāks nekā max atļautais , aizmirstot, ka mums mūsu reālajos ceļos tas ir labi ja 4-5 mēnešus gadā diennakts gaišajā laikā ja nelīst. Visādi citādi man gribētos apgalvot ka drošs ātrums 'vidējam vietējam' būs zem max atļautā.

lynx85 16.08.2016 13:58

Aha, nākotne pieder salieķim

lynx85 15.08.2016 23:16

Pagaidi vēl kādu gadu un tiksi arī pie 0.75L 2-cilindru motorīša, gluži kā senāk Okai lika

Nu jā, jaunajam tagad būs nikna turbīna...

lynx85 14.08.2016 17:33

Jā, es tieši par to spēju nenoslāpt arī sacepos - un es te es arī atkal devu personiskās pieredzes piemēru - savu kupenā ierakto dīzeli es varēju izšūpot ar plecu piestumjot (pedāļi brīvi) un viņš reti kad noslāpa kad ratiem atjaunojās saķere, benzīns slāpa biežāk. Cik nojāts - nu skates gāja labi, tā pati mazda pie mums noripoja 270 tūkstošus km pa 8 gadiem, protams, nav jau nekāda pirmā svaiguma.

Labi, štrunts par to visu.

Vien man nedaudz smieklīgi palika ka ja dīzelim es piedēvēju akurāt tādu pašu īpašību (nenoslāpšanu)kas, kā, tu pats saki, ir tikai benzīnniekiem, tad kā dīzelis var būt bīstams? Tad jau benzīns bīstamāks jo, tieši tam sajūgs rauj vairāk uz priekšu ja pašam kājas mežģās... Pēc taviem tekstiem tā sanāk.

lynx85 14.08.2016 14:02

citi, sūdīgāki ražotāji priekš hipsteriem - tā laikam ir mazda, toyota, fords, volvo, un citas mazpazīstamas un retas mašīnas?

Nezinu, kā tu ar dīzeli lohojies, bet man, kā medniekam un makšķerniekam, dodoties neceļos, mans dīzelis (jā bija volvo, nē, tagad ir fords nevis otrs volvo) velk arī ar atlaistu gāzes pedāli - neviens ģimenes benzīns to diži nespēj. Biezo sniegu ziemā bija ierasta prakse savu dīzelīti atstāt pirmajā robā uz tukšgaitas, pašam kāpt ārā un atvērtās šofera durvīs ar plecu stumties ārā no kupenas - neviens famīlijas benzīns (tajā laikā bija viens fords un viena mazda) tā diži nespēja. Pieņemu, ka visas autobūves etalons golps benzīnnieks man vilktu arī trešajā robā, bet kā jau teicu, tas auto man dziļi riebj. Stipri pārvērtēts un ne gramu labāks par citiem ražotājiem.

lynx85 13.08.2016 22:13

tā tikai emešam bija tendence, ka benzīnnieki slāpstot, es oponēju par to, klāstot savu pieredzi,ka pašam grūtāk nolohoties pie nepierasta auto stūres tieši ar dīzeli jo tas vairāk piedod MANU kļūdu. Es nesaku ka bieži tā daru, bet savu statistiku zinu.

Par tām motoru elektronikām, lai nu kur, bet te es neesmu zinošs, pašam bija/ir 2 dīzeļi, abi 94' ar lucas sūkni, bez nekādiem vadiem pie vienas/visām sprauslām, un pieņemu ka man turbīnu ar virina plika mehānika/pneimatika...

Stāsts jau par ko ka liepājas jaunēklis nereti salīdzina p ar p..., itkā bez rAUDI uz pasaules citu auto nebūtu.

lynx85 13.08.2016 18:39

Es, protams, saprotu, ka tev bez rAUDI un golpa nekas cits neeksistē, un kārtīgam lauķu sapnim - pusjātam avantam vēl joprojām nezahuj stāv cena debesīs, bet, tici man, ir uz pasaules arī citu ražotāju auto...

Par cenām un to starpību - nupat paņēmu vaļā ss.lv, uzliku V70 volviķus, 97-00' gadi - un ko tu domājies? I gan benzīni, gan dīzeļi, un cenas, var teikt ir vienādas. Jā, dīzeļi ir pat vairāk (par ~50%), komplektācijas neskatījos, bet nu nav nezkāda štukās (!!) mērāma cenas starpība. Protams, tu man vari pierādīt pretējo, bet vēlams ar statistisko izlasi, nevis diviem konkrētiem piemēriem.

Par slāpšanu - runāju tikai un vienīgi no savas pieredzes. Man dziļi pajāt, cik kuram gredzenu vergam zavods ir iedevis teorētiskos ciparus (kā vēsture rāda, bieži vien maldīgus) - ja man ir jābrauc ar svešu, nepazīstamu auto, tad stipri biežāk es nolohošos ar benzīnu, nekā dīzeli. Tieši dīzelim vēl var paspēt piesist sajūgu un motors turpina rūkt, kamēr benzīnnieks jau midžina lampiņas panelī Bet atkal - mana pieredze nav tikai uz golpiem balstīta, patiesību runājot, tas vāgens man nekad nav bijis, nebūs, un vispār dziļi riebj.

P.S par radinieku servisa izmaksām, kā jau teicu, bija zudusi dzirkstele, serviss 2 reizes ITKĀ salaboja, finālā rēķins tāds kā pirms tam minēju. Nu kur tur benzīnnieka ekonomija, kad viss aizbāzts ar glupu elektroniku? Atgādināšu, 94 gads... To gadu dīzeļiem no elektronikas ir kas, noslēdzējvārsts?

p.S par fofāgena (atkal - visas autobūves etalons, vai kā?) sadalenes skriemeli bez sprosta - esi kādreiz dzirdējis par detaļu savienojumu uz konusa? Pie virpas vai urbja stanoka kādreiz esi stāvējis? Ja esi AIZMIRSIS pievilkt un braucot ir blaukš, ko tad vajag vainot? fofāgenu, ja?

lynx85 12.08.2016 21:04

Klau, kautkas tev īsti nav riktīgi. Ar dīzeli, kā reiz, ir grūtāk noslāpt, nekā benzīnnieku. Vismaz mana pieredze tā rāda. Par elastību, es šodien pat, no Siguldas uz Saulkrastiem braukdams, Raganas krustojumu izbraucu ar piekto robu uz 40-45kmh - tas ar 1.8td aizvēsturisku mondeo.

Par iegādes cipariem, sasmīdināji, pie padsmit, 20+ gadus veciem auto nu vairs nav praktiski nekādas atšķirības cenā, vai tur dīzelis, vai benzīns. Drīzāk dārgāk maksās jau ar uzliktu pussapistu gāzes iekārtu... Par benzīna lētajiem remontiem - radiniekam noģība trešais golps - 1.4i - sadalītāju šrotos nedabūt (jā, 1.8 pilna pakaļa), vēl tur kautkādas kuiņas, vārdu sakot, zudušu dzirksteli meklēja serviss divreiz un daļās/darbā tas prieks uz 200+eur. Par siksnām, nu atvaino, tās ir laicīgi jāmaina, nevis jāgaida kad nu plīsīs un tad jāpriecājas ka nav interferences motors... Rezumē - izskatās ka pats ar NORMĀLU dīzeli savā mūžā neesi braucis...

lynx85 09.08.2016 13:25

Biju jau tēmas sākumā ielicis...

www.youtube.com/watch?v=Y0Zhal-N7Nw

lynx85 08.08.2016 23:30

tagad ir labāki laiki - stipri vairāk iespēju nopirkt jaunu auto. Tālajā 95tajā benzīns cik maksāja, 17s/l? Un cik bija vidējā alga? Tā ka nav ko salīdzināt "tos" latus ar mūsdienu naudu absolūtajos ciparos.

lynx85 08.08.2016 19:28
lynx85 07.08.2016 22:30

es jau tikai un vienīgi par emocijām - ja jau reiz viss topiks tik gaudulīgs padevies

lynx85 07.08.2016 21:31

jā, bet pirmā kārtīgā švīka uz nullītes sāna ir stipri sāpīgāka par tādu pašu, tikai uz "kārtējais cits auto" sāna...

lynx85 05.08.2016 11:32

NUdien, jautri. Par teslu runājot, jāpriecājas ka borta kompja vietā ir planšete, par priusu runājot, jāpriecājas ka navigācijai varu pateikt "go home" - un tas ir viss progress?

Te nu pat zirgam jāsmejas...

P.S kad beidzot varēs navigācijai pateikt "go big or go home"?

lynx85 29.07.2016 10:07

atvaino, draugs, bet manam auto nekā no pieminētā nav... Tas ir prasts '94 mondeo, kur vietas ir fantastiski daudz - starp pakaļratu arkām iet iekšā eiropalete ŠĶĒRSĀM! Lietoju gan ikdienā, gan kā copes/medību auto, tāpēc jau atļāvos pasmaidīt par tiem hibrīda "ekonomiskajiem" rādītājiem, jo stipri nojāts, gandrīz 25 gadus vecs prasts dīzelis tikpat skaisti iekļaujās tajos 6eur/100km.

Lai es varētu teikt ka jā, progress ir, tam prīmusam būtu jātērē max 4l, bet, diemžēl, mūsdienu tendence ir audzēt auto svaru un uz gandrīz divtonnīgu kasti ielikt 0,8-1,2l motoru...

lynx85 28.07.2016 21:11

Par lādēšanām, tīklu jaudām un pat konkrētiem cipariem mēs padiskutējām kādu lapu iepriekš. Jau tad izteicos - elektroauto koncepts ir pat ļoti laba lieta - BET mūsu infrastruktūra ir tas pudeles kakls, kas traucē tam aiziet masveidā. Jo nu, ja ir jāuzstāda atsevišķa uzlādes stacija, un nevari dalādēt savu aķi kamēr ciemojies vai laukos no parastas (nu kaut 380v) rozetes - tad mobilitātes nekādas.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti