Redzams ka neesi ar šo forumu bijis kopā no leģendārās merivas pirmajām dienām... ![]()
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Redzams ka neesi ar šo forumu bijis kopā no leģendārās merivas pirmajām dienām... ![]()
Ir, protams, cilvēki, kam sagādā baudi kasīties kasīšanās pēc, bet kā jau teicu - es par sīkumiem nejāšos. Vai tāpēc man jāsēž aizbāztu muti? Nedomāju vis, nav jau komunisma cenzūra, kad nedrīkst teikt nepareizas lietas. Un ja lasi pa diagonāli, tad varu atkārtoties, ir gadījies arī saukt stacijas vecāko, kad tas tiešām ir bijis būtiski. Tā ka man ir morālas tiesības čīkstēt tikpat, cik visiem citiem šajā forumā. Nepatīk, nelasi.
Protams ka nē. Šis ir viens no retajiem hobijforumiem, kur dažreiz apgrozos kādā brīvākā brīdī.
Turklāt, ja neizprati manu domu, tad pajautāšu vēlreiz, priekš kam, nu tīri cilvēcīgi, priekš kam man par visām varītēm pierādīt manu,tikai iespējamo, taisnību, ja reiz man ir vēl viens divnieks un skates uzlīmi man tāpat neredzēt? Kasīties kasīšanās pēc? Ir manā mūžā bijušas divas reizes, kad tiešām esmu gājis pēc stacijas vecākā, lai risina jautājumus, ar ko, laikam jau, zaļie gurķi netiek galā. Abos gadījumos uzlīmi saņēmu. Bet es neiešu jāties dēļ sīkumiem,
P.S Taisnības labad gan jāpiebilst, esmu izlaists cauri arī nepelnīti, ar vienu defektu kam formāli divnieks pienāktos. Protams, par tādām reizēm man nenāk ne prātā sūdzēties ![]()
Man arī nebūtu absolūti nekādu iebildumu ja JAUNI auto to garantijas laikā apskati neiet vispār - galu galā, šis segments tomēr tiek visnotaļ rūpīgi remontēts. Ja ikgadējā nodeva vēl pārceltos uz degvielu, tad auto īpašniekam vispār nebūtu nekādu galvassāpju, vien reizi gadā pagādāt apdrošināšanu un šad tad apmaksāt savus sodus.
konkrētajā gadījumā man bija divnieks par nestrādājošu skaņas signālu, tā ka kasīties kasīšanās pēc par nieka durvīm, kur darba 15min, uzskatīju par bezjēdzīgu laika un arī apskates darbinieku nervu tērēšanu, sausais atlikums viens vai man 3 divnieki vai viens, jāiet atkārtotā.
Runāju par savu konkrēto piemēru - kas auto drošībā uzlabojās no tā ka durvju stūri tika nopucēti ar drāšu birsti un piekrāsoti? Ne metināt vajadzēja, ne ko. Bet protokolā divnieks - "virsbūves stiprību ietekmējoša korozija" - tad tā jaunā krāsa nodrošina virsbūves izturību?
Cepiens jau būtībā nav par to. Cepiens ir par to ka skatē, nereti, strādā pēdējie luņi, kas, nudien, savus kompleksus mēdz izgāzt kur pagadās. Konsekvences nekādas, to sevišķi jūt, ja ģimenē ir 3-4 auto un ar visiem skati eju es. Vienu izlaiž bez aizrādījuma ar analoģisku defektu, citam divnieks. Es neteiktu neko ja vērtējums abos gadījumos par identisku defektu arī protokolā atspoguļotos vienādi, un man vienalga, kā to novērtē, 0,1 vai 2, ka tikai tas būtu objektīvi pelnīti.
Jā, nu būtu tiešām interesanti redzēt vaigā to TA inspektoru, kurš palaidis cauri TIK caurrūsējošu auto, tas ka tas ir NMPD operatīvais, taču nedod nekādas atlaides, ejot skati, vai ne tā?
P.S man ar ir radies iespaids ka TA inspektoriem ir pieteikts pēc iespējas vairāk drāzt vecos auto - paša piemērs. Ģimenē bija hobijauto, tajā laikā ceturtais auto famīlijā, ar kuru tika braukti 3-6tkm gadā. Lieki teikt, ka uzturēts visnotaļ labā kārtībā, tad nu lūk, ejot skati, bremzes ideālas, ritošā ideāla, atgāzes 1/8daļa no normas max vērtības (jauni tā māk?), BET - piesējās ka abas durvis (auto kupeja, 1985) no iekšpuses nedaudz rūsu spiež caur krāsu - lūk, divi divnieki un vācies prom... VAR jau būt ka konkrētajam inspektoram sieva nedod un tad nu stresu nolaiž darbā, bet nu kopaina ir tāda patizla gan.
Nja, tāda ir skarbā realitāte, diemžēl. Es pats šobrīd dzīvoju tāda ~2km 230V apļa galā kur beidzas pilsētas vasarnīcas un galā ir pāris senākas privātmājas - ja gribēju kautko sametināt ar parasto trafu, cēlos agri no rīta, jo vakaros tas vienkārši nebija iespējams... Ceru uz līnijas rekonstrukciju, sola ka pēc 2 gadi būšot. Uz savu galvu pasūtīt un aizmaksāt padsmit pakas par individuālo trafu - pateicos, kautkā jau iztieku;)
Tā ka jā - pudeles kakls, pirmkārt, ir uzlādes infrastruktūra.
Otrkārt, ja būs kur lādēt, nākamā problēma būs, vai visiem pietiks ar ko. Tādas ir tās elektroauto tendences/jaunumi.
Hmm, cik es esmu novērojis, ja pienākošā līnija nav rekonstruēta vai vilkta pa jaunam pēdējā piecgadē, tad 3f ir smagi jānopūlas un jāpiemaksā, lai tādu pieslēgumu iegūtu. Un mana radu/draugu/paziņu statistika rāda ka vēl joprojām nospiedošais vairākums dzīvo ar viduslaiku 220/20(25)A. Pozitīvā tendence gan ir vērojama - līnijas rekonstruē, vadus dzen zem zemes, trafus maina uz jauniem, progress ir. Tikai laika jautājums.
Par elektro un auto kā tādu vispār sapņot nevajag, tas jau ir slimi.
Ja reiz ir tēma, tad varbūt apspriežam arī pa tēmu, nevis aizejam emocijās, ka te dažs labs, paziņodams ka daudzstāvenēs dzīvojot auto vispār neesot vajadzīgs...
Paskaidro man pamuļķim, kā var sadalīt 16A uz katru fāzi lai sanāk 8A? Man NAV 3f pieslēgums, bet pats parastākais divu vadu ienākošais kabelis uz VISU manu privātmāju, ar KOPĒJO limitu aizblombētajā kastītē 25A drošinātāja izskatā. Attiecīgi ja tas e-up rij tos 16A tad man arī ir 16A slodze lai arī kurā rozetē visā mājā es spraustos. Un lai man neizsistu sadales tīklu noblombēto drošekli, paralēli elektroauto lādēšanai es varu puslīdz droši izmantot vien VIENU (1) elektrisko tējkannu. Vairāk neko.
nebūs vis tā ka lādēt var ar to kas pioeejams - pudeles kakls, pie laba personīgā tīkla pieslēguma (3 fāzes 25a būtu pagalam jauki) izveidosies pašā elektroauto kontrolierī, kas sargā, lai lādējot baterijas nepārkarst. Un, ja runājam konkrētos skaitļos, par e-up 7h x 3,8kW = ~27kWh, tā ka tur jau sanāk savi 3 čaiņiki pēc uzlādes jaudas, ja kas...
Manai privātmājai ir līgums par max 25A, nu ja paskaitam ka tas pats e-up rij 7h pa 16A, tad sadzīves vajadzībām paliek vien ~8A jeb, ja nemaldos aprēķinos, ap 2kW jauda - un kas tas ir uz privātmāju? Čaiņiks + televizors?
Tā ka elektroauto jau ir labs, visa problēma ir infrastruktūrā.
Šoreiz arī es tev oponēšu - būs Tev sieva un bērni, ātri sapratīsi ka ir posms ģimenes dzīvē, kad arī otrs auto ir pirmā nepieciešamība.
Auto nav ekstra bet pirmā nepieciešamība. Ne visiem ir tā laime strādāt max 2km rādiusā no mājām, un atrast dārziņu sīcim PA CEĻAM uz darbu un turklāt sagaidīt tajā rindu... Nez kāpēc tad visi iekšpagalmi pilni ne tikai ar Kanibāla pieminētajiem X5, bet arī opeļiem, fordiem un škodām - tak laikam tauta atzīst ka tomēr auto vajag, nevis kā dažs uzskata - lieka greznība. Es piekritīšu kasiņam ka kā otrs ģimenes auto (veikals, skola, bērnudārzs, teātris, aptieka, pulciņi sīčiem utt maršruti) elektro/hibrīds vaŗetu būs baisi ērts, bet šodienas izpildījumā šīs tehnoloģijas REĀLI pieejamas ir vien nelielam, ļoti pat nelielam, skaitam cilvēku.
Aha, bērnu uz skolu un mazāko sīci uz dārziņu ir ĻOTI ērti izvadāt ar velo vai sabtransu, protams, protams. Par x5 piekrītu, tas nu ir pastulbi, bet VISMAZ viens auto ģimenē ir vienkārša pirmā nepieciešamība, un ja reiz ir runa par elektro/hibrīdu tendencēm, tad var arī apskatīt tādus scenārijus, kādos atrodas pilsētas lielākā daļa iedzīvotāju - kā reiz tie, kas dzīvo daudzstāvenēs.
Personīgi es pats dzīvoju 50km no Rīgas - ja tepat tēmā pieminētais e-up, pie temperatūrām ap nulli, spēj davilkt knapus ~100km, tad man pat līdz teātrim ar tādu nesanāk aizbraukt. Grozies kā gribi - "zaļi" braukt sanāk tikai dikti niecīgai daļai pilsētas hipsteru.
Viss jau labi, ja lādētu privātmājas pagalmā. Bet ja es lādēju darbā un gribu siltu salonu un tīrus logus daudzstāvenes pagalmā? Kur, loģiski, ka es kabeli nevaru izvilkt?
Un vispār, vai kāds jau esošs modelis vispār piedāvā tādu opciju? Tas jau tas lielākais jautājums.
nu bet tāpat tak elektrība tam jātērē, vai ne tā? Principā, elektroauto šajā jomā ir pat ar labu bonusu - domāju, nekas netraucē to pašu apkuri uztaisīt programmējamu, kas faktiski nozīmē to ka sērijveida elektroauto ir ar tādām priekšrocībām, ko var baudīt vien parastās mašīnas ar autonomo krāsniņu. Bet lielākais jautājums - cik par tādu ērtību būtu jānoloka kWh... Ja baterijas ietilpība tiek norīta uz pusi lai es varētu iesēsties siltā salonā ar atkausētiem logiem - nu tad nafig to elektro, webasto forever...
lūk, par ziemu - tas jau ir interesanti. Cik km no baterijas resursa apēd logu kausēšana un salona apsilde? Ja reālais nobraucamais gabals samazinās kaut par 30%, tad tur nekas prātīgs vairs nepaliek. Vasarā varbūt vēl nav tik traģiski smagi kondiķi griezt, bet ziema ir konkrēta sāpe, vismaz manās acīs. Un likt elektroauto autonomo krāsniņu, ko darbina ar šķidro degvielu? Atvainojiet...
protams, viss tiek spiests uz to, lai produkts novelk garantija+10% laiku, un tālāk tā remonts jau izmaksātu aptuveni tikpat, kā paņemt jaunu preci (kauč kredītā). Ekonomika sildās, patērētāju sabiedrība ir stāvā sajūsmā. 2 gados 3-4 telefoni, auto max līdz 10 gadiem.
Protams ka man nav hibrīdauto. Un neplānoju, jo neredzu tajā nevienu ieguvumu. Man labāk simpatizē daudzmaz normāls 3.0 dīzelis, kas mierīgi braucot patērē ir ne mazāk ekonomisks. Re kur pats minēji par savu 530 3.0d, arī Aansim pozitīva pieredze ar bijušo 3.0 (Saab 9-5, vai ne?).
Es esmu no tiem, kas, pa lielam, auto tomēr uzskata par kasti uz riteņiem, tā ka slavas dziesmas par to ka pie lielveikaliem var bez skaņas biedēt gājējus, manās acīs ir mazsvarīgs hibrīda pluss. Par braukšanas prieku, nedomāju ka apzināti Tu būtu pircis auto, kurā braukt ir neērti. Un nedomāju, ka neērtāk būtu braukt ar tīru benzīnnieku vai dīzeli. Pats teici, ja cena neatšķirās, tad lai iet hibrīds - šis, manuprāt, bija uz emocijām balstīts lēmums. Ja patīk, tad tak viss ok, lai labi ripo.
Par aptiršanu, nu atvaino, negribēju tik rupji kā sanāca. Vien nelielu smaidu izraisīja Tava iepriekšējā lapā auto salīdzināšana ar sievieti, kas arī noveda pie tāda neveiksmīga salīdzinājuma, kas vairāk izskatās pēc uzbrauciena.
Tēmas sakarā Tu komentē tikai un vienīgi emocijas. Būsim reāli, nu nav tam, kā emeša saka, prīmusam, nekādu priekšrocību, salīdzinot ar līdzvērtīgas klases tāda paša gada auto. Savādāks - jā.
Bet es atkal nesaprotu, kur tu redzi tās nievas un visu pārējo, ko šajā tēmā saskati. Ja kas, tēmas nosaukums ir elektro/hibrīdi, nevis tas, cik apjūsmojamu drapuļetu ir iepirķījis kasiņš. Manuprāt, viņš ir nopircis pavecu, stipri prastu un neizteiksmīgu vāģi, nesaprotu, par ko te daļa lietotāju čurā karstu.Dinamika? Aha, nav brīnums ka kasiņa sievai tas auto patīk, jo, ja cilvēks reiz jau ir gandrīz nosities, apkārtējie būs tikai priecīgi ja tāds turpina braukt ar gliemeža gaitas cienīgiem auto. Patēriņš? LAbrīt, mana tēva vecā mazda ar 2.2 tērē tikpat, bet ir 20 gadus vecāka par kasiņa jau 7 gadus jāto koijotu. Par to salīdzinājumu ar sievietēm es jau atļāvos pasmaidīt.
Par ekoloģiju - mans viedoklis ir tāds, ka neviens neņem vērā PILNU auto ciklu - ražošanu un utilizāciju ieskaitot. Vismaz es personīgi neesmu gatavs kļūt par patērētāju sabiedrības vāveri skrejritenī, kas pērk visu jauno tikai tāpēc ka tas ir jauns.
Sausais atlikums? Elektro/hibrīds ir vienīgi un tikai kaitīgo izmešu ražošanai CITUR. Miljonu pilsētās tas varbūt būtu aktuāli, pie mums? Pie mums tīrākais vipendrons un stilošanās.
P.S acīmredzamā vajadzība "pierādīt" cik labi ir veci auto, ir vienkārša faktu konstatācija, ka jaunie nekuja neprogresē...
Atvaino, bet Tu laikam gribēji teikt "citu" nevis "jaunu" ;-D
Jo, ja salīdzina 7 gadus jātu hibrīdu, tad sieviete jau būtu ar vismaz vienu šķirtu laulību un pāris bērniem mantojumā
Tas tā, svētdienas atslodzei, nekā personīga un aizvainojoša nedomāju.
www.youtube.com/watch?v=arQ8_PW-RiA
elektromersis ![]()
Redzi, Tev patīk, es atkal nesaprotu, kas tur patīkams. Manās acīs hibrīdam ir vairāk netikumu nekā plusu, tāpēc - vai nu 100% iekšdedzes, vai jau 100% elektrība.
P.S mans fords ar 1.8 dīzeli ļoti lieliski iekļaujās tajos 6eur/100km, tāpēc patēriņa arguments - nu tikai un vienīgi ar atmosfēriskajiem benzīnniekiem salīdzinot tam priusam ir ievērojami labāks. Ar parastiem ikdienas auto salīdzināt - šķirbas nekādas.