Man te atkal sētā gadās, ka no rīta uz mašīnas atrodamas kaut kādas piešņauktas salvetes un izsmēķi. Saimnieks apgalvo, ka attiecīgajos dzīvokļos nedzīvo neviens tāds, kas tā varētu darīt. Ok, tas tā kā jau par normu pieņemts puslīdz, ka reizi nedēļā viens beņčiks būs jānoņem no jumta. Bet gadu atpakaļ vienreiz bija pavisam nesmuki - no rīta uz haubes uzmests sūds. Uz kaut kādas avīzes. Un tāds liels bijis, suns tādu izdirst nevar. Nevienam neko sliktu nodarījis nebiju, mašīnu sētā nerūcinu un arī mana signalizācija nebija ilgstoši kaukusi pirms tam, lai varētu rasties aizdomas, ka kāds vienkārši nokaitināts. Bet nu c`mon, lai cik cilvēks ir noskaities, ir jābūt patiešām debilam, lai kakātu uz avīzes un tad mestu pa logu ārā. Varbūt netēmēja tieši pa mašīnu.. varbūt vienkārši bija kāds WC ieslēdzies un otram dirst gribējās. Bet mājā ir arī kāpņu labierīcības, var tak tur aiziet, kaut divus stāvus zemāk. Saimnieks bolīja acis par šo stāstu un teica, ka kaimiņi tie NOTEIKTI nevarot būt, gan jau kāds no ielas būs ienācis sētā un sūdu man uz mašīnas uzlicis. Taču pēc izšķīduma izskatījās, ka mests tomēr ir no augšas un tā ieslīpi, zemē stāvot tā būtu jāpacenšās trāpīt.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Es vispār gribētu aci pret aci parunāt ar to aptaurēto āpsi, kurš bija Bonus Malus idejas autors. %)*(&$*%&$(&* un vēl skaļāk gribās lamāties, kad sāk prātot par šī pasākuma absolūto neloģiskumu. Vai varbūt es kļūdos? Varbūt tam visam marazmam tomēr ir kāds prātīgs izskaidrojums, ko esmu palaidis garām? Jo nu prātoju es no visiem galiem, taču netieku skaidrībā, kāda mārutka pēc apdrošināšana ir piesaistīta vāģim, nevis cilvēkam.
Nepietiek jau ar to, ka tiek apdrošināta mašīna, nevis vadītājs.. Protams, vieglāk izrēķināt dažādas iemaksājamās summas, ņemot vērā autiņa izcenojumus. Bet stulbi, ne? Tak gadījumā, ja kāds sadzēries trimpliņš ieperas manam jaunajam džipam sānos, maksā viņa apdrošinātājs, nevis manējais. Tad kāda manējam starpība, ar cik biezu vāģi es pārvietojos? Tad jau drīzāk es ar ierūsējušu golpu vai sagrabējušu astoņdesmito gadu huļiganku neraustīšu čuriņu agresīvi kaut kur ielīst, nekā ar savu tikko no salona izstumto tačku. Taču viennozīmīgi tā apgalvot nevar - kāds onka ar savu bērīti-žigulīti godīgi ripinās un apkārtējos neapdraud, cits ar svaigu X5 brauc kā lielais, pa malām neskatoties.
Un arī tā Bonus Malus klašu noteikšana ir izfilozofējama vien pēc pārlieku liela alkohola patēriņa vai sliktu ripu ierīšanas. Kāpēc man ir jācieš no tā, ka auto iepriekšējais īpašnieks uztaisījis pāris maznozīmīgas avārijas? Teiksim ziemā ieslīdējis kādam dupsī. Vai arī variants ar auto iedošanu draugam, kurš savāra kādu šmucīti - apdrošināšana paliek dārgāka manam auto, lai arī es varbūt padsmit gadus esmu nobraucis bez nevienas manis izraisītas avārijas.
Tāpat nav skaidrs, kāpēc apdrošināšana vajadzīga katrai mašinai, ja man to ir vairāk kā viena. Tak vienlaicīgi ar trim es nu nekādi nevaru pabraukt, vai ne? Kāpēc manam svētdienas izbraucieniem paredzētajam aizvēsturiskajam S280 MB vajadzētu apdrošināšanu uz visu gadu, ja reāli vizinos gadā vizinos maksimums 30 dienas? Tā teikt ar domu, ja nu kādā neveiksmīgā darbadienā zāli iepīpējis urālu puisis ar savu šrotu izstūrē cauri manam žogam, pāri visam mauriņam un pa taisno manā garāžā iekšā.
No tā visa izriet, ka apdrošināšanai jābūt uz vadītāju, nevis pašu transporta līdzekli. Un izmaksu aprēķini jāveic, ņemot vērā tieši vadītāja, nevis dzelzs kastes vēsturi. Varbūt varētu izdalīt kādas smagsvara kategorijas - lielāks autiņš it kā teorētiski var lielāku skādi nodarīt citiem. Bet atkal netaisnīgi pret tiem smago auto šoferiem, kas gadus 30 ir nobraukuši bez avārijām. Varbūt par teicamu vai gandrīz teicamu CSNg vēsturi var kādas atlaides dot. Katrā ziņā tas viss ir izprātojams, bet pašreizējā situācija man pie sirds neiet. Kāds nezin, kā šīs lietas ir sakārtotas ārpus Banānijas robežām?