Jā, pajautājot savam apdrošinātājam. KASKO cenu kritēriji ir visai daudz - marka/modelis/dzinēja tilpums/jauda, kā arī īpašnieks/turētājs (vecums, stāžs, BM klase, dzīves vieta utt.).
Bet jārēķinās, ka precīzu cenu var pateikt tikai pāris apdrošinātāju - pārsvarā precīzu cenu tev iedos tikai pēc auto reģistrācijas.
Zemesgramata rakstīja: Draugi, pastāstiet,kā Latvijā notiek jauna auto iegādes process?
Testa braucienu nianses.
Līzinga u.c. noformēšanas maksas
Kurā brīdī jāveic pirmās iemaksa
Vai dīleri veco auto pieņem kā daļu no pirmās iemaksas
Auto gaidīšanas laiki
Testa braucieni - atkarīgs no dīlera. Ir kas piedāvā tikai ar pārstāvi blakus, un ir tādi, kas iedod arī uz kādu laiku pamēģināt individuāli. No klienta skatu punkta raugoties, ir forši, ka vari paņemt auto uz ilgāku laiku un, tā teikt, piemērīt sev, bet no dīlera skatu punkta - pirmkārt, nav tik daudz demo mašīnu, lai katram gribētājam dotu uz vīkendiem. Otrkārt, dīleris arī nav tajā ieienteresēts, jo parasti šādos ilgtermiņa testos potenciālajam pircējam ir vairāk laika meklēt konkrētā auto mīnusus. Nerunāsim par atrādīšanu visādiem tur kaimiņiem un radiem, kas vienmēr ir lieli "speciālisti", īpaši, kad pavairāk ieņem.
Līzingu vari formēt pats, bet ērtāk ir to darīt caur dīlera pārstāvi. Tu aizpildi vienu pieteikumu un parasti viņi paši iziet cauri līzinga devējiem un, kurš nu piedāvā jēdzīgākus nosacījumus un procentu likmes, pie tā arī var formēt.
Pirmo iemaksu veic tad, kad ir apstiprināts līzings, tu esi izvēlējies līzinga kompāniju un viņi kopā ar līgumiem sagatavo rēķinu par pirmo iemaksu. Ja esi iemaksājis dīlerim roķeni par konkrētā auto rezervāciju, to pēc tam ieskaita pirmajā iemaksā, kad auto pārdevējs raksta rēķinu līzinga kompānijai.
Ņem, bet par ātrās realizācijas cenu (15-25% zem tirgus cenas, atkarībā no automašīnas likviditātes). Ja auto būs, tā teikt, tāds, ko ar dīlera vārdu netirgos (ar nopietnām avārijām, tītu odomentru, rūsējis vai kādiem būtiskiem defektiem), tad tas cipars varētu būt vēl zemāks, jo auto tiks tālākpārdots kādam no Rumbulas vai tml. perekupiem, līdz ar to, iepirkuma cenu noteiks perekups, plus dīleris paņems kādus pāris simtus maržu sev, lai nosegtu administratīvās izmaksas.
Gaidīšanas laiki? Nu, atkarīgs no tā, ko gribi un kas ir uz vietas. Nav viennozīmīgas atbildes uz šo jautājumu. Var paveikties un kādam dīlerim stokā ienākt tieši tāds auto (vai līdzīgs), kādu vēlies. Ja auto ir uz vietas, normālā gadījumā viss formēšanas process no brīža, kad izvēlies auto, līdz brīdim, kad to izripini no salona, aizņem 4-5 dienas.
Nuuuuu, līdz šim vate kaut kā saprot, pateicoties visādiem tur solovjoviem un skabejevām. Kāpēc lai tam scenārijam nebūtu skaidrojuma? Nu, kaut vai tas pats "mēs karojam pret NATO un sapuvušo Gejropu...
WALA rakstīja: Man gan škiet ka Izraēlā tikai ebreji tiek par "cilvēkiem" uzskatīti - pārējiem tur dzīve nav neko viegla ... t.i. ir labi ja tu esi viņiem vajadzīgs/ļoti noderīgs cilvēks, bet ja nē tad pa lielam būsi "par kājslauķi" ...
Nu, tā īsti nav. Izraēlas arābi dzīvo visai ne sliktāk, kā ebreji.
Šobrīd esmu Izraēlā. Vakar, pastaigājoties pa Telavivu, iegāju vienā veikaliņā. Pārdevējs izrādījās krievs un vienai aziātei stāstīja, ka esot atmucis uz šejieni no Maskavas, lai nebūtu jāiet karot Ukrainā. Palikšot tik ilgi, kamēr beigsies karš, un tad atgriezīšoties Maskavā, jo Izraēla viņam nepatīkot...
Tev paveicās. Es 2. klasē atrāvu neapmierinošu uzvedību un klases priekšā tiku kaunināts par dzimtenes nodevēju, jo laikā, kad notika skolas līnija par godu tam, ka Ļeņins bija kaut kur aizgājis un kaut kur nopirdies, es atļāvos aiziet uz mūzikas skolu, nevis piedalīties tajā megasvarīgajā pasākumā...
ledzep rakstīja: Atkal jau diskusija par resursu 2023 gada auto...
Garantijas laiku noties un tas ir galvenais.
Šeit diskusija par jauniem wuto nevis lietotiem.
Ja joprojām ir auto, kas var nobraukt vismaz 200k, tad diskusija ir vietā. Savukārt, šis PSA 1.2 turbo dzinējs nav nekāds uzticamais.
Vienīgais, kas dzirdēts, tad tā ir tā siksnas peldēšana motora eļļā. Par to jau šeit izteicās iepriekšējie spīkeri, bet tā tak nav vienīgi šī motora problēma. Nezinu, bet pieļauju, ka 80% vācu, franču autiņi no kāda 2010 gada lika visur tās siksnas un tikai konservatīvie japāņi saglabāja ķēdes. Tā ir tā brīža nodeva Eiro modei. Tagad, cik saprotu, franči ir pārgājuši atpakaļ uz ķēdi
Since 2013, the design of the belt has been altered multiple times. The most recent development occurred in June 2022. Theoretically, vehicles issued since this summer should be safe, but it has to be seen if the adjustments made yield fruit. Due to its timing chain, the third version of this EB engine will avoid this issue.
Timing belt for the Engine 1.2 PureTech PSA
Since the introduction of the 1.2 PureTech, the timing belt design has undergone a number of modifications. The last alteration made at the plant occurred in June of 2022.
1.2 Puretech 3rd generation engine
The belt is replaced by a chain on the 1.2 PureTech’s third version.
Ja nekļūdos, tad šitam 1.2 PureTech motoram arī ir ķēde...
darklight rakstīja: Bet tie Ecotec motori gāja pusmiljonu bez remontiem, izņemot dažas ne visai veiksmīgas modifikācijas vai arī ja braucējam bija izcili ekstrēms braukšanas stils. Vai šis motors ies?
Kurš šodien pērk jaunu auto, lai ar to brauktu pusmiljonu?
Vispār tu jau esi tas, kurš te visu laiku čīkst un sevi par disidentu pašpasludina. Un nespēj likties mierā, jo patiesība kož acīs, kad tev iebāž acīs, kad pats nonāc pretrunās ar sevi. Un es vispār ar Walu runāju, tā ka, pats atpisies.
Pats ironiskākais šajā visā ir paša "pist taisni" paģērētāja apsēstība un nepārvaramā vēlme piesieties citiem, to nosaucot par "vajadzīgām diskusijām" un "reality check"... Tāda dubultā morālīte sanāk.
msh rakstīja: ]Nē, Panorāmas skatītāja muldēšana kam pateicoties smadzēņu skalošanai visur rēgojas "vateņi". Tu esi stulbs, vai tikai izliecies? Kaut vai tā pati šķelda - ieruba sankcijas pret Baltkrievijas šķeldu, mums cenas gaisā, tajā pašā laikā eiropa pērk pa dārgo no "Kazahstānas" šķeldu, jo tie, kas bija tik gudri ierubīt Baltkrievijai sankcijas, dīvainā kārtā nezina ka Kazahstānā nav mežu... Kurš šeit pelna un kurš cieš no sankcijām? Baltkrievija noteikti nē. Tā pati aina noteikti ir vērojama visur citur, un vienīgie cietēji uz austrumiem droši vien ir privātpersonas kam tagad jāpērk ļoti dārgas behu un aužu detaļas caur trešajām valstīm. Domā takš ar augšējo galvu, "vateni".
Nē, man "visur" nerēgojas. Šeit iautp tādi ir kādi 2-3 un tu esi viens no viņiem, tāpēc ir visai grūti nepamanīt. Un tavi vates teksti te ir visai uzkrītoši jau kopš 24.02.2022.
Sen atpakaļ, kad biju ASV (konkrēti Teksasā, konkrēti 2000. gadā), mani pārsteidza, ka, pērkot jebkuru preci, pie kases bija jāmkasā 8% vairāk, tipa nodoklis. Kas tad tas ir, ja ne PVN? Nu, varbūt to juridiski sauc citādāk, bet faktiski tas pats, vai ne?
Ar to taurēšanu nekas līdzēts nebūs. Esmu pāris reizes mēģinājis pievērst tāda dročītāja uzmanību, parasti šams blisinās ar tupu skatienu, nemaz nesaprotot, ko šams dara nepareizi...
Esmu jau n-reizes par šo rakstījis - mūsu oficiālie nav ieinteresēti to neatzīt, jo viņiem garantijas darbi tiek apmaksāti. Tev taisnība - korejietim būs Vācijā 5 gadi (tas gan arī droši vien ir atkarīgs no modeļa, reku šim no Vācijas atvestajam sanāk 3 gadi rus.auto24.ee/vehicles/3787793 ), bet Citroenam - 2 gadi www.citroen.de/wartung-services/herstellergarantie.html
Vēl viena nianse par Korejas Plug-Iniem. Svarīgi ir pārbaudīt, vai R-Eiropas reģiona mašīnām ir baterijas apsilde. Tas tomēr visai būtiski ietekmē autonomiju. Cik zinu, japāņu Līfiem tāda ir tikai Z-Eiropas mašīnām.
Plug in hibrīds pie tik liela nobraukuma ir bezjēdzīgs pirkums, jo visai daudz sanāks braukt benzīna režīmā, un Plug-in hibrīdiem benzīna patēriņš ir lielāks kā līdzīgu parametru tīram iekšdedzes brīnumam - galu galā jāstiepj līdzi papildus elektromotors un baterija.
Bet visādi citādi jā, C5 Aircross ir 2 lieli plusi - ērti sēdekļi un forša piekare.
Par tiem mazlietotajiem variantiem - jāskatās, vai tur ir PVN iekšā, ja ņem uz uzņēmumu... Ka nesanāk aplauziens uz to arīdzan. Un jā, mazlietotam tev vairs nebūs 5 gadu garantija, jo garantijas slēdzas iekšā pirmās reģistrācijas dienā. Un vēl - mašīnai no rietumiem arī nebūs 5 gadi. Tā ir tikai Baltijas reģiona fīča. Vācijā Citroenam garantija ir 2 vai max 3 gadi.
Uz bāņiem redzēju pietiekami, nerunāsim par modeļiem, kuriem ātrumā nevar pamanīt, vai elektriskais, vai ICE (pižiki, opeļi, citroeni, piemēram...). Kad vasarā šo jautājumu vienā diskusijā pacēli, nākamajā dienā sanāca braukt no Minsteres uz Hamburgu (kādi 300-350 km). Vienā brīdī, kad uz bāņa remonta dēļ bija pagarš štoperis izveidojies, prikola pēc paskaitīju. Stundas laikā saskaitīju 37 mašīnas.
Un es nedzīvoju lielpilsētā. Dzīvoju gandrīz pie Nīderlandes robežas, kas ir riktīga ģerevņa. Tuvākās lielpilsētas (Ķelne, Diseldorfa un kas tur vēl) bija apm. 200 km attālumā. Tuvākā nosacīti palielā pilsēta bija Minstere (apm. 50 km attālumā). Arī manis pieminētās biroju ēkas, kas atradās vispār ārpus pilsētām blakus kaut kādām ražotnēm vai loģistikas centriem...
Bet nav jau tā, ka es tur kaut ko baigi skaidroju. Objektīvi to laikam var izvērtēt, tikai skatoties nepielūdzamo statistiku www.statista.com/statistics/1166572/new-electric-car-registrations-number-germany/ , citādi sanāk tāds mans subjektīvais novērojums pret tavu subjektīvo novērojumu. Un vācieši ir dažādi - ir, kas negrib tos elektro, un ir, kas grib. Bet, cik sanāca ar kādiem vāciešiem parunāt, pilsētu vācieši visai izteikti kāreiz sāk atteikties no otrajiem auto...
Es biju pagājušajā vasarā, gandrīz 3 mēnešus padzīvojos pa turieni... DE ir pilns ar elektroauto - gan uz ielām, gan pie ofisu ēkām un ražotnēm, pieslēgti pie tur uzstādītiem lādētājiem.
Kuriem būs tādas tiesības?