Kanibaals rakstīja: Principā nogriešanās manevrs vienlaicīgi ir arī pārkārtošanās, jo tās 2 joslas no Akmens tilta tālāk neturpinās.
Tas nekas. 514 zīme nosaka braukšanas kºtību KRUSTOJUMĀ. Un tur ir krustojums, kamēr mēs griežamies. Tikai Tālāk sākās brauktuve ar 3 joslām.
Tas, ka pirms krustojuma atrodas 2. joslā nenozīmē, ka nogriežoties arī ir "tiesības" uz 2. joslu. Nekas neliedz pēc CSN tiem kas ir labajā malējā joslā nogriežoties ieņemt uzreiz 1. vai 2. joslu.
Liedz. Tā pati 514 cz.
Tā kā tiem kas kreisajā joslā ir jāievēro labās rokas princips. Protams pie pieturas, jau par vēlu pārkārtoties, tad jālaiž blakus joslā braucošie.
Pilnīgas muļķības. Bet principā jebkurš to var pārbaudīt savu tinību uztaisot tur krāsu. Tad redzēsi, ko CP tev teiks
Bilde no trafaretiem(pateikšu priekšā pareizā atbilde ir 4.) - failiem.lv/...
Trafaretā ir pavisam cita situācija. Nogriešanās uz VIENVIRZIENA ceļa.
Kanibaals rakstīja:
CSN: 81. Pārkārtojoties transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus. Vienā virzienā braucošiem transportlīdzekļiem pārkārtojoties vienlaikus, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzeklim, kas atrodas pa labi.
Tieši tā- pārkārtojoties. Ja tu pārkārtojies, tad dod ceļu. Nevis pēkšņi izdomā līkumā mainīt joslas un iedomājies, ka citiem tevi nezin kāpēc tad būtu jālaiž pa priekšu.
91. Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses.
Tur, pirmkārt nekas nekrustojas. Ir divas joslas pirms līkuma, divas joslas līkumā un ir trīs joslas AIZ līkuma. Un tur NAV arī krustojums. Jo nav attiecīgo c/z. Ir ceļa pagrieziens. Un satiksme ŠAJĀ pagriezienā, līkumā- sauc to kā gribi ir reglamentēta ar iepriekš izvietotām 514. cz.
Kāda gan tam nozīme? Tas nekādi neietekmē situāciju, vēl vairāk tas ir tieši tas pats, kas uz Akmens tilta divas joslas(ja neskaita sliedes) taisni braucot izbeidzas un nogriežoties krustojumā pa labi blakus ceļā ir trīs joslas, tieši kā trafaretā. Varu ielikt bildes spoguļattēlu, ja grūti uztvert.
Nē, trafaretā ir pavisam cita situācija. Trafaretā tu nogriezies no parasta vienas joslas ceļa uz ceļa ar vairākām joslām. Trafaretā tev neviens blakus (joslā) nebrauc un tāpēc nogriešanās stingri pa joslām nav reglamentēta un nav aktuāla, jo sānos iebraukt tev nevar. Bet nobraucot no Akmens tilta var. Tāpēc ir zīmes un ceļa apzīmējumi.
Rīgā tādu vietu šķiet nav, bet ārzemēs ir redzēti šādi līkumi-krustojumi, kur nogriežas 4-5-8 joslas. Tur arī ir 514.cz saliktas. Nez, kas būtu, ja kāds izdomātu līkumā no pirmās joslas vilkt šķērsām visam pāri uz 5 vai 8 joslu? Arī visiem citiem būtu jālaiž?
Ok, principā jautājums tikai par to vai nogriešanās ir pārkārtošanās, jo tie kas brauc pa kreiso joslu un ievēro līnijas nonāk vidējā joslā nevis kreisajā.
Nu, normāli. Pirmā josla paliek gar autobusu pieturu. Nogriezies pa savu 2. joslu. Tālāk iebrauc 3 joslā. Ja tur brauc pa 2.joslu, tevi pa kreiso pusi neviens apsteigt nevar.
Nogriežoties var pārkārtoties, ja to neaizliedz c/zīmes un/vai ceļa horizontālie apzīmējumi. Ja tie atļauj, tad arī attiecīgi būtu jāievēro tevis piesauktie punkti.