Nu, šobrīd vispār auto cenas kā tādas ir neadekvātas, arī lietotiem auto.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Nu, šobrīd vispār auto cenas kā tādas ir neadekvātas, arī lietotiem auto.
Turklāt, es pats arī fanoju par Teslām un lielā mērā pats apdomātu Teslas iegādi.
Es tikai vēlos norādīt, ka te nepamatoti tiek nolikts EV6, izdomājot neeksistējošas cenas utt.
Vai tā ir cena šobrīd? Jo es tikko vēl pārbaudīju Tesla.com Vācijas lapu un tā gluži vienkārši nav patiesība.
Agrāk varbūt tiešām arī varēja par tādu cenu nopirkt. Bet agrāk arī tāds EV6 būtu maksājis lētāk.
Šobrīd Vācijas Teslas lapā cena rādās 58k par parasto Standard Range modeli, kurš ir lēnāks par testa braucienos piedalījušos Kia EV6 (Šai Teslai ir 0-100 km/h 6.1 sekundē, bez pilnpiedziņas), bez jebkāda autopilota un noņemot arī diskus un pārējās pozīcijas, kas tiek izvēlētas kā opcijas. Tie 49900 EUR jau atkal ir bez nodokļiem. Ja netici, tad uzspied pirkšanas pogu un redzēsi, kāda cena Tev rādīsies reāli.
Savukārt, ja Tu jau sāc rēķināt arī nodokļu atlaides un citus labumus par elektroauto, tad rēķini tos arī nost no Kia cenas.
Nē, es galīgi neesmu Kia fanboys. Nav tas aizraujošākais brends par ko fanot. Es tikai saku, ka Tu šobrīd brauc auzās un apgalvo to, kā nav.
Cik tad, Tavuprāt, maksā jauns Tesla Model 3 Standard Range+?
Parastais Standard Range modelis pat ar tikai pusadvancēto autopilotu maksā gandrīz 50k + PVN. Ja ņem caur TeslaBaltic.lv, kas laikam ir go to lokālais variants, ja gribi ņemt līzingā, tad vēl vairāk.
Laikam nebūsi ievērojis, ka Teslām cenas visur ir norādītas bez nodokļiem?
Tāpat vari arī parēķināt, cik ir 30% virs atļautā. Pie 30 km/h tie ir 39 km/h. Pie 50 km/h tie ir 65 km/h un pie 70 km/h tas ir 91 km/h. Tā kā tas tāpat neko praktiski nemaina, ja Tu gribi braukt pa šoseju un Tesla domā, ka ātruma ierobežojums ir zemāks nekā tas patiesībā ir. Līdzīgi kā ar PVN, var redzēt, ka matemātika nav Tava stiprā puse.
Man patīk Tesla, bet var redzēt, ka Tu neesi izbraucis ar abiem šiem auto, lai tos varētu objektīvi salīdzināt. Nerunājot jau par komsiskajām Tesla remonta izmaksām pat nelielas avārijas gadijumā. Iesaku pameklēt cilvēku pieredzes stāstus par to.
Jā, KIA man maksā 7 vidējās mēnešalgas katru mēnesi. Tāpat man arī Kia EV6 tika uzdāvināta.
Nē, vienkārši bez Teslas ir arī citi elektroauto. Tādi, kurus no rūpnīcas nelaiž ārā ar šķību virsbūvi un kuriem salons nav uztaisīts super lēti.
Jā, Tesla ir ātrāka (lai gan Model 3 Standard Range+ nav ātrāks par šo Kia EV6, toties Kia ir kvalitīvāka virsbūve, kvalitatīvāks salons (ja salīdzina ar Model 3, kas ir reālais konkurents) un tai ir oficiāls serviss Latvijā.
Man patīk Teslas, bet nevajag būt aklam fanboyam. Un Tesla lasa gan ceļazīmes, turklāt ar visiem on-air updates arī navigācija ir up to date.
Brīdī, kad autobūves industrija straujiem soļiem virzās elektrifikācijas virzienā, ir bauda izbraukt ar šādu auto.
Ja tas pirmais paātrinājums no 0 ir ātrs, bet ne tāds, kas tiešām iespiež sēdeklī (es gan nemeklēju kā var uzlikt launch control, jo tam nebija laika), tad pēc tam no jebkura cita ātruma paātrinājums ir tiešām ļoti jaudīgs. Arī pie 100 km/h šis auto tevi vēl mierīgi spēj iespiest sēdeklī.
Grūti pat tā precīzi pateikt, kas tieši ir tās lietas, kas šajā auto tik ļoti aizrauj, bet smaids sejā parādās ļoti ātri. Laikam jau visa tā jaudas, skaņas un citu elementu kombinācija. Gribu uzteikt dīleri arī par krāsas izvēli, jo tā spilgti zaļā krāsa šādam auto reāli piestāv! Kad biju piestājis ar šo auto ielas malā, ne viens vien auto signalizēja, ka tā ir forša mašīna.
Lai gan standartā šim auto ir pilnpiedziņa, Audi ir iekļāvis arī režīmu, kas ļauj visu jaudu nosūtīt tikai uz aizmugurējo asi, turklāt katram ritenim atšķirīgu jaudas daudzumu. Ar attiecīgiem settingiem var nosūtīt arī visu jaudu uz tikai vienu riteni, kas ļauj ar šo auto kārtīgi driftot (nē, to es nemēģināju gan, jo kaut kā nav vēlmes tik dārgu auto nocrashot ). Tiesa gan, arī bez tā ir gana jautri.
Par stūri – zinu, ka zamša stūre skaitās super, bet es tomēr dodu priekšroku ādas stūrei. Gan tādēļ, ka man īsti nepatīk tā zamša sajūta, gan arī tādēļ, ka zamšu būs ļoti bieži jākopj.
Atšķirībā no Laaciz, man ar RS3 īsti netrāpījās izbraukt par sliktu ceļa segumu (cik pārsteidzoši), bet ticu, ka sliktu ceļu varētu just diezgan izteikti. Tas gan droši vien būs atkarīgs arī no izvēlētā braukšanas režīma.
Protams, arī multimediju sistēma un abi ekrāni ir līmenī, kā jau varētu sagaidīt no Audi.
Ak, Volkswagen...
Es gribētu parunāt ar to cilvēku, kurš izdomāja šādu interjera dizainu ID.3, ID.4 un ID.5 modeļiem.
Pirmā doma pēc testa brauciena ar VW ID.5 bija, ka es būtu gatavs piemaksāt kaut vai 1000 EUR par normālām pogām. Diemžēl, šāds papildus aprīkojums netiek piedāvāts.
Malači, ka ietaupīja to mazumiņu uz 2 logu pacēlāju pogām. Bet es šādā izpildījumā to auto nepirktu. Nav jau runa tikai par tām logu pacēlāju pogām (kas man nelikās tik trakas līdz brīdim, kad kādu minūti nesanāca nolaist to logu, kuru vēlējos).
Mani kaitina tās kapacitīvās skārienjutīgās pogas uz stūres (tā stulbā sajūta, ka tev tās pogas it kā ir jāspiež, bet vienlaicīgi tās nespiežas uz iekšu, ir reāli kaitinoša). Starp citu, pārējiem auto uz stūres bija normālas pogas vai slēdži. Tā kā šīs pogas ikdienā izmantoju visvairāk, tad šis ir tiešām kaitinoši.
Tāpat mani kaitina klimata kontroles touch slideris, kas tumsā, šķiet, nav pat izgaismots.
Tās pogas un klimata kontroles pogas mani kaitina tik ļoti, ka es tieši to dēļ sev laikam neņemtu ne Golf 8, ne kādu no ID sērijas modeļiem. Varbūt ne gluži uzreiz nepirktu, bet tas man liktu ļoti aizdomāties vai esmu spējīgs ar to sadzīvot. Es ceru, ka nākamajā paaudzē Volkswagen šo izvēli pārskatīs, jo zinu, ka tā jūtas daudzi.
Bet netrūkst arī pozitīvais – man tik tiešām patīk auto ārpuses dizains, īpaši aizmugure. Man patika kā VW ID.5 brauca. Arī range būs pietiekams lielākajai daļai ikdienas situāciju. Skaidrs, ka šādos braucienos, kad katrs vēlas notestēt auto dinamiku, patēriņš būs lielāks nekā parasti. Turklāt, VW ID.5 jau uz testu ieradās ar ~70% uzlādi, tāpēc nevajag izdarīt pārlieku kritiskus secinājumus par šī auto sniedzamību.
Es tiešām izbaudīju pašu braukšanu pat tad, ja tās pogas ļoti kaitināja. Dinamika arī bija tīri ok. Apdzīšanas manervus ar šo auto var veikt ļoti ātri un nesāpīgi.
Kopumā gan mans secinājums ir tāds, ka Škoda Enyaq IV (un gan jau arī kupejas versija) man patika krietni labāk. Tā kā tieši tā būtu mana izvēle šajā auto kategorijā.
Man ir pāris komentāri par to autopilotu. Biju tīri intereses pēc noīrējis Tesla Model 3 braucienam uz Liepāju.
Tesla nolasa ceļazīmi 30, 50 vai 70 km/h un pēc tam nesaprot, ka tā jau kādus 10 kilometrus vairs nedarbojas. Bet autopilots piedāvā braukt vien ar +10 km/h no tajā jau sen vairs neaktuālajā ceļazīmē norādītā.
Nu, un arī citādi es lielu starpību no citiem auto, kam ir adaptīvā kruīzkontrole + piestūrēšana, nesaskatīju.
Man gan tāpat patīk Teslas, arī Model 3. Bet nav tā, ka tas autopilots ir kaut kāds kosmoss. Vismaz ne pie mums ES.
Piekrītu, ka lielā daudzumā šo mašīnu uz ielām, visticamāk, neredzēsim. Tajā pašā laikā es teiktu, ka šim ir kopumā labākas izredzes nekā Stingeram.
Katru reizi, kad skatos uz Kia EV6, es tā arī nespēju izlemt vai man tās dizains patīk vai nē. Ja "brālēna" Hyundai IONIQ5 dizains patika uzreiz, tad Kia dizains ir vēl drosmīgāks. Bet laikam jau vairāk patīk nekā nepatīk.
No braukšanas viedokļa man šis auto ļoti patika. Tiešām izbaudīju to brauciena daļu, kad biju pie Kia EV6 stūres. Tā kā testa auto bija 321 zs versijā ar visu riteņu piedziņu, arī apdzīšana ar šo auto ir ļoti vienkārša, jo arī pie 100 km/h uzrāviens joprojām ir iespaidīgs. Ja nu gadījumā interesē, cik ātri tas ieskrienas no 0 līdz 100 km/h, tad tas notiek aptuveni 5.2 sekundēs. Ja nu kaut kādu iemesu dēļ arī tas nešķiet pietiekami, tad Kia EV6 varēs iegādāties arī 577 zs versijā.
Turklāt, ja pēc dinamiskās braukšanas akumulators būs nosēdies, tad Kia EV6 atbalsta ļoti lielu uzlādes jaudu (līdz 238 kW), tapēc tā spēs izmantot maksimālo potenciālu arī 150 kW uzlādes stacijās.
Arī gaitas īpašības man patika. Zemais smaguma centrs rada stabilitātes sajūtu un arī stūri jutu labi (ko nevar teikt par, piemēram, Citroen C5 X).
Viena no fīčām, kas man KIA EV6 patīk (to gan brauciena laikā, protams, nebija laika izmēģināt), ir iespēja šī auto akumulatoru izmantot, lai padotu elektrību atpakaļ, darbinot 230V ierīces. Tā varētu būt ļoti noderīga funkcija, ja dodas brīvdienās pie dabas. Vari pieslēgt elektrisko tējkannu un uzvārīt ūdeni.
Izbraucot pie dabas, noderētu arī gana lielais bagāžnieks, kura ietilpība ir 520 litri (tas ir tikpat, cik VW Tiguan).
Ja es meklētu elektroauto cenu diapazonā nedaudz virs 60 tūkstošiem, šis noteikti būtu viens no maniem top variantiem.
Viens trūkums, ko pamanīju – man kaut kā uzreiz neizdevās tikt pie īstā menu multimediju sistēmā, tāpēc arī nepaspēju savienot telefonu ar auto multimediju sistēmu. Prasītos tomēr nedaudz ērtāku tikšanu no screensavera uz galveno menu.
Katrā ziņā nebrīnieties, ja šo auto redzēsiet starp 7 šā gada konkursa finālistiem!
Tā funkcija tiešām ir ļoti forša. Tāda pati sistēma gan bija arī pirms pāris gadiem jau Kia Sorento modelī un tagad laikam ir pieejama gan jaunajos Kia, gan Hyundai modeļos.
Katrā ziņā, šī ir viennozīmīgi labākā aklās zonas brīdinājuma sistēma kāda ir redzēta, jo es tomēr nekad neesmu 100% uzticējies tai lampiņai spoguļos. Šeit vismaz visu pats smuki redzi.
Piekritīšu Laaciz par to, ka nedaudz mulsina virsbūves tips. Tiešām diezgan augsta virsbūve priekš hečbeka un nedaudz tā kā velk uz mazu SUV, bet vienlaicīgi tas galīgi nav SUV.
Citādi par dizainu – tie rokturi vai nu patiks vai nē. No vienas puses, parasti rokturi brīžiem būtu ērtāki. Bet no otras puses, auto vismaz izlaiž rokturus uz āru, brīdī, kad tuvojies vadītāja durvīm.
Par braukšanu – dinamika ir ļoti ok. Dzīvē pilnībā pietiks jaudas gan pilsētai, gan arī šosejai, kur apdzīšanas manervus veikt ir ļoti viegli.
Patika tas, ka Renault Megane E-Tech range rādīja samērā pesimistiski. Kāpēc tas ir labi? Jo vismaz zini, ka tiešām tādu distanci varēsi arī nobraukt. Kad braucām ārā no Rīgas, Megane rādīja mazāku range nekā vairāki citi elektroauto, bet realitātē izturēja visilgāk (jāatzīst gan, ka ID.5 jau no Rīgas izbrauca ar ~70% uzlādi, kamēr Megane biju uzlādējis līdz 100%). Turklāt, arī uz šosejas bieži vien var nobraukt pat vairāk nekā auto sākotnēji sola.
Tas, kas man braukšanā nepatika: bateriju lielais svars komplektā ar liela izmēra diskiem nozimēja, ka bedrē labāk neiebraukt. Tiešām ass trieciens sekoja pat no citkārt ne pārāk trakas bedres.
Par interjeru – kopumā jau ļoti ierasts Renault interjers. Multimediju sistēma kopumā bija ērti lietojama, tomēr ievēroju, ka, lietojot bezvadu Android Auto, regulāri Spotify skanēja samērā sliktā kvalitātē. Vienā brīdī atradu knifu, ka palīdz pārslēgšana uz FM Radio un atpakaļ. Tas gan varētu būt arī kāds Android gļuks, tāpēc šo Renault nepārmetīšu.
Man personīgi stūre likās pārāk "pārbāzta" ar kloķiem. Labajā stūres pusē atrodas 3 kloķi: braukšanas režīma pārslēgs (P, R, N, D), logu tīrītāju kloķis un vēl viens kloķis multimediju kontrolēšanai. Likās nedaudz par traku, tāpēc labprātāk ātruma pārslēgu redzētu citā vietā.
Lai gan cītīgi meklēju minūtes 10 un pat Googlēju, tā arī neatradu kā var izslēgt priekšējā pasažiera airbagu. Ja parasti tas būtu slēdzis sānu panelī, tad šai mašīnai tur to neatradu. Google gan teica, ka tieši tur tam ir jāatrodas. Labprāt intereses pēc uzzinātu, kur īsti tas atrodas.
Viena piebilde par praktisko ikdienas lietošanu ģimenē ar bērnu – aizmugurē ieliekot ISOFIX sēdeklīti, drošības jostu nekādi nevarējām iesprādzēt no tām pašām durvīm, tāpēc gājām no pretējās puses. Tomēr tas ir ļoti neērti. Mūsu sēdeklītis nav liels, tāpēc diezgan droši, ka tāda problēma būs arī citiem.
Kopējais iespaids par šo auto bija tīri labs, tomēr es pats personīgi par ~50 tūkstošiem tādu nepirktu. Tomēr jāatzīst, ka dizains ir izdevies un braukšana ar šo auto arī sagādā prieku.
Nu nav man problēmu arī bez sistēmām noturēties joslā. Izbrauc tu arī jaunu masīnu kādreiz arī un sapratīsi, ka pat maza nianse var izrādīties ērta.
Nebakstu pie stūres telefonu utt. Bet ir ērti, ja līkumā mašīna jau pati sāk griezt stūri un tev tikai jāuzrauga, ka māšīna nekļūdās.
Man Tiguan ir un varu piekrist, ka atvieglo.
Nē, ne uz uzmanības rēķina. Es tāpat skatos uz ceļu un arī rokas turu uz stūres. Bet ir ir mazāk jāiespringst stūrējot. Viss notiek jau pats no sevis un brīžiem tikai knapi piekoriģē.
Paļauties, vismaz Tiguanam, uz to gan baigi nevar, jo jebkurā brīdī var izslēgties tā funkcija, ja īsti neatpazīst līnijas un tikai maza lampiņa instrumentu panelī krāsu nomaina. Tā kā var arī pamatīgi ieberzties, ja noņemtu rokas no stūres.
Cik es izbraucu vienu vakaru ar Passatu no Ādažiem uz Rīgu un vēl apkārt nedaudz, ļoti labi darbojās arī Passat facelift modeļa gaismas. Smuki "izgrieza" pilnīgi visas priekšā un pretī braucošās mašīnas.
Kopš tā brīža ir āķis lūpā uz tādām gaismām.
msh rakstīja: Adaptīvais kruīzs ir atsevišķs bloks mašīnas priekšā un ne tas lētākais - paturot prātā cik daudzi jauno mašīnu pircēji tikai stumdās pa pilsētām un/vai stāsta ka kruīzu nelieto, diezgan loģiski šo bloku bāzītē atstāt aiz borta. Par lukturu apmīzējiem - pastāsti man ko īsti viņi tādu sataustāmu dod, mani tiešām interesē no cilvēka, kam šis aprīkojuma punkts liekas vajadzīgs dzirdēt - man viņi ir, uzliku smukuma pēc, padarīju darbojošus ķeksīša pēc, cenšos nelietot jo saskatu tur tikai krutu ekstru kas izpumpē daudz šķidruma zemē Par to ka planšete spidometra vietā nav bāzītē, priecājies - labākais spidometrs jau ir bāzītē - nebaidies, tas brīnums, pēc kura tu alksti, pēc kāda laika jau visiem būs bāzītē, jo ir lētāks, tā tik tāda šībrīža situācija, kad to iesmērē kā krutu ekstru.
Sveiks!
Par adaptīvo kruīzu - pieņemu, ka dārgākais ir uzstādīt radaru, kas čeko priekšā braucošās masīnas. Bet šiem auto jau standartā ir Front Assist avārijas bremzēšanas sistēma, kas, cik zinu, darbojas tieši ar radara palīdzību.
Varbūt ir vēl kas ļoti dārgs nepieciešams adaptīvajai kruīza kontrolei, bet pieņemu, ka, ja radars jau ir, tad pārējais vairāk ir programmatūras jautājums.
Lukturu mazgāšana ir strīdīgs jautājums, bet es tomēr jūtu, ka tagadējam VW Tiguan šādas opcijas nav un lukturi ir netīrāki nekā vecajai Toyota Corolla, kam ik pa laikam nomazgāju lukturus. To jūt tieši ziemā, kad sāls tiek kaisīta.
Cik ar konfigurācijas rīkiem Škodas un VW lapās paspēlējos un ar Seat salīdzināju, Škodai ir ļoti izteikts, ka pat augstākā līmeņa komplektācijās trūkst visādas lietas, kas VW un Seat ir pieejamas jau zemāka līmeņa komplektācijā.
Tā kā beigās, ja grib labu aprīkojumu, tad Škodai cena ievērojami pieaug. Īpaši tas attiecas uz pusautonomo braukšanu un drošības fīčām. Piemēram, ne Kodiaq L&K aprīkojumā, ko principā varētu pielīdzināt VW R-Line (cena no 34 000 EUR), ne jaunajai Octavia šobrīd maksimāli pieejamajā Elegance komplektācijā nav iekļauta adaptīvā kruīza kontrole. Tā ir jāpērk atsevišķi. Tas pats ir ar, piemēram, digitālo instrumentu paneli.
Octavia Elegance aprīkojumā nav iekļauta pat tāda triviāla lieta kā priekšējo lukturu mazgāšana un maksā papildus 130 EUR.
Bet kopumā tā stratēģija ir pareiza, jo tad katrs var VW grupā atrast sev piemērotu piedāvājumu. Citam, iespējams, neinteresē visāds papildaprīkojums un tad Škoda būs ļoti laba izvēle. Ja interesē aprīkojums, tad Seat vai VW būs jāņem. Seat pārsteidz, ka, piemēram, ir jau standarta komplektācijā gan pilnas priekšējās LED gaismas, gan digitālais instrumentu panelis, kas parasti ir tikai augstākos aprīkojuma līmeņos.
Man, piemēram, ļoti patīk visādas modernās fīčas, tāpēc es sava Tiguan vietā kā nāmamo, ļoti iespējams, tieši Seat Tarraco ņemtu. Principā, tas pats Tiguan Allspace vien ir, bet par demokrātiskāku cenu.
Klau, tu neesi gadījumā nereāli asprātīgs?
keksuss
gūglis
prīmuss
toybota
Vienkārši nereāli smieklīgi prikoli no pieauguša vīrieša. Esmu sajūsmā.
Kāpēc apstāties tur?
Sauc golfu par golu. Fordu par fjordu. Būs nereāli ņirdzīgi!!!111oneoneone
Interesanta sajūta. Ļoti labi atceros Hyundai Kona Electric pagājušajā gadā. Spied gāzi, uzrāviens ļoti labs, bet dzirdi tikai riepu troksni.
Domāju, ka būs Top 3, bet ir vairāki labi modeļi par zemām cenām šoreiz. Tie arī būs top pretendenti gan jau, zinot, ka cena ir svarīgs faktors.
Kā tad nav? Audio E-tron
Tā izskatās. Mēs, protams, no tā tikai zaudējam. Šķiet, ka iepriekš tā īsti nebija.
TomsTimosko rakstīja: Volkswagen ieturētais konservatīvisms redzams no paaudzes uz paaudzi, taču vēl vairāk tas izpaužas modeļu feisliftos. Iztiekot bez agresīvām izmaiņām eksterjerā, Passat uzlabojis tehnoloģisko arsenālu, tādejādi kļūstot patīkamāks un drošāks salonā sēdošajiem. Jaunā Passat starta cena nav no mazajām - 25 900 eiro (Superb 21 400 eiro). Jāņem gan vērā, ka bāzes versijas jau ir bagātīgi aprīkotas (Trendline šeit nebūs atrodams), turklāt viena no nozīmīgākajām Passat mērķauditorijām ir tieši juridiskās personas, tāpēc standarta izcenojums autoparkiem ir elastīgāks.
Es paspēlējos ar konfiguratoru Škodas lapā un, ja godīgi, biju pārsteigts par to, cik daudzas lietas ir vēl papildus jāpērk klāt pat L&K aprīkojuma līmenim.
Volkswagen tādā ziņā bāzes aprīkojums ir bagātīgāks, bet tur jāskatās, kāds papildaprīkojums nu kuram ir svarīgs.
rolis rakstīja: šitā ikona noteikt nobīsies piedalīties GADA LV auto konkursā!
Piedalīsies
Ar šo noteikti gribu izbraukt. Ļoti interesants modelis. Vizuāli pilnīgi noteikti patīk krietni labāk nekā ID.3 un Cuprai ir arī sakarīga komplektācija.
Bet ir, diemžēl, pāris neveiksmīgas lietas, ko šis auto bija spiests pārņemt no ID līnijas – kapacitīvās pogas uz stūres, tikai 2 logu pacēlāju pogas un neveiksmīgais klimata kontroles touch bar, kas tumsā nav pat izgaismots (ja nemaldos).