Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2
martinslusis 10.11.2024 22:27

Vācieši tagad izteikti maksā par savu ilgstošo paļaušanos uz lēto Krievijas enerģiju + lēto Austrumeiropas darbaspēku, bonusā viņi vēl bija tik stulbi, lai pakļautos nelielam sabiedrības spiedienam aizvērt visas AES.

Šis ir likumsakarīgs iznākums. Es ceru, ka viņiem izdosies noturēties, jo man vācu auto ļoti patīk, bet pārsteigums šis nekādi nav...

martinslusis 07.11.2024 12:25

Mašīna, kas man pirmajā brīdī ļoti patika, līdz uzzināju demo auto cenu (tā bija 116 tūkstoši EUR), kā arī sapratu, ka aizmugurējā sēdekļu rindā ir mazāk vietas nekā varētu domāt. Toties šī bija viena no tām mašīnām, kas parādīja, ko nozīmē Premium klase.

No pozitīvā:

+ Absolūti nākamais līmenis, ja salīdzinām ar Q4 eTron

+ Šobrīd labākais SUV Audi elektriskajā lineupā (Q8 eTron ir milzīgs patēriņš, tāpēc tas zaudē Q6 eTronam)

+ Lielas ietilpības akumulators, pietiekami liels range

+ 800 voltu arhitektūra (noderēs, lai ātri uzlādētu akumulatoru)

+ Ļoti gaumīgs salona iekārtojums, skaisti izkārtoti ekrāni

+ Atsevišķs vadības ekrāns priekšējam pasažierim, no kura var, piemēram, uzstādīt navigāciju

+ Gana dinamiska braukšana

+ Pneimatiskā piekare

+ Ir arī priekšējais bagāžnieks (ne milzīgs, bet vismaz sīkumiem noderēs)

No negatīvā:

- Cena, manuprāt, ir par augstu

- Head-up displeja distances brīdinājums likās ļoti kaitinošs un pārspīlēts

- Gandrīz visa vadība notiek caur skārienjutīgiem ekrāniem (bet man personīgi tas netraucēja)

- Skārienjutīgas pogas uz stūres (ražotāji, beidziet, lūdzu, to darīt!)

- Lielākā daļa pārējo pogu ir novietota vadītāja durvju rokturī, kur ir ļoti daudz pogu (es teiktu, ka pārāk daudz)

- Neizdevās atrast vai kaut kur var ieslēgt Auto Hold, tāpēc krustojumā pats turēju bremžu pedāli nospiestu

- Mašīna, protams, ir ļoti smaga

Kopumā gan jāatgriežas pie cenas – nepamet sajūta, ka par to naudu es labāk pirktu kādu citu auto modeli. Vismaz par tiem 116 tūkstošiem.

martinslusis 07.11.2024 12:00

Interesants auto. It kā tēmē uz Premium segmentu, bet īsti līdz galam nav premium.

No labajām lietām jāizceļ:

+ kopējā jauda un uzrāviens

+ spēja ar EV režīmu gana žigli ieskrieties un ar kaut vai 110-120 km/h braukt pa šoseju

+ viena no labākajām līdz šim redzētajām 360 grādu kamerām (režīms, kur mašīnu rāda no malas, beidzot bija pa īstam noderīgs)

+ visai laba skaņas sistēma

+ gana ērta un intuitīva auto funkciju vadība, arī klimatam

+ komfortabla piekare (kas  vienlaicīgi ir arī mīnuss, jo tā piekare ir krietni par mīkstu tai jaudai, manuprāt).

No ne tik labajām lietām:

- jau pieminētā ļoti mīkstā piekare (ir patīkami, kad jābrauc pa bedrainu ceļu, bet tas neiet kopā ar 476 zs jaudu)

- neveiksmīga sēdekļu auduoma izvēle (drēbe ir no auduma, kas ātri varētu palikt netīrs, premium klasei vairāk piestāvētu āda vai eko āda)

- tuvās un savā ziņā arī tālās gaismas, kas tumsā braukšanu padarīja visai neomulīgu. Tuvajām gaismām trūka jaudas, tālās gaismas it kā ir jaudīgas, bet ar neierasti šauru skata leņķi

- tumsā arī nācās manuāli regulēt ekrānu spožumu, lai tie neapžilbinātu

Kopumā auto ir gan interesants, bet vislielākās bažas man būtu par tā tālākpārdošanas vērtību. Par cik šo 60-65k vērto auto kāds no Jums pirks lietotu un vai vispār pirks? Bet vismaz dīleris ir ok un nav automazgātava.

martinslusis 05.11.2024 1:05

Ekrāna spilgtums ir regulējams, bet tumsā man to nācās manuali regulēt tumšāku. It kā bija uzlikts automātisks dark/light mode, bet tas īsti nestrādāja (varbūt pie vainas ir uzlīme uz priekšējā stikla, bet tad visu laiku būtu jābūt dark režīmam, tātad drīzāk, ka nē).

Uzrāviens ir ļoti labs, bet to, protams, diezgan ietekmē arī baterijas uzlādes līmenis, jo hibrīda rezīmā mašīnai ir 476 zs, bet paša 2 litru turbodzinēja jauda ir 200 zs.

martinslusis 05.11.2024 1:03

Tā motora skanēšana pārsvarā ir no skaļruņiem. Tur pat brīdī, kad motora apgriezieni ir 0, skaļruņos spēlē motora skaņu un pat ātrumu pārslēgšanu. Vairākas reizes pārbaudīju, ka iekšdedzes dzinēja apgriezieni tiešām joprojām ir 0. Būtu jāpameklē vai to var arī atslēgt, jo elektrības klusums nav kaut kas tāds, no kā ir jākaunās. Tas var būt arī tīri patīkami reizēm.

martinslusis 05.11.2024 1:00

Paskatījos. Ir jaunas Matrix gaismas pieejamas ar vairāk diožu elementiem (36 pret 24), arī ekrāns ir pieejams lielākā izmērā, bet testa mašīnā bija vecais 10" ekrāns, kas neizskatās pārāk labi.

Ir arī klāt visādas uzlabotas drošības funkcijas (gājēju detektēšana atpakaļgaitā, uzlabots lane assist, labāks adaptīvais kruīzs).

martinslusis 05.11.2024 0:53

Ekrāns ir plus mīnus tāds pats, software gan ir pamainīts, kas ir labi, jo iepriekšējais bija visai nestabils. Bet vismaz uz stūres ir normālas pogas (kas bija jau arī pirms facelift).

Es vispār kardinālu atšķirību no pirms facelift versijas nesaskatīju. Man sievai ir Octavia jaunais modelis pirms facelift un man bija ļoti pamatīga deja vu sajūta tajā mašīnā. Būs jāpameklē, kas tad īsti ir mainīts facelift, ja neskaita nelielas izmaiņas lukturos.

martinslusis 16.05.2024 17:09

Aizmirsu pieminēt vēl vienu mīnusu. Tas gan nav tikai šai mašīnai, bet vispār plašāka slimība. Mašīnai bija 360 grādu kameras, bet atpakaļskata kameras kvalitāte ir sliktāka nekā manam 2017. gada VW Tiguan. Domāju, ka tas ir tādēļ, ka aizmugurē ir izmantota platāka leņķa kamera, kas attēlu "groza" līdz ar stūri.

Kopumā es nedomāju, ka es par to 360 grādu kameru piemaksātu. Vismaz ne tādā izpildījumā, jo tāpat ir grūti saprast to panorāmas skatu.

Bet šī nav problēma tikai Škodai. Lielākajā daļā mašīnu ir tādas kameras, ka ir grūti saprast kā vispār mūsdienās var tik sliktas kvalitātes kameras vēl dabūt.

martinslusis 13.05.2024 15:09

Papildinājums – vismaz pagaidām gan Plug-in versijā izskatās ir pieejams tikai Combi (universāļa virsbūve), nevis Liftback variants. Bet cerams, ka vēlāk arī tam parādīsies šī opcija.

martinslusis 13.05.2024 12:44

2/2:

Runājot par gaismām, Matrix LED gaismas joprojām ir viena no tām ekstrām par ko, manuprāt, tiešām ir vērts piemaksāt. Tā starpība, braucot pa tumšu ceļu naktī, ir tiešām neaprakstāma. Sistēma strādāja ļoti labi, jo aptuveni 200 km garā izbraucienā neviens tā arī nemirkšķināja un arī neizskatījās, ka kāds varētu tikt apžilbināts, tikmēr ceļa malas tika labi izgaismotas...

Jaunā Škoda Superb ir ļoti piemērota gariem pārbraucieniem. Salonā ir liels plašums, daudz vietas, ir pieejami ērti sēdekļi ar patiešām bagātīgu masāžas funkciju klāstu, Bet DCC Pro piekare ļauj regulēt piekares stingrību pēc saviem ieskatiem.

Vēl mani pārsteidza patiešām plašais panorāmas jumta lūkas atvērums. Šķiet, ka tik plašu lūku pēdējā laikā nevienam citam auto nebiju redzējis.

Ģimenēm ar bērniem noteikti būs aktuāls arī bērnu krēsliņu jautājums. Šajā automašīnā krēsliņu ielikt ir ļoti ērti (to, starp citu, galīgi nevar teikt par visiem auto ar Isofix stiprinājumiem), turklāt pietiks vietas arī lielākajiem bērnu krēsliņiem ar 360 grādu funkciju.

Kā mīnusu jāizceļ to, ka Laurin&Klement aprīkojumā esošie diski šķiet pārāk lieli mūsu ceļiem – uz nelīdzenumiem regulāri dzirdami triecieni pat tad, ja neiebrauc bedrē. Pietiek vien ar nelīdzenu ceļu. Tomēr, manuprāt, tas ir primāri disku izmēra dēļ, nevis piekares problēma.

Vēl viens mīnuss, protams, ir augstā cena. Lai gan testa auto tiešām bija superīgs, bet tā cena bija 51800 EUR un tas ir ar parastu 150 zs 2.0 TDi dzinēju.

Es gan arī esmu pamatā pārgājis krosoveru nometnē, bet šo mašīnu noteikti tomēr apdomātu kā pirkumu. Es gan laikam izvēlētos liftback versiju ar plug-in hybrid dzinēju, bet tā noteikti varu tikai ieteikt visiem ar šo auto izbraukt!

martinslusis 13.05.2024 12:43

1/2:

Man bija tas gods ar šo auto izbraukt nedaudz garākus gabalus un nedaudz ilgāku laiku.

Jāsaka, ka Škodai jaunais Superb ir izdevies tiešām ļoti labs. Man patīk kā Škoda jaunajos modeļos ir spējusi apvienot šobrīd tik populāro tendenci ielikt lielu centrālo ekrānu un salikt tur visu automašīnas funkciju vadību, vienlaikus nodrošinot svarīgāko funkciju kontroli ar fiziskām pogām.

Zem lielā ekrāna ir izvietotas 3 ar ekrāniem aprīkotas fiziskas pogas, kas vienlaicīgi spēj pildīt vairākas funkcijas. Piemēram, abas sānu pogas ļauj ne tikai regulēt temperatūru, bet ar pogas spiedieniem ļaut arī pārslēgties starp sēdekļu apsildes un sēdekļu ventilācijas kontrolēm.

Vidējā pogā, savukārt, ļauj kontrolēt kā multimediju skaļumu, tā arī braukšanas režīmus (eco, comfort, normal, sport). Manuprāt, ļoti labs veids kā ar minimālu pogu daudzumu saglabāt sakarīgu ergonomiku.

Protams, auto ir aprīkots arī ar bezvadu Android Auto un Apple Carplay atbalstu. Turklāt, testu laikā tā arī nepiedzīvoju nevienu "gļuku", kas lielākoties ir pieredzēts citos auto, izmantojot Android Auto. Tāpat ir arī ērts bezvadu telefona lādētājs ar gumijas paklājiņu, lai telefons neslīdētu.

Skaņas kvalitāte šajā auto aprīkojumā (Laurin&Klement ar Canton skaļruņiem) bija lieliska. Viena no labākajām, kādu līdz šim ir sanācis dzirdēt kādā no testa automašīnām. Tas bija patīkams pārsteigums, jo skaņa bija tiešām labi sabalansēta, ar jūtamiem, bet ne pārāk nomācošiem basiem.

Šajā modelī ir pazudis klasiskais ātrumu pārslēgs – jaunajiem Škoda Superb un Kodiaq tagad ātrumus pārslēdz ar sviru aiz auto stūres, līdzīgi kā tas jau ilgstoši ir Mercedes-Benz automašīnām. Šis prasa zināmu pierašanu, jo tas arī nozīmē, ka logu tīrītāju kontrole ir pārnesta uz pagriezienu un tuvo/tālo gaismu kontroles sviru kreisajā pusē. Joprojām ir pietiekami ērti, bet nedaudz ir pie tā jāpierod...

martinslusis 13.10.2023 12:49

Labā ziņa ir, ka kāds to ir pārbaudījis

youtube.com/shorts/vkBQW8NZk9k?si=dtlp-JeQRf1ZTdo8

martinslusis 28.09.2023 14:38

Par 91.43 km/h nevar sodīt. Arī par 98.99 km/h nevar sodīt.

Kā jau pareizi norādīja, noteikumos ir minēts, kar par tādu ātruma pārsniegšanu drīkst piemērot tikai brīdinājumu, nevis reālu sodu.

martinslusis 12.05.2023 15:44

Roltoniem nav ne vainas. Es ik pa laikam uzvāru vienkārši kā nūdeles.

martinslusis 14.04.2023 13:45

Bonuss šiem ir tas, ka 2013.-2014. gada modeļiem bieži vien ir iekļauta bezmaksas uzlāde Tesla Superchargeros.

Kopumā gan es drīzāk izvēlētos mazlietotu Model 3, jo tomēr gribētu jaunākas tehnoloģijas un "svaigāku" akumulatoru.

martinslusis 17.03.2023 17:16

Paātrinājumam ir ļoti konkrēts pielietojums - ātrāk var veikt apdzīšanas manervus. Ar Kia EV6 jaudīgo versiju to ļoti labi varēja izbaudīt. Apdzīšana bija krietni vienkāršāka un īsāka.

Maksimālais ātrums gan ir cits jautājums - reāli pat pa Vācijas bāņiem ar elektroauto tādā ātrumā braukt būtu ļoti nepraktiski, jo ļoti ātri izlādēsies akumulators.

martinslusis 04.09.2022 13:04

GB12 rakstīja: Automāts ir OK. Man vispār ir vienalga - manuālis vau tomāts, nav problēmu braukt ar abiem. Aizmugures piedziņai elektroniskā roķene netraucē. Ja gribas paslidināties, vnk atslēdz ESP un dari to (līdzīgi kā ar manu šī brīža BMW). Tāpēc jau saku - izskatās, ka šāds auto pilnībā apmierina manas vēlmes. Kaut gan, kad tu tā saki - start/stop es tomēr nevaru ciest gandrīz nevienā auto. Vienīgā mašīna, kurā man šī sistēma netraucēja, bija... tu neticēsi, bet tādā Octavia, kāda ir Tev. Kaut kā nemanāmi un bez raustekļa slēdzās tas dzinējs iekšā un ārā. TIesa, tā bija 1.0 TSI versija.

Kad pirms 5 gadiem pirku savu tagadējo auto, es apzināti devu priekšroku manuālajai kārbai. Nevis tāpēc, ka automāti nepatiktu vai kaitinātu, bet kaut kā sagribējās vienkārši ar manuālo ikdienā pabraukt (toreiz arī ārzemēs par automātu īri bija bargi jāpiemaksā, tagad to risina carsharings).

Kopumā viss ok, bet tagad pēc tiem 5 gadiem tomēr ir jau nedaudz apnicis. Īpaši, kad stāvu korķī, tad dikti ilgojos pēc adaptīvās kruīzkontroles. Bet no plusiem ir zemāks degvielas patēriņš un mazāks risks ieberzties uz dārgu ātrumkārbas remontu. Tagad gan tāpat laikam drīz tomēr tirgošu, kamēr nobraukums vēl ir pievilcīgs (73k km).

martinslusis 04.09.2022 13:01

Par elektronisko roceni – sākumā es arī domāju, ka būs tizli. Bet jāsaka godīgi, ka tā Auto hold funkcija ir kaut kas ļoti, ļoti ērts. Ja Tev ir automāts, tad nav jātur kāju uz bremzes, kad stāvi pie sarkanās gaismas vai korķī. Ja Tev ir manuālā, tad nav jāuztraucas par ripošanu, ja neturi kāju uz bremzes.

Bet slidināties ziemā esmu iemācījies tāpat, bez rokasbremzes.

martinslusis 04.09.2022 12:57

iciks rakstīja: Jā, nudien, kāds interesants jautājums.

Tu esi atradis auto, kur viss ir tā, kā vēlētos? Domāju, ka te forumā nebūs neviena dalībnieka, kas varētu atbildēt - jā, man te tāds auto ir.

Precīzi! Gandrīz visos auto būs labas lietas un tādas lietas, kuras besī. Un tad, kad Tu pērc, tad arī skaties, kuri ir tie mīnusi ar kuriem esi gatavs sadzīvot.

Nu, un, protams, cena. Reti kurš var atļauties to auto, kas viņam tiešām vislabāk patīk.

martinslusis 01.09.2022 13:23

Gribēju papildināt par tām touch pogām uz stūres. Ja touchscreenā Tev no touch pogām ir priekšrocība, ka vari pielāgot layoutu kā nepieciešams un mainīt pogu novietojumu, tad uz stūres tāpat katrai pogai ir fiksēta funkcija. Tajā pašā laikā tās pogas uz stūres ir jāspiež gana stipri, bet reāli tās uz iekšu nespiežas. Nezinu kā citus, bet mani tas reāli kaitina, jo nejūti to feedbacku vai nospiedās vai nē un vai nospiedās vienreiz.

martinslusis 01.09.2022 13:20

Jā, mums arī ir tā pati Octavia. Bet es teiktu, ka tur ir krietni veiksmīgāk tas organizēts. Škodai gan ir cita problēma – vismaz mūsu Octavia multimediju sistēma ir diezgan gļukaina. Jāpaskatās vai nav kāds update pieejams, jo salīdzinoši regulāri kaut kas uzkarās.

martinslusis 01.09.2022 12:58

Nē, pret skārienjutīgo ekrānu man iebildumu nav. Es kā reiz tieši esmu tehnoloģiju gīks lielā mērā.

Man iebildumi ir pret touch pogām uz stūres. Tur tās ir absolūti nevietā. Touch pogas uz stūres tikai kaitina, bet nedod absolūti nekādu ieguvumu. Un otrs neveiksmīgais risināums ir touch bar temperatūras regulēšanai. Tad jau ērāk to ir regulēt vienkārši ekrānā kā tas ir Škoda Octavia. Tā vietā VW un arī Cuprai tas ir atsevišķs, skārienjutīgs panelis, kas tumsā netiek izgaismots un kļūst absolūti neredzams.

martinslusis 29.08.2022 14:54

Es vēl svārstītos, bet tas, diemžēl, ir liels mīnuss.

martinslusis 29.08.2022 14:11

Ar šo noteikti gribu izbraukt. Ļoti interesants modelis. Vizuāli pilnīgi noteikti patīk krietni labāk nekā ID.3 un Cuprai ir arī sakarīga komplektācija.

Bet ir, diemžēl, pāris neveiksmīgas lietas, ko šis auto bija spiests pārņemt no ID līnijas – kapacitīvās pogas uz stūres, tikai 2 logu pacēlāju pogas un neveiksmīgais klimata kontroles touch bar, kas tumsā nav pat izgaismots (ja nemaldos).

martinslusis 24.08.2022 16:42

Nu, šobrīd vispār auto cenas kā tādas ir neadekvātas, arī lietotiem auto.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti