Kārtot: Dilstošā secībā
1 2 3
atrabotka 07.01.2018 13:33

Es atkal domāju, ka diskusija ir par to, cik maksāja 1,6l benzīna 95. gadā.

atrabotka 16.02.2018 23:03

Esmu mainījis. Jāskrūvē TIKAI, kad dzinējs ir silts/karsts! Iepriekš ieteicams sapūst ar kādu skrūvju atlaidēju (pats izmantoju Wurth ražojumu), pagaidīt kādu laiciņu un tad lēnām, prātīgi skrūvēt ārā - nedaudz vaļā, nedaudz ciet un tā pamazām.. Protams, pastāv risks, ka kvēlsvece par nolūzt (īpaši ja tievāka un garāka), jo ir motori, kam viņas mēdz iedegt. Ja nolūzt, tad sūdi lieli - vienkāršākais variants ir izurbt un ar speciālu instrumentu izņemt. Ja tā nevar, tad jāņem galva nost, bet nekas tāds nav nekad darīts (ptu ptu ptu). Jaunās kvēlsveces vītni pirms skrūvēšanas iekšā ieteicam sasmērēt ar speciālu termo smēri. Der arī vara smēre plānā kārtiņā - tad ir iespēja, ka nākamreiz mainot kvēlsveci tā vieglāk iznāks ārā. Kvēlsveces (ja vien nav nesen kādas mainītas) ieteicams mainīt visas uzreiz, lai nav pēc tam problēmas. Ieteicams likt kvalitatīvas, nevis kaut kādas nezināmu ražotāju lētā gala.

atrabotka 17.02.2018 0:02

Polnevskis rakstīja: Nevaru atskrūvēt kartera eļļas noplūdes skrūvi. Pievilkta ne pa jokam.

Atslegas izmērs 24 zvaigzne. Skrūves galva mīksta tāda sajūta ka apraušu galvu tad vispār nedabūšu vaļā skrūvi. Varbūt kādi ieteikumi ka nesabojājot skrūvi viņu var atskrūvēt?

Pat ja dabū vaļā, ceru, ka nedomā to pašu skrūvēt atpakaļ... Un ieteicams pasūtīt vai samainīt pret parastu uzgriežņa tipa, kuru var ar parastu atslēgu atskrūvēt, nevis tādu kā tev jau ir.

atrabotka 18.02.2018 0:35

Tie meistari maina visu pēc kārtas, vai tas tiek darīts balstoties uz kompja diagnostikas datiem? Nav bijusi tāda problēma un par reņiem vispār neko nezinu.

atrabotka 20.02.2018 20:47

Ko var ņemties! Nav tas starteris nekāds kosmosa kuģis! Noņem un aizved lai restaurē, vai samaini pret restaurētu un brauc bēdu nezinot. Tā ir detaļa, kurai vajadzīga kārtīga apkope, nevis tagad zīlēt, kurš gultnis/bukse vai bendiks ir vainīgs un mainīt tikai to vienīgo ir diezgan stulbi.

atrabotka 24.03.2018 10:46

Nu gan tu muldi! Protams - riepas, bremzes, amortizatorus, priekšējās halogēnās spuldzes un vēlams arī piekares bukses nemaina pa vienam! (vismaz pa pāriem) Bet kapēc gultņi jāmaina? Ok, viens izbeidzās - mainam abus! Pēc pāris gadiem atkal viens izbeidzas (varbūt pat tajā pašā pusē kur iepriekš) - tad atkal mainam abus? Kas faktiski nozīmē labu gultni aizmest prom! Ar piekares daļām tas pats! Parasti labā puse cieš vairāk, jo tieši ceļa malā ir visādi nelīdzenumi, bedres, aku vāki utt. Tad kapēc piekares daļas jāmaina arī otrā pusē, kur tām nav nekāda vaina? Protams, ja nav kur naudu likt, var visu mainīt pa 2 vai pa 4! Man nekad nav tā bijis, ka kaut ko nomainot vienā pusē, vai pa vienam, pēc laika izbeidzas kaut kas otrā pusē. Braucu daudz. Aizmugurē, ja kāda lampiņa izdeg arī maini uzreiz visas abās pusēs vai tikai izdegušo?

atrabotka 24.03.2018 10:56

Hey fans!

Kas tad tas par nobraukumu - 26k! Tur nekas nedrīkst plīst vispār, ja vien auto nav galīga misene. Būs tev 260k nobraukums un tad tiešām varēsi lielīties, ja nekas nebūs plīsis līdz tam! Tiešām novēlu, lai tā būtu! 111k jau arī nekas daudz nav - kādu 3 - 5 gadu nobraukums. Būtu ļoti dīvaini, ja kas plīstu. Tad tādu auto nedrīkst pirkt nekādā gadījumā.

atrabotka 26.03.2018 21:44

Eļļu motors dedzina

atrabotka 26.03.2018 21:56

Man neviens auto nav eļļu dedzinājis un par Opeļiem neko daudz nepateikšu. Tipiskākā vaina - eļļas gredzeni. Nezinu, kādi Zafirām tie motori, bet ja darīsi to servisā, tad diezko lēti jau nebūs. Gan jau motors nogājis kādu pus miljonu un uz eļļas maiņām taupīts. Ir visādi brīnumi redzēti.

atrabotka 02.04.2018 22:35

Nevis dārga uzturēšana, bet pelna tik niecīgi, ka nevar to atļauties! Visus tos Audi80 un vecos Golfus uzturēt izmaksā gandrīz neko, tapēc ar tādiem arī brauc. Protams, vecie auto ir arī vienkāršāki un īpaši nav kam saplīst. Ceļi laukos arī ir kādi ir un es arī izvēlētos jāt kaut kādu aizvēsturisku Audi80 vai veco Passātu, nevis jaunāku XC90 - tur jau tā sāls. Būtu lauciniekiem vairāk piķis un labāki ceļi, vēl redzētu, ko šie sapirktu.

atrabotka 02.04.2018 23:46

Tev vienmēr laikam patīk kasīties kasīšanās pēc. Pats vienmēr kaut ko pārproti, saproti pa savam utt. un tad uzdrukā veselu palagu, kur centies pierādīt savu taisnību.

Tu manis pēc vari triekt un plēst to jauno, bet redzēsim, cik tas viss tev izmaksās un kuru auto tad galu galā būs lētāk uzturēt, tā ka sarakstīji pilnīgu tuftu! Laikam tikai lai būtu pretējs viedoklis. Daļas var dabūt, nemelo! Ja arī kādu specifisku lietu nevar uz sitiena dabūt, tad neviens nav vainīgs, ka braukā ar "vēsturisku" spēkratu, kuram detaļas jāmeklē visādās pažobelēs un muzejā. Ko tad tu gribēji?

"vecie auto ir vienkāršāki un īpaši nav kam saplīst" par šo > tu esi tik stulbs, ka neapjēdz, ka es to nedomāju par bremzēm, sajūgu, stūres iekārtu un vēl kādām pamata lietām? Runa ir par visu moderno elektroniku un dažādām elektroniskām ekstrām, kas neattiecas tikai uz braucēja komfortu, bet uz pārvietošanos kopumā, jo nav noslēpums, ka mūsdienās lielu daļu uzticamos un gadiem kalpojošos mehāniskos mezglus aizstāj ar elektroniku! Par tiem tiem tad arī es domāju, ja saprašana par īsu! Tādam vecam audi ir 20x mazāk kam iziet no ierindas un salabot visu ir 10x vienkāršāk. Punkts. Saproti, kā gribi!

Nesaprotu, tagad atkal saki, ka jaunais tomēr ir dārgāks uzturēšanā, lai gan sākumā apgalvo pretējo.. Tāpat tu mani nepārliecināsi. Es redzu, ar ko un kapēc cilvēki brauc un ikdienā sastopos ar visdažādākajām situācijām. Tu tikai spītīgi redzi visu no sava šaurā skatu punkta un piesauc visādus vecus audi un golfus. Es nenoliedzu, ka vecāki auto ir lētāki uzturēšanā, vienkāršāki, izturīgāki utt. bet paskaties, kurš gads ir arā un beidz mērīt visus pēc savas mērauklas.

atrabotka 03.04.2018 11:40

Nezinu, kā tu meklē detaļas. Es atrodu vajadzīgo detaļu OEM katalogā un tad iemetu kaut vai eparts.lv Nekad nav bijusi problēma atrast un pasūtīt oriģinālās daļas. Pat 1982. gada auto to iespējams izdarīt. Tikai viena lieta - oriģinālās daļas maksās tik, ka tu diezvai izvēlēsies oriģinālu, bet beigās aiziesi uz auto daļu veikalu un nopirksi lētāku alternatīvu. Oriģinālajām detaļām cena ir x3 līdz x6. Domāju, ka arī stiklu var uzsūtīt oriģinālo. Protams, ka auto daļu veikali savās noliktavās gadu desmitiem neturēs vecu auto OEM daļas - tas būtu stulbi. Tapēc arī entuziasti tās meklē forumos, šrotos un caur dažādām paziņām.

atrabotka 04.04.2018 0:49

Negribas jau piespamot topiku par nesaistītām tēmām, bet esmu sūtījis vecam mersim visādas oriģinālās detaļas, vecam audi un vw. Iemet OEM kodu tam stiklam, ko nevari atrast, vai arī iemet precīzu auto gadu, modeli, tipu. Paskatīšos.

Nu virsbūvi un veselus lielos agregātus (dzinēju, transmisiju) gan diez vai vairs var pasūtīt. Degvielas sūkni (25 gadus vecam auto) dīzelim jaunu par 2850 eiro gan var pasūtīt.

atrabotka 06.04.2018 15:36

Tad, kad beidzot iemācīsies būvēt izturīgas un uzticamas šīs kārbas, tad varbūt izmaiņas to pieprasījumā būs izteiktākas. No puņķiem būvētas un pat tūkstošiem remontējamas kārbas nevilina lielāko daļu autobraucēju un viņu ne pārāk biezos maciņus. Pagaidām uz planētas Zeme nav izdomāts nekas uzticamāks un viekāršāks par parastu 5 ātrumu mehānisko kārbu - varat kaut no biksēm līst ārā un ražot kaut 10 pakāpju super ātrus, efektīvus automātus, bet kamēr tie būs konstantā brāķa stadijā un nebūs ilgmūžīgi (vai kaut vai plīstoši, bet LĒTI remontējami) nekas nemainīsies. Automāti ir forši, piekrītu, bet līdz brīdim, kad tā kārba ir jāremontē par SAVU naudu!

atrabotka 06.04.2018 15:38

Piedalos

atrabotka 07.04.2018 16:59

msh, lūdzu nesalīdzi 30 gadus vecus 4 cilindru motorus un ātrumkārbas ar mūsdienu - pilnīgi kā diena pret nakti.

atrabotka 13.04.2018 23:54

Bradypus tāds dalbojobs, ka traks var palikt! Ko kasies! Numurus var brīvi publicēt internetā, rakstīt uz sienas un uz pieres - tie ir publiski pieejami un nekādā vaidā neidentificē vadītāju! Kādā veidā numurs uz mašīnas ir brīvi redzams ikvienam, bet internetā ierakstīt nedrīkst, jo slepena informācija? Pasaki labāk savam draugam, lai izbeidz agresīvi braukt un netaisa sūdus uz ceļa!

atrabotka 17.04.2018 16:28

Jā, atkritumus arī var izmest mežā, vai tumsā pa logu ceļmalā, kamēr neviens neredz.. Tā tikai latvieši var izdomāt cūkoties. Vāciešiem tas pat prātā neienāktu. Kemperis ir tava saimniecība, kuru tu uzturi un par kuru rūpējies. Es domāju, tas nav nekas, ja braucot kādreiz piestāj ceļmalā pačurāt, bet ja būtu ar mieru nopludināt visus savus notekūdeņus mežā vai ceļmalā, tas neko labu neliecina.

atrabotka 17.04.2018 22:15

Un cienījamais kemperists nesaprot to, ka ja nav vieta, kur to nodot, tad jebkurā grāvmalā nevajadzētu tos mēslus izgāzt, ko? Ja es piemēram kanalizācijas trubu novadu pa taisno mežā uz zemes, tad mani var sodīt. Ja to pašu dara kemperists, tad viss štokos, jo nav jau kur nodot! To tu man vari nestāstīt, ka vācu kemperisti, kas vasarās pa Latviju braukā diezgan biezā slānī, visus notekūdeņus izgāž ceļmalās vai mežā! Un tā nav Latvijas iedzīvotāju problēma, ka kemperistiem grūta dzīve - izsauc kaut asenizatoru, vai piezvani un uzprasi, kur viņi brauc izgāzt mēslus.

atrabotka 30.04.2018 17:41

Kā tu gribi lai tev palīdz? Jājauc vien viss vaļā un jāskatās, kas tur ir par lietu. Elektro logiem slēdzi spiežot ir klikšķis, kad nopiež vai klusums? Es liktu uz vadiem, bet tur var būt arī citas lietas. Karoč ņem apšivkas nost un darbojies!

atrabotka 06.06.2018 0:43

Jaunie auto pa lielam visi ir mēsli - dīzelis vai benzīns! Tagad arī benzīna motori ir pataisīti daudz sarežģītāki un dārgāki remontos, tā ka nav diži liela starpība. Pats braucu ar 21 gadu vecu dīzeļmersi, kuram nobraukums ap pusmiljonu un tādam dīzeļu heiterim smejos sejā. Būsi šokā - Esmu ar to nobraucis kādus 120k km un dzinējam nekādi super-dārgie dīzeļu remonti nav bijuši vispār! Sprauslas oriģinālās, sūknis tas pats vecais. Vienīgais, kas ir mainīts par dažiem eiro atplūdes trubiņas sprauslām un daži gumijas gredzeni degvielas trubās uz filtru/sūkni, jo bija gaiss! Un viss! Protams, no jaunajām dīzeļ atejām ir jābēg kā no uguns - tās būs naudas pumpis agri vai vēlu bez variantiem!

atrabotka 06.06.2018 0:52

Pamatosi, kapēc tieši ekonomēt var ar gāzi, bet dīzelis uzreiz skaitās "galīgi garām"? Kapēc vienmēr salīdzināt visu ar 2. golfu?

atrabotka 06.06.2018 13:39

" Iemesls Nr.1 - dīzelim pilsētā ļoti ilgi jāuzsilst līdz darba temperatūra"

Tad jaunās dīzeļ atejas ir uztaisītas tik energoefektīvas, ka tik sūdīgi silst? :o Man ar vecu dīzeli pie pašreizējām vasaras temperatūrām braucot pa pilsētu vajadzīgas apmēram 10 min, lai dabūtu darba temperatūru (jo ārā karstāks, jo laiks ir īsāks). Uz šosejas šis laiks ir vēl 2x īsāks. Dzesēšanas sistēma man kārtībā. Ok, saprotu, ka dīzeļiem ar darba temperatūras sasniegšanu problēmas varētu būt ziemā - īpaši ja vadītājs nedomā ar galvu un uzreiz ieslēdz apsildi uz max!

atrabotka 06.06.2018 22:20

Tad tā arī vajadzēja teikt - JAUNIEM dīzeļiem! Veciem es neredzu pilnīgi nekādu starpību, tikai to, ka braukt ir 2x ekonomiskāk.

Ar golfu vai vispār veciem auto nav korekti salīdzināt, jo veiktspēja pavisam cita. Kaut vai kaut kāds aizvēsturisks 2. golfs ar 1.6D tērē 5l uz simts un 2018. gada 8. golfs - (piemēram) tieši tikpat. Tulīt tu bļausi - "Kur tad ir tā attīstība?" Toties jauda un veikspēja pavisam savādāka: vecajam golfam kādi 50 zs vai hvz cik, bet jaunajam ar līdzīga tilpuma dzinēju 150 - 200 zs - ir nedaudz starpība ne? Protams, par to, kāds ir motoru resurss, kvalitāte, remontu izmaksas - ir cits stāsts. Fizikas likumus neviens nav mainījis pa šiem gadiem, bet efektivitātes/jaudas attiecība ir mainījusies dramatiski.

"bet ķīselis ir 2x dārgāks par gāzi..."

Normāls benzīna motors, kuram ir vērts likt gāzi (nevis gāzes šujmašīna) arī patērē to gāzi līdz 2 reizēm vairāk, tā ka beigās nekāda mega starpība starp dīzeli izmaksu ziņā nav. Protams, var 1.2 benzīnam likt gāzi un bļaut, ka super ekonomija.

atrabotka 07.06.2018 22:31

Lielākos mīnusos izslēdz tam Caddy pečku vai kaut vai ventilatoru nogriez uz 0, uzsils daudz ātrāk.

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti