msh: "Hm, šis jau paliek interesanti - kādās situācijās šie var izdomāt mašīnu nosvērt?"
Neesmu dzirdējis, ka ārzemēs svērtu Golfus, bet to, ka Austrijā, Vācijā, Šveicē u.t.t. diezgan regulāri tiek dzīti malā un svērti kemperi,dzirdu katru gadu, vai nu no draugiem-lietuviešiem kemperceļotājiem, zinu vienu no LV, kurš ir uzrāvies, regulāri par to stāsta kemperceļotāji no RUS. Kemperu pārkraušana - tā ir regulāra "slimība". Padomājiet paši, cik bieži mums dažādas firmiņas piedāvā 7 vietīgus (!!!) kemperus ar pilno masu 3500 kg. Bet tādam pašmasa ir ne mazāk par 2900 kg (ar vadītāju), tad uz pārējiem 6 cilvēkiem paliek 600 kg. Tātad, <100 kg uz cilvēku, bet cilvēkam līdzi ir arī drēbes, pārtika, trauki, foto/video, velosipēds, galdiņš, krēsliņš, laiva, sānu marķīze ar telti, u.t.t., u.t.t.
Tādēļ arī es te gudroju, kā iekļauties tehniskajā pasē uzrādītās pilnās masas robežās. Ja autiņā ir 3 gab. 100 Ah svina akumulātori, to svara samazināšana liekas ļoti vilinoša un ieguvums varētu būt liels.
WALA: "Nu tad arī paskaties vai pašā kemperī nav tādu daļu kuras nav būtiskas stiprībai un drošībai un samaini uz teiksim oglekļašķiedras,..."
Tā arī daru. Nomainīju divus dzelzs 27 litrīgos gāzes balonus (2 x 10,5 kg) uz diviem alumīnija baloniem (2 x 5,5 kg). Tātad, svara samazinājums par 10 kg, kurš izmaksāja 155 eur x 2=310 eur.
Stikla sālstrauku nomainīju uz plastmasas. Svara samazinājums 10 grami
Saurbu vairākus simtus caurumu motorollera bagažniekā iestumjamajā alumīnija rampā - svara samazinājums ap 1 kg
Cenšos pats nepieņemties svarā un turu uz diētas beibi
u.t.t.