Pneima manuprāt nav pavelkama pat labai algai un ir finansiāls rip offs, tāpēc brīnos par tiem audi allroad, kas tiek tirgoti piemēram Latgalē - kurš tur ir atļāvies ar tiem braukt.
Vispār tas allroad un nākamās paaudzes pēc C4 ir liela cūcība no audi....A6 C5 ir par 2(!) cm zemāks klīrenss nekā A100 C4 + vēl atsevišķs pārgājamības modelis allroad, kas nu jau ir labi lietots, tomēr nenormāli dārgs uzturēšanā, pirmāmkārtām jau dēļ tās pašas pneimas....
Lai ieguldītu 2 štukas B3 vai B4 80kos ir labi jāpacenšās, tur visa piekare ieskaitot amortizatoru statnes ir atjaunojama pa kādiem eiro 200-300 atkarībā no detaļām, bundžas cinkotas, motori prasti (ja vajag šrotos pa 100ku nopērkami) - laikam jau tika projektētas LV laukiem Nav brīnums, ka veciem audi cena stāv uz vietas praktiski, kaut gadi iet, protams komforts mūsdienu izpratnē tur nav.
Bet nu tu tagad nestaigā apkārt lepodamies ar to, ka ar mazu naud spēj izdzīvot...Arī es reiz esmu maz pelnījis un knapinājies - bet ir svarīgi apzināties, ka tas ir īslaicīgs stāvoklis nevis norma, jo, ja to apzinās nesāk skatīties ar baltu aci uz tiem, kas normāli pelna, bet gan domāt, kā pašam uz augšu tikt un + tādi cilvēki beidz strādāt par kapeikām un reāli apzinās, ka nevar atļauties to darīt (jā, jo beigu beigās nodzīvo jau to, kas viņiem ir vēl atlicis - dzīvoklis, mašina, veselība).
MN likumā ir pāris nianses, ko ļoti veiksmīgi izmanto, lai to torpedētu, protams kreditora interesēs + LV iz ļoti zemi griesti neatvelkmajai summai - piemēram, ja tajā tevis paša pieminētajā UK ir augsts minimums, ko neviens nedrīkst aiztikt ar atvilkumiem, tad LV tas ir neadekvāti zems - reāli kāda minimālā tur paliks, MN laikā protams 2/3, bet atkal, ja šo procesu netorpede atsevišķu pantu ietvaros, UK kas nav mazsvarīgi šis process arī ir īsāks.
Problēma ir, ka cilvēki ir pieraduši pie sūdīgas dzīves, kāds jau Tev ir mīnusu ielicis....jo pie šādiem tekstiem pa pilno ir tādu, kas gatavs dalīties, kā kartupeļus ar ūdeni ēdis, caurām biksēm staigājis un šrotā braucis, bet toties izticis ar 400 eiro.
ASV atšķirība no LV un Eiropas vispār ir ļoti attīstīta sistēma kā cilvēks var bankrotēt, kad šos visus kredītus nespēj vilkt, kas ir ļogiski vidē, kur visi dzīvo uz parāda un kur tas ir ekonomikai nozīmīgi (tieši tāpat, lai neveidojas sagrauti indivīdi, kas vairāk nespēj patērēt) - t.i. pēc kāda brīža dzīvo no baltas lapas atkal. LV un Eiropā tomēr sekas pēc parādiem ir nedaudz citas, kas liek uzmanīgāk arī dzīvot uz parāda.
Nu man personīgi arī nepatīk jebkāds cits kredīts, kā vien hipotēka (arī tas ir samērā mazs, lai būtu vienmēr menedžējams un arī nav nekas patīkams), visi līzingi šmīzingi nav priekš manīm, jo par laimi nelielus pirkumus spējam ar svieu veikt pašu līdzekļiem, savukārt auto arī ir tādi, kuru tirgus cena grozās no simtiem līdz 1K eiro.
Pilnīgi piekrītu - visādi fiksētie, NĪNi, abonenti, ekspluatācijas nodevas, abonenti, utt. Pie kam, diezgan līdzīgas izmaksas ir arī t.s. laukos, kur var noņemt tikai ar NĪ saistīto izmaksu daļu, bet klāt nāk transporta izmaksas - iepretīm diezgan stulbam stereotipam, ka tur viss bezmaz vai dārzos aug, vai, ja neaug, tad krīt no gaisa.
Te atkal oponēšu mazliet - premiumam, arī vecam saglabājas vērtība tālākpārdodot....Tevis mīļotajām mazbundžām jeb budžetam tā kūst ļoti strauji un nereti mašīnu tuvu 10 gadu vecumam ir grūti pārdot pat lēti - nauda tiek zaudēta tāpat, bet veids ir cits. Nerunājot par to, ka manuprāt šādi mazauto nav baudāmi ne jauni, ne jo sevišķi veci (ja vien nav kāds kičs). Ir jau arī ģimenes ar bērniem un XC 90 ir septiņvietīgs džips (vēl ar visādiem vojādžeriem, utt.
Viena interesanta patiesība ir tāda, ka jo mazāk Tev ir, jo vairāk gribas - kā reiz tie 700 eiro telefoni ir ļaužiem, kuriem alga bieži vien nav tik liela...Iztērēt jau LV vidējam iedzīvotājam ir daudz kur - kaut vai nolietotais dzīvojamais fonds, jaunu/renovētu dzīvokļu un māju jau mums ir maz.
Da labi 80 B3 ar A6 C6 ir kā ..impi ar pirkstu salīdzināt Viena no lētākām mašīnām ekspluatācijā ar jau diezgan lietotu premiumu salīdzināji - piekarē vien tur ir uz ko paskatīties, par visādiem V veida motoriem un automātiem nerunājot. Komforts tajā A6 arī ir nesalīdzināms, jo 80ks un komforts neiet kopā (kas gan nenozīmē, ka pats auto foršs ir ).Pašam nesen bija šoks 100 c4 vs A6 C5, protams līzings nav, bet remonti gan dārgāki.
Autoparka attīstībā var liela naudiņa aiziet, bet tas protams nenozīmē, ka jastāv uz vietas un mūžīgi jābrauc ar autiņiem, kam uz doto brīdi tuvu vai virs 30 gadiem.
Pie naudas pierod...200-500-2K eiro vienalga, tad arī rodas šādas "problēmas", iespējams, ka cilvēks kko noliek un rēķina mēneša ietvaros ko pirkt/nepirkt. Mans subj. viedoklis ir ka 2K LV nav kosmoss (kā varbūt bija gadus 8-9 atpakaļ), izmaksas ir augušas, pašam sanāk just. Mani citreiz izbrīna no kā dzīvo tie, kas saņem tos 400-500 eiro ?
Tieši tā arī darīs + vēl jau neviens netraucēs čipot un atčipot pirms skates, ja reiz kāds sāks kādas kontrolsummas baudīt - kaut arī ļoti par to šaubos.
Par pašiem 180...un LV pilnīgi vienalga, tāpat uz tādiem vai pat tuviem ātrumiem pabraukt nevar, ir tādi, kam arī 80 ir kosmoss.
Reāli elektro auto CO2 izmešus un visu sū...rada citur, nevis pilsētā - tas būtu vienīgais pluss, ka vidē, kur lieto nejūt, bet jūt citur sākot no tām pašām TEC, kur dedzina ogles līdz litija atkritumu poligoniem - kas gan jau ka ekoloģiski tiks nogrūsti kāda 3.pasaules valstī...
Kas attiecas uz visādām zaļām elektrībām - tad jājautā, kas par to maksās, jo brīvā tirgu lielākoties tas viss pastāvēt nespēj pats par sevi.
Tāpec, ka krāt nav modē - daļa nespēj, citi negrib, loģiski, ka uzkrājumi līdz ar to neveidojās. par to var pārliecināties ātro kredītu popularitātē...īsti normāli jau nav, ja nespēj pārsimt eiro tēriņus amortizēt, diemžēl lielai daļai tā ir ikdiena, kas ir skumji, ļoti.
Tevis pieminētais uzņēmums vnk domā ilgtermiņā - cerams darbinieki to arī novērtē - uzņēmuma pamatā arī ir cilvēki un labus speciālistus ir grūti sameklēt/pašiem izaudzēt.Pie svārstībām, sliktiem darba apstākļiem tie vnk aiziet. To protams visādi kaktu pisnesmeņi nesaprot un tad valsts vainīga, ka speciālistus "neražo", cilvēki slinki ka nestrādā par atmesto, nodokļi par daudz - vārdu sakot viss kas sliktam dejotājam traucē.
Mans komentārs par kredītiem būtu tāds, ka vēlams, lai tie nepārsniedz 25% no kredīta ņēmēja (nevis visas ģimenes) ienākumiem - tas ir gan pašam vieglāk šķirties no tādām summām, gan arī ir drošības sajūta....bankas neizdomā līknes par naudu, kas jāatstāj citiem tēriņiem tāpat vien.
Tu labāk iedomājies, kāds robs akcīzes plānā būs, ja masveidā strādās pie tā, lai mazāk braucējiem būtu ikdienā jābrauc...joks protams. Bet virziens būtu pareizs, mums diemžēl nav valstī īsti pielecis, ka laiks ir nauda, ok teiksim neitrāli, vērtība, kuru labāk netērēt bezjēdzīgi...bet tas, ka tiek tērēts bezjēdzīgi lasāms visādos "jāierēķina +xx min ceļā", "jāplāno ilgāks brauciens", utt.
Par tām algām, gan ir izcils bulšits....neviens kaut kā nav manījis, ka ncik gadus esam ES vienotajā tirgū, cenas ir praktiski izlīdzinājušās, sevišķi precēm, mazāk pakalpojumiem, bet algas jūtami atpaliek - tad nu, lai ir kas strādā, tas pielidzinās, jo robežas taču ir vaļā, var strādāt, kur patīk/maksā.
Būvniecība ir atsevišķs stāsts - dēļ visiem fondiem, bet kopumā es neredzu kaut kādas burbuļu pazīmes, vien straujāku atkopšanos no iepriekšējās krīzes.
Tā notiek ļoti reti, pirmām kārtām tāpēc, ka to lēto/labo krīzes piedāvājumu ir maz + vēl parasti mirstīgie pie tādiem reti, kad tiek klāt :
1.Cilvēki maksimāli pietur NĪ, ja ir iespēja pēc gada to pārdot par lielāku cenu. Izņēmumi ir ČP un gadījumi, kad likvidācija ir steidzama - piemēram, kāds brauc prom (bet tādi gadījumi ir ne tikai krīzē, reāli pēc pieredzes - labākos auto un NĪ šādos gadījumos var dabūt)
2.Ja ir doma par izsolēm - tad tur ir pilns ar spekulantiem un citiem tādiem pašiem spēlētājiem.
3.Parasti ko pārdod ir kas tāds, kas nav uzreiz lietojams bez ieguldījumiem - līdz ar to ir jautājums par būvniecības/remonta izmaksām, kas varbūt krīzē ir zemākas, bet atkal labākie meistari ir prom un kvalitāte ir ar - zīmi.
Pie visas šīs eko šmeko keko diskusijas ir jāsaprot viena lieta - tehnoloģijas un izstrādājumi savulaik izplatījās tikai tad, kad kļuva plašām masām pieejami t.i. lēti un līdz ar to pieejami. Ar administratīviem līdzekļiem uzspiestas lietas neizplatās, pret tām meklē robus likumos un citos veidos pasīvi pretojās - tā ir bijis un būs.
Var visādas fantastikas uzburt, bet, ja tas nebūs pieejams vidējam cilvēkam, tad tas neizplatīsies un pagaidām fosilās enerģijas alternatīvām līdz dzīvotspējai BRĪVĀ TIRGŪ (es nerunāju par kādiem OIKveidīgiem surogātiem) ir vēl ceļš ejams - tam būtu jāpalīdz ar zinātni, nevis vecā mākslīgu ierobežošanu.
Un par to globālo sasilšanu - tā vienmēr ir bijusi un arī tagad ir cikliska.
grūti ar to saprašanu, vienalga par savu lielumu....
Liels un mazs var būt dažādi, parasti to izšķir budžets/nebudžets un reizēm vēl virsmas apstrāde. un tur kaut vai opim būs 'šķūnī stāvējis un svētdienās braucis jauns dranduļets, bet pēc gadiem apakšā būs teju siets...
Es atbildēšu tieši pretī - lētucis paliek lētucis, un pieredze rāda, ka tas attiecas arī uz bundžām - nav obligāti jābūt mazauto, bet mazauto lielākoties ir arī mazcena un to lietojot, sevišķi gadiem uz priekšu ejot jūt - resurss vnk ir ierēķināts mazāks.
P.S. Manas domas, pēc čoma pieredzes - oktāvija ir mēsls, diemžēl. Samudrīts, samērā dārgs un neizturīgs auto, kam manis minēto jūt ļoti ļoti.
Tas strādā uz tiem autiņiem , kam ir normāla virbūve t.i. korozijizturība. Mazu auto t.i. budžeta - lētuču segmentā šādiem gadiem ir gana reāla iespēja jau pie šiem gadiem nopirkt puvekli, vai arī ko tādu, kas gada laikā būs jāšpaktelē/jāmetina. Šis īpaši pat nebūs saistīts ar braukšanu.
Sūds par ALU blokiem, ja vien nebūtu dalbajobi, kas nemaina dzesēšanas šķidrumus laikus...veciem hlamiem eksistē arī ūdensbraucēji kā sovoku laikos...pēc tam jaunais īpašnieks pēc kāda laika varēs droši manīt bloku un/vai galvu - ar pēdējo variantu ir intīma pieredze, ka sistēmā dzen spiedienu, domājot par galvas blīvi atklājas, ka galvā vnk izkorodējuši caurumi.
Pneima manuprāt nav pavelkama pat labai algai un ir finansiāls rip offs, tāpēc brīnos par tiem audi allroad, kas tiek tirgoti piemēram Latgalē - kurš tur ir atļāvies ar tiem braukt.
Vispār tas allroad un nākamās paaudzes pēc C4 ir liela cūcība no audi....A6 C5 ir par 2(!) cm zemāks klīrenss nekā A100 C4 + vēl atsevišķs pārgājamības modelis allroad, kas nu jau ir labi lietots, tomēr nenormāli dārgs uzturēšanā, pirmāmkārtām jau dēļ tās pašas pneimas....
Lai ieguldītu 2 štukas B3 vai B4 80kos ir labi jāpacenšās, tur visa piekare ieskaitot amortizatoru statnes ir atjaunojama pa kādiem eiro 200-300 atkarībā no detaļām, bundžas cinkotas, motori prasti (ja vajag šrotos pa 100ku nopērkami) - laikam jau tika projektētas LV laukiem Nav brīnums, ka veciem audi cena stāv uz vietas praktiski, kaut gadi iet, protams komforts mūsdienu izpratnē tur nav.