iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
topinamburs 04.08.2023 21:35

Bradypus rakstīja:

darklight rakstīja: Brady, bet vai tad apakšstacijās nekādas pārsprieguma aizsardzības nav? Pa manam tādai būtu jābūt katrā tranformatora būdā! Es nopietni jautāju, es nezinu.

Agrāk transformātora būdā bija tieši tas, kas nosaukumā primitīvs transformātors. Ar slodzes aizsardzību - t.i. drošinātājiem, kas atslēdzas pārslodzes gadījumā. Par to maksājām vecos labos lētos sadales tarifus. Ne spriegumu, ne frekvenci, ne plūsmas virzienu neviens nemērija un attiecīgi nekā uz to izmaiņām nevarēja reaģēt. Un nevajadzēja arī - vienvirziena tīklā pilnīgi pietiek kontrolēt augstsprieguma kvalitāti un gala paterētājam sliktākajā gadījuma iļjiča spuldzītes kvēlo mazliet tumšāk vai sliktākajā gadījumā "izsit korķus" lielākai vai mazākai zonai, kas uz laiku paliek bez elektrības. 

Tagad, pa jaunam, sadalei ir jānodrošina divirzienu plūsma ar pilnu konktroli jebkurā atzarā (jebkuram čmorikam ir tiesības uz jumta uzlikt pāris paneļus, jo viņš ir eko), un visiem kopīgi ir šāds aprīkojuma līmenis "transformatora būdās" jānodrošina. Bet ar to jau viss vēl nebeidzas... Nu, pieņemsim, ka tīklā strauji kāpj spriegums. Visā vienmērīgi, jo lielais lietus mākonis pāri un saule sāk cepināt, nevis vienā konkrētā atzarā. Kā iedomājies tālāko? Kā sistēmai jāreāģē? Ko jādara? Un tas pats - kas notiks, ja viens saules parks vienā atzarā sāk pārsniegt līgumā atrunāto slodzi un neslēdzas nost?

saules paneļu inverteri, kas pieslēgti pie ST, paši atslēdzas pie pārspriegumiem - tā ka šīs 'izmaksas' tīkla aizsardzībai ir uzņēmušies tevis lamātie 'eko' paši

tāpēc nevajag biedēt tautu ar nezkādiem doomsday scenārijiem

jā, tīkls jāuzlabo, bet, tā kā tīklu tāpat ik pa laikam uzlabo - arī vecie, "lētie" transformatori (kas, cita starpā, bija riktīgi rijīgi energorsursu patērētāji) maitājas un ir jāmaina - tad nu nav nekāda mega problēma, ka to vietā uzliek modernākus

topinamburs 04.08.2023 21:29

anoagask rakstīja:

eidis rakstīja:

Bradypus rakstīja: "ieskrieties stingri virs atļautā pa kalnu uz leju, ja priekšā gaidām kāpums" - tā jau pauguru, ne kalnu braukšana. Kalnos slīpumi ir kilometros mērāmi un tur nekāda ieskriešanās nepalīdz. Tad, kad pamēģināsi ar to uti nobraukt kādu serpentīnu 40km garumā, tad paskatīsies degvielas patēriņu un varēsi runāt par kalnu pieredzi.

Nu pļa. Pie Bergenas ir ceļš 17% ar kritumu 25km garumā. .Tā, ka pašam vien būs jāpamēģina

Protams, ka ieskriešanās 25km neko nedod. Jaudas gan tai utij mums diviem pietika. Bija gana veikls. 

Un jau teicu - ņemot vērā, ka nejūti saķeres atšķirību SUV un sedanam, kalnu pieredze ir jāapgūst tev.

Nezināju, ka norvēģijā ir 4000m vjl pārejas

4000 m pārejasir gandrīz tikai Himalajos un Pamirā

topinamburs 03.08.2023 15:38

Bradypus rakstīja: Malacis, nosauci lielākos varnešu peļņas avotus, kas rūpīgi tiek uzturēti.  

"Nauda nesmird, ja tās ir daudz, ētika un godaprāts guļ!" - vai var būt vēl precīzāks poltiķu raksturojums?

Atkal tu tēlo idiņu. 

Narkotikas? Alkoholam un tabakai nekādu ierobežojumu nav?

topinamburs 03.08.2023 11:33

Alkohols? Tabaka? Narkotikas? Nauda nesmird, ja tās ir daudz, ētika un godaprāts guļ!

topinamburs 02.08.2023 20:03

uzvarētu nevis labākā tehnoloģija, bet tā, kas pārdevējam/ražotājam dotu lielāko peļņu!

Arsēna tapetes, azbesta būvmateriāli, svina ūdensvada trubas - to visu aizliedza tā laika politiķi!

Bez kaut kādiem ierobežojumiem diemžēl arī nevar.

topinamburs 01.08.2023 18:35

eidis rakstīja:

Volx rakstīja: Starp citu, arī es to nenojaušu.

Pagaidām visekonomiskākais, ar ko esmu braucis, ir PSA 1.2 motors, 3 cilindri. 

Tur man sanāca 5.2

Toyota Yaris hibrīds. 3.5l pa Norvēģijas kalniem. 3.5l = ar bākas metodi

Kalniem ir interesanta opcija, ceļi pa tiem ir arī lejup. 

No Brenner kalnu pārejas līdz Briksenei var nobraukt 50 km pilnīgi bez patēriņa. Otrā virzienā - ar kādiem 10 l/100 km.

topinamburs 01.08.2023 5:46

650 rakstīja: Tas v60 gan tāds pamazs šmurguls, bet iebāzt jau šo/to var.Jaunais mōdels no 19tā g tam ir padevies drusku lielāks.Ta principā jau nav slikts auto- kamēr kārtībā, tamēr uz gaisu brauc.Sava romantika- iebrauc kkur kādā Liepājā, a tur neviens LOhs nenojauš, ka ar saviem 3,5/vid esi atripojis ;p

3,5 - slapjajos sapņos, vai vienreizējs pasākums, ķipa ekorallijs pavēsā vasaras dienā. Vidēji nekas mazāks par 4,5 nesanāks, bet reālāk jau 5,5 - 6. Kā visiem.

topinamburs 30.07.2023 10:48

ejiet ārā, dabā, nevis sēdiet "atvērtajā pasaulē"

topinamburs 29.07.2023 14:18

Pa nullēm? Naudu varbūt dabūsi, iztērēto laiku nekādi

topinamburs 29.07.2023 10:04

MMX rakstīja: Runājot par vietējo ekoloģisko transportu. 

Tikko bakstījos ST mājas lapā pa iepirkumiem un uzdūros interesantai fīčai, ka ST ir izsludinājuši vairāku elektroauto uzlādes iekārtu pieslēgumu izbūvi. Pa saviem insaideru kanāliem izdevās uzzināt, ka ST sedz šos izdevumus no sava budžeta, attiecīgi sanāk ka es tagad dzīvoklī maksāju par elektrību ~20Eur vairāk tikai tāpēc, ka ST vajag piķi lai celtu šos pieslēgumus. Tas ir kruti, man patīk. Uzreiz ir sajūta ka piedalos vides glābšanā.

Valsts arī uztur degvielas stratēģiskās rezerves. Kā arī vēl visādos veidos finansē un subsidē dažādu industriju, kas tieši atkarīgas no fosilo kurināmo dedzināšanas. Vai tas kaut ko maksā valstij, nodokļu maksātājiem, Tev?

topinamburs 28.07.2023 10:23

offtopic, bet tieši tā jau liela daļa secina par elektriskajiem auto - daži aizdegas (stipri mazāk %% kā izplatītie iekšdedzes vāģi) un tad jau jāsecina, ka visi EV ir potencionālas lāpas

topinamburs 28.07.2023 10:20

tāpēc es tev iesaku dacia - tur ir tikai uz citiem reno izsenis pārbaudīti risinājumi

topinamburs 28.07.2023 8:13

Nēnu skaidrs, jāmaina nolietotais 20 gadus vecais opelis pret jaunāku. OK. BET - jo jaunāks vāģis, jo īsāku laikaposmu tas spēj pildīt savu funkciju; es īpaši necerētu ka (bez regulāriem lieliem tēriņiem) vāģis, kas būvēts 2010 - 2015 kalpos līdz 2030 - 2035!

Tas ir, nesaceries, ka tas jaunākais opelis prasīs mazāk tēriņu, kā Tavs pašreizējais.

topinamburs 26.07.2023 18:47

PN. nevienu neesmu saucis par bomzi - kaut ko jauc.

topinamburs 26.07.2023 15:41

Neuztraucies, lūdzu. Cik cilvēku, tik viedokļu. Un, ja jau pats saki, ka meklē opeli vai folksvāgenu, tad jau tev priekš sevis viss ir skaidrs, ne? Tad ko gribēji, lai foruma kvorums korī apstiprina, ka opelis un folksvāgens ir tā pareizākā izvēle? Un, kolīdz tā nav, tā spuras gaisā?

Ja vēlies - te ir mans viedoklis par automašīnām un to iegādes principiem - mašīna jāpērk jauna vai gadu veca JA to var atļauties vai nu bez līzinga, vai ja līzings ir 10 - 15 % no (ģimenes) ienākumiem. Mašīna jābrauc 7 - 10 gadi, un nav jāuztraucās vai un kāds tai būs atlikušais vērtējums. Jebkurā gadījumā mašīna, ja to neizmanto biznesā, ir tikai un vienīgi izdevumu ailītē.

topinamburs 26.07.2023 13:08

man pietiek gan visu ģimeni 5 - 6 cilv izvadāt, gan piekabi pavilkt, gan uz Eiropu reizi - divas gadā aizbraukt, gan smagos apdzīt.

topinamburs 26.07.2023 13:05

kombinēti, bet pa 'pilsētu', ja tu domā, ka mums tāda ir tikai viena - Rīga - ļoti maz

bet, kā jau teicu, ir arī vecāka gadagājuma logans, ar ko pats braucu kādus 5 gadus, tad atdevu 'uz laukiem'

topinamburs 26.07.2023 12:02

par tiem pieciem gadiem - 2010. gada škoda yeti sāka rūsēt vēl garantijas laikā - 10 gadu laikā tika piekrāsota 3 reizes. 

2007. gada logan - aprūsēja durvju apakšas 12 gadu vecumā. Joprojām tiek lietots, ir laikam kādi 350 000 km.

topinamburs 26.07.2023 11:03

Protams, ka otrreizējā tirgū šo ir maz - jo maz pērk, un ilgi lieto. Ilgi lieto nevis tāpēc, ka "nevar pārdot', bet tāpēc, ka tos pērk pragmatiski cilvji, kas nevēlas bieži un dārgi mainīt vāģus. 

Man ir cita pieredze par lietošanu - nerūsē, nelūzt, un 5 gados esmu nobraucis 220 tūkst km. 1,5 d 110 zs dzinējs tērē maz, līdz 120 kmh iet kā vells, un pat 2000 kg piekabi spēj pavilkt itin raiti - pa labu ceļu.

topinamburs 26.07.2023 6:12

www.ss.com/msg/lv/transport/cars/dacia/logan/dihej.html#photo-22

ņem šitādu

nekas nelūzt, nekādi kolektori jāskrūvē nost nav, un nekas arī nerūsē

topinamburs 25.07.2023 16:12

to gadu 2 litru dīzelis kas man bija iekš Škoda Yeti ir ļoti labs, un līdz manis nobrauktajiem 350000 km nekādas problēmas neradīja. To gadu gan škodas, gan folksvāgeni toties rūsē kā spaiņi.

topinamburs 24.07.2023 12:55

(gandrīz) visi tie video ar uz jumta sēdošiem pisloņiem ir vai nu veci, vai nu uzņemti pēc kādiem megasvētkiem, kad arī mežaparka trambajs ir pārpildīts. 

Ikdienā tā vairs nav.

topinamburs 23.07.2023 7:35

Volx rakstīja: Izskatās, ka Pfizer tiks padzīts no Indijas

twitter.com/PaulHook_em/status/1682740024192942082?t=G5WaDOQbpbKAqE_Pv3HhNA&s=19

Tu pats vispār apskates ar kādām muļķībām dalies?

Ziņa no 2021. gada sākuma.

topinamburs 19.07.2023 9:43

Volx rakstīja: Nu, tu tak redzi, ka es pievedu faktus. Ko tu?

Ko tu "pieved"? Faktus? Tu neatšķr faktus no fikcijas, tovarišķ Volk!

topinamburs 19.07.2023 7:16

Krievijā sāk ražot ABS blokus. Diktors svarīgi paziņo, ka beidzot, 90 gadus pēc ABS sistēmas patentēšanas, un 40 gadus pēc sistēmas ieviešanas autobūvē, krievi PAŠI ražo uz PAŠU NOPIRKTAJĀM iekārtām. 

www.youtube.com/watch?v=5xbON3kcsEg

Necik liela un jaudīga tā līnija gan neizskatās, bet lai nu šiem veicas.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti