Video protams drusciņ rēcīgs. Gadījums gan maz atšķiras no tāda, kad kāda bāba aizmirst ieliet benzīnu.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Video protams drusciņ rēcīgs. Gadījums gan maz atšķiras no tāda, kad kāda bāba aizmirst ieliet benzīnu.
Es varu izstāstīt savu nu jau gandrīz 2 gadu pieredzi ar EV.
Lai gan būtu varējis izlikt visu summu uzreiz, paņēmu līzingā, jo bankas deva nulli proc. pirmo gadu vai kā, un pēc tam tāpat mazāku proc kā inflācija - vai apmēram tādu pašu.
Un tagad maksāju par auto tik, cik pirms tam par dīzeli - ap 400 e mēnesī.
Lieots, 3 gadus vecs autoss ar 64 kwh bateriju, varu nobraukt visur, kur man vajag ar uzlādi mājās - vai vasarnīcā. Elektrības izmaksas pieauga par kādiem 60 - 80 eiro. Jau pirms tam bija saules paneļi uz jumta. Tie daļēji nosedz patēriņu.
Bija sadursme ar briedi, un izsita auto no ierindas uz veselām 6 vai 7 nedēļām. Tad bija jābraukā ar nu jau par otro auto palikušo dīzelīti. Tas gandrīz netiek lietots. Ja nu kāda smagāka krava vai piekabe jāvelk. Elektriskajam (šim) skaitās, ka vilkt var līdz 500 kg, nav bijusi vēlme likt āķi. Pagaidām.
Lēnām sāk apnikt arī tas dīzelis. Jāpagaida vēl kāds gadiņš, divi, trīs, un mainīs nost arī to. Uz ko - tad jau redzēs. Bet EV obligāti.
Nu kā var teikt, ka EV nav izdevīgi?
Jā, ja ņem par pamatu absolūti nedraudzīgo maciņam auto iegādes veidu, kādu piekopj daļa ļaužu - līzēt uz 3 gadi, un tad ņemt un līzēt jaunu. Tā darīt var, ja ir rocība. Bet arī ja ir tā rocība, labāk tomēr to naudiņu izlietot kaut kā citādi. Ja gribas ik pa 2 - 3 gadi citu auto, pērciet no šim pirmajām rokām, un lietojiet 2 - 3 gadi - par laimi mums ir pieejami lielie Eiropas tirgi, kur tādu vāģu ir pārpārēm, vajag tikai meklēt.
Vai arī pērciet jaunus, bet tos modeļus, kas nevis tikko iegrūsti tirgū par uzskrūvētām cenām, bet tos, kas teju teju ies prom no konveijera - tos parasti pārod daudz lētāk, un jau pārbaudītus, ar novērstām bērnu slīmībām. Un brauciet nevis 3, bet 8 gadus.
Labrīt!
ZZZZ rakstīja:
Eh šodien ar Krišjāni Cuni izrunājāmies par un ap EV un viņa IonIq 6, Visnotaļ pzitīvs cilvēks.
Cuni?
kazabada rakstīja:
Vai pastāv citas iespējas nopietni
Nu draudziņ! Ātri vai kā? Ja ātri, max jāmet nost cena, vai jāuzdzejo tāaaads sludinājums, jānopublicē gan ss-ā, gan facebook-ā, tāaaads, lai visi rēc gar zemi krisdami, pārsūtītu viens otram, lai sludeklis pats paliktu par preci!
A tā - nezinu kāds auto, vienīgā info - lietots (kāds, mazlietots, nolietots??) - tikai uz Tolmetu, tur ātri. Vai pie attiecīgās markas specializētiem jaucējiem. Ja tādi ira.
Tolmetā ļoti ātri
max dabūs klāt kādus gadus - bet pašu ideju jau nemainīs
MI:
Summary Table Europe
Aspect
Impact with 70% EVs
Electricity demand
+25–30% (≈ +700–900 TWh)
Oil demand
↓ 40–50%
Electricity prices
Short-term ↑, long-term stabilize
Renewable energy share
Accelerates to >80%
Grid upgrades
Massive investment needed
Heavy transport
Trucks need megawatt chargers & depots
Energy storage
EVs become a key grid-balancing resource
Geopolitics
Oil dependency ↓, battery mineral dependency ↑
Consumer costs
Fuel cheaper, infrastructure costs ↑ short-term
Conqueror rakstīja:
kādas iAuto komentātoru domas vai viedoklis par SASTRĒGUMA NODOKLI? Vai Rīgā tādu vajag ieviest?
skat. uz rakstu nra.lv Kaimiņvalstī plāno ieviest "sastrēguma nodokli". To paredzot ES direktīva
hm….
“Iepriekšminētā ES direktīva paredz, ka ES valstis var noteikt sastrēgumu nodevu, kas piemērojama jebkuram to ceļu tīkla posmam, kurā rodas sastrēgumi.“
VAR ieviest
un Klaipēda grib
Rīgā? Man nav viedokļa. Sastrēgumstundās nebraucu uz to.
imzz rakstīja:
Pojarkovs pieļauj, ka jaunā krutā ukraiņu raķete Flamingo ir fufelis. Un , patiešām , "reklāma par rubli" vēl pirms rezultāta, jo līdz šim nav reģistrēts tonnīgas kaujas galviņas sprādziens krievu teritorijās. Sliktākajā gadījumā tā pat var būt korupcijas shēma.
Iezvanīja pa FSB Krimā.
Nevienu auto nav izdevīgi pirkt jaunu, un braukt 3 gadus, apmaksājot tā lielāko vērtības kritumu.
Autors ieberzies uz tirgus izmaiņām, un ekstrapolē savu pieredzi uz EV.
Brauc ar to auto vēl!
WALA rakstīja:
Normāli tomēr būtu pārkāpumu novērst, nevis taisīt fotosesiju, piedevām vēl sazin vai pašiem VP tad sanāk ievērot noteikumus ja šādi paslepus seko ! Citādi kam tāds VP vispār vajadzīgs …
Kā tad, tērēt laiku un resursus? Šitais dižlohs tagad, 2x rēķinu saņēmis, nākošreiz arī 2x ne tikai spogulī. bet arī spidometrā paskatīsies!
laikam jau Tev ir noticis tas, par ko brīdina pašā anektdotē pirmajā teikumā:
it's going to drive you insane
PN - popularitātes mednieki nevis auto būvētāji viņi ir
PPN - nesaku, ka kanādas noteikumi par auto pārbūvi un/vai būvi būtu labi, slikti, vai citādi
Kad tiksi pie varas varesi pilnīgi demokrātiski ieviest proletariāta diktatuūru
savu īsto, vienīgo, un pareizo politiku, partiju, un beidzot ieved tautu saulītē
nubet tad taisi, jeb ķirzakcilvēki arī to traucē?
dibini partiju, un lien politikā... bet pag pag, visas pajoliņu nišas jau aizsistas, atliek tikai izvēlēties pie kādiem opozicionāriem piesisties!
taaneko rakstīja:
topinamburs rakstīja:
pats pierādi savus melus. Tumsā un lietū auto marku grūti precīzi noteikt, kur nu vēl vadītāja parsonību.
Tumsu un lietu visādi irbīši un citi tava tipa padauzas vienmēr min kā aiaiai faktoru, kas attaisno dajebko.
Par apdzīšanu vispār kā tādu un tās iemesliem vispār kā tādiem jau rakstiju nedaudz augstāk tepat topikā.
Un jā. Rīgā biju nedaudz pēc 8 vakarā, manai mašīnai starp citu ir lampas, un es braucot esmu spējīgs pagriezt galvu un redzēt kas notiek apkārt. Tava replika vien parāda, kas tu esi uz ceļa, jo tieši lēnajiem skatiens ir piekalts ceļam priekšā un spidometram. Tādi kā tu pat spoguļos nav spējīgi paskatīties.
Un- Tu neatbildēji uz jautājumu.
Viens muļķis var uzdot tikdadz tukšu jautājumu…
‘Norma’ diemžēl ir cita. Ka jāapdzen teju obligāti, lai tur lūzt vai plīst.
pats pierādi savus melus. Tumsā un lietū auto marku grūti precīzi noteikt, kur nu vēl vadītāja parsonību.
Es domāju tas taaneko vienkārši melo. Tie viņa apdziedātie “nelieši” brauca visticamāk ar 90 kmh.
Tu esi nelabojams kašķis
Bradypus rakstīja:
Neizbrīna, ka tieši tev nav saprotama atšķirība starp formālu un citiem traucējošu pārkāpumu.
sarkasmu neuzķēri
nu, ja kādam nepietiek ar 200 zs, bet grib piemaksāt, lai piemaksā, man nav žēl.
Bradypus rakstīja:
Jā, ķeršana konkrētajā gadījumā IR problemātiska, lai arī salīdzinājums ar dronu opreatoriem ir nevietā. Drons tiek vadīts publiskajā frekvnecē. Un visticamāk neķers tādu mudaku, kas kaut kur mežā uzskata, ka viņam tik ļoti vajag pārkāpt likumu un kādam traucēt. Tāpēc jebkuram deģenerētam dalbajobam ir visas iespējas tā rīkoties - apzināta cūciska rīcība nav salīdzināma ar pārkāpumu nezināšanas pēc.
Un ar ko šāda apzināta cūciska pārkāpšana ir citādāka par apzinātu cūcisku ātruma pārsniegšanu?
Te tev aprēķins no čoma čatdžīpītī:
Impact with 70% EVs
Electricity demand
+25–30% (≈ +700–900 TWh)
Oil demand
↓ 40–50%
tas ir, kad visas Eiropā transports būs pārgājis par 70% uz elektrību, tad vajadziba pēc elektrības pieaugs par 25%, bet atkarība no naftas saruks uz pusi.