iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6
topinamburs 08.09.2025 11:27

Te tev aprēķins no čoma čatdžīpītī:

Impact with 70% EVs

Electricity demand

+25–30% (≈ +700–900 TWh)

Oil demand

↓ 40–50%

 

tas ir, kad visas Eiropā transports būs pārgājis par 70% uz elektrību, tad vajadziba pēc elektrības pieaugs par 25%, bet atkarība no naftas saruks uz pusi.

topinamburs 07.09.2025 8:53

Video protams drusciņ rēcīgs. Gadījums gan maz atšķiras no tāda, kad kāda bāba aizmirst ieliet benzīnu. 

topinamburs 07.09.2025 7:16

Es varu izstāstīt savu nu jau gandrīz 2  gadu pieredzi ar EV. 

Lai gan būtu varējis izlikt visu summu uzreiz, paņēmu līzingā, jo bankas deva nulli proc. pirmo gadu vai kā, un  pēc tam tāpat mazāku proc kā inflācija - vai apmēram tādu pašu. 

Un tagad maksāju par auto tik, cik pirms tam par dīzeli - ap 400 e mēnesī. 

Lieots, 3 gadus vecs autoss ar 64 kwh bateriju, varu nobraukt visur, kur man vajag ar uzlādi mājās - vai vasarnīcā. Elektrības izmaksas pieauga par kādiem 60 - 80 eiro. Jau pirms tam bija saules paneļi uz jumta. Tie daļēji nosedz patēriņu. 

Bija sadursme ar briedi, un izsita auto no ierindas uz veselām 6 vai 7 nedēļām. Tad bija jābraukā ar nu jau par otro auto palikušo dīzelīti. Tas gandrīz netiek lietots. Ja nu kāda smagāka krava vai piekabe jāvelk. Elektriskajam (šim) skaitās, ka vilkt var līdz 500 kg, nav bijusi vēlme likt āķi. Pagaidām.  

Lēnām sāk apnikt arī tas dīzelis. Jāpagaida vēl kāds gadiņš, divi, trīs, un mainīs nost arī to. Uz ko - tad jau redzēs. Bet EV obligāti. 

Nu kā var teikt, ka EV nav izdevīgi? 

Jā, ja ņem par pamatu absolūti nedraudzīgo maciņam auto iegādes veidu, kādu piekopj daļa ļaužu - līzēt uz 3 gadi, un tad ņemt un līzēt jaunu. Tā darīt var, ja ir rocība. Bet arī ja ir tā rocība, labāk tomēr to naudiņu izlietot kaut kā citādi. Ja gribas ik pa 2 - 3 gadi citu auto, pērciet no šim pirmajām rokām, un lietojiet 2 - 3 gadi - par laimi mums ir pieejami lielie Eiropas tirgi, kur tādu vāģu ir pārpārēm, vajag tikai meklēt. 

Vai arī pērciet jaunus, bet tos modeļus, kas nevis tikko iegrūsti tirgū par uzskrūvētām cenām, bet tos, kas teju teju ies prom no konveijera - tos parasti pārod daudz lētāk, un jau pārbaudītus, ar novērstām bērnu slīmībām. Un brauciet nevis 3, bet 8 gadus. 

Labrīt!

topinamburs 07.09.2025 7:02

ZZZZ rakstīja:

Eh šodien ar Krišjāni Cuni izrunājāmies par un ap EV un viņa IonIq 6,  Visnotaļ pzitīvs cilvēks.

Cuni?

 

topinamburs 07.09.2025 7:02

kazabada rakstīja:

Vai pastāv citas iespējas nopietni

Nu draudziņ! Ātri vai kā? Ja ātri, max jāmet nost cena, vai jāuzdzejo tāaaads sludinājums, jānopublicē gan ss-ā, gan facebook-ā, tāaaads, lai visi rēc gar zemi krisdami, pārsūtītu viens otram, lai sludeklis pats paliktu par preci!

 

A tā - nezinu kāds auto, vienīgā info - lietots (kāds, mazlietots, nolietots??) - tikai uz Tolmetu, tur ātri. Vai pie attiecīgās markas specializētiem jaucējiem. Ja tādi ira. 

topinamburs 06.09.2025 21:52

Tolmetā ļoti ātri

topinamburs 06.09.2025 14:07

max dabūs klāt kādus gadus - bet pašu ideju jau nemainīs

topinamburs 06.09.2025 5:13

MI:

Summary Table Europe

Aspect

Impact with 70% EVs

Electricity demand

+25–30% (≈ +700–900 TWh)

Oil demand

↓ 40–50%

Electricity prices

Short-term ↑, long-term stabilize

Renewable energy share

Accelerates to >80%

Grid upgrades

Massive investment needed

Heavy transport

Trucks need megawatt chargers & depots

Energy storage

EVs become a key grid-balancing resource

Geopolitics

Oil dependency ↓, battery mineral dependency ↑

Consumer costs

Fuel cheaper, infrastructure costs ↑ short-term

topinamburs 03.09.2025 5:39

Conqueror rakstīja:

kādas iAuto komentātoru domas vai viedoklis par SASTRĒGUMA NODOKLI? Vai Rīgā tādu vajag ieviest?

skat. uz rakstu nra.lv Kaimiņvalstī plāno ieviest "sastrēguma nodokli". To paredzot ES direktīva

hm….

“Iepriekšminētā ES direktīva paredz, ka ES valstis var noteikt sastrēgumu nodevu, kas piemērojama jebkuram to ceļu tīkla posmam, kurā rodas sastrēgumi.“

VAR ieviest

un Klaipēda grib

Rīgā? Man nav viedokļa. Sastrēgumstundās nebraucu uz to.

 

topinamburs 02.09.2025 6:16

imzz rakstīja:

Pojarkovs pieļauj, ka jaunā krutā ukraiņu raķete Flamingo ir fufelis. Un , patiešām , "reklāma par rubli" vēl pirms rezultāta, jo līdz šim nav reģistrēts tonnīgas kaujas galviņas sprādziens krievu teritorijās. Sliktākajā gadījumā tā pat var būt korupcijas shēma.

Iezvanīja pa FSB Krimā. 

topinamburs 02.09.2025 5:57

Nevienu auto nav izdevīgi pirkt jaunu, un braukt 3 gadus, apmaksājot tā lielāko vērtības kritumu. 

Autors ieberzies uz tirgus izmaiņām, un ekstrapolē savu pieredzi uz EV.

Brauc ar to auto vēl!

 

topinamburs 31.08.2025 16:52

WALA rakstīja:

Normāli tomēr būtu pārkāpumu novērst, nevis taisīt fotosesiju, piedevām vēl sazin vai pašiem VP tad sanāk ievērot noteikumus ja šādi paslepus seko ! Citādi kam tāds VP vispār vajadzīgs …

Kā tad, tērēt laiku un resursus? Šitais dižlohs tagad, 2x rēķinu saņēmis, nākošreiz arī 2x ne tikai spogulī. bet arī spidometrā paskatīsies!

topinamburs 26.08.2025 19:53

WALA rakstīja:

Dienas eko-anekdote par Kanādas “zaļo realitāti”:

www.youtube.com/shorts/Cz02zlesGcs

laikam jau Tev ir noticis tas, par ko brīdina pašā anektdotē pirmajā teikumā:

it's going to drive you insane

 

PN - popularitātes mednieki nevis auto būvētāji viņi ir

PPN - nesaku, ka kanādas noteikumi par auto pārbūvi un/vai būvi būtu labi, slikti, vai citādi

topinamburs 25.08.2025 21:10

Kad tiksi pie varas varesi pilnīgi demokrātiski ieviest proletariāta diktatuūru

topinamburs 25.08.2025 19:50

savu īsto, vienīgo, un pareizo politiku, partiju, un beidzot ieved tautu saulītē

topinamburs 25.08.2025 17:04

nubet tad taisi, jeb ķirzakcilvēki arī to traucē?

topinamburs 25.08.2025 16:37

dibini partiju, un lien politikā... bet pag pag, visas pajoliņu nišas jau aizsistas, atliek tikai izvēlēties pie kādiem opozicionāriem piesisties!

 

topinamburs 25.08.2025 5:52

taaneko rakstīja:

topinamburs rakstīja:

pats pierādi savus melus. Tumsā un lietū auto marku grūti precīzi noteikt, kur nu vēl vadītāja parsonību.

Tumsu un lietu visādi irbīši un citi tava tipa padauzas vienmēr min kā aiaiai faktoru, kas attaisno dajebko.

Par apdzīšanu vispār kā tādu un tās iemesliem vispār kā tādiem jau rakstiju nedaudz augstāk tepat topikā.

Un jā. Rīgā biju nedaudz pēc 8 vakarā, manai mašīnai starp citu ir lampas, un es braucot esmu spējīgs pagriezt galvu un redzēt kas notiek apkārt. Tava replika vien parāda, kas tu esi uz ceļa, jo tieši lēnajiem skatiens ir piekalts ceļam priekšā un spidometram. Tādi kā tu pat spoguļos nav spējīgi paskatīties.

Un- Tu neatbildēji uz jautājumu.

Viens muļķis var uzdot tikdadz tukšu jautājumu…

topinamburs 24.08.2025 20:38

‘Norma’ diemžēl ir cita. Ka jāapdzen teju obligāti, lai tur lūzt vai plīst. 

topinamburs 24.08.2025 20:37

pats pierādi savus melus. Tumsā un lietū auto marku grūti precīzi noteikt, kur nu vēl vadītāja parsonību.

topinamburs 24.08.2025 16:59

Es domāju tas taaneko vienkārši melo. Tie viņa apdziedātie “nelieši” brauca visticamāk ar 90 kmh.

topinamburs 21.08.2025 9:00

Tu esi nelabojams kašķis

topinamburs 21.08.2025 4:09

Bradypus rakstīja:

Neizbrīna, ka tieši tev nav saprotama atšķirība starp formālu un citiem traucējošu pārkāpumu.

sarkasmu neuzķēri

topinamburs 20.08.2025 20:29

nu, ja kādam nepietiek ar 200 zs, bet grib piemaksāt, lai piemaksā, man nav žēl. 

topinamburs 20.08.2025 18:37

Bradypus rakstīja:

Jā, ķeršana konkrētajā gadījumā IR problemātiska, lai arī salīdzinājums ar dronu opreatoriem ir nevietā. Drons tiek vadīts publiskajā frekvnecē. Un visticamāk neķers tādu mudaku, kas kaut kur mežā uzskata, ka viņam tik ļoti vajag pārkāpt likumu un kādam traucēt. Tāpēc jebkuram deģenerētam dalbajobam ir visas iespējas tā rīkoties - apzināta cūciska rīcība nav salīdzināma ar pārkāpumu nezināšanas pēc. 

Un ar ko šāda apzināta cūciska pārkāpšana ir citādāka par apzinātu cūcisku ātruma pārsniegšanu?

1 2 3 4 5 6

Lasītākie raksti

Jaunie raksti