Kārtot: Augošā secībā
1 2
dubis 07.06.2021 20:39

WALA rakstīja: Viss pareizi, mārupieši sāka izteikties arvien vairāk, ko domā par sūdīgu Jaunmārupes ceļu, LVC pirms ~ 5 gadiem atbildēja, ka viņu plānos tas ceļš īsti neietilpst, tad dome meklēja risinājumu jautājumam, un risinājums bija juridiski pārņemt šo ceļu Mārupes īpašumā, jā 2 gadi pa "dirsu" kamēr papīrus sakrātoja, bet tagad ir normāls ceļš.

Bet par biznesiem - Mārupē ietilpst viss, kas ir no Ulmaņgatves uz lidostas pusi sākot ar ielām pret Spici - tā kā ir ļoti daudz biznesu, un savukārt Rīga kļūst arvien dārgāka, un lielie biznesi iepsēju robežās "tin prom" uz vietām ar lētāku zemi, lielākām platībām, vienkāršāku loģistiku ...

Visvairāk man palicis atmiņā, kā Rīga kaut kāda brīdī izdomāja, ka Skonto stadiona apkārtni vajadzētu atbrīvot no izstādēm utml. , jo redz infratruktūra "netur" , tas nekas ka turpat blakus parādījas Olimpiskais un Arēna Rīga ... nu tād ir Rīgas sapratne par to kā būtu labi saimniekot ... un tā var jebkura valdīšanas laikā atrast pietiekami sviestainu lēmumu. Tagad savukārt redz populāri Rīgu - vellapēdistiem ...

Ceļš no Rīgas uz Jaunmārupi joprojām NAV pašvaldības īpašums, joprojām pieder LVC. Mārupei nodoti ir kaut kādi maziņie celiņi, kas joprojām ir tādi paši kā nodošanas laikā.

dubis 02.06.2021 22:59

Lielos vilcienos tas dižu ieguvumu nedotu, jo visi tāpat nostopēsies pie sievasmātes apļa. Tagad puslīdz līdzīgi sastrēgumi ir abās vietās, ja šito palaistu ātrāk, nu tad pie apļa stāvētu krietni pirms dēliņš un tad pat turbojoslai nebūtu īsti jēgas.

Savukārt tad kad to apli pārtaisīs par normālu div un vairāk līmeņu mezglu, tad gan Sahāras un Ilūkstes krusti būs stipri jāuzlabo.

dubis 22.05.2021 9:47

Nesoda par +5, līdz pat +10 ir paredzēts tikai brīdinājums

dubis 22.05.2021 9:40

Visu cieņu čaļiem, nhlistus atstāt sausā arī ir jāmāk.

dubis 20.05.2021 15:39

Vakar A8 pārbraucot abos virzienos tā ap plkst. 6iem uz kkādiem 100-105 km/h zin tā vien prasījās lai CP tur paganītos. Ne jau žēl, ka citi ātri brauc, bet ka bīstami. Iebraucu labajā joslā, lai palaistu par sevi ātrāk braucošu vienu mašīnu kas bija redzama spoguļos. Grasos uzreiz aiz tās līst ārā, pamanu spogulī 2 ātri tuvojošos, ok, palaidīs un pēc neaprakstāmi maza laikā sprīža izrādās ka viņi bija trīs, trešais man jau sānā aklajā zonā bija kamēr spogulī skatījos. Ātrums? Nu nez bet uz aci ap 130-140, varbūt vairāk. Dēļ tādiem pautiem vien CP ekipāžas vajag uz ceļa, lai nedaudz atvēsinātu skrējējus, plūsmas ātrums tāpat nemazinātos.

dubis 19.05.2021 21:01

Atceros ka kkur noteikumos par fotoradariem bija rakstīts ka tos nedrīkst uzstādīt būvdarbu zonās un uzreiz aiz ātruma samazināšanas zīmēm. Bet laikam tas par pārvietojamajiem.

dubis 18.05.2021 23:08

Nu bet tiešām šie radari taču netraucē normāli braukt pašam. Ja priekšā velkas, apdzen, ja mīž tad neapdzen. Tāpat tolerance būs +13km/h, līdz ar ko sarēķini laiku cik jābūt posmā un ja baigais uztraukums uzliec taimeri. Pēc posmu beigām tāpat apdzīsi un der atcerēties, ka pilnīgi visus apdzīt nav iespējams.

dubis 15.05.2021 21:54

Gruntsūdeņu horizonts ir ļoti mainīgs, atkarībā no apakšā esošajiem iežiem. Īsumā aku var rakt jebkur un jebkurā tajā būs ūdens. Bet ar āderu metodi var noteikt kur pie ūdens tiksi ātrāk, seklāk, vienkāršāk. Ejot tevis piesaukto ģeoloģijas ceļu, jātaisa urbums ik pa pāris metriem šaha veidā. Savukārt meklējot āderes virs zemes, nav nepieciešams ne urbt, ne taisīt ģeoloģisko izpēti.

Neesmu pro bet saprotu, ka āderes jeb ūdens, uguns plūsmas zem zemes uzrādās spēcīgāk tur kur to strāvojums zem zemes ir vistuvāk zemes virskārtai.

Tā kā āderes nav nekāda mistika, salīdzinoši lēts un daudz maz precīzs veids kā lētāk tikt pie ūdens. Jā ģeoloģija to pašu pateiktu, tikai par to būtu jānoliek galdā pāris štukas ja ne vairāk.

P.s. man vienai paziņai lauku rajonā ir centrālā ūdensvada pieslēgums, vēl senos laikos tika uztaisīts arī viens nelegālais pieslēgums. Vairākas reizes ir nākuši meklēt kur ūdens zūd (pēc tam kad tika izpildīts baseins), omīte tik nosmēja, ka lohi, ne tik vien āderes, bet arī ūdensvadus, nu vismaz to kreiso, viņa ar savām metodēm var nokartēt ar 5cm precizitāti. Un viņa tur nedzīvoja kad pieslēgums tika uztaisīts. Kā tu šo skaidrosi? Ka nezinot kur ir, paņemot divus štruntus rokās, spēj diezgan precīzi noteikt.

dubis 08.05.2021 19:41

Es jau neko negribu teikt par tām ātruma starpībām, bet Vācijā vai Polijā nu nav problēmu ar to ka pa pirmo joslu iet smagie uz 85-90 un šad tad izdomā arī iebraukt kreisajā lai apsteigtu. Ja cilvēks atrodas auto un brauc pa ceļu, situācija visu laiku jāvērtē. Man personīgi ar to nav problēmu, gan braucot vienam kādu apdzīt, gan braucot ar piekabi vai nu apdzīt ja kāds velkas vai pavākties malā/sagaidīt likteni un tikt apdzītam, apsteigtam. Ja kādam ar to ir problēmas, lai tiek ar viņām galā, neba jau dēļ problēmcilvēkiem atteiksies no kkādiem satiksmes uzlabošanas darbiem.

dubis 06.05.2021 21:47

Iesaku no paša rīta iet, plus obligāti jau iepriekš samaksāt netā. Pirms pāris nedēļām gāju uzņēmuma auto skati, kam apmaksā iet pēc skates iziešanas. Vispirms 45min jāgaida lai tiktu pie kases. Tur 10-15min kāda apstrāde jāgaida ( vai arī lai laukumā mašīnu nebūtu par daudz?) Un tad vismaz 45min vēl uz laukuma, ieskaitot dīzeļu pārbaudi. Reāli nomestas zemē gandrīz 2h ..

dubis 01.05.2021 19:25

Arī jā. Katra pārsēšanās palielina risku kaut ko nokavēt un pagarina ceļojuma laiku

dubis 01.05.2021 9:09

Nu bet pamatdoma jau ir lai rastos troksnis šķērsojot viduslīniju, tādējādi varbūt uzmodinot kādu kas iemidzis un rauj pretējā joslā. Cik esmu braukājis pa A1, A7 visur viņas ir tā izfrēzētas un visur ļoti labi skan ja izbrauc virsū. Īsti pat līknes negribas nogriezt, jo skaņa nepatīkama.

dubis 01.05.2021 9:04

Jā un nē, šķaudot siltais gaiss sākumā iegūst lielu horizontālo paātrinājumu, pilieni gravitācijas ietekmē tiecas nosēsties, vieglā frakcija pacelties. Bet pēc šķaudīšanas tas viss notiek to pašu 1-2m prom no šķaudītāja. Līdzīgi arī žāvājoties. Līdzīgi arī runājot, ar piebildi, vairāk tiem cilvēkiem kam ir tieksme izdalīt vairāk siekalu kā citiem runājot, tā saucamā spļaudīšanās runājot. Par klepošanu tas pats. Tātad ja cilvēks vesels ne viņam ne apkārtējiem masku nevajag, bet ja cilvēks slims un atver muti, liela iespēja pa taisno cita cilvēka mutē un acīs nogādāt vīrusu. Šī arī ir fizika.

dubis 30.04.2021 22:46

WALA rakstīja: 1. Liela daļa ierobežojumu kravas pārvadātājiem ir raditi mākslīgi, konkurences mazināšanai, arī atpūtas režījuma izvēlētais dalījums nav īsti fizioloģiski pamatots, katrā gadījumā "bezpārtraukuma" braukšanas limits ir pakārtots "biznesa interesēm" ne reālai vadītāja modrības noturībai .

2. dzelzceļa sliedes un viss ap tām arī ir jāuztur, un tās stabili nav lētas, citādi no ātruma tur nebūs ne smakas

3. Pasaulē nekad nelaiž kravas transportu ar pasažieriem vienā "maisā", jo tās sanāk tādas kā šķērssubsīdijas, kas arī čakarē konkurenci, kaut ar to pašu aviāciju, vai satiksmes autobosiem.

Un diemžēl.pasažieru vilcieni strādā tikai pie noteikta iedzīvotāju un "pasažieru" blīvuma. Šajā kontekstā stacijas Rīgā un RIX, ir stulbuma kalngals, price/performance pilnīgi pakaļā ...

1. Nu pieņemu, ka uz kaut kādā pētījuma pamata ir tās 9h saliktas, šoferu veselībai un satiksmes drošībai šādi ierobežojumi par sliktu nenāk.

2. Nav lēti, bet, manuprāt, tikai uz pasažieru pārvadājumiem neviens pārvadājumu bizness nevar darboties, jo tas ienes daudz mazāk naudas kā kravu bizness. Respektīvi, ja par visu infrastruktūru būtu jāmaksā tikai ar cilvēku braucieniem, lidojumiem.

3. Par infrastruktūru maksā izmantotājs atkarībā no apjoma. Piem. Dz.c. jo vairāk kravu iziet cauri Latvijai, jo vairāk naudas tie atstāj, jo efektīvāk var izmantot kaut to pašu pārbrauktuves sargu, kurš var tikpat labi 1x dienā iziet un karogu pacelt, vai arī 101x. Alga visticamāk tā pati būtu, tikai pirmajā gadījumā to apmaksā viena reisa pasažieri, otrajā 101 reisa kravas +pasažieri, līdz ar ko kopumā no tā 101 var prasīt mazāk procentuālo daļu par sarga darbu, ja jāpaklanās 1, tad tas sanāks dārgi.

Par stacijām grūti komentēt, man ceļojot patīk, ja var ar vienu transporta veidu, vienu transportu nokļūt no pilsētas x uz pilsētas y lidostu. Ja būtu stacija tikai RIX, tad pazūd dz.c. savienojums ar autobusiem, ostu, vietējiem vilcieniem, pa starpai no lidostas jātiek uz centrālo staciju un zinot tos takšu karus ik pa laikam, domāju ka tā pat ir labāk.

dubis 30.04.2021 22:32

A kā savādāk iepriekš uzliktā asfaltā to izdarīt? Kad iedod naudu tad arī taisa ribjoslas.

dubis 29.04.2021 7:33

Domājams, ka pasažieru biļetes cena būs atkarīga arī no tā kā izdosies piesaistīt kravas. Jo vairāk kravu, jo vairāk tieši tās apmaksā gan infrastruktūras, gan cilvēkresursu darbību. Ņemot vērā A7 un A1 noslogotību ar kravas transportu, tad tā pārvirzīšana uz dz.c. būtu pat ļoti vēlama - ilgāk kalpotu asfalti, samazinātos intensitāte, palielinātos satiksmes drošība vismaz tajā aspektā, ka mazāk fūres jādzen, šoferiem būtu mazāka nepieciešamība pārkāpt darba/atpūtas laikus. Pašam tētis kādu laiku atpakaļ uz poļiem kravas veda. No bāzes Latvijā līdz bāzei Polijā un atpakaļ līdz Bauskas stāvvietai bija par 1h vairāk jābrauc kā atļauts vienā dienā, ne jau tu stāsies nost kkur leišu celamalā, ja vēl pēc stundas varēja nostāties Bauskā un aiziet mājās pagulēt...

dubis 27.04.2021 18:40

Motorolers rakstīja: Tam dzelzceļam bija jāiet pār manu lauku īpašumu, kādus gadus 5 atpakaļ pat zvanījās un piedāvāja uzbūvēt jaunu māju, tagad viss pieklusis, saprotu, ka kkur uz sāniem novirzīts.

Neticu, ka uzcels, kārtējais gadsimta projekts, kas vilksies gadu desmitiem.

Mūsējie pat Dienvidu tiltu jau 10+ gadus nejēdz pabeigt, Ķekavas apvedceļam bija jābūt jau 10 gadus atpakaļ gatavam...

Mūsu valsts ir tik nespējīga, ka šāda mēroga projektus ne jēdz, ne var, ne māk realizēt, pa vidu būs/ir liekēžu bari, kam vajadzēs tik daudz uzvārīties, ka nekas tur nesanāks!

Tagad aktīvi notiek projektēšana, pēc kā noprecizēs atsavināmo īpašumu robežas, pēc kā arī tevi galēji informēs par tev pieejamām opcijām - atsavināšana pret naudu, citu īpašumu u.c. domājams ka tuvāko 2 gadu laikā zināsi kas un kā. Bet te par procesu īsti neatbild tikai latvieši.

Ķekavas apvedceļu nokāva iepriekšējā krīze. Ja naudas nav, nu tad ir kā ir. Ja vien negadīsies lieli mēsli, šogad sāks būvēt, 3 gadu laikā jāpabeidz.

Par D-tiltu nemācēšu precīzi pateikt, bet droši vien naudas trūkums un prioritāšu saraksts. Pagaidām izskatās, ka no visu debespušu projektiem nākamais ir austrumu maģistrāles būvniecība. Tā kā lietas notiek, bet visam vajag vienu galveno sastāvdaļu - piķi. A šis maita, lielos daudzumos, nav pieejams šādu projektu realizācijai.

dubis 25.04.2021 9:57

Šeit droši vien nošķiltos liela daļa no tiem kas pie stacionārajiem radariem vāc sodus. Lai gan te ir gan divas zīmes ar dzeltenām malām, gan vēl 2 dažādi horizontālie apzīmējumi, bet ja uz ceļa neskatās ... Ko nu tur daudz, lai jau sitās.

dubis 14.04.2021 20:58

Būs tur 110, bet pēc būtības, ceļš šobrīd nav ātrgaitas, kur varētu izbaudīt visus zviedru un vāciešu labumus. Attiecīgs komforts būs tikai uz tiem, kuri jau projektēšanas gaitā tiks nodefinēti par ātrgaitas ceļiem. A kamēr nav paralēlo ceļu, attiecīgās klases drošības barjeru, dzīvnieku žogu, jebkāda atļautā ātruma ievērošana ir katra šoferīša paša atbildība..

dubis 14.04.2021 20:49

Bet tāda jau ir tā demokrātiskā sabiedrībā. Veselie lielākoties uztur slimos, pieaugušie bērnus, turīgie ne tik turīgos. Visi nekad nepelnīs vienādi, vai arī pamatnācija nebūs pārāk apmierināta par pārāk daudz migrantiem kas varētu uzņemties visus mazkvalificētos darbus. P.S. nu faktiski jau padomju tehnika ir pagrūti nokaujama, īpaši jācenšas neko nedarīt lai tehnika tā pamatīgi salūztu. Tas, ka braukt ar 40+ gadu vecu tehniku 21.gs. kad prasības kaut vai pret vidi ir gandrīz vājprātīgas, tad nu grūti izdomā citu iemeslu kā brutāls naudas trūkums.

dubis 06.04.2021 22:54

Par to trombožu veidošanos no AZ. UK oficiāli reģistrētas 22 trombozes un 8 vēl kkādas super netipiskas imūnās atbildes pēc vakcinācijas...uz 18 miljoniem vakcinēto. No C19 Mirst 1-2% saslimušo. Jēgu, nepieciešamību vērtējot paši.

www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/amp/health-56620646

dubis 05.04.2021 15:20

Vispār braukšana nogurušam arī ir sodāma lieta, tiesa to neviens nekontrolē un laikam jau atstāj katra paša ziņā, riskēt ar savu dzīvību vai nē, žēl tikai, ka tādi aiznes arī citas dzīvības. Tā kā ja vienīgais variants neaizmigt ir braukt virs atļautā ātruma, varbūt to vajadzētu pateikt ārstiem kad ej šofera komisiju, nevis sacīt, ka viss kārtībā, esmu vesels kā gurķīts, noteikumus nepākāpju, nav pat domas par to pārkāpšanu.

dubis 04.04.2021 12:04

Pēc waze kruīzs uz 102 kā izbraucot no Ādažiem, tāpat visu ceļu līdz Tūjas pagriezienam. Ja vien kruīzs pats baigi neslēgājās turpu šurpu, man ātrums ir diezgan konstants, izņemot protams ja kādu nevar uzreiz apdzīt, un pie radara uz ~98.

dubis 03.04.2021 21:26

Ja uz 80, tad nekā nebūs, liekas ka viņiem visiem ir rūpnīcas kļūda +3km/h līdz 90km/h, respektīvi ja brauci līdz 83 km/h, nekam nav jābūt. Ja Tu no Liepājas puses, tad arī īzzī, no zīmes sākas 70, no Rīgas puses tur laikam tieši krustā beidzas.

P.s. arī par augstāk rakstīto. Ja kāds apzinās, ka pārkāpj ātrumu, ir jāapzinās arī tas cik par to ir jāmaksā, nevis jālido ar domu, ai es jau te vienmēr tā lido un nekas nav. Po uz likumu maucu vienmēr +50, lohi tie kas ķer, nu ar tādu attieksmi tālu netikt (bez soda ).

Bet ideju par to, ka ķertu pēc reālās situācijas atbalstu, tik kā to realizēt, domāju, bet nevaru izdomāt.

dubis 03.04.2021 21:15

Šodien gadījās satikt veco labo čakarētaju sugu uz ceļa. Pa A1 aiz Ādažiem, Gaujas tilta divi nu baigi gribēja tikt garām, malā jaunā 920. Līnija, pretī nāk mašīnas. Es piespiedies pie tās līnijas, bet nebraucu pāri, nav man vajadzīgi sodi. Šie nu pie pašas pakaļas salīduši, tā līdz pat Lilastes radaram pie kura šie iepalika par metriem 100. Pēc tā atkal pakaļā, nu vienā brīdī bija brīvs aizbrauca garām, apdzenot uzreiz atpakaļ un pāri 920.ai tā parādot kā vajadzēja braukt( ironiski, bet kad nav nepārtrauktā malā, tādiem kas pat nepamēģina paiet malā, es šādi parādu kā būtu gribējis lai apdzenamais izdara, bet ne, ja ir 920ā). Un nu tik ies nu tik ies, bet nē tā aptuveni +5 manam ~102 km/h ātrumam. Pie nākamā radara pie staķika atkal nomet pa mēmajiem gandrīz, tā kā ne tikai sadzenu rokā, bet pat nākas bremzēt, lai otrajam pakaļu nesabučotu. Nākamajā divlīmenī viens nogriežas, otrs iespiež vairāk. Vēl pēc ~10km vualā, tas palikušais godīgi uz 90 purpina, tāds tīri ap 35-40 čalis, nesapratu tos viņa iepriekšējos gājienus un beigu rezultātu. Apdzinu un aizbraucu kā braucis.

Man sencis kādreiz teica, nu ja apdzen, tad pēc tam nevelcies, lai šim nav tevi jādzen, t.i. konstanti brauc ar + kaut 1 km/h, bet nebrauc lēnāk. Domāt ar kādu ātrumu vēlāk brauksi vajag pirms dzīšanas.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti