iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Seene 14.04.2009 16:45

uupis rakstīja:

Seene rakstīja: Jautājums ir par to, kādēļ šajā virzienā nestrādā autoražotāji?

Сия тайна покрыта мраком и деньгами…

Beigsies nafta – sāksies strīds – metāns vai lektrība...

Tak tu vispār saprati, kāds ir jautājums? Šis risinājums nebūt nav alternatīva enerģijas avota meklējumi, bet gan atrumkārbas u.c. transmisijas elementu aizstāšana ar elektrības vadiem.

P.S. Nafta tuvākajā laikā netaisās beigties. Kanādai vienai pašai ir "cietās" naftas rezerves, kas ir lielākas nekā "parastā" nafta visiem arābiem kopā ņemot. Ne velti baumas par "peak oil" ir atmestas un tagad biznesu veido ar zaļo karogu.

Seene 14.04.2009 16:33

uupis rakstīja:

Seene rakstīja: Man gan jau ilgāku laiku ir jautājums, kas naftas magnātus skartu mazāk sāpīgi. Vai tiešām mūsdienās (ņemot vērā cik ir izdevies savazināt elektromotoru izmērus) nav izdevīgāk izmest no auto visu transmisiju un likt motoram griezt tikai ģeneratoru, iebūvējot katrā ritenī pa elektromotoram? Un tad jau katrs pats var izvēlēties kādu dzinēja / ģeneratora / akumulatora kombināciju zem pārsega iebāzt. Šādas konstrukcijas auto pēc savas būtības ir elektromobīlis, kura enerģijas avotu var brīvi pielāgot - vienīgais pieslēgums pie auto paliek nepieciešamā resnuma vadi.

Ķipa tāda maza lokomotīve vai Belaz miniatūrā...

Nebūtu jau slikti – vēl ņemot vērā to faktu ka atkrīt kārba ar visiem ātrumslēgiem. Ir tikai uz priekšu vai atpakaļ

nu jā - nez kāpēc lokomotīve ir pirmais, kas ienāk pratā. Bet vai Mini Cooper ar 640Zs neizklausās stilīgāk? www.treehugger.com/...

Jautājums ir par to, kādēļ šajā virzienā nestrādā autoražotāji?

Seene 14.04.2009 16:12

uupis rakstīja:

Seene rakstīja: Bet atbildot uz jautājumu formā kā tas tika uzdots - vislielākais grizes moments ir VWfana merivas dzinējam. Konkurenci sastādīja mopēds delta (benzīna dzinējs) un kafijas dzirnaviņas (elektromotors).

Ок ок

Tādās lietās nav vajadzīga jurista pieeja. Stāsts ir par to ka lielus smagumus cenšas kustināt ar elektromotoru un turbīnām. Domāju ka auto iekšdedzes dzinējus mainītu uz elektromotoriem, ja būtu atrisināts jautājums ar enerģijas avotu un tā uzpilde aizņemtu 10 minūtes. Naftas magnāti tam ilgi nespētu pretoties...

Man gan jau ilgāku laiku ir jautājums, kas naftas magnātus skartu mazāk sāpīgi. Vai tiešām mūsdienās (ņemot vērā cik ir izdevies savazināt elektromotoru izmērus) nav izdevīgāk izmest no auto visu transmisiju un likt motoram griezt tikai ģeneratoru, iebūvējot katrā ritenī pa elektromotoram? Un tad jau katrs pats var izvēlēties kādu dzinēja / ģeneratora / akumulatora kombināciju zem pārsega iebāzt. Šādas konstrukcijas auto pēc savas būtības ir elektromobīlis, kura enerģijas avotu var brīvi pielāgot - vienīgais pieslēgums pie auto paliek nepieciešamā resnuma vadi.

Seene 14.04.2009 15:32

uupis rakstīja:

Ozz rakstīja: tvaika mašīnai, ja iet runa par virzuļdzineejiem

un tvaika mašīna nav iekšdedzes dzineejs

Nu nezinu nezinu. Vai tik elektromotoram nebūs vien lielāks?

Un tā pati turbīna – trausls pasākums bet jauda....

Pats jautājums ir principiāli nepareizs. Lielākais griezes moments būs lielākajam dzinējam, neatkarīgi no tā veida. Ir jābūt kaut kādai piesaistei attiecībā pret kuru to griezes momentu jāmēra. Kaut vai motora svaru.

Bet atbildot uz jautājumu formā kā tas tika uzdots - vislielākais grizes moments ir VWfana merivas dzinējam. Konkurenci sastādīja mopēds delta (benzīna dzinējs) un kafijas dzirnaviņas (elektromotors).

Seene 14.04.2009 12:37

Kaksis rakstīja: Nezināju gan, ka četrtaktnieku var iedarbināt pretējā virzienā, lai viņš iesūc gaisu un lej atpakaļ bākā benzīnu.

Tas kautkāds rekūperatīvais motors, vai?

Paplašini domāšanu. Benzīns vispār netika pieminēts. Ja degviela tiek padota pa tiešo cilindrā, tad mainās tikai tās padeves moments un principiāli ir diezgan vienalga vai gaiss plūst no gaisa filtra uz izpūtēju vai otrādi.

Konkrēti tas ir izdevies ar diviem lauksaimniecības dīzeļiem. Pirmo reiz ieripinot no kalna T40 ar aizmirstu reversu. Motors darbojās ļoti švaki, bet pietika spēka uzrāpties atpakaļ kalniņā, lai vēlreiz ieripinātu pareizā virzienā.

Otro - nomainot Jeņisejas palaides dzinēja starteri (kurš, kā izrādījās ir paredzēts citam motoram un griežas pretējā virzienā, izdevās palaist gan pašu palaides dzinēju, gan lielo dīzeli. Fakts atkal tika konstatēts tikai pamanot lielā dzinēja negribīgo darbību.

Seene 14.04.2009 12:25

Kaksis rakstīja: Interesanti, kāpēc motokrosā jorpojām izmanto divtaktu dzinējus. Vai tāpēc ka viņi ir sliktāki par četrtaktu? Vai tāpēc lai apzināti neuzvarētu?

Tak jau atbildēju - divtaktu dzinējs ir nesalīdzināms, ja ir kritiski svarīgs svars un izmērs. Gribētu gan redzēt kā būtu jāvingro braucējam un kādus amortizatorus jāizmanto, ja lēkāšanai pa gaisu izmantotu atbilstošas jaudas četrtaktnieku.

Seene 14.04.2009 12:21

Kaksis rakstīja:

Seene rakstīja:

Kaksis rakstīja: Tāpēc jau tā valsts ir pakaļā, ka neviens nebalstās uz to, ko ir piedzīvojis, uz personīgo pieredzi. Bet rauj visu no zila gaisa, no sausām teorijas grāmatām u.t.t.

Tā kā no savas pieredzes varu teikt, ka bezvārstu divtaktu motori iet lopā. Lopā iet arī vārstīgie, tikai tie prasa lielākus ieguldījumus.

Divtaktu motori ir pilni ar problēmām un izteikti zemu efektivitāti. Degvielā vien ieguldījumi ir daudz lielāki. Pēdējais divtaktnieks ar ko nākas saskarties ir motorzāģis. Pat zālāja pļaušana ir daudz patīkamāka, kopš ir iegādāts agregāts ar četrtaktu dzinēju. Attiecīgi no savas pieredzes varu teikt - ja vien nav kritiski svarīga dzinēja masa un izmērs (kā motorzāģim, ko visu laiku jātur rokā), četrtaktu dzinējs ir daudz labāka izvēle.

Tu vispār esi redzējis BEZVĀRSTU motoru?

Esmu gan... Izjaucis, pārjaucis, pārtaisījis uz traktora palaides dzinējam nospertu magneto aizdedzi u.t.t. Arī motorzāģim ir sanācis pašam gredzenus mainīt. Ļoti labi zinu kā darbojas divtaktu dzinējs BEZ vārstiem. Un esmu arī apskatījis izjauktu divtaktu dzinēju AR vārstiem...

Bet vai tu zini, ka ne tikai divtaktu, bet arī četrtaktu dzinēju var iedarbināt pretējā virzienā?

Seene 14.04.2009 11:54

Kaksis rakstīja: Tāpēc jau tā valsts ir pakaļā, ka neviens nebalstās uz to, ko ir piedzīvojis, uz personīgo pieredzi. Bet rauj visu no zila gaisa, no sausām teorijas grāmatām u.t.t.

Tā kā no savas pieredzes varu teikt, ka bezvārstu divtaktu motori iet lopā. Lopā iet arī vārstīgie, tikai tie prasa lielākus ieguldījumus.

Divtaktu motori ir pilni ar problēmām un izteikti zemu efektivitāti. Degvielā vien ieguldījumi ir daudz lielāki. Pēdējais divtaktnieks ar ko nākas saskarties ir motorzāģis. Pat zālāja pļaušana ir daudz patīkamāka, kopš ir iegādāts agregāts ar četrtaktu dzinēju. Attiecīgi no savas pieredzes varu teikt - ja vien nav kritiski svarīga dzinēja masa un izmērs (kā motorzāģim, ko visu laiku jātur rokā), četrtaktu dzinējs ir daudz labāka izvēle.

Seene 14.04.2009 11:43

Kaksis rakstīja:

Seene rakstīja:

Kaksis rakstīja: Jo mazāk vārstu, jo vienkāršāka dzīve...

Kādreiz bija bezvārstīgie divtaktnieki. Gāja zvērā.

Kādēļ ne tvaika dzinēju, lai vēl vienkāršāka dzīve? Tie tak ar zvērā gāja.

Diemžēl tik vecs vēl neesmu. Neesmu piedzīvojis tos laikus. Bet doma par atgriešanos pie tvaika dzinējiem drīz atkal nāks gaismā.

Labs ir tikai tas, ko pats esi piedzīvojis? Feina loģika

Seene 14.04.2009 11:18

Kaksis rakstīja: Jo mazāk vārstu, jo vienkāršāka dzīve...

Kādreiz bija bezvārstīgie divtaktnieki. Gāja zvērā.

Kādēļ ne tvaika dzinēju, lai vēl vienkāršāka dzīve? Tie tak ar zvērā gāja.

Seene 13.04.2009 23:27

modena rakstīja:

Yetti rakstīja:

modena rakstīja:

Yetti rakstīja: P.S. modena, Deksters savu panācis reāli strādājot, nevis jājot aubē valsti...

tas arī ir smags darbs.. tāpat nekas nenāk... tikai no malas liekas ka viss ir akūti viegli...

ei tokš uz poda... smagā darba darītājs...

cik ciniski... ģeševo...

deru ka ja tev vajadzētu nedēļu mana amatā pastrādātu - tu no tā poda nenokāptu...

Vai tik nebūsi kāds vadošs darbinieks, kam par neskaitāmajiem parakstiem ne tik vien algu, bet ari pirkstu masāžu nogriezuši. Diez cik labi neizklausās tā sevi celt debesīs.

Seene 09.04.2009 12:09

arba rakstīja: visvairāk besī sīkie pārkāpēji - 'atrumu pārkāpj par 10 km, sabremzējās nevis pie zīmes, bet 100m aiz, apstājās zem zīmes tikai lai sievasmāti sagaidītu u.t.t.

viņi aºi visvairāk pīkst - es tikai par 5 km pāresniedzu, es tikai uz 1 minūti apstājos, iebraucu stabili pie dzeltenā, es ļoti steidzos, teh apskate tikai par 2 dienām pāri laikam u.t.t.

Nuja, tie, kas brauc uz normāliem 160, auto atstāj lielveikala izbrauktuvei pa visu uz stundu un principā brauc bez TA un apdrošināšanas jau ir kārtīgi pacani.

Seene 08.04.2009 19:53

Kindzulis rakstīja:

Seene rakstīja:

Prieks par tevi un tavu atpalicību. Es arī biju pārsteigts, uzzinot, ka BMW izmanto dīzeļus pat M modeļiem. Un uzzināju to, kad piestājām benzīntankā. Ne pēc skaņas ne gaitas neienāca prātā, ka braucam ar dīzeli.

Bet pieminētais dūmu mutulis tieši ir viens no iemesliem, kādēļ ir šīs eko normas. Euro4 dīzeļiem tāda nav...

par M bik safisies meistariibaa tas ka ir tautaa sauktaa M paka...tas nudien nenoziimee to ka tas ir M3 M5 vai M6...

par kveepu ko izsit... ir maniits arii jaunajiem... iipashi uz to briidi kad svilina kveepu filtru aaraa ... protams tas duums vairs neir taads kaa ikarusiem bij

Nu "M paku" jau arī biju domājis. Atvainojiet, ja neizteicos pieteikami precīzi.

Seene 08.04.2009 18:12

Sretsked rakstīja: Par ko beigu beigās cepiens?? Gribi braukt uz citu valsti,pielāgojies prasībām ! Negribi pielāgoties, nebrauc. Ja kāds ienāk manā mājā, pakļaujas manām prasībām, ja ne, izlido laukā.

te ir pat divu veidu cepieni. Viens par supersadārdzinājumu 24Eur apjomā braucienam uz Berlīni (ko var apiet atstājot auto tālāk no centra un izmantotojot sabiedrisko transportu). Un otrs par to, ka sistēma pēc savas būtības ir nepareiza (filosofikais cepiens, ko apiet nevar nekādi).

Seene 08.04.2009 17:11

ValdisM rakstīja:

Seene rakstīja:

ValdisM rakstīja:

Sretsked rakstīja: Man prieks, ka pa Angliju, Vāciju un citām TURIENES valstīm vari braukt un neostīt kaut kāda *******ista radītos zilos eļļas dūmus, kas nāk no viņa super megapepelaca izpūtēja un to, ka viņš piedevām vakarā mājās dedzina pet pudeles un piesmirdina rajonu.

tādi auto tur parasti nemaz neiziet tehnisko (tā nav LV, kur uzlīmi var nopirkt), tā kā jebkurā gadījumā sistēma ir vnk naudas slaukšana.

Visa tā zaļā domāšana ir sagājusi pilnīgā grīstē un pārvērtusies par ražotāju lobēsanu un nauda spelnīšanu. Piemēram, manam 21.g auto visas iepriekšejās 4 tehniskās CO ir bijis ap 0,2-0,22 (jeb 7% no normas), bet nedomāju ka man būtu iespēja dzīvojot berlīnē dabūt zaļo uzlīmi braukāšanai ar savu auto pa berlīnes centru.

kāds tad tev ir auto?

mazda 626 1988 2.0 benzīns 8v (bez katalizatora)

Nu tad taisnība. Nedos tev neviens uzlīmi. Katalizators / lambda ir obligāti. Bet neaizmirsti, ka CO nebūt nav vienīgā kaitīgā satāvdaļa izplūdes gāzēs. Katalizators veic trīs uzdevumus.

1) CO -> C02

2) NOx -> N + O

3) CH -> CO2 + H2O

Seene 08.04.2009 15:59

Kaksis rakstīja:

Siksparnis rakstīja:

Kaksis rakstīja:

Ideots rakstīja:

Kaksis rakstīja: Tai pašai S-klasei benzīnu gandrīz nedzird, bet dīzelis zāģē pa gabalu. Par bmw un audi nerunāsim.

ei nu ei vai ta esi S klasei vispār blakus stāvējis ?

vienīgais kas pa gabalu zāģē ir Tavs Volvo dīzelis

Nu labi, par to mersi laikam pārspīlēju. Esmu braucis tikai ar S-klasi benzīna izpildījumā (dīzelis ir kapeik....). Bet audi un bmw ir jūtama starpība.

It sevišķi jaunajiem dīzeļiem

Jā, arī jauniem fofāgena un bmw koncerna dīzeļiem. Cik bieži nav bijis ka ieraugi smuku bmw vai audi, bet kad šis sāk kustēt "fui, tas taču dīzelis".

Un tas melnais dūmu mutulis pie kārtīgāka spiediena grīdā vispār ir kā kauna traips.

Prieks par tevi un tavu atpalicību. Es arī biju pārsteigts, uzzinot, ka BMW izmanto dīzeļus pat M modeļiem. Un uzzināju to, kad piestājām benzīntankā. Ne pēc skaņas ne gaitas neienāca prātā, ka braucam ar dīzeli.

Bet pieminētais dūmu mutulis tieši ir viens no iemesliem, kādēļ ir šīs eko normas. Euro4 dīzeļiem tāda nav...

Seene 08.04.2009 15:11

Kaksis rakstīja: Ko ta berlīnieši neizdomāja uzlīmes arī auto trokšņu līmenim? Bija slabo visus dīzeļus aizliegt?

Pirmie no tā ciestu nebūt ne dīzeļi. Trokšņu līmenis dīzelim ir nedaudz skaļāks brīvgaitā un nebutiski atšķirīgs slodzē. Bet Vācu autobūves elitei gan ar to būtu problēmas problēmas - sākot jau ar Porsche.

Seene 08.04.2009 14:57

ValdisM rakstīja:

Sretsked rakstīja: Man prieks, ka pa Angliju, Vāciju un citām TURIENES valstīm vari braukt un neostīt kaut kāda *******ista radītos zilos eļļas dūmus, kas nāk no viņa super megapepelaca izpūtēja un to, ka viņš piedevām vakarā mājās dedzina pet pudeles un piesmirdina rajonu.

tādi auto tur parasti nemaz neiziet tehnisko (tā nav LV, kur uzlīmi var nopirkt), tā kā jebkurā gadījumā sistēma ir vnk naudas slaukšana.

Visa tā zaļā domāšana ir sagājusi pilnīgā grīstē un pārvērtusies par ražotāju lobēsanu un nauda spelnīšanu. Piemēram, manam 21.g auto visas iepriekšejās 4 tehniskās CO ir bijis ap 0,2-0,22 (jeb 7% no normas), bet nedomāju ka man būtu iespēja dzīvojot berlīnē dabūt zaļo uzlīmi braukāšanai ar savu auto pa berlīnes centru.

kāds tad tev ir auto?

Seene 08.04.2009 14:08

modena rakstīja:

Kaut kā tā sistēma izskatās pēc cilvēku pārvietošanas brīvības ierobežošanu.... mums pat Vecrīgā tādu ierobežojumu vairs nav...

Pēc būtības nav nekas savādāks kā mūsu pašu un jebkura cita skate. Arī tā ierobežo "cilvēku pārvietošanās brīvību", pamatojoties uz motora atgāzu mērījumiem. Vācijas gadījumā vienkārši tiek sadalīta prasību stingrība atkarībā no satiksmes intensitātes.

Seene 08.04.2009 14:05

SPARTAKS84 rakstīja: Es domāju kja ir gan standarta gāzes iekārta , jo citādāk taču nevarētu iziet tehnisko apskati.

"Standarta" šajā gadījumā nozīmē rūpnīcas komplektāciju. ja tā ir mainīta - jāatrāda vien būs savu auto, lai varētu pārliecināties par tā atbilstību normām.

Seene 08.04.2009 11:17

SPARTAKS84 rakstīja: un kas tieši ir domāts emisijas normas ? tjipa co un viss pārējais ? tākā dzinejs darbojas uz gāzes tur co ir zem 0,5 un uz beņdžas ari ir ap 1 un parējie parametri ari ir o.k. Tad kādas problēmas ? vai arī jāveic īpaša sertifikācīja pie viņiem ??? un no kura gada viņiem darbojas šīs normas ?jo 2006 vēl nebija.

Normas darbojas no 1993. gada: en.wikipedia.org/... Šobrīd (no 01.01.200 papildus nodokļu atšķirībām ir ieviesti arī braukšanas ierobežojumi.

Ja tev nav standarta auto (pārbūve uz gāzi), tad ir jāveic sertifikācija.

Laikam jau tādēļ esam tik dziļā pakaļā, ja latvju bāleliņiem vienkāršas un labi organizētas lietas spēj iedvest tādas bailes

Seene 08.04.2009 11:11

Arnis76 rakstīja:

Sretsked rakstīja: Atliek tiešām tikai ierēkt par pareizi domājošajiem bāleliņiem...kuri no valsts, kurā ir pamatīgs bardaks, aizbrauc uz vietu, kura ir sakārtota un šausminās. Nepatīk-nebrauc,ko vāries ? Ir par dārgu?? Brauc uz Zilupi,tur pa velti centrā var iebraukt un dedzināt ugunskuru

Sakārtota????? Katra no šīm pilsētām cīnās ar mašīnu pārbagātību kā māk. Friči ir izdomājuši darīt šādi, un tur nav nekāda sakara ar sakārtotību. Ja tur būtu sakārots, tad es varētu šo uzlīmi nopirkt benzīntankā nevis pi...t sev un citiem smadzenes ar sūtīšanu netā, rezervācijas uzrādīšanu utt.

Šī uzlīme, kā jau pats pamanīji, ir saistīta ar auto tehnisko stāvokli, tādēļ to drīkst izsniegt sertificēti servisi, nevis jebkurš benzīntanks. Vietējiem nekādu problēmu tas nerada, jo "lielā" summa ir jāmaksā tikai ārzemniekiem par sarežģīto piegādi. Un veidot dubultu sistēmu, lai dažu ārzemnieku ērtību dēļ valsts nodokļu maksātājiem būtu jāuztur arī mehānisms uzlīmju izsniegšanai daļai auto (jaunajiem) benzīntankos ir normāls tikai tādās valtīs kā LV.

Un ar mašīnu pārbagātību šādā veidā tur nebūt necīnās. Tikai tev tā liekas problēma. Vidusmēra vācietim mašīna jau pāris gadus ir atbilstoša šīm prasībām. Pat VWfana baudāmais auto ir atbilstošs šīm normām.

Seene 08.04.2009 11:03

markss rakstīja:

osiss rakstīja: Tātad atkal varu padalīties pieredzē par degvielas cenu Igaunijā. 04.04.2009. Pērnavā Nestē 95E maksāja 12.90 EEK, t.i. x 0.0449 = 57.9.

PAR KO MŪS TĀ???

Kā norēķinājies Nestē? Ar bankas karti,Nestes, vai skaidrā?

Pāgājušo nedēļu pildījos ar bankas karti,nez kapēc pirmo reizi norezervēja baigo $. Ja ieskaitam norezervēto summu, sanāk ~3,20 LVL par litru

man cena bij 12,50 EEK pēc LB kursa 0.044900 sanāk=0,56125 LVL.

Ir vēl kāds palicis, kas neprot ar karti samaksāt? Paņem čeku un nekas tev nebūs norezervēts. T.i. - ne jau čekā ir būtība, bet kartes vēlreizējā ielikšanā PĒC uzpildīšanās.

Seene 08.04.2009 11:01

endr4 rakstīja: Grāmatvedībai čeku vajag LR teritorijā, citādi jāformē komendējums. Tapēc tiem kam vajag čekus grāmatvedībai bendzīns jālej Valkā, vai katru dienu kad tiek ieliets bendzīns darbiniekam jāformē komandējums ar apmaksātiem izdevumiem, kas ir čakars..

Var noformēt mūžīgo "komandējumu" - t.i. papildvienošanos pie darba līguma par regulārām darba darīšanām ārpus LV robežām, kuru izpildīšanai nav nepieciešams vairāk par 8h vienas darba dienas laikā. Nu tas tā - informācija tiem, kam vienvirziena domāšana.

Seene 08.04.2009 10:58

Kaksis rakstīja: Redzēju santīma mīlētāja ideālu:

Korišs ar kautkādu acaino mersi. Spec pasūtījuma numura zīme "EMĪLS". Mersis at*******asīts, pats arī, spīd vien. Bet piekarei čau - labi graboņa, tas mersim ir normāli, bet atsperes čīkst kā vecs dīvāns.

Secinājums, galvenais ir brends, āriene, iekšas *******.

90% tev ir taisnība. Bet pie čikstoņas var tikt arī citā ceļā. Man kādu mēnesi pēc dubļainu ceļu izbraukšanas piekare čīkstēja kā veca sēta. Pēc nākamā garākā brauciena lietainā laikā čīkstoņa pazuda tāpat kā uzradusies. To, kur dubļi bija salīduši, neizdevās sparast ne pašam, ne servisā.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti