iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Seene 06.09.2008 12:01

gastello rakstīja:

klau seene ko tu piemini savus bāņa nobraukumus nezinu cik tavs saab ir nogājis,bet es vismaz braucu reizi mēnesī gross-gerau pilsētu vācijā 1800km uz vienu pusi ar savu veco s70 kam noskrējiens ir uz odo nu jau 312000km un nekādu eļļu nerij tfu,tfu,tfu,lietoju vai nu 5w30,5w40,10w40,kas patrāpās,specifikācijās neiedziļinos.vienu reizi man nozuda eļļa kad bija sūdīgs eļļas filtrs SCT firmas(neiesaku ne vienam)neizturēja blīve.

Pieminu tapēc, ka tā ir. Nekāda rīšana jau nav, bet tomēr 20000 star maiņām ir pietiekami daudz, lai pie lielākas slodzes eļļa 1x nokristos līdz minimālajai atzīmei. Nezinu kā tu brauc, bet parasto, Latvijā reti pārsniegto 2000rpm vietā motoram sanāk ilgstoši darboties ar 3000-3500rpm un eļķas pieliešanu razotājs ir paredzējis arī jaunam motoram, lai vai cik tas tev neliktos dīvaini.

Seene 05.09.2008 16:39

Sretsked rakstīja:

Gachs rakstīja: ......................................................................

4. pērkam labas motoreļlas - uz motora eļļām ietaupot, pēc tam maksāsi divreiz. te viens izteicās, ka motoram vienalga kāda eļļa (!?) {varbūt renaultiem tā ir, ka vienalga }, neklausamies šo padomu...

pastāsti- kas ir 'laba eļļa' un kas ir 'slikta eļļa'

Aicinot pirkt to 'labo' , gribu zināt, kura tā ir .

Laba eļļa ir tā, kurā cepot tupeņi nepiedeg.

Seene 05.09.2008 16:16

msh rakstīja:

EGR ir arī pretenzijas pret mūsu ķīseli

Tu par VGT sauc vastegate?

Nu nez - braucu ar mūsējo bez EGR problemām. Cita lieta, ka ar vācu dīzeli patēriņš samazinās.

VGT = Variable Geometry Turbo

Seene 05.09.2008 16:12

Crankshaft rakstīja:

Servisaa pieejamaa arii ir mazumtirdznieciiba, starp shiim un veikalaa pieejamajaam atshkjiriibas nav NEKAADAS.

Nu tak nē - paskaties pats:

www.castrol.com/...

un

www.castrol.com/...

Kur iemesls šādam dalījumam?

Seene 05.09.2008 15:52

Gachs rakstīja: cienijamie eļļu speciālisti

1.izlasam jebkuru automobilu motoru gramatu par ēļļošanas sistēmām un eļļām, konkrēti ir pieejamas iekš RTU un googlē cik uziet.

2.neklausamies ``viena tante teica...un man kaiminam bij tā``

3.ievērojam automašīnas servisa/lietošanas instruktcijas par apkopēm, nu neesam mēs gudrāki par ražotājiem, lai kā to gribētos

4. pērkam labas motoreļlas - uz motora eļļām ietaupot, pēc tam maksāsi divreiz. te viens izteicās, ka motoram vienalga kāda eļļa (!?) {varbūt renaultiem tā ir, ka vienalga }, neklausamies šo padomu...

+1

Seene 05.09.2008 15:51

KSI rakstīja:

Tāpēc autoram izsaku līdzjūtību, un novēlu veiksmi cīņā ar CP. Ja viņiem nav video, tad lieta ir cerīga.

Ja viņiem IR video un autors nemelo, tad vispār nav par ko cīnīties, jo video skaidri parāda brīdi, kad ieslēdzas luksofors. Ja šajā brīdī auto ir aiz stoplīnijas, nekāda apstāšanās pat nav pieļaujama.

Problēma, cik saprotu, jau ir tieši tajā, ka NAV viedeo, bet IR CP viedoklis.

Seene 05.09.2008 15:47

Crankshaft rakstīja: Peec tam lieto t.s. retail product, jeb briivaa tirdznieciibaa (veikalaa, servisaa) nopeerkamaas ellas, kaut visbiezhaak ar sho terminu apziimee tieshi nelielaa taraa faseetas ellas, kuras paardod veikalos, servisiem taadas nav diezko izdeviigas, vinji labaak peerk lielaakas / mazaakas mucas, lielos servisa centros Rietumos arii 1 ...4 kub.mtr konteinerus vai bulk, ko paarsuuknee savaa glabaatavaa.

Vispār foršs skaidrojums, tikai joprojām nesaprotams ir pozicionējums starp servisos pieejamo un mazumtirdzniecībā pieejamo eļļu atšķirībām, jo šajā gadījumā nav runa par tikai autoražotājiem pieejamajām eļļām.

Seene 05.09.2008 15:38

STALINS rakstīja:

pats raksti, ka tikai tirgus pozicionējums, tālāk uzreiz, ka reāli ir dažādas eļļas ;D

Eļļām ir specifikācijas un automašīnu ražotājiem ir prasības pēc noteiktas specifikācijas eļļām, lej kaut servisā no mucas(nu nav man ticības, ka tiesi tas, ko saka ir ieliets -gadījumos ar dārgākajām eļļām) vai pats garāžā, domām, ka dažādu brendu vienas specifikācijas eļļas nav savienojamas nav ne vismazākā pamata.

Tas, ka VW, piemēram rekomendē Castrol ir vistīrākās raudzes mārketings un nekas vairāk, vēlreiz atkārtoju, nozīme ir specifikācijai.

Tās ir dažādas eļļas ar man nesaprotamu tirgus pozicionējumu - t.i. nav skaidrs kādēļ "profesionālo" nevarētu ieliet mazā kanniņā un tirgot arī mazumtirdzniecībā. Tomēr tā vietā ražotājs daļu no sava eļļu klāsta nosauc par "amatieru" un netirgo servisiem. Tas arī ir tas ko neasprotu - kādēļ nevarētu būt vienkārši specifikācijas un dāžāda izmēra iesaiņojums.

Dažādu brendu eļļas ar vienādu specifikāciju ir savstarpēji aizvietojamas, nevis savienojamas. Katram ražotājam ir savas piedevas, kuru savstarpējās attiecības neviens nav testējis un es negrasos savu auto veltīt šādam eksperimantam. Attiecīgi, mainot eļļu, var droši liet iekšā citu, bet "taisīt karterī kokteili" gan labāk nevjag - var arī nepaveikties.

Un ja par manu izvēli - Castrol NAV SAAB rekomendētā eļļa, ar to strādā serviss, kurā kopju savu auto un manā gadījumā ir pilnīga uzticība, ka tiek ieliets tas, kas solīts.

Seene 05.09.2008 14:33

mansotraises rakstīja: cik tad bieži tu papildini, lai baigi iespringtu uz iespēju nopirkt lētāk.

neticu ka tā cenas starpība ir tik liela, lai speciāli pēc 1l eļļas brauktu uz servisu.

Nekad neesmu braucis speciāli. Servisam 100m attālumā garām sanāk braukt vismaz reizi nedēļā, kas nozīmē, ka vajadzības gadījumā piestāju uz 5 min. un, nesasmērējot rokas, esmu gan eļļu nopircis, gan papildinājis. Bet vispār - pieliešana ir vajadzīga tikai ja pa vidu ir sanācis palielāks bāņu nobraukums. Pie LV slodzēm eļļa paliek pietiekamā līmenī līdz pat nākamajai maiņai.

Seene 05.09.2008 14:27

batka rakstīja:

vieplis rakstīja:

Seene rakstīja: servisā litrs profesionālās eļļas maksā mazāk nekā veikalā litrs "amatieru", kā rezultātā es pērku par mazāku $$

+1

Pārbaudīts praksē, turklāt attiecībā uz kastroli 1l iepakojumā, nevis servisā ielietu 1l vs. veikalā 1l iepakojumā

jebkas vairuma ir letaks neka mazuma perkot

Nu tak nearstējams esi...

Gan veikals, gan serviss eļlu iepērk vairumā. Un man ir jāmaksā mazumcena par litru gan vienam, gan otram. Jeb tu domā, ka serviss nodarbojas ar labdarību un piestāda klientiem rēķinu par pašizmaksu?

Seene 05.09.2008 14:18

smaidiigais rakstīja:

bet varētu par vēl mazāku, ja vien tev nebūtu kāds ieborējis, ka tev jālej tieši tāda un ne citāda, un tieši tā ražotāja, un ne cita ražotāja eļļa un beidz te izplatīt to mītu par amatieru un profesionālajām eļļām, viss ir viena nafta, tikai citā burciņā ielieta un citādi nosaukta

katrs, kam nau galīgi kleini pirksti var paskatīties sava drapaka manuālī, un pēc tam www un atrast veselu varzu derīgu eļļu, tikai jāskatā ar acīm vaļā

Pēc tavas loģikas jau arī dīzelis no benzīna neatšķiras - "viss ir viena nafta, tikai citā burciņā ielieta un citādi nosaukta". "Amatieru" un "profesionālās" eļļas nav mīts, bet gan ražotāja izdomāts tirgus pozicionējums. Es arī tam neredzu jēgu, bet tādu probēmu, kā eļļas papildināšanu tas rada - jo veikalā nevar nopirkt to pašu eļļu, ko servisā lej no mucas.

Seene 05.09.2008 14:13

batka rakstīja:

JĀ daļeji es tev piekritu,bet principa musdienu eļļas samaisot kopa kaut vai mineralo ar sintetiku nekas tur nesaputos 100 %.Kadreiz sen atpakaļ bija Honda kas rija diezgan eļļu un leju iekša kas pa rokai.Parsvara letu minerali,bet reiz viena tanka bij tikai sintetika ,uzleju un nekas tur nesaputoja un nenograbeja

Pirmkārt - nebūt ne 100%. Tev loterijā paveicās un eļļas ko salēji kopā bija no tā vairākuma, kas nekādas sekas izņemot sliktu eļļošanas kvalitāti nerada. Vecajiem eļļu rijošajiem auto patiešām arī šī kvalitāte bija maznozīmīga, jo principā auto visu laiku tika apgādāts ar svaigu eļļu.

Un vēlreiz - turbīnai un īpaši VGT ir īpaši skarbas prasibas pret eļļošanu, kuru neievērošanas gadījumā remonta cipari ir ļoti nepatīkami. Bet EGR, kas būtība pasliktina motora darbību un ir domāts tikai ekoloģijai, nosprāgs ļoti ātri, ja atgāzēs būs tādi eļļas apjomi, kā tevis pieminētajai Hondai.

Seene 05.09.2008 14:06

Pirmais rakstīja:

Bazhix rakstīja:

Pirmais rakstīja: praktiski motoram ir praktiski vienalga kāda eļļa tur ir iekšā, ka tikai viņa tur ir....

nu šitā figņa par to, ka nevar liet 2 dažādas eļļas kopā ir pilnīga kuiņa.... ja vien neieliesi transmisijas vai bremžu "eļļu", kas patiesībā nav īsti eļļa...

Taa gluzhi nav.. Nevajag iisti liet kopaa mineraalellju ar sinteetisko.. Vinjas tur kaut kaa sareagjeejot, saputojoties un neelljo kaa naakas..

davaj nodemonstrē man to saputošanos/saiešanuķīsēlī dabā

Tev ir kāds motors, ko esi gatavs ziedot? Esmu savām acīm servisā redzējis vienu, kas bij uzrāvies uz īpaši labu nesaderību - izņemtais motors bija atjautks vaļā un izskatījās, ka kāds būtu ar makrofleksu padarbojies. Vienīgi putas joprojām bija želejaini mīkstas.

Ja esi gatavs apmaksāt pasākumu, varu mēģināt sameklēt vajadzīgo eļļu pāri - ne jau katrs minerāļa/sintētikas komplekts tā noreaģēs.

Seene 05.09.2008 14:02

smaidiigais rakstīja:

Seene rakstīja:

batka rakstīja:

msh rakstīja: Kāda šķirba starp "mazumtirdzniecības" un "profesionālajām"? Pirmās tirgo kanniņās, bet otrās mucās?

Nosaukumi atšķiras un viss

Ne tikai - tajā pašā Magnatec sērijā profesionālās ir 5w-30 un 10w-30, bet "amatieru" 5w-40 un 10w-40. Kas ar to ir gribēts pateikt - prasiet ražotājam - bet fakts ir acīmredzams.

ar to ir gribēts tev sasipt prātu, lai tu savu ēlļu pirktu par lielākiem $$

Nepiekritīšu - servisā litrs profesionālās eļļas maksā mazāk nekā veikalā litrs "amatieru", kā rezultātā es pērku par mazāku $$

Seene 05.09.2008 13:54

gastello rakstīja:

tavs saab brauks ar visām tevis minētajām eļļām ,diez vai jutīsi kaut kadas izmaiņas motora darbībā,jā var būt dažas var nepatikt kvēpu filtram nevis motoram,tu laikam visu dari pēc instrukcijas

Cilvēki ar tādiem uzskatiem arī ir tie, kas visai pasaulei žēlojas, ka motors slikts un turbīnas remonts dārgs...

Vecajam Volgas motoram patiešām varēja liet jebkādu eļļu, bet EGR un VGT vairs šādu attieksmi nepiedod.

Seene 05.09.2008 13:51

batka rakstīja:

msh rakstīja: Kāda šķirba starp "mazumtirdzniecības" un "profesionālajām"? Pirmās tirgo kanniņās, bet otrās mucās?

Nosaukumi atšķiras un viss

Ne tikai - tajā pašā Magnatec sērijā profesionālās ir 5w-30 un 10w-30, bet "amatieru" 5w-40 un 10w-40. Kas ar to ir gribēts pateikt - prasiet ražotājam - bet fakts ir acīmredzams.

Seene 05.09.2008 12:51

Ideots rakstīja:

Seene rakstīja: MB tieši tāpat nāk no Turcijas

Sēne, nesvaidies ar saviem pseido faktiem.

Turcijā taisa mazu daļu no MB. MB taisa arī Brazīlijā, ASV, Spānijā Austrijā, Šveicē un protams, ir modeļi, kas top tikai Vācijā.

Un tu tiešām ceri, ka aizejot pie latvijas dīlera un izvēloties kādu no premium klases mašīnām, dabūsi Vācijā ražotu?

Jā, protams, ekskluzīvos modeļus ražo tikai Vācijā, bet tā ir cita kategorija.

Seene 05.09.2008 12:46

msh rakstīja:

Premium ražotāji daudz aizraujas ar isuzu ķīseļiem?

Nē ar 3 litru commonrail turbodīzeļiem. Isuzu bija viens no pirmajiem, kas tādu uztaisīja - tādēļ arī ar visām no tā izrietošajām bērnu slimībām.

Seene 05.09.2008 12:42

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Un nevajag pat "brendus" šķirot - lielākā daļa auto, ko tirgo Latvijā ir kardināli atšķirīgi no tiem, ko ar tādu pašu nosaukumu tirgo "vecajā" Eiropā. SAAB ir viens no retajiem zimoliem, kas atsevišķus modeļus joprojām ražo tikai vienā rūpnīcā, nevis latvju bāleliņiem piegādā pie lētā darbaspēka saceptos sūdus.

Ruselhaimā?

Nu nez vai Ruselhaima ir guži nosaucama par lēto darbaspēku, pie tam līdzšinējie 9-5 un vēl nesen arī 9-3 nāca tikai no Trolhatanas.

BMW, piemēram, tajā pat laikā savus pieprasītākos modeļus kopmlektē DĀR, Indijā un Krievijā. Un pie mums nopērkamie pamatā ir tieši no Krievijas rūpnīcām. MB tieši tāpat nāk no Turcijas. Es tomēr laikam izvēlos kaut kopā ar Opel, bet Vācijā ražotu auto, jo krievu un turku darba tikums manī nevieš lielu optimismu.

Seene 05.09.2008 12:31

msh rakstīja:

Ko tu pīpē? Audim ir savas platformas, uz kurām paretam vw uzrauj kādu savu modeli, kā arī A3 un TT, kas ir golfi ar četriem riņķiem. Lielākā daļa motoru gan ir \"korporatīvi\", un tam ir zināmas priekšrocības Kamēr škoda tas pats vw vien ir, tikai ražots čehijā. Ir tomēr starpība - A4,A6,A8 ir uz savām platformām, kamēr 9-3 un 9-5 - uz vētras platformas, un bīdeļi arī nu jau ir palikuši tie paši ecotec. Atzīsti, ka sāba unikalitāte pazuda līdz ar pārdošanu gm Man pašam ļoti nepatīk tagadējās tendences auto ražotāju jomā - beigsies ar to, ka viss piederēs ķīniešiem un viss

Pats ko pīpē? en.wikipedia.org/...

Un SAAB nav uz Vectra platformas, bet gan Vectra, SAAB u.c. auto ir uz GM Epsilon platformas - t.i. ir kopēja izcelsme, bet SAAB nebūt nav pakārtots tam, ko oriģinālajai platformai ir sajājuši Opel inženieri.

Un manam auto nav nekāds Ekotec, bet gan viens no pirmajiem 3.0 TDI commorailiem, kas nu jau ir palikuši par vienu no izplatītākajiem dzinēju variantiem lielai daļai autoražotāju premium segmentā.

Par individualitātes zadēšanu - nešaubīgi piekrītu. Bet tā nav tikai SAAB nelaime - tāda ir globālā tendence. Un auto ir joprojām tieši tik individuāls, cik vispār mūsdienās ir iespējams.

Seene 05.09.2008 12:15

batka rakstīja: EDGE Sport 0W-40 var bez sirdzapziņas parmetumiem jaukt ar CASTROL MAGNATEC 5W-40 .Pilnigi vienadas specifikacijas

Acīredzot esi tups.

Pirmkārt - "0W-40" un "5W-40" NAV (!) vienādas specifikācijas

Otrkārt - jautājums bija kurai no profesionālajām var liekt kuru mazumtridzniecības, nevis kuras divas mazumtirdzniebas var jaukt savā starpā.

Treškārt - pirmais un galvenais jautājums - kura no profesionālajām eļļām ir vispiemērotākā konkrētam dzinējam - tev vispār nelikās svarīgs.

Es zinu pareizo atbildi, un jo īpaši bēdīgi ir tas, ka net tikai tādi kā tu nezin, bet arī autorizētais dīlerserviss. Tā vietā lai noskaidrotu šo jautājumu, stāsta klientiem, ka dzinējs ir neuzticams un bieži bojājas un mierīgi lej to pašu eļļu, ko visiem benzīnniekiem.

Seene 05.09.2008 11:11

batka rakstīja: Nu ko lai saka pa cilveku kas nespej atšķirt kadu eļļu vajag pieliet savam auto.Tas ir tupums

Tu esi gatavs par saviem vārdiem atbildēt? Pastastīsi kādu no mazumtirdzniecībā pieejamajām eļļām drīkst jaukt ar tikai vairumtirdzniecībā (servisos) pieejamo profesionālo pussintētiku?

Atvieglošu jautājumu - izmantoju Castrol -

1) kura no servisos pieejamajām eļļam ir pareizākā manam auto (zemapgriezienu dīzelis ar mainigas ģeometrija turbīnu)?

SLX PROFESSIONAL Longtec 0W-30

SLX PROFESSIONAL Powerflow BMW LL04 0W-30

SLX PROFESSIONAL Powerflow LongLife III 5W-30

SLX PROFESSIONAL Longtec VW LongLife II 0W-30

SLX PROFESSIONAL Longtec for Volvo Cars A5/B5 0W-30

SLX PROFESSIONAL 5W-30

MAGNATEC Professional A1 5W-30

MAGNATEC Professional A3 10W-30

TXT 505 01 5W-40

TXT SOFTEC 5W-40

GTX Professional A3 10W-30

GTX Professional A3 15W-40

TWS Motorsport 10W-60

2) kura no mazumtirdzniecībā piejamajām eļļām ir pēc tam jāpielej, lai nezaudētu eļļošanas kvalitāti?

EDGE Sport 0W-40

EDGE Sport 10W-60

Magnatec 5W-40

Magnatec 10W-40

Magnatec Diesel 10W-40

GTX 15W-40

Esi gatavs atbildēt un pierādīt ka pats neesi tups?

Seene 05.09.2008 10:22

batka rakstīja:

Seene rakstīja:

batka rakstīja:

Seene rakstīja:

batka rakstīja: A kas ta tada par eļļu saderibu???

nu tak tavam golfam to nav jāzin. Bet dieva dēļ nemēgini iegādāties kādu auto ar turbodzinēju - būsi kārtējais, kas teiks, ka turbīna ir sūds un remonti dārgi.

Ja neproti atšķirt transmisijas eļļu no motora tad nu sorry...

Esi redzējis kādu ražotāju, kam piedāvājumā ir tikai divas eļļas - motora un transmisijas?

Nabadziņš cik tev gruta dzive.Ari esi no tas jaunas tupas paaudzes laikam

par ko liecina spēja uz jautājumu atbildēt tikai ar interneta anonimitātes piesegtu rupjību? padomā pie kuras paaudzes esi pieskaitāms pats.

Seene 05.09.2008 10:09

batka rakstīja:

Seene rakstīja:

batka rakstīja: A kas ta tada par eļļu saderibu???

nu tak tavam golfam to nav jāzin. Bet dieva dēļ nemēgini iegādāties kādu auto ar turbodzinēju - būsi kārtējais, kas teiks, ka turbīna ir sūds un remonti dārgi.

Ja neproti atšķirt transmisijas eļļu no motora tad nu sorry...

Esi redzējis kādu ražotāju, kam piedāvājumā ir tikai divas eļļas - motora un transmisijas?

Seene 05.09.2008 1:44

msh rakstīja: Kur tur skaudība? Pats minēji 9-7x, kas ir kevrolets Arī skaudība, tikai no tavas puses?

Tāds "sābs" vairs neeksistē - tas beidza eksistēt brīdī, kad pārtrauca ražot modeļus, kuri bija izveidoti Saab - scania laikā Tagad eksistē vienīgi "preču zīme" [zīmols] "SAAB", kas nozīmē apaļu rimbuli ar pūķi, kurš rāda mēli, kā arī noteiktas formas priekšējo resti un priekšējos lukturus. Pārējais atkarājas no tā, kā zviedru inženieri [un pat ne zviedru, bet vācu] izdomā pārveidot [un cik daudz jamiem atļauj kungi no okeāna otra krasta] vētras dzelžus Tāpēc arī tā lojalitāte pazūd - jo nopērkot sābu, tu nopērc krutu opeli vai kevroletu - pazūd tolks pirkt, sevišķi,ja ir kā sābam - dārgais un krutais "brends" ir bāzēts uz lēto, nevis kā VAG, kur škodas ir bāzētas uz dārgāko vw

Ja gribi rakt tik dziļi, tad pagājušā gadsimta izpratnē neeksistē neviens auto. Visi ir pārpirkti, apvienoti, modificēti un pielāgoti. Bet šajā gadījuma tavs minētais piemērs ir pat ļoti neatbilstošs - VW un Škoda patiešām kvalitātes ziņā maz atšķiras - starpība ir jūtama tikai uz tās pašas platformas būvētajos Audi. Un SAAB šajā gadījumā ir tādā pat pozīcijā pret Opel, kā Audi pret VW - viena platforma, bet augstākas kvalitātes izpildījums.

Un nevajag pat "brendus" šķirot - lielākā daļa auto, ko tirgo Latvijā ir kardināli atšķirīgi no tiem, ko ar tādu pašu nosaukumu tirgo "vecajā" Eiropā. SAAB ir viens no retajiem zimoliem, kas atsevišķus modeļus joprojām ražo tikai vienā rūpnīcā, nevis latvju bāleliņiem piegādā pie lētā darbaspēka saceptos sūdus.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti