iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Seene 11.11.2009 15:06

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Nebūt ne. Torsens ir neizslidināmā (un ja izdodas, tad nesavācamā) pilnpiedziņa, bet haldekss nejūk prātā no vadāmām sānslīdēm un principā ir vācams tāpat kā FWD, tikai vieglāk

Pastāstīšu tev kā audisti mēdz [es vēl nē, mana pirmā q ziema visdrīzāk būs 2010/2011 ] pa ziemu izklaidēties - pirms līkuma ar piesēdināšanu vai roceni saslidina pakaļu vajadzīgajā virzienā un sānslīdē izņem līkumu. Tātad pēc tava teksta sanāk ka prāta jūkošs torsens ir normāla ziemas izklaižu piedeva A kā tur būtu ar haldeksi - vadītājs līkuma vidū pakaļai pieslēdzoties neatklātu ka viņš patiesībā stūrē grāvī?

P.N. Tev neapnīk apgalvot muļķības par ESP nesavienojamību ar pilnpiedziņu?

Par pirmo jā - tā ir ziemas izklaižu sastāvdaļa un to var izdarīt atbilstoši sagatavots vadītājs. Bet atgriežamies vēlrez pie vidusmēra autovadītāja parastā, kas ir saslīdējis ar ģimenes auto uz koplietošanas trases, nevis rallija auto slēgtā trasē. Tur būs spēkā citi nosacījumi.

Un nekad arī neesmu apgalvojis, kas ESP NAV savienojams ar torsenu. Gluži vienkārši atkal nonākam pie vajadzībām - vidusmēra lietotājam labāka būs nevis savienota sistēma, bet gan piedziņa, kas pati ir ESP. Varu atkārtot vēlreiz, ja neesi izlasījis iepriekš - arī es uzskatu, ka torsens ir labāks specifiskai (!) auto izmantošanai.

Seene 11.11.2009 14:37

anonimikis rakstīja: kā var ievērot CSN, ja nav vadītāja tiesību? CSN ir tāds punkts 35.1 .

Tiesību neesamība pati par sevi nekādā veidā neapdraud citus satiksmes dalībniekus. Ar šo es biju domājis CSN punktus, kuru pārkāpumi ir acīmredzami un jo īpaši, ja bīstami. T.i. - ideja vienkārša - ja esi priekšzīmīgs vadītājs, tad šī fakta oficiālam noformējumam ir sekundāra nozīme. Un tas nozīmē ievērot lietas, kas oficiāli noromētam vadītājam var būt dziļi vienaldzīgas - tādējādi satiskmes drošību PALIELINOT, lai vai cik tas nebūtu paradoskāli.

Seene 11.11.2009 13:16

IkdienasViesis rakstīja: Med. izziņas CP ir AIZLIEGTS prasīt un pārbaudīt. Tā nav viņu kompetence. Vajag ieteikt attiecīgajam CP darbonim izlasīt Satiksmes likuma pēdējo redakciju (NAIS vai LV datu bāzes) un pasūtīt pastaigā uz defekaciju.

Nebūt nav aizliegts PĀRBAUDĪT. Bet parasīt gan ne, jo šo dokumentu nav jāvadā līdz. Un ir pilnīgas tiesības uz CSDD reģistra pamata izrakstīt sodu par neesošu izziņu. Cits jautājums par strīdīgo "dokumentu pārbaudi", kā apturēšanas iemeslu. Uzskatu, ka to patiešām vajadzētu aizliegt, jo pašos pamatos tā neatbilst likuma būtībai - nodrošināt kārtību. Pat ja cilvēkam vispār nav autovadītāja tiesību, bet tas ievēro CSN un nerada nekādu apdraudējumu satiksmei, pārkāpums ir formāls, jo ne jau apliecības iegūšna ir eksāmenu mērķis.

Seene 11.11.2009 12:57

WALA rakstīja: tobiš auto izraujot no ātruma pa slidenu virsmu būs tikpat labi prognozējams kā parasts RWD vai FWD tādso pat apstākļos

Nja... pameģini kādreiz, cik prognozējams ir FWD sānslīdē brīvgaitā. Tur jau tā atšķirība starp torsenu un haldeksi ir, ka torsens nespēj korekti sadalīt piedziņu ejot sānslīdē paātrinājumā. Un haldeksis tieši tāpat brīvgaitā strādās kā brīvais diferenciālis un veiks tikai ESP funkcijas.

Seene 11.11.2009 12:43

Kaksis rakstīja:

Kad tu saproti, ka kāds saprot kautko vairāk par tevi un tev trūkst konstruktīvu argumentu, tad tu piepisies gramatikai?

Vispār jau gramatiku es pieminēju tikai kā atbildi tam, ka nosauci mani par muļķi. Pat iemesliem un savu attieksmi domā pats.

Seene 11.11.2009 12:27

Kaksis rakstīja: Laikam jau tos sābistus bez pamata neuzskata par dīvaiņiem...

Vieglāk jau ir pāriet pie rupjībām, nevis atzīt savas kļudas, vai ne?

Seene 11.11.2009 12:26

Kaksis rakstīja:

Nē nu tu točna esi lohs. Nekad neesi redzējis griežamies visus piedzītos riteņus uzreiz un jebkādos apstākļos?

Nu šādu, kas būtu saucama par pastāvīgu pilnpiedziņu, esmu redzējis. Bet paTstāvīgu, kas aizbrauc bez vadītāja, vēl ne.

Seene 11.11.2009 12:03

Kaksis rakstīja:

Seene rakstīja:

Kaksis rakstīja:

Kautkā grāvjos vairāk mētājās haldeksieši un tamlīdzīgie brīnumi ar automātiski pieslēdzošos aimugures tiltu. Un ar torsenu var slidināties tikai tā, pie kam, paredzēt slidināšanās virzienu.

Grāvjos parasti mētājās huļigankas ar liselli. Un tām ir tālu gan līdz haldeksim, gan torsenam.

Pārrakstīšu muļķiem saprotamāk No pilnpiedziņas auto visbiežāk grāvjos mētājas auto ar nepatstāvīgu pilnpiedziņu.

Atgādināšu idiotiem - pilnpiedziņa nevar būt paTstāvīga. Laikam jau pats bieži pa grāvjiem dzīvojies, ka tik labi pārzini to saturu.

Seene 11.11.2009 11:54

Kaksis rakstīja:

Kautkā grāvjos vairāk mētājās haldeksieši un tamlīdzīgie brīnumi ar automātiski pieslēdzošos aimugures tiltu. Un ar torsenu var slidināties tikai tā, pie kam, paredzēt slidināšanās virzienu.

Grāvjos parasti mētājās huļigankas ar liselli. Un tām ir tālu gan līdz haldeksim, gan torsenam.

Seene 11.11.2009 11:40

Kaksis rakstīja: Karoče torsens ir kontrolējamā pilnpiedziņa, haldeks nekontrolējamā. Kautkā tā Ar haldeksu ir lielāka iespēja noķert grāvi vai jumtu.

Nebūt ne. Torsens ir neizslidināmā (un ja izdodas, tad nesavācamā) pilnpiedziņa, bet haldekss nejūk prātā no vadāmām sānslīdēm un principā ir vācams tāpat kā FWD, tikai vieglāk

Seene 11.11.2009 11:02

Crankshaft rakstīja:

To visu es zinu, bet es runaaju tieshi par auto ar garenmotoriem Kaut gan arii shkjeersmotora gadiijumaa bez 2 hipoiidajiem paarvadiem ir pagruuti iztikt Haldex ... nu shii sisteema vareetu buut laba braukshanai pa ielu. Saciikstees - jaa , ir krutajiem rallijauto elektrohidrauliski sajuugi jaudas paardaliishanai starp asiim, bet ar ielas transportu tur vairs nekaada sakara nav, iipashi cenai Ir AWD auto, piemeeram saciikshu bagiji, kuriem starptiltu diferenciaalja nav kaa shkjiras, abas asis ir sasleegtas "pa cieto". Nekas, brauc, bik cits vadiishanas stilinjsh vajadziigs, bet viss notiek "Kuzovi" ir bik par smagu, lai taa buuveetu, kaut viens otrs arii ir redzeets

Nu redz, tagad tu mēģini manu vārdu apstiprinājumu pasniegt kā kaut ko pretēju. Tak ar to jau sāku, ka haldeksis ir labs AWD ielas mašīnai, bet torsens īpašām vajadzībām paredzētiem auto. Haldeksis (neskatoties uz 2 hipoidajiem pārvadiem) ļoti nedaudz palielina degvielas patēriņu, jo neizmanto pilnpiedziņu bez vajadzības, ir relatīvi viegls un labi sader ar Eiropas standartiem, kas pieprasa elektroniku. Un ir gana labs, lai darbotos arī kā "bezceļu" AWD, ja vajag izkārpīties no kādas sētnieka sastumtas kupenas vai aizbraukt pie omes dziļos laukos lietainā rudenī.

Seene 10.11.2009 23:58

pinguin rakstīja: Tiem kam aizture paskaidroju:

Aizture jau gan laikam ir tam, kurš piedāvā pārdot bezizmēra riepas

Seene 10.11.2009 22:39

VWfans rakstīja: Man, braucot caur Polijas ziemeļiem, gan nelikās, ka viņi būtu baigie gāzēji. Temps apmēram tāds kā Latvijā, ātrāks nekā Lietuvā gan.

Grūti pateikt, kas ziemeļu ceļos notiek. Uz ViaBaltica un Varšavā pilnīgi noteikti ir aizmirsuši par lēnu braukšanu.

Seene 10.11.2009 16:15

jugasvilli rakstīja:

turbopiile rakstīja: ja gadās pabūt uz bāņiem tikai ap reizi gadā, tad gribas izbaudīt ātrumu, lai mājās mierīgāka braukšana

+1

Ja gadās biežāk, tad nekādi nevar pierast, ka pa latviju ir bezjēdzīgi jāvelkas. Īpaši pēc polijas... Varšavas ielas nav gluži bāņi, bet iekļauties sestdienas vakara satiksmē ar garo Caravelli bija diezgan interesanti - pēc nosacīta miera perioda poļi ir atgriezušies pie vecā braukšanas stila. 110 apdzīvotā vietā rullē, kad citi tevi vēl apdzen

Seene 10.11.2009 15:43

Crankshaft rakstīja:

Gribeetos domaat, ka progress degvielas pateerinja samazinaajumaa vairaak ir atkariigs no dzineeju efektivitaates celshanas, ne mehaanisko zudumu samazinaajuma. Kaut ko jau var "nograuzt" arii kaut vai riepu rites pretestiibas samazinaashanu, ar mazviskozaam ellaam dzineejos, transmisijaas un citur, bet ka tik galvenais nebuus max efektiiva degvielas sadedzinaashana, pateerinji arii par to runaa ... Kad es atceros, kaa rallijkrosos Eiropaa 1990. gadu saakumaa / viduu gaaza visi tie baisie Audi, Ford RS 200, Metrorati - tur briizhiem efekts bija kaa no apgaazta benziina spainja Muusu pashu Bauskaa niknaakajiem dzelzhiem pateerinjsh bija litrs, pusotra uz apli ...

Negribēšu tev piekrist. Haldex pirmkārt ir ar šķērsām ievietotu motoru (neskatoties uz tavu iepriekšējo apgalvojumu) - lielākajā savas dzīves daļā tas uzvedas kā LSD FWD, pievienojot RWD tikai pēc vajadzības (pastāvīgi uz aizmuguri tik nodoti ~5% griezes, lai riteņi negrieztu transmisiju, bet gan otrādi)

Seene 10.11.2009 12:50

Crankshaft rakstīja: 1990. gadu saakumaa mees griezaam uz stenda tos pashus Audi, gan FWD, gan AWD.

Par to, ka šādi rādītāji bija 90. gadu sākumā neviens nešaubās. Interesantāk būtu uzzināt kādi objektīvi ir šie rādītāji mūsdienu AWD. Katrā gadījumā ražotāja norādītais (un forumos lietotāju apstiprinātais) degvielas patēriņš SAAB XWD (Haldex 4. gen) atšķiras tikai par 0.3 litriem. Uzrāvienā nedaudz atpaliek, bet max ātrums ir lielāks, nekā FWD brālim.

Seene 10.11.2009 11:32

turbopiile rakstīja:

tas ir komfortablai ātrums braucot uz Saulkrastiem vai Siguldu

Uz bāņa jau ar puslīdz ok. Viens no "komfortablajiem" variantiem ir braukt vienā ātrumā ar fūrēm (90, ja nemaldos) - nav nevienu jāapdzen un ļoti ietaupās degviela

Mazāku ātrumu gan nespēju saprast, īpaši Polijā - vai tiešām bailes no nedaudz lielāka ātruma atsver tās, kādas nešaubīgi rodas tad, kad tevi sāk apdzīt fūres? Es nespētu tādā situācijā justies "komfortabli"...

Seene 10.11.2009 11:18

brmbrmm rakstīja: ķermeņa masa atšķirībā no svara nemainās atkarībā no ģeogrāfiskās atrašanās vietas. Kaut kā tā.

Gandrīz tomēr esi sapratis atšķirību. Un ceru, ka arī saproti, ka, runājot par auto, svars faktiski ir masa. Ja "ģeogrāfisko atrašanās vietu" definējam kā vietu, kur normāls cilvēks spēj nogādāt normālu auto, tad arī svars nemainās tādā apjomā, lai tas būtu vērā ņemams šāda līmeņa aprēķinos.

Atšķirība parādīsies, ja nogādāsi savu auto uz mēness, bet ne jau citā punktā uz zemes

Seene 10.11.2009 10:30

brmbrmm rakstīja: Max ātrumu ietekmē nevis masa, bet gan svars

Aiziet... Pastāsti, ar ko atšķirās masa un svars! Baidos, ka nezini, ja reiz esi šos jēdzienus uzrakstījis kontekstā, kurā starp tiem NAV atšķirības.

Seene 10.11.2009 9:58

msh rakstīja: Tāpēc ka pontijakam būtu jābūt aprīkotam ar baudāmu ķīseli vai niezīgu benzīnnieku komplektā ar gāzi

P.N. Vakardien sarēķināju kāds ir vidējais strebiens õpja 1.3 golfmašīnai - nemotoru ekonomija ruļez - uz fanu noteikti šis faktors arī attiecas

Nemotoru ekonomija ruļez tikai tādiem, kas spēj nekad (arī uz bāņa) nepārsniegt 100km/h. Pretējā gadījumā nemotori kļūst par izslāpušiem ziloņiem.

Seene 09.11.2009 19:34

msh rakstīja: ...

Ehhh... sačakarēja man smadznes tiktālu, ka pats sajaucu

Seene 09.11.2009 16:33

WALA rakstīja:

Seene rakstīja:

Nu redz - un te jau nāk talkā jaunās paaudzes AWD - nevis bezceļu, bet "gudrās" piedziņas, kas spēj būt RWD vai FWD atkarībā pielietojuma - tieši tā, kā pats saki. Un degvielas patēriņš nebūt nepalielinās ievērojami. Katrā gadījumā mazāk, nekā klasiskajam automātam, salīdzinājumā ar manuālo kārbu.

OK, bet godīgi teiksim Haldexis mani galīgi nepārliecina ja ir jāved kravas kas sniedzas virs 1 tonnas un vai arī jāvalkā kāda nopietnāka piekabe. Man subjektīvi škiet ka jams krietni par daudz sasils.

Vispār jau silšanas problēmas parasti ir "viskomuftām", kas ir gan torsenā, gan klasiskajā automātā. Bet tik un tā piekrītu - kā jau agrāk rakstīju, haldeksis, manuprāt, ir advancēts ESP ielas mašīnai, nevis darba zirgs.

Seene 09.11.2009 16:04

Sretsked rakstīja: Kurš no jums prot pilnībā izmantot haldeksa,torsena vai citu morsenu sniegtās priekšrocības ??

Droši vien ka neviens. Bet regulāri izbaudīt FWD / RWD problēmas gan sanāk daudziem.

Seene 09.11.2009 16:00

WALA rakstīja: Tas ir tikai un vienīgi atkarīgs no pielietojuma. NU nebūs jēgas RWD pickupam kurš braukā praktiski tukšs no lielas jaudas vai griezes momenta, jo jams to tāpat nespēs likt lietā. Tāpat kā tāds pat pikups ar virtuali iedomato FWD būtu labs kamēr nav piekrauts, bet kā javed krava vai jāvelk piekabe tā būtu absolūti garām.

Nu redz - un te jau nāk talkā jaunās paaudzes AWD - nevis bezceļu, bet "gudrās" piedziņas, kas spēj būt RWD vai FWD atkarībā pielietojuma - tieši tā, kā pats saki. Un degvielas patēriņš nebūt nepalielinās ievērojami. Katrā gadījumā mazāk, nekā klasiskajam automātam, salīdzinājumā ar manuālo kārbu.

Seene 09.11.2009 15:48

WALA rakstīja:

Un autiņam kuram būtu šādi (no pirksta izzīsti) tie svara sadalījuma parametri tā 5% svara pārnesšana uz pakaļasi nedos absolūti neko saķeres palielināšanai

Un kā vēl dos - atceries, ka diskusija ir par pilnpiedziņas spēju šo atšķirību izmantot. Vai tiešām esi pārliecināts, ka arī 5% papildus jaudai nav nozīme, lai iekustinātu auto?

Vispār izlasi, ko patiesībā apstrīdi - diskusija ir par AWD un to, ka labs AWD māk izmantot priekšrocības no FWD / RWD, no kurām viena ir saķeres pārnešana uz pakaļejo asi uzrāvienā.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti