vzinim:
tas tiesa, ka viss sabiedriskais tagad braukātu uz CH4. Ja painteresēsies, kas tagad notiek ar kaliforniju, tad sapratīsi, ka pie vinjiem (ļoti stingras normas uz izplūdes gāzēm) kā reizi sabiedriskais uz metānu/H2 arī pāriet. Līdzīgas tendences vērojamas arī eiropā.
Kāpēc visi jau sen neizmanto CH4? Da tāpēc, ka naftas realizācija dažiem onkām ir izdevīga. Izpumpēs tukšu kuveitu un irāku, parādīsies CH4. Benzīns ir jāražo (iespēja uzvārīties veselai nozarei), bet metāns iegūstams jau gatavs.
Benzīnam/dīzelim gan ir liela priekšrocība attiecībā pret gāzveidīgo degvielu - to ir lētāk un drošāk pārvadāt/uzglabāt.
tieši tā pat kā ar jebkuru citu gāzi - degviela pa sprauslām tiek padota uz cilindru, samaisās ar gaisu, tiek aizdedzināta, utt
Atšķirība ir uzglabāšanā. Sakarā ar to, ka H2 ir nemērā sprāgstošs un uzglabājams zem liela spiediena, to mēģina dabūt iekšā balonos ar šūnveida struktūru. Līdzīgi kā sūklim. Tad, gadījumā, ja balons tiek bojāts, nenotiek vienlaicīga visas gāzes izplūšana (sprādziens). Šajā gadījumā arī uzpilde ir ilglaicīgāka - šūnas nepiepildās uzreiz. Bet nu šādas tehnoloģijas vēl nav uz konveijera - zinātnieki dod vaļu domas lidojumam. Iespējas tuvā nākotnē arī atradīs ko prātīgāku