Lasītājs nesapratnē par «gājēju ceļiem» 25

 
12.janvāris 2009 14:06

Saistībā ar jauno Vecrīgas satiksmes organizāciju, vēlējos padalīties viedokļos ar, iespējams, gudrākiem par mani "spečukiem" ceļu satiksmes noteikumos.

Tātad CSN 293.17.p. 415.zīme "Gājēju un velosipēdu ceļš". Atļauts braukt tikai ar velosipēdiem, kā arī pārvietoties gājējiem; savukārt terminos teikts 1.22. gājēju un velosipēdu ceļš - ceļš, kas apzīmēts ar 415., 416. vai 417.ceļa zīmi un paredzēts gājējiem un braukšanai ar velosipēdu; Pievērsiet uzmanību, ka terminā ir teikts ceļš, nevis ietve, trotuārs vai tml. Arī policijas transportam kustība ir aizliegta.

Skatamies tālāk, kas tad ir termins "ceļš": ceļš - jebkura satiksmei izbūvēta teritorija (autoceļš, iela, prospekts, šķērsiela un tamlīdzīgas teritorijas visā platumā, ieskaitot brauktuvi, ietves, nomales, sadalošās joslas un saliņas).

iauto.lv

Tiktāl viss būtu skaidrs, bet kā redzams fotogrāfijā, cz "gājēju ceļš" var uzstādīt uz ietves, tās labajā malā, un tad šī zīme apzīmē, ka ietve ir gājēju un velosipēdu ceļš. Maz ticams, ka šī zīme paredzēta, lai Tērvetes ielu Jelgavā, apzīmētu par gājēju ceļu, pa kuru brīvi pārvietojas automobiļi. Šinī sakarībā rodas jautājums, kur tad ir atšķirība starp Vecrīgas ieliņām, un augstākminēto Tērvetes ielu?

Zīmes abos gadījumos uzstādītas uz ietvēm, vai pie māju sienām (Vecrīgā). Varētu būt tā, ja zīme ir uz ietves, tuvāk brauktuvei, tā attiecas uz brauktuvi, bet ja tālāk no brauktuves, tad uz attiecas uz ietvi, un mehāniskie transportlīdzekļi drīkst brīvi pārvietoties pa brauktuvi. Kā tad te īsti ir? Vai tiešām ar mērlenti jāmēra un Rīgas PP inspektoram jārāda?

perkins, iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
265733. viesis 12.janvāris 2009 14:43
1 0 Atbildēt

Par šito jau biju domājis. Uz vanšu tilta arī tāda ļoti divdomīga situācija, tur tā zīme ir uzstādīta pat ietves kreisajā pusē!

265735. viesis 12.janvāris 2009 14:50
0 1 Atbildēt

vai tik raksteļa autors nav jurists?

265737. viesis 12.janvāris 2009 14:53
0 1 Atbildēt

Ko tagad darīsim ?

265741. viesis 12.janvāris 2009 15:35
0 1 Atbildēt

Es tikai varu apbrīnot daža laba indivīda nepārprotamu vēlmi parādīt savu, kā lai to maigāk pasaka – muļķību, vai?

265743. viesis 12.janvāris 2009 15:45
0 0 Atbildēt

atliek apbrīnot valsts... kā lai to pasaka... jau ierasto muļķību, vai?

265744. viesis 12.janvāris 2009 15:45
0 0 Atbildēt

STOP.

Punkts 1.9 svītrots no CSN.

Palicis tikai 1.8 – brauktuve

Tagad sanāk ka noteikumos nav definīcijas kas tad ir ceļš.

265745. viesis 12.janvāris 2009 15:47
0 0 Atbildēt

sen jau nav ceļa definīcijas

265746. viesis 12.janvāris 2009 15:48
0 0 Atbildēt

Ministru kabineta noteikumi Nr.571

Rīgā 2004.gada 29.jūnijā (prot. Nr.39, 33.§)

Ceļu satiksmes noteikumi

Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 3.panta otro daļu

1. Vispārīgie jautājumi

1.8. brauktuve — ceļa daļa, kas paredzēta transportlīdzekļu braukšanai. Ceļam var būt vairākas brauktuves, kuras norobežotas ar sadalošajām joslām vai barjerām;

1.9. (svītrots ar MK 05.02.2008. noteikumiem Nr.75);

1.10. (svītrots ar MK 05.02.2008. noteikumiem Nr.75);

1.11. (svītrots ar MK 05.02.2008. noteikumiem Nr.75);

1.12. (svītrots ar MK 05.02.2008. noteikumiem Nr.75);

1.13. (svītrots ar MK 05.02.2008. noteikumiem Nr.75);

1.14. dot ceļu — prasība, kas nosaka, ka ceļu satiksmes dalībnieks nedrīkst sākt braukt (iet), turpināt braukt (iet) vai izdarīt jebkādu manevru, ja tādējādi citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radīti traucējumi braukšanai (iešanai) vai viņi ir spiesti mainīt braukšanas (iešanas) virzienu vai ātrumu;

265748. viesis 12.janvāris 2009 16:42
1 0 Atbildēt

No noteikumiem gan ir svītrots, bet ceļu satiksmes likums ir ar augstāku spēku, un tur

I nodaļa

Vispārīgie noteikumi

1.pants. Likumā lietotie termini

Likumā ir lietoti šādi termini:

(....)

3) ceļš - jebkura satiksmei izbūvēta teritorija (autoceļš, iela, prospekts, šķērsiela un tamlīdzīgas teritorijas visā platumā, ieskaitot brauktuvi, ietves, nomales, sadalošās joslas un saliņas)..........()

265749. viesis 12.janvāris 2009 16:50
0 0 Atbildēt

Kur ir kaads normaals jurists kas vareetu sho te apskaidrot?!

Principaa man, kaa vecriigas iedziivotaajam jaunaa situaacija ir vnk dramatiska.. jo mashiinu pie maajas nolikt vispaar vairs nav iespeejams un satiksme ir sap1sta taa ka truukst komentaaru par shiem p3derastiem domee un valdiibaa..

265750. viesis 12.janvāris 2009 17:21
0 0 Atbildēt

da pie katras Vecrīgā iebraucamās ielas vajag uzlikt zīmi "Ķieģelis" un viss būs čikiniekā. nav mašīnu , nav problēmu!

265751. viesis 12.janvāris 2009 17:28
0 0 Atbildēt

Apvilkt to Vecrīgu ar dzeloņdrāti un miers.

265753. viesis 12.janvāris 2009 17:30
0 0 Atbildēt

265751. viesis 12.01.2009 17:28

Apvilkt to Vecrīgu ar dzeloņdrāti un miers.

----------------

...un tad ja kas degs - būs kā viduslaikos - viss līdz pamatiem nah$%^&, un būvējam visu no jauna :D

265758. viesis 12.janvāris 2009 20:10
0 0 Atbildēt

nu vispār brauktuvei ir minimālie platumi... tāpat kā visādiem gājēju un apvienotiem ceļiem un celiņiem.... tak kā ideja garām......

265759. viesis 12.janvāris 2009 20:14
0 0 Atbildēt

pie tām ceļu zīmju izvietošanas noteikumi paredz ceļu zīmes izvietot attāluma diapazonā 0.50 līdz 2.0 metriem no brauktuves malas....

265760. viesis 12.janvāris 2009 20:17
0 0 Atbildēt

attēlā redzama zīme atļauj pa trotuāriem pārvietoties arī velobraucejiem... pie tam tā izvietota stipri tālāk par 2 metriem, līdz ar to attiecas uz trotuāru, nevis brauktuvi...

265761. viesis 12.janvāris 2009 20:20
0 0 Atbildēt

PS. Informācija no LVS 77:2002

265762. viesis 12.janvāris 2009 20:21
0 0 Atbildēt
265766. viesis 12.janvāris 2009 22:42
0 0 Atbildēt

A varbūt vēl nav paspējuši notīrīt to ceļu?

265769. viesis 13.janvāris 2009 9:28
0 0 Atbildēt

viss tikai tāpec, ka mūsu "valstī" ceļus būvē un projektē bezsmadzeņu radījumu un diletanti. piedevām darba kultūra, un izpratne..kā ir pareizi jābūt...labi ja 0.01% no tiem visiem darbiniekiem piemīt..tas arī viss.

tagad nogierza uz pusi augstskolu finansējumu...taka drīz vispaŗ neviensa ceļu būvētāja nebūs...taka priecājaties apr to pashu!

265789. viesis 13.janvāris 2009 12:31
0 0 Atbildēt

To Kaksis [?] 13.01.2009 10:21

Un kāds tas būtu?

265790. viesis 13.janvāris 2009 12:36
0 0 Atbildēt

Vispār ar Vecrīgu ir jocīgi - visur raxta, ka gājējiem Vecrīgā esot priekšroka. Bet iebraucot taču nav zīmes "Dzīvojamā zona". Kas tad visa Vecrīga ir viens liels daudzdzīvokļu māju iekšpagalms, ka gajējiem priekšroka?

265816. viesis 14.janvāris 2009 0:10
0 0 Atbildēt

Vai tik anonimikis [?] 12.01.2009 14:50 un Sinn [?] 12.01.2009 15:35 nav tipiskie latvieshu suudubedres sedeeshasnas pamulkji? seežam suudos un pricaajamies cik silti un labi... riebjas shie kurnetaaji!

265819. viesis 14.janvāris 2009 8:12
0 0 Atbildēt

Kaksis [?] 13.01.2009 10:21

Ir jau atrasts veids, kā likumīgi braukt pa jebkuru vietu vecrīgā. Menti tikai plāta rokas.

...teica Kaksis un izgudroja velosipēdu!

265820. viesis 14.janvāris 2009 8:17
0 0 Atbildēt

265790. viesis 13.01.2009 12:36

Vispār ar Vecrīgu ir jocīgi - visur raxta, ka gājējiem Vecrīgā esot priekšroka. Bet iebraucot taču nav zīmes "Dzīvojamā zona". Kas tad visa Vecrīga ir viens liels daudzdzīvokļu māju iekšpagalms, ka gajējiem priekšroka?

############

Tieši tā, un tiem, kas to vēl nezināja - tas nozīmē, ka visā Vecrīgā atļautais max ātrums ir 20 km/h! Gribētu redzēt, ka tur kāds ar radaru pastrādā -cik reižu nav nācies mukt malā kad kāds ārzemju bobiks tev nesas virsū ar ~50-60 km/h.

www.diena.lv/lat/politics/...istema-vecriga

Lai saglabātu gājēju priekšrocības un nepieļautu tranzīta satiksmi vecpilsētā, Vecrīgā ieviestas jaunas gājēju un velosipēdu ielas. Vecrīgai saglabās dzīvojamās zonas statusu, tāpat ielas papildus norobežotas ar stabiņiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti