Lasītājs eksperimentē: Izbalējušu lukturu atjaunošana 16

 
7.septembris 2009 13:40

Lasītājs: Apskatē cita starpā dabūju "2" par spektram neatbilstošu labo aizmugurējo bremžu lukturi. Man ir "Volvo 760" universāls. Kreiso aizmugurējo lukturi iepriekšējais īpašnieks bija mainījis, bet labais bija laikam vēl no ražošanas dienas 1990. gadā veiksmīgi kalpojis.

Bija teorētiska iespēja atrast labu lietotu, kura nesekmējās. Otra iespēja bija pirkt jaunu - esot, par 30 Ls. Maksāt negribējās, jo lukturis ir vesels, tik vien 'tas spektrs'. Tomēr labot vajadzēja, jo man arī nepatīk izbalējuši lukturi ne savam ne citiem auto.

Nolēmu veikt eksperimentu - paņemt sievas nagu lakas pudelīti, dēlam aizņēmos atbilstošu otiņu, noskrūvēju luktura sekciju un no iekšpuses glīti noklāju ar nagu laku bremžu-gabarītu un arī miglas luktura sekcijas izbalējušo plastmasu. Laka gludi gūlās uz virsmas, bija puscaurspīdīga un ātri žuva.

Rezultāts pārsteidza mani pašu - ieslēdzot gabarītus un bremzes, kā arī miglas lukturi, vairs nevarēja atšķirt - kurš bija labotais un kurš pareizā spektra lukturis.

Tā kā tā bija pēdējā novēršamā lieta, tad tajā pašā dienā arī sekmīgi izgāju apskati.

Kā laka turas [ziemā] un vai nebalē - to rādīs laiks. Jebkurā gadījumā - neviens neliedz procedūru atkārtot vēlreiz, jo lukturis ir viegli noņemams - skrūves nav ierūsējušas.

Spektram atbilstošajam lukturim miglas lukturis ir kļuvis matēts, tomēr tā kā tas apskatē nevienu nesatrauca, to nepulēju, ar eļļu pirms apskates nesmērēju, ar laku nekrāsoju un plēvi nelīmēju.

Dzeltenu vai caurspīdīgu laku meklēt nevajadzēs, jo izbalē parasti tieši sarkanie.

Artūrs, iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
270866. viesis 7.septembris 2009 14:05
0 0 Atbildēt

laba nagu laka nemaz nemaksā lētāk ;)

tikai par to lai domā sieva :D

270870. viesis 7.septembris 2009 15:30
0 0 Atbildēt

Vienkāršāk bija ieskrūvēt sarkanu spuldzīti.

270871. viesis 7.septembris 2009 15:42
0 0 Atbildēt

auto kapsētās krustvārdu mīklu risināšanas starplaikos sargs varētu vecajiem lukturiem pievienot vērtību - pulēt un krāsot ar nagu laku ;)

270879. viesis 7.septembris 2009 17:20
0 0 Atbildēt

gadījumā DEPO lukturis nemaksāja ap 10Ls?

270884. viesis 7.septembris 2009 17:57
0 0 Atbildēt

Un kā ar karstumnoturību tādai lakošanai?

270886. viesis 7.septembris 2009 20:33
0 0 Atbildēt

Ar tām skrūvēm Tev,Artūr,noveicās-es nesen jaucu 960(92.g.)-apakšējā nolūza pie minimāla spēka pielikšanas.

270891. viesis 7.septembris 2009 22:29
0 0 Atbildēt

Par skrūvēm brīnums, laikam jau kāds tomēr bija jaucis arī otru pusi, bet parastais lukturis ~20Ls jauns. Bet laka nav labākais risinājums ilgtermiņā, labāk nopulēt un pārklāt ar SiO2, bet tas standarta lukturiem varētu nebūt rentabli.

270893. viesis 7.septembris 2009 22:52
0 0 Atbildēt

Man ar aizmugurējie lakoti, tiesa gan ar auto laku. Izskatās labi, spīd vēl labāk, bet bija problēmas apskatē - uzdeva jautājumu, kāpēc tik spoži gabarītuguņi? :)

270897. viesis 8.septembris 2009 7:46
0 0 Atbildēt

LABAS NAGU LAKAS VAR MAXIMA UN DROGAS IEPIRKT PA SANTĪMIEM,

SERTIFICĒTI NAGU KOPĒJI ATZINA< KA ŠITĀS LĒTĀS LAKAS LABĀKAS PAR DĀRGAJĀM.

VISU CIEŅU ARTŪRAM...

PATS SAVIEM SPĒKIEM NOVĒRSA "2"

270899. viesis 8.septembris 2009 9:13
0 0 Atbildēt

Vai kāds varētu pastāstī pēc kādiem kritērijiem tiek noteiks vai lukturis ir "izbalējis". Pirms trīs gadiem apskatē man centās iestāstīs, ka manai mašīnai pakaļējie pagrieziena lukturi ir pārak daudz izbalējuši. Man izdevās puisi pārliecināt par pretējo un visas nākamās reizes neviens neko nav aizrādījis. Tāpēc radās jautājums vai ir kādā dokumentā atrunāts cik spilgtiem, kuriem lukturiem ir jābūt vai tas atkarīgs tikai no TA darbinieka subjektīvā viedokļa.

P.S. Gandrīz katru reizi ejot TA tiek ielikts "1" par kaut ko, lai tikai nebūtu pa "0".

Piemēram ielika "1" par "itkā" nodilušiem bremžu diskiem, nākamajā apskatē pac 30kkm tiem pašiem diskiem "0", bet ielika "1" kaut kādām gumijām, vēl jo projām neesmu tās mainījis, utt.

270902. viesis 8.septembris 2009 10:31
0 0 Atbildēt

Nu tas(1) -lai rastos iespaids par rūpīgu pārbaudi.

270915. viesis 8.septembris 2009 15:46
0 0 Atbildēt

Mani vienmēr ir interesējis, kā uz aci ticami tiek novērtē»ti amortizatori vai uguņu krāsu atbilstība spektram.

Skatē šī nevainības prezumpcija nezkāpēc nestrādā...

270917. viesis 8.septembris 2009 16:33
0 0 Atbildēt

jaaanis, shiis lietas vini tikai subjektiivi noveertee. Un taa var dariit, par cik musu valstii shajaa gadijumaa tu esi pilnigi BEZTIESIIGS pakalpojuma pirceejs. Protams, tu vari teoretiski meginaat kasiities, bet to laiku mashiinai skates nebus... Tapec parasti ir labak atbraukt otro reizi un samaksaat par veel vienu skati... It kaa jau nevajadzetu arii dusmoties, galu galaa atbalstaam lukstinju un latvijas autosportu. :D

270918. viesis 8.septembris 2009 16:40
0 0 Atbildēt

Vienreiz vajadzētu iekaķīt riktīgu tiesu ar regresa prasību, ar nespēju izbraukt no valsts ar pagaidu atļauju piedalīties satiksmē, ar rēķinu par morālo kaitējumu - uz aci noteiktā krāsa vai uz aci noteiktais amīša nestrādājiens...

Pie, kam vajadzētu to tiesu publisku - i kādu laiku būtu miers

270978. viesis 11.septembris 2009 0:43
0 0 Atbildēt

Kuraa tiesaa tu ko iesuudzeesi, ko? Tu no kurienes esi nokritis? :D

274601. viesis 6.februāris 2010 21:06
0 0 Atbildēt

un tikai pasakiet ka latviesi nav gudrākā tauta (valdību neskaitam)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti