Lasītājs: par sezonālā transporta valsts numurzīmēm 28

 
16.februāris 2010 14:20

Lasītājs: Ir cilvēki, kuri izmanto savu transporta līdzekli tikai vasaras sezonā vai daudz retāk – tikai ziemas sezonā.

Pie vasaras sezonā izmantojamajiem auto pieder lielākā daļa motociklu un mopēdu, prāva daļa kabrioletu, vai vaļējo auto kā arī neliela daļa to automašīnu, kuru īpašnieki dažādu apsvērumu dēļ nelieto tās ziemā.

<250>Kā lietas ir sakārtotas pašreiz? Tikai viena iespēja - pagaidu noņemšana no uzskaites - aizej, nodod numurus glabāšanā, samaksā nodevu par glabāšanu. Nākamajā gadā liec atpakaļ, samaksā par pakalpojumu plus ceļa nodokli LĪDZ GADA BEIGĀM, pat tad, ja transportlīdzekli izmanto no aprīļa līdz oktobrim - nodoklis tāpat jāmaksā par periodu no atlikšanas uzskaitē, piemēram, no 3. aprīļa līdz 31. decembrim... Kā arī jābraukā liekas divas reizes uz CSDD. Ja ņem nost no uzskaites atkal pirms gada beigās, tad pārmaksāto summu varot saņemt atpakaļ rakstot iesniegumu Latvijas Valsts Ceļiem…

Vai tiešām nav iespējas izveidot valsts numura zīmes sezonālai lietošanai, kā tas notiek, piemēram, Vācijā. Valstī, kas tomēr būtu apskatāms kā pozitīvs piemērs dažādu ar satiksmi saistītu jautājumu risināšanā. Tur lieliski eksistē numurzīmes ar papildus cipariņiem uz balta fona. Izrādās viss ļoti vienkārši – šie cipari apzīmē periodu mēnešos, kad tr. līdzeklis tiek drīkst piedalīties satiksmē. Piemēram, cipari 04 10 nozīmē ka auto drīkst piedalīties satiksmē no aprīļa līdz oktobrim ieskaitot.

Par attiecīgo periodu arī pērkam OCTA un maksājam ceļa nodokli. Nekur nav papildus ik gadu divreiz jābrauc, nekas nav jānodod glabāšanā vai jāizņem, tik vien kā viena formalitāte pie-/pārreģistrēt tr. līdzekli kā sezonālas izmantošanas tr. līdzekli. Ceļa nodokli maksājam par attiecīgo periodu. Un viss!

<250>Akcīzi tak’ tāpat maksājam, pērkot degvielu. atbilstoši savam nobraukumam un tr. līdzekļa apetītei… Vienīgais jau arī uzreiz saistītais jautājums - vasaras sezonā izmantotajiem transporta līdzekļiem nevar nopirkt OCTA uz 7 vai 8 mēnešiem, kā arī nav dzirdēts par iespēju nopirkt OCTA ar pārtraukumu pa vidu…

Uz šādu jautājumu sekoja fantastiska Satiksmes ministrijas atbilde:

Atbilde:
20.01.2010 16:37 Jūs varat nodot sava transportlīdzekļa numuru CSSD, tā izvairoties no nodevas maksāšanas, kad auto nelietojat.

P.P.S.
No izlasīta izriet, ka neviens, kā jau bieži, neizlasīja vēstuli kārtīgi un nemēģināja atbildēt pēc būtības. Ka tik fiksi atbildēt. Uz atkārtotām vēstulēm 15 dienu noteiktajā laikā atbilžu kā nav tā nav.

Apmēram ap 22. janvāri gandrīz identiska satura jautājums tika nosūtīts CSDD mājas lapā piedāvātajā Viesu grāmatā, atbilde tā arī nav saņemta, kaut šodien ir jau 16. februāris...

Vai patiešām esam tik bagāti, lai speciāli algotu cilvēkus, kas pieņem numurus, izsniedz, tos jāuzglabā, ir jāaprēķina nodoklis, jāaprēķina pārmaksa, jāsaņem iesniegums par pārmaksāto, jāizskata, jāaprēķina apmaksa utt…

Vai esam tik bagāti? Un mums visiem ir tik daudz brīva laika?

Ar cieņu Pēteris, iAuto lasītājs

 
Visi komentāri
 
274845. viesis 16.februāris 2010 14:33
1 0 Atbildēt

pagaidām naivi cerēt ka Latvijā kāds domā par cilvēku

274847. viesis 16.februāris 2010 14:35
1 0 Atbildēt

Forši pamatots un labi uzdoti jautājumi, pašam tas nav aktuāli, bet atbalstu!

274851. viesis 16.februāris 2010 15:00
1 0 Atbildēt

Atbilde kā jau valsts iestāžu atbilde.

Vajag kā Lembergam - sūdzēt tiesā par atbildes nesniegšanu «pēc būtības» :D

274856. viesis 16.februāris 2010 15:23
1 0 Atbildēt

Kaksi - par svētdienas braucējiem ir vispār neiedomājams risinājums - arī tajā pat Vācijā. Tur, piemēram, track-day vāģi, retrovāģi vai kādi citi - skati iziet nespējīgi vāģi, var izņemt 5 dienu tranzītniekus - darums uz dzeltena fona, nav jāiet skate, bet ir atļauja piedalīies satiksmē un reizē arī apdrošināšana (tas izmaksā pārāk dārgi, lai to izmantotu ikdienā, bet ļauj bez treļa aizbraukt līdz trasei vai uz antīko auto pasākumu. Salīdzinājumam - daudz lētāk nekā īrēt auto...

Un viss

Bet ta sjau šajā valstī nav iespējams.

Ir jādomā visādi mistiski izņēmumi un vēl visādas kuiņas...

A šeit - kāpēc jāmaksā par 75 CC šperraku 24 lati pa gadu, ja to izmanto cilvēki 5-7 mēnešus? Un to 24 latu dēļ jābrauc 2x uz CSDD un vienreiz uz VAS "latvijas ceļi"

274858. viesis 16.februāris 2010 15:25
0 0 Atbildēt

Kādas vēl nah sezonālās zīmes? Lai CSDD savā e-birojā ieliek iespēju disablēt transportlīdzekli un viss. Policijai tāpat visi dati no bāzes pieejami un uz ceļa uzreiz redzēs var vai nevar braukt, ja ievadīs numuru.

274859. viesis 16.februāris 2010 15:27
1 0 Atbildēt

nu nez - vienkāršāk jau ir ka uzreiz uz mumura rakstīti mēneši, nevis pēc compa lūrēt...

tas ir ilgi...

274861. viesis 16.februāris 2010 15:39
1 0 Atbildēt

Varbūt kāda kustība CSDD šī jautājuma risinājumā būs, ja viņu pastkastes un e-biroju aizpildīt ar šādām vēstulēm?

274863. viesis 16.februāris 2010 15:51
1 0 Atbildēt

nekas tāds netiks pieļauts, jo savādāk izjuks labi noorganizēts bizness..

274864. viesis 16.februāris 2010 15:56
1 0 Atbildēt

Visur šitāds bizness iet cauri tikai viena iemesla dēļ - nospiedošais tautas vairākums tālāk par sūdzēšanos un vaimanāšanu mājās un forumos neiet. Aktīvās darbības ie pārāk maz līdz ar to "biznesmeņiem" rodas visatļautības sajūta.

274865. viesis 16.februāris 2010 16:00
0 0 Atbildēt

Nu uz aktīvo darbību vēl nav saņemtas atbildes.

CSDD izvēlās neatbildēt vispār

Satiksmes ministrija uz atkārtoti uzdoto jautājumu arī neatbild...

Lai kas virzītos, moš vēl kāds uzdod šo te jautājumu šiem pilsoņiem, kuriem atbildes ir jāsniedz 15 dienu laikā kopš iesnieguma...

Vai arī maksājiet par savu mopēdu 24 lati gadā vai braukājiet uz to CSDD ikreiz nodot/saņemt numurus un rakstiet iesniegumus Latvijas ceļiem

274867. viesis 16.februāris 2010 16:05
1 0 Atbildēt

Kāds pamatojums ir tam, ka jānodod numurs? var braukt ar nereģistrētu transportlīdzekli? Smiekli pašiem nenāk par to - cik laukos tādu auto pārvietojas, kas ne apskates gājuši ne nodokļus maksājuši jau nez cik gadus?

Pat ierocis nav jānes uz policiju nodot katru reizi, ja tev ir tikai glabāšanas atļauja un taisies uz nedēļu izbraukt no valsts.

274868. viesis 16.februāris 2010 16:09
1 0 Atbildēt

Anonīmiķi - par to jau arī ir stāsts, ka kāds domā, ka numurzīmes nodošana fiziski liedz iedarbināt auto, un kādu reālu braukt gribētāju patiešām spētu atturēt no braukšanas.

Ir bijis gadījums, kad samainījāmies ar mašīnām, bet pēcāk atpakaļ, tik tehpases nesamainījām - otru keksu pat poliči apstādināja un šamējais uzrādot CITA AUTO tehpasi bez jautājumiem brauca tālāk...

Jautājums - kāpēc stādināja? Otrs - priekš kam vispār CP darbonis ir?

274872. viesis 16.februāris 2010 17:37
1 0 Atbildēt

Atbilde raksta beigas jautaatam ir pavisam vienkarsha- tekoshaa sistema ir tada, ka to nav velmes izmantot un valsts labi nopelna uz tiem, kuri maksaa un nebrauc. :D

274873. viesis 16.februāris 2010 17:39
0 0 Atbildēt

A csdd vajag iesniegt oficialu registretu vestuli, tad buus jaatbild. Citadi vini loti reti atbild, ipashi veel majas lapas viesu gramataa...

Tapat valsts iestadess tikai registreta sarakste. Un ja atbildes laikaa, uz tiesu. :)

274874. viesis 16.februāris 2010 17:42
0 0 Atbildēt

Kopumaa gan ir taa bediigi redzot kaa apkartejaas valstiis daudzkas ir sakartots, bet mums nekaa nav. Un visiem ir vienalga...

Skumsh piemers, piemeram, ir motociklu numura ziimes- lietuvaa un igaunijaa taas ir speciali mochiem pareizaa izmeraa lai vinas nekertos un vinas netiktu salauztas. Mums- nekaa. Retiem izdodas ar lielu skandaalu dabuut F izmera ziimi, kura ir rolleriem... Principaa pat neko nevajadzetu mainiit, jo vairumam mochu tas rolleru (jeb lidz 125cc) numura ziimes pas normali- tikai atlaut. Bet nee, nevar.

274875. viesis 16.februāris 2010 17:44
0 0 Atbildēt

Nu jaa, mochu ziimees, dabiigi, csdd ir izdeviigi, ka vinas delj izmera sabojajas un ir jamaina- chomu kantoris labi pelna...

274881. viesis 16.februāris 2010 21:13
0 0 Atbildēt

Nu nez kā ar to glabāšanu, vai tik nebija no jauna jātaisa, jo uzglabā tīri teorētiski. Takā neko prātīgu nevar ieekonomēt. Bet pačakarēt viņus vaig, pārāk silti un ērti.

274882. viesis 16.februāris 2010 22:34
0 0 Atbildēt

ziimes glabaa gadu, bet dabuut var tikai tajaa nodaljaa, kuraa nodevi. Pec gada jaiet pagarinat terminsh un atkal paris lati. pec divi gadi vai nu jauzliek uzskaitee un uzreiz janonem vai ari numuri tiek likvideeti.

Bet taa ir- nespejam mees saorganizeeties- ja vienu gadu kaadi 100 000 TL useru atprasiitu celja nodokli, vini pashi pakaartos savaaa sistemaa un saaktu domaat. Bet pie mums taa nebuus. Un tapec tajaa sistemaa karamies mees, lietotaji... :D

Piemeram, par Kaliningradaa protestejot pret lielaku nodevu, motociklisti pogolovno aizbrauca no nodeva numurus... Ja mums vienu vasaru/gadu principa peec visi eksluziivo transporta lidzeklu ipashnieki nonemtu no uzskaites savus braucamos un valsts dabuutu pigu, situacija uzreiz mainiities. Bet taa pie mums, laikam, nekad nebuus...

274888. viesis 17.februāris 2010 10:22
0 0 Atbildēt

Neredzu starpību sūtīt viesu grāmatā oficiālu vēstuli, vai sūtu rakstisku vēstuli...

Jo šāda vēstule tiek uzskatīta par tik pat oficiālu, kaut elektronisku...

274890. viesis 17.februāris 2010 10:45
0 0 Atbildēt

to > 274882. viesis

......ja vienu gadu kaadi 100 000 TL useru atprasiitu celja nodokli, vini pashi pakaartos..............

_______________________________________________________________________

Tici man, nepakārtos. Tas būtu lielisks iemesls palielināt darbinieku skaitu, aprīkot papildus darba vietas, datori, licences, jaunas telpas utt. Diemžēl valsts iestādēs nedomā kā samazināt birokrātiju un samazināt izmaksas. Valsts eistādēs domā kā "izsist" lielāku budžetu un kā to notērēt ar pieļaujamo deficītu.

274891. viesis 17.februāris 2010 10:59
0 0 Atbildēt

drīzāk jāpiekrīt, ka pēkšņi palielinātu birokrātiju vai prēmijas, nevis risinātu situāciju... ;)

274908. viesis 17.februāris 2010 14:41
0 0 Atbildēt

Es domaaju, ka pirmaa setaa pakaartos gan. :) Ko vini izdariis pec tam, protams, paredzeet nevar, bet nebriineeshos ja taa, kaa juus teicaat. :) Bet tas arii nav buutiski, celja nodokli sanemtu tapat mazaaku.

Veel ir daudz citu veidu, kaa labi organizeejoties pat neejot ielaas valstij var nodariit pamatiigus "zaudejumus", bet nu mees neesam spejiigi, diemzheel...

274914. viesis 17.februāris 2010 20:58
0 0 Atbildēt

to palaidniex93: Pilnībā Tevi atbalstu. Pats pārvietojos ar moci, esmu nodevis numurus gan mocim (līdz aprīlim), gan savam golfwāgenam(laikam uz forever). Un arī mani ir apturējuši un uzrādīju cita auto reģ apliecību. Nekādu emociju-Laimīgu ceļu!

274916. viesis 17.februāris 2010 23:51
0 0 Atbildēt

Slima suņa murgi. LV nekad nedomā un nedara neko parasto cilvēku labā.

274924. viesis 18.februāris 2010 10:28
0 0 Atbildēt

autors malacis, ka šo uzraka! info obligāti jādod tālāk uz satiksmes ministriju!!!!!!!!!!

ja līdz pavasarim nepieņems uz izskatīšanu, taisīsim kolorītu moto sezonas atklāšanu pie MK!!!

274925. viesis 18.februāris 2010 10:37
0 0 Atbildēt

satiksmes ministrijai ir POFIG! Nereģaē uz atkārtotiem jautājumiem pēc būtības...

Vienīgais ko spēja atbildēt ir izlasāms - Nododiet numurus...

274944. viesis 18.februāris 2010 23:54
0 0 Atbildēt

nebūtu jau slikti atklāšanas braucienu ap MK

274962. viesis 19.februāris 2010 13:03
0 0 Atbildēt

Un vēl - cik ilgi izturētu pilsonis braucot ar auto mēnesī, kura to neļauj viņa numurzīme...

A tagad - ej nu sazini - ir skate/nav skates, drīkst piedalīties satiksmē/nedrīkst.

A ta vismaz skaties numurzīmes 05-09, bet aiz loga oktobris...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti