Guntis Liepiņš, ļoti nokaitināts pilsonis un iAuto lasītājs raksta: 2008. gada 6. maijs bija jauka saulaina diena, es visnotaļ izbaudīju savu pusdienas pārtraukumu, kad tas, ko es ieraudzīju, lika man apgriezties apkārt un veltīt dažas minūtes sava pusdienlaika un uzņemt dažus fotoattēlus par to, kā notiek ceļu remonts Rīgā.
Ceļa malā Ozolciema ielā stāv parastais CP traktors, pie kura strādā trīs vīri:Un šādi ir viņu darba rezultāti:
Diemžēl man šajā brīdī fotoaparāts paziņoja "Card Full" un es nepaspēju jums parādīt šī darba tehnoloģiju, kura ir šāda
1. daži caurumi ielā , izskatās itkā apbērti ar smiltīm
2. ņemam ķerrā asfaltu no traktora pieripinam pie cauruma
3. ar mazu lāpstiņu piepļekājam asfaltu lai izskatās +/- 3 cm līdzeni
4. viss, ejam tālāk
Nekādas blietēšanas, malu piesildīšanas, asfalta atdzišanas un citādu muļķību nav. Auto tam visam tūlīt pat tiek laisti pāri.
Parasti ierēdņi mēdz atrunāties, ka sak "Jūs neredzējāt visu, pēc pusstundas atbrauca traktors un visu sakārtoja". Lai šoreiz neviens nevarētu šādi atsmērēties, es pagaidīju vienu diennakti. Neviens neko vairāk nedara, tātad darbi ir pabeigti. Un te nu redzam gala rezultātu - svaigi remontētu ielu! Tikai iedzīvotāju un autobraucēju acīs prieku nemana.
Attēlos var skaidri redzēt, ka šis nav pirmais šāds Ozolciema un Valdeķu ielas remonts. Labās ceļinieku tradīcijas turpinās. Tie kas katru dienu ir spiesti braukt pa Ozolciema un Valdeķu ielām, kuras nevar vien nodēvēt citādi kā vien par auto piekares testa trasi labi zina, kādu slalomu tur veic autovadītāji, lai izvairītos no cēlu remontētāju sadarītajiem kalniem, lejām un bedrēm. Tie kas nezin - aizbrauciet paskatieties. Bet satiksmes drošibu tas nepavisam neuzlabo.
Es izveicu vienkāršu testu - paņēmu zīmuli un pabakstīju šo asfaltu - pēc 24h , asfalts ir tik mīksts ka zīmulis pat nenolūza , bet viegli iegāja asfaltā. Es neesmu speciālists , bet manuprāt tam tā NAV jābūt.
Es domāju, ka šis uzskatāmi parāda, ka Latvijas ceļu problēmas sakne nav naudā, bet amatpersonu un vadītāju nolaidībā, iespējams, neizdarībā utt.
Šeit vismazāk var vainot strādniekus - viņi strādā, kā viņiem liek un kā viņus uzrauga. Cik ilgi mūsu valstī vēl pacietīs šādu darbu kvalitāti no ceļu dienestu darbiniekiem - sākot no RD un CP amatpersonām, un beidzot ar mūsu satiksmes ministru, kura 8 gadu darba laikā manuprāt viss mainās tikai uz slikto pusi.
Tāpēc es aicinu KNAB, prokuratūru un citas iestādes izpētīt, kāpēc iet ( vai par cik ) cauri šāda nolaidība, par cik ir reāli veikti darbi, kāda ir viņu cena un atbilstošā kvalitāte.
Guntis Liepiņš
Taisnība ir, ceļinieku kultūras līmenis katru gadu krīt! Piķis tak jārauš :D