CSDD sevi vienmēr ir pasniegusi, kā iestādi ar augstu apkalpošanas kultūru un stingru nostāju par dažādu normatīvu ievērošanu attiecībā uz transportlīdzekļiem.
Savukārt realitātē viss izrādās ne tik rožaini, varētu pat teikt, ka atsevišķās epizodēs tehniskās apskates stacijās veiktās transportlīdzekļu pārbaudes darbības tiek veiktas nelikumīgi.Nevienam nav noslēpums, ka visas tehniskās apskates stacijas ir apgādātas ar trokšņu līmeņa mērīšanas iekārtām un ļoti daudzi transportlīdzekļu vadītāji (gan automašīnu, gan motociklu) ir saskārušies ar problēmu, kad tehniskās apskates stacijās, izmērot transportlīdzekļa atgāzu radīto troksni, apskates darbinieki paziņo, ka tas pārsniedz MK noteikumos noteikto pieļaujamo līmeni un pamatojoties uz veiktajiem mērījumiem neizsniedz tehniskās apskates uzlīmi.
04.04.2007. intervijā motozurnals.lv CSDD transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieka vietnieks Aldis Adiņš un CSDD transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas inspektors Viesturs Šneiders paziņoja , ka Rīgas tehniskās apskates stacija līdz šim bija vienīgā, kas bija aprīkota ar trokšņu līmeņa mērīšanas iekārtu. Šogad ar tādām būs aprīkotas visas tehniskās stacijas, un braukt uz attālāku tehniskās apskates staciju vairs nebūs jēgas.
Ja jau šādas augstas CSDD amatpersonas kaut ko apgalvo, tad tā tam būtu jābūt. Vismaz pirmajā brīdī tā šķiet. Uzdodot jautājumu CSDD, tiek saņemta atbilde, ka mērīšanas metode atbilst direktīvas 70/157/EEK, 97/24/EK un ANO noteikumu Nr.92 un Nr.59 nosacījumiem.
Patiesība izrādījās pilnīgi pretēja tam, ko apgalvo CSDD! Vienīgais LR normatīvais akts, kurā ir kaut kas noteikts par trokšņu līmeni transportlīdzekļiem ir MK 2004. gada 29. aprīļa noteikumu Nr.466 „Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem” 806. punkts - Transportlīdzekļa radītais trokšņa līmenis, transportlīdzeklim nekustīgi stāvot uz vietas nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto vai 80±2dB(A), ja tas nav zināms.
Nav noteikts ne pie kādiem apgriezieniem ir jāmēra trokšņu līmenis, ne kādā vidē, ne attālumā. Nav pat prasību, ka šādai mēriekārtai vispār jābūt verificētai, kaut arī pamatojoties uz šādiem rādījumiem cilvēkiem tiek ierobežotas likumos garantētās tiesības, bet neskatoties uz visu to, vismaz Antenas ielā 2 šie mērījumi tiek veikti regulāri.
Jo tālāk mežā, jo vairāk malkas. Pirmkārt ,mērījumi tiek veikti, pamatojoties uz CSDD izdoto iekšējo dokumentu, kas nav plašākam lokam saistošs. Otrkārt, CSDD savas darbības pamato ar augstākminētajām Eiropas Savienības normām, bet maz kurš zina, ka direktīvās norādītā mērīšanas metode veicama "lai attiecībā uz katru transportlīdzekļa tipu varētu piemērot EEK tipa apstiprināšanas procedūru "(70/157/EEK). Apstiprinājums tam ir arī direktīvā 97/24/EC . Transportlīdzekļiem, kas ir saņēmuši tipa apstiprinājumu, tiek piešķirts atbilstības sertifikāts. Šī procedūra ir nepieciešama, lai laistu tirgū jaunus transportlīdzekļus vai to detaļas un nekādi neattiecas uz ikgadējo transportlīdzekļu tehnisko apskati!
Dīzeļautomašīnu īpašniekiem būs interesanti uzzināt (to apstiprināja arī CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas speciālisti), ka šādas kārtības nav arī dīzeļmotoru atgāzu absorbcijas koeficienta mērīšanai! Tas nozīmē to, ka tehniskajā apskatē „nokauto” dīzeļmotoru īpašnieki var stāties rindā tiesā uz kompensācijām par nodarīto kaitējumu, jo MK noteikumos Nr.466 nav noteikts, ka atgāzu mērīšana ir jāveic iespiežot gāzes pedāli grīdā.
Kādēļ transportlīdzekļu vadītājiem pašiem ir jāstudē normatīvie akti un bez maz jāiegūst juridiskā izglītība, lai ejot ikgadējo tehnisko apskati tos neapkrāptu tehniskās apskates darbinieki (bijuši piemēri, kad tehniskās apskates darbinieks pats izdomā noteikumus, pamatojoties uz kuriem apskates protokolā tiek ierakstīts negatīvs vērtējums), nevis apskates darbiniekiem ir jāievēro, lai tiktu ievērota valsts noteiktā tehniskās apskates kārtība? Pats interesantākais, ka CSDD ir zināma visa aprakstītā situācija, bet neesmu dzirdējis, ka augstākminēto darbību veikšana tiktu pārtraukta.
Varbūt CSDD varētu publiski sniegt komentāru par šo rakstu un apgāzt tajā izteiktās pārdomas par iespējamām nelikumīgām darbībām?
Ronalds C., iAuto lasītājs
tikai jautājums - vai lasītāja automobilim ir standarta izplūdes sistēma?