Brīvdienās daudz negadījumu sadursmēs ar dzīvniekiem 15

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.oktobris 2019 13:04

Pagājušās nedēļas nogalē Vidzemē 12 ceļu satiksmes negadījumus izraisījuši meža dzīvnieki, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne.

Gandrīz visi negadījumi notikuši diennakts tumšajā laikā - vai nu agrā rīta stundā vai arī vēlu vakarā un naktī. Pašlaik sadursmju skaits ar meža dzīvniekiem pieaug, tādēļ autovadītājiem jābūt īpaši vērīgiem uz ceļa, jo dzīvnieku uzvedība nav paredzama.

Iespēja, ka jebkurā diennakts laikā uz braucamās daļas var izskriet dzīvnieks, pastāv visā valsts teritorijā, it īpaši mežainos apvidos un ceļa posmos, kur ir neliels attālums starp ceļa nomali un kokiem, piebilda Vaskāne.

Viņa atgādināja, ka pēc sadursmes ar dzīvnieku automašīnas vadītājs nedrīkst pamest notikuma vietu, par sadursmi obligāti jāinformē VP, kas norādīs, kā rīkoties tālāk, un informēs Valsts meža dienestu.

Latvijas administratīvo pārkāpumu kodekss nosaka, ka par notikuma vietas atstāšanu un neziņošanu atbildīgajām institūcijām auto vadītājam var piemērot naudas sodu no 70 līdz pat 700 eiro, kā arī atņemt autovadītāja apliecību uz laiku no trim mēnešiem līdz diviem gadiem.

Autovadītājs drīkst pamest negadījuma vietu tikai tādā gadījumā, ja dzīvnieks pēc sadursmes nav nopietni cietis, ir aizskrējis un ja transportlīdzeklim sadursmes rezultātā nav radīti bojājumi, kuri liedz transportlīdzeklim piedalīties ceļu satiksmē, uzsvēra VP pārstāve.

Tāpat nav atļauta arī traumētā vai mirušā dzīvnieka piesavināšanās - tas ir Medību likuma pārkāpums, par ko var tikt piemērots naudas sods līdz pat 350 eiro.

 
Visi komentāri
 
650 14.oktobris 2019 13:27
0 6 Atbildēt

Labi, ka nav nekādu tiešo pienākumu un ka nav paredzēti nu itin nekādi ietekmēšanas līdzekļi attiecībā uz dažādiem tur tipa ceļa uzturētājiem,futurologiem,astrologiem,veiksmes projektētājiem,zīloņu medniekiem,budžeta apguvējiem un tamlīdzīgiem naskajiem satiksmes drošības politikas izstrādātājiem.

Visdrīzāk te Uzprasīt varētu piem no drāšu žogu drātētājiem un mirdzošo briljanta stabiņu ieskrūvētājiem tumšo aļņu tumšajās d-sās.

Kā par brīnumu, beidzamajā laikā šis "jautājums" ir starp rindām šur/tur pavīdējis arī "oficālajos" viedokļos. Iespējams, ka šajā Lielo Cerību laikā ieņemtie nākotnes autovadītāji kādureiz reāli sagaidīs to "rezultātu".

ZZZZ 14.oktobris 2019 13:51
91 0 Atbildēt

Pag noķersit vienu ragaino, būs vēļme pšašam tur to sietu uzrullēt. Neadekvātas cenas? Nemaz nerunājot par cilvēka dzīvību. Kur tie dzīvnieku tiesību aizstāvji, kas kaķa dēļ gatavi nolinčot citu cilvēku vai ietupināt aiz restēm uz gadiem 15.

iR tak konkrētas vietas kur tie lopi sit tos auto ar apbrīnojamu regularitāti! Kur LV ir dzīvnieku sētas?

lynx85 14.oktobris 2019 16:44
6 180 Atbildēt

Konkrētās vietas, kur zvēri kursē, uzliekot sētu, tāda pati konkrēta vieta parādīsies citur. Par dzīvnieku sētu utopiju LV mērogos - nu taču kāds no kviecējiem varētu vismaz karti paskatīties. Lai, bez cilvēka mākslīgas iejaukšanās, uzturētu veselīgu dzīvnieku populāciju, IR JĀBŪT brīvi pieejamām teritorijām ar zināmu to dzīvnieku blīvumu. Saliksim sētas, kas būs - 3 buļļi pa labi un 4 govis pa kreisi?

Ja mēs godīgi pasakam ka lopiem būs nebūt, tad jāsataisa daži rezervāti, kur viņus sadzenam, un visur citur nošaujam visu, kas lielāks par zvirbuli. Tad jā, tad vairs nebūs avārijas.

650 15.oktobris 2019 1:54
0 0 Atbildēt

tu nu gan esi viens tāds ritīg Foršs Čalis ;p

lynx85 15.oktobris 2019 9:20
0 0 Atbildēt

vai šoreiz nesanāk TEV pašam nieze pateikt kko p(P)ersonīgu?

650 15.oktobris 2019 14:40
0 0 Atbildēt

Neredzu iemeslu konkrēti ar tevi ko "runāt".Turpini vien savu to veiksmesstāstu (p)ats ar sevi.

Pļurkt 15.oktobris 2019 8:01
0 0 Atbildēt

Sagribējuši sētu!!! Pat zīmi uzlikt nav spējīgi!

lynx85 15.oktobris 2019 15:34
1 0 Atbildēt

Nevajag mums nekādas sētas. Godīgi pasaku, no tā tikai lielākas nelaimes var rasties. Katrs pienākošais ceļš ir kā caurums, pa kurieni apjukušais lops tiek uz šosejas, un prom vairs ceļu neatrod. Vesela sēta nobīda lopu tranzītu uz vietu, kur sēta beidzās/nav - kārtējais melnais punkts ar stipri paaugstinātāku risku satikt meža lopu. Labāk, lai viņi nāk un iet, pēc iespējas brīvāk un netraucētāk.

650 14.oktobris 2019 14:01
0 9 Atbildēt

Šis ir daļa no "smalkā" plāna.Vajag "uzrunāt" pēc iesp plašākas autobraucēju masas.Netieši norādīt viņiem uz viņu visu to Galveno nelaimju cēloni.Radīt viņos nemitīgu vainas apziņu un bailes no soda.

Mēs taču brīdinājām, mēs teicām, mēs pētījām,reklāmas un drošības un brīdinājuma kampaņu izvērsām! Bet Jūs,auni....

Vernons 15.oktobris 2019 9:27
10 0 Atbildēt

Bauskas ceļam ir sēta!

lynx85 15.oktobris 2019 9:44
3 160 Atbildēt

cik tai sētai ir caurumu, no pienākošo ceļu galiem? cik caurumus sataisījuši cilvēki, cik - vējā kritušie koki? KUR palikt lopam, kurš pa kādu no tiem caurumiem ticis uz šosejas, bet pretējā pusē caurumu izejai neatrod?

Un humoram - cik metrus pa vertikāli spēj pārlēkt briežu bullis riesta laikā?

LMT 15.oktobris 2019 10:35
0 0 Atbildēt

Šamie jau nav Krapša lopiņi!

anonimikis 15.oktobris 2019 12:10
30 1 Atbildēt

Polijā gar bāni ir sēta un turpat blakus zīme, ka jāuzmanās no dzīvniekiem

lynx85 15.oktobris 2019 15:27
3 1 Atbildēt

Polijā ir arī divlīmeņu zaļās joslas, kur tam zvēram mierīgi, netraucēti migrēt, nelienot ne tuvu pie asfalta. Bet pie mums kāds sadomājas, ka caurspīdīgs, metru,komats štrunts, sietiņš, nu tik noturēs visus zvērus cilvēkam vien ērtā kvadrātiņā. Protams, tas lops uzreiz negribēs nekur citur iet, kur pirms tam gadu desmitiem viņi gājuši. Vēl glupāks variants ir sacelt to sietu ceļa VIDŪ, starp pretējā virziena joslām. Tā teikt, pilnai laimei, lai izskrējušais briedis, jau auto gaismu nožilbināts, pavisam nesaprot, kur viņam drirsā likties, un sāk skraidīt paralēli ceļam...

650 15.oktobris 2019 15:05
0 2 Atbildēt

Degradācijas un demagoģijas maršs veiksmīgi turpinās.Katrs pats savas veiksmes kalējs.Ok.

Strīdi būs vienmēr, bet starp šī veiksmesportāla pastāvīgajiem apmeklētājiem ir vismaz kādi pāris tādi, kuru "viedoklis" neatbilst nedz vispārcilvēcības nedz kādiem tur "šoferu" savstarpējās sapratnes kritērijiem.

Ja kāds "domā",ka no lopa vislabāk var izvairīties, vadājot sev līdzi šādu te pārgudrības un naida porciju,tā (Protams) ir viņa dziļi (p)ersoniskā darīšana.

Šeit ne to, ka nav praktiski nekas no jauna radīts cilvēku drošībai- vēl trakāk, sabojāts, nolaists un izsaimniekots ir pat viss "kādreiz" radītais vai plānotais.

Tā Zaļā uļmang-ves sēta ar tiem tur saviem caurumiem un aizpagājušgad izlauztajiem zālājā joprojām gulošajiem un zālespļavēju/traktoristu daļēji atpakaļiespraustajiem fragmentiem ir Mūsu simbols.Polijā, Lietuvā,Dsā, kas Mums daļas gar kādiem tur citiem...

Bezsaimnieka, degradācijas un "varētāju" absolūtā po-ujisma piemērs.Bet Lepnie Suudēdaji tai vienkārši brauc garām- jo viņi nespēj tos caurumus saskatīt.Tas priekš viņiem ir pārāk daudz informācijas,viņi uztver tikai Galveno.Īsi un konkrēti- attaisi rāvējslēdzēju un tālāko reāli paņem rokā, nav ko te par smalkām matērijām muldēt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti